Real Madrid vil forlænge med Coentrao

12 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Fabio Coentrao har imponeret alt og alle i den seneste måned, hvor han har været det foretrukne valg på venstre back-positionen.

Det har betydet, at Real Madrid har indledt forhandlinger med hans agent, Jorge Mendes, om en kontraktforlængelse. Det afslører El Confidencial.

Carlo Ancelotti skal angiveligt have bedt Real Madrids sportslige ledelse om at forlænge kontrakten med Fabio Coentrao og overbevise ham om, at han har en fremtid i klubben. Den portugisiske back har ellers været på vej væk længe, blandt andet på grund af, at han ikke følte sig vellidt blandt klubbens fans, men også det har ændret sig markant i den seneste tid.

At Fabio Coentrao føler sig bedre tilpas i Real Madrid, skyldes i høj grad Cristiano Ronaldo, som har beskyttet sin landsmand og fået ham til at holde koncentrationen på fodbolden og ikke lade sig påvirke af den udefra kommende kritik og derfor er Cristiano Ronaldo også særdeles tilfreds med, at der nu er lagt op til en kontrakt-forlængelse, som kan holde Coentrao i klubben.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #2 af JesperA
Havde man nævnt dette som en mulighed for et par måneder siden havde jeg nok nærmest grint hånligt, men man har jo et standpunkt til man tager et nyt. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig den mand have en fremtid i klubben, men hans seneste præstationer har virkelig imponeret. Han er manden bag to af de vigtigste scoringer i sæsonen; Bales mål mod Barca og Benzemas mål mod Bayern, og han tog i store dele af de to kampe Robben helt ud af spillet. Jeg vil bestemt ikke have noget imod at man forlænger med ham, og man kan kun gisne om hvordan Real skulle have båret sig ad på venstrebacken med Marcelo og Arbeloa skadede, hvis det rygtede sidste-minuts-lejemål med United var gået igennem i sommers.

Jeg vil i samme ombæring også rose Carvajal, utroligt som han har løftet sig sammen med holdet. Det eneste man så til Ribery i de to kampe, var da han i frustration stak Carvajal en lussing, for han blev fuldstændig krøllet sammen af Dani.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

12 år 2 måneder siden #3 af Sahinovic
Fløjtme en god nyhed, bliver spændende og se om han kan slå Marcelo helt af i næste sæson.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Sahinovic.

12 år 2 måneder siden #4 af El_Juan

El_Juan skrev: Interessant er det endvidere med Coentrãos præstationer på det seneste. Han har holdt et ganske højt niveau. Man kan så spørge sig selv, om det har været med henblik på, at tilspille sig endnu en sæson i Real Madrid, eller om det er for at bevise og sælge sig selv. Udover det sportslige - her og nu. Endvidere hvad der skal se, hvis han forlader klubben. Moreno er en mulighed.

Bum-tsch! www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...iii?start=3960#48480

12 år 2 måneder siden #5 af Dios
Elendig idé. Ud med ham! Han har gjort det over alt forventning, men det siger vidst mere om hans generelle niveau end om hans rigtig gode præstationer imod Barca og Bayern. Marcelo er nede i et formdyk, og det har han faktisk været lige siden hans skade for et par sæsoner siden, eller han er ihvertfald ikke kommet op på det høje niveau, som gjorde ham til en af verdens bedste VB'er.

Coentrao er ydermere ikke god nok som fast starter, så derfor skal der simpelthen købes en ny ind! Et talent som virkelig har potentialet til at udvikle sig til en af verdens bedste, så er vi godt kørende synes jeg. Jeg er villig til at give Marcelo en chance, da han på sine bedste dage er fantastisk, men hans skader og formdyk er blevet lidt kritisk efterhånden, og da jeg ikke finder mange VB'er specielt interessante, da det vel kun er Alba og Alaba som virkelig er topklasse, så skal der hentes fremtidens mand.

Moreno ser jeg rigtig meget lys i, så forhåbentlig bliver han købt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

12 år 2 måneder siden #6 af Siempre Madrid

Dios skrev: Elendig idé. Ud med ham! Han har gjort det over alt forventning, men det siger vidst mere om hans generelle niveau end om hans rigtig gode præstationer imod Barca og Bayern. Marcelo er nede i et formdyk, og det har han faktisk været lige siden hans skade for et par sæsoner siden, eller han er ihvertfald ikke kommet op på det høje niveau, som gjorde ham til en af verdens bedste VB'er.

Coentrao er ydermere ikke god nok som fast starter, så derfor skal der simpelthen købes en ny ind! Et talent som virkelig har potentialet til at udvikle sig til en af verdens bedste, så er vi godt kørende synes jeg. Jeg er villig til at give Marcelo en chance, da han på sine bedste dage er fantastisk, men hans skader og formdyk er blevet lidt kritisk efterhånden, og da jeg ikke finder mange VB'er specielt interessante, da det vel kun er Alba og Alaba som virkelig er topklasse, så skal der hentes fremtidens mand.

Hvis du mener at Marcelo har været nede i et formdyk på et par sæsoner, så er det da ham, som skal sælges (også).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 2 måneder siden #7 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev: Elendig idé. Ud med ham! Han har gjort det over alt forventning, men det siger vidst mere om hans generelle niveau end om hans rigtig gode præstationer imod Barca og Bayern. Marcelo er nede i et formdyk, og det har han faktisk været lige siden hans skade for et par sæsoner siden, eller han er ihvertfald ikke kommet op på det høje niveau, som gjorde ham til en af verdens bedste VB'er.

Hvis du mener at Marcelo har været nede i et formdyk på et par sæsoner, så er det da ham, som skal sælges (også).

Ikke nødvendigvis, for han har jo i glimt vist sit høje niveau, men som du kan læse længere nede, så er jeg villig til at give ham en chance. Coentrao derimod er på sit højeste ikke god nok til Real Madrid!

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #8 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Real Madrid vil forlænge med Coentrao
Coentraos højeste niveau er ikke godt nok til Real, selvom han lukker alt ned mod Bayern og Barcelona? Det lyder mere som noget personligt mod Coentrao end en vurdering af hans niveau.

Han har løftet niveauet markant og spiller mange gange bedre ned Marcelo på nuværende tidspunkt. Udover hans altid pålidelige defensiv, så viser han nu også, at han kan bidrage offensivt. Der kommer voldsomt mange løb med perfekt timing, udmærket indlæg og fornuftige afleveringer i boldomgangen. Det er en fornøjelse at se, at han er ved at få styr på at afslutte sine aktioner på fornuftig vis.

Coentrao må efterhånden have vist, at han skal være starter, mens Marcelo ikke har vist noget som helst i over et år.

12 år 2 måneder siden #9 af Siempre fiel
"Coentrao må efterhånden ha vist ha ska være starter" - altså om jeg må kaste opi munden. Blir igen og igen chokeret over hvordan folk husker/vurderer tingene. Marcelo har igennem lang tid vist at han er en af verdens bedste, hvis ik dén bedste, venstre back. Nuvel, hans niveau har det seneste år rigtignok været noget mere svingende pga flere skadesperioder.

Men nu, efter en god måned, og nogle fornemme indsatser i nogle svære kampe, så er Marcelo pludselig lige til at smide på porten til fordel for en Coentrao som i flere år har vist sig som et eklatant fejlkøb. Dårlige præstationer, især offensivt, men sgu oz defensivt - nogle folk sige konsekvent han er stabil defensivt, men det er da så først nu han viser det. Så har han haft et væld af disciplinære problemer - rygning, en stupid karantæne som følge af et rødt kort mens han sad på bænken, for sent fremmøde til træning - og ikke mindst flere udtalelser som tydeligt viser han ik er hverken glad for eller stolt af at være i klubben.

Imo, har han ÉT ENESTE formildende træk og det er at han er god ven med Cristiano og hvis det hjælper på Cristianos præstationer, ja så er det lige før han ku være værd at holde på.

Det er som om at spiller an på allerhøjeste niveau i årevis, som Marcelo og Iker, og har så en periode hvor præstationerne daler lidt, så er det fanme bare afsted ud på røv og albuer. Men pisser man rundt igennem flere uden at bidrage med det fjerneste, som Benzema og Coentrao, men så pludselig igennem en kort periode blomstrer op, så er man fanme the shit - så ska der forlænges og roserne har ingen ende. Forskellen er dog bare at Benzema nu har vist det over en noget længere periode - og vitterlig har verdensklasse når haner god - mens Coentrao allerhøjest er god stabil defensiv (altså han er jo ingen Maldini vel at mærke) og marginalt bedre end Arbeloa offensivt.

Fint nok med nogle folks mancrush her i forårsvarmen, men ka vi ik allle blive enige om at 3-4 dårlige sæsoner og derefter en god måned vel ik er nok til at blive helt vilde i varmen og hive kontraktforlængelse frem og sådan. Tænk nu hvis Kaka samme tid sidste år havde haft en god måned - sku vi så oz ha åbnet tegndrengen og forlænget til 2020 med ham eller??

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #10 af Brylle
Jamen så kast da op i din mund, hvis du føler, at du får det bedre af en sådan handling. Jeg er selv ved at slå mit hoved ned i bordet, når du gang på gang nævner et magisk eventyrland (oz) i samtlige af dine indlæg. Man fristes til at tro, at du selv lever i et sådan land med den vanvittige kritik af Coentrao og ligeledes med din syge overdrivelse af situationen med San Iker.

Coentrao har alle år leveret godkendte præstationer, når han har fået lov at spille, så det er altså ikke bare hans første gode måned i klubben, som du åbenbart erindrer. Han har aldrig været et direkte fejlkøb, selvom prisen har været for høj, for han har altid været pålidelig i Marcelos fravær og en spiller, som kunne udfylde den defensive rolle, og selvom han manglede lidt i offensiven, så har han altid vist viljen til at bidrage i den fase og på det seneste har han så også udviklet den del af sit spil. Et godt eksempel er hans perfekte timing i løbet mod Bayern, der gav os et mål i første kamp.

Stram op!

12 år 2 måneder siden #11 af Dios

Brylle skrev: Coentraos højeste niveau er ikke godt nok til Real, selvom han lukker alt ned mod Bayern og Barcelona? Det lyder mere som noget personligt mod Coentrao end en vurdering af hans niveau.

Han har løftet niveauet markant og spiller mange gange bedre ned Marcelo på nuværende tidspunkt. Udover hans altid pålidelige defensiv, så viser han nu også, at han kan bidrage offensivt. Der kommer voldsomt mange løb med perfekt timing, udmærket indlæg og fornuftige afleveringer i boldomgangen. Det er en fornøjelse at se, at han er ved at få styr på at afslutte sine aktioner på fornuftig vis.

Coentrao må efterhånden have vist, at han skal være starter, mens Marcelo ikke har vist noget som helst i over et år.

Holdet lukkede alt ned imod Bayern og Barca! Der er kæmpe forskel. Coentrao vil aldrig få så meget hjælp alle vegne fra som han fik i de 3 kampe. Isco var jo stort set aldrig over midten imod Bayern, da han oftest lå som en hel gardering på den venstreback, så at sige Coentrao lukkede fuldstændig ned er lige at tage munden for fuld. Jeg siger på ingen måde Coentrao spillede dårligt, tværtimod faktisk, men ligesom med Ramos og Alonso, så tror jeg ikke på det er deres vanlige niveau når nu holdet igen finder sit gamle jeg.

Og er Coentrao virkelig så god defensivt som du og andre gør ham til? Om jeg personligt har noget imod ham? Næ egentlig ikke, for jeg kender ham ikke, men hans spil på banen er ikke noget jeg bryder mig om. Han tager for store chancer, og er generelt alt for voldelig i sine handlinger.
For at komme med et eksempel, så se tilbage til 2-1 målet Gomez scorer på Allianz Arena, hvor Coentrao nærmest leger Helguera, og går all-in på en takling, som er noget så unødvendig som overhovedet muligt.
Og så er der også lige det, at han skal være glad for at linjevogteren var ufattelig blind, for et rødt kort var ihvertfald noget han skulle have fået tildelt i første kamp, da han helt umotiveret sparker til en liggende Robben.

Som jeg nævner i mit første indlæg, så spiller Marcelo ikke godt, men at forlænge med Coentrao er en elendig idé, og det ændre 3 kæmpe holdspræstationer altså ikke på! Han skal ud hurtigst muligt.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #12 af Brylle

Dios skrev:

Brylle skrev: Coentraos højeste niveau er ikke godt nok til Real, selvom han lukker alt ned mod Bayern og Barcelona? Det lyder mere som noget personligt mod Coentrao end en vurdering af hans niveau.

Holdet lukkede alt ned imod Bayern og Barca! Der er kæmpe forskel. Coentrao vil aldrig få så meget hjælp alle vegne fra som han fik i de 3 kampe. Isco var jo stort set aldrig over midten imod Bayern, da han oftest lå som en hel gardering på den venstreback, så at sige Coentrao lukkede fuldstændig ned er lige at tage munden for fuld. Jeg siger på ingen måde Coentrao spillede dårligt, tværtimod faktisk, men ligesom med Ramos og Alonso, så tror jeg ikke på det er deres vanlige niveau når nu holdet igen finder sit gamle jeg.

Og er Coentrao virkelig så god defensivt som du og andre gør ham til? Om jeg personligt har noget imod ham? Næ egentlig ikke, for jeg kender ham ikke, men hans spil på banen er ikke noget jeg bryder mig om. Han tager for store chancer, og er generelt alt for voldelig i sine handlinger.
For at komme med et eksempel, så se tilbage til 2-1 målet Gomez scorer på Allianz Arena, hvor Coentrao nærmest leger Helguera, og går all-in på en takling, som er noget så unødvendig som overhovedet muligt.
Og så er der også lige det, at han skal være glad for at linjevogteren var ufattelig blind, for et rødt kort var ihvertfald noget han skulle have fået tildelt i første kamp, da han helt umotiveret sparker til en liggende Robben.

Som jeg nævner i mit første indlæg, så spiller Marcelo ikke godt, men at forlænge med Coentrao er en elendig idé, og det ændre 3 kæmpe holdspræstationer altså ikke på! Han skal ud hurtigst muligt.

Jamen så lad os spille med Morata og Enzo Zidane på hver deres back fra nu af, hvis det er så let at lukke de forsvarende CL vindere ned, hvis bare der er en holdpræstation bag det. Ingen problem i det. Så kan Isco og Morata da forsvare for os ;)

Ramos har siden jul spillede sublimt (bortset fra den ene Barcelonakamp), og det var jo hans reelle niveau vi så i den kamp, så det er en mærkelig sammenligning. Han vandt alt i luften, havde styr på samtlige trusler og gav intet væk. Den balance, som Ancelotti altid snakker om, er jo lige præcis noget, der kommer af en god holdpræstation, hvor man bevæger sig rigtigt i kæderne og hjælper hinanden, og det er jo sådan, vi er ved at bygge holdet op. Det er den proces, som har givet pote hele 2014 og som endnu er ved at blive bygget videre på, så jeg kan ikke følge din påstand om, at Coentrao blot så godt ud, fordi vi leverede en holdpræstation, for de gør vi hver gang. Det er jo lige præcis der, hvor Di Maria og Isco også tit kan komme til at ligge i den forsvarende 4-4-2.

Nu har han spillet mere end de tre kampe det seneste stykke tid, og han har ligeledes været rigtig god, selv i 1 mod 1 situationer, hvor du åbenbart er bange for at have ham med. Han er hurtig, en god tackler og læser spillet rigtig god. At du bruger et eksempel fra for to år siden, kan jeg ikke se det helt holdbare i, da Coentrao har været gennem en personlig udvikling og gradvist har forbedret sig, både mentalt og teknisk. Min eneste bekymring er den, som du også er inde på: Hans idiotiske tendens til at lave dumme svinestreger, men i så fald, så skal vi bruge tre nye spillere til forsvaret næste sæson, hvis vi skal slå ned på det. De er alle tre blevet meget bedre til at holde hovedet koldt.

Så jeg forstår din bekymring, men deler den ikke i en så høj grad, at han skal ud af klubben. Jeg ser hellere Marcelo forlade klubben, da han ikke har leveret en rigtig god præstation i over et år, mens Coentrao er pålidelig. For min skyld kan man beholde dem begge eller sælge Marcelo og hente en ung, spændende offensiv back.

Leveret af Kunena Forum