Real Madrid vil forlænge med Coentrao
Det kan godt være, at det er lidt sexet med Moreno, eller hvem der nu tales om, fordi spilleren er ung, men vores to nuværende VBs er altså kun 25 og 26 år gamle, og de er altså ikke forbi den bedste periode i deres fodboldkarriere endnu.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Brylle skrev: Jamen så kast da op i din mund, hvis du føler, at du får det bedre af en sådan handling. Jeg er selv ved at slå mit hoved ned i bordet, når du gang på gang nævner et magisk eventyrland (oz) i samtlige af dine indlæg. Man fristes til at tro, at du selv lever i et sådan land med den vanvittige kritik af Coentrao og ligeledes med din syge overdrivelse af situationen med San Iker.
Coentrao har alle år leveret godkendte præstationer, når han har fået lov at spille, så det er altså ikke bare hans første gode måned i klubben, som du åbenbart erindrer. Han har aldrig været et direkte fejlkøb, selvom prisen har været for høj, for han har altid været pålidelig i Marcelos fravær og en spiller, som kunne udfylde den defensive rolle, og selvom han manglede lidt i offensiven, så har han altid vist viljen til at bidrage i den fase og på det seneste har han så også udviklet den del af sit spil. Et godt eksempel er hans perfekte timing i løbet mod Bayern, der gav os et mål i første kamp.
Stram op!
Hva så Brylle-baby, ska jeg stramme op fordi jeg ik deler din holdning. Og her troede jeg lige det var et debatforum og ik Brylles tudetime. Og hvor var den forresten sjov dén dér med "et magisk eventyrland" - nøøøøøj, du må være "ham de sjove" blandt dine venner ;-)
- Brylle
- Gæst
-
Et tak må næsten være sin plads for en kommentar, der fortæller mig, at du er nødt til at helt gå off-topic for at kunne følge med i denne debat. Ikke et eneste ord om emnet på et helt indlæg. Bravo! :)Siempre fiel skrev:
Brylle skrev: Jamen så kast da op i din mund, hvis du føler, at du får det bedre af en sådan handling. Jeg er selv ved at slå mit hoved ned i bordet, når du gang på gang nævner et magisk eventyrland (oz) i samtlige af dine indlæg. Man fristes til at tro, at du selv lever i et sådan land med den vanvittige kritik af Coentrao og ligeledes med din syge overdrivelse af situationen med San Iker.
Coentrao har alle år leveret godkendte præstationer, når han har fået lov at spille, så det er altså ikke bare hans første gode måned i klubben, som du åbenbart erindrer. Han har aldrig været et direkte fejlkøb, selvom prisen har været for høj, for han har altid været pålidelig i Marcelos fravær og en spiller, som kunne udfylde den defensive rolle, og selvom han manglede lidt i offensiven, så har han altid vist viljen til at bidrage i den fase og på det seneste har han så også udviklet den del af sit spil. Et godt eksempel er hans perfekte timing i løbet mod Bayern, der gav os et mål i første kamp.
Stram op!
Hva så Brylle-baby, ska jeg stramme op fordi jeg ik deler din holdning. Og her troede jeg lige det var et debatforum og ik Brylles tudetime. Og hvor var den forresten sjov dén dér med "et magisk eventyrland" - nøøøøøj, du må være "ham de sjove" blandt dine venner ;-)
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Brylle skrev:
Et tak må næsten være sin plads for en kommentar, der fortæller mig, at du er nødt til at helt off-topic for at kunne følge med i denne debat. Ikke et eneste ord om emnet på et helt indlæg. Bravo! :)Siempre fiel skrev:
Stram op!
Jamen tak, pussergøj ;-) Ved dog ik hva dette betyder: "du er nødt til at helt off-topic for at kunne følge med i denne debat" - det giver ik mening rent sprogligt og hvis du mener at jeg må ha følt at jeg har "tabt" debatten med dig fordi jeg valgte at kommentere på de ting DU kom med (din hysterisk morsomme "oz"-kommentar og din "stram op"-slutkommentar), så tager du fejl. Jeg føler ik jeg "tabte" nogen debat til dig - men til gengæld respekterer jeg da at du ser helt anderledes på det end jeg, omend jeg ik fatter holdningen, så derfor var der ligesom ik så meget af dit såkaldte indhold at kommentere på. Jeg ka jo bare konstatere at du mener Coentrao altid har leveret stabilt og det er jeg så ik helt enig i, ligesom jeg må gå ud fra at du mener det ik er noget problem med en spiller der har udtalt sig illoyalt og nærmet forsøgt at presse sig ud sidste sommer - i hvert fald valgte du ik at kommentere på det. Men fint nok - jeg må med stor overraskelse konstatere at Coentrao har flere tilhængere blandt Madridistas end jeg lige ku har drømt om. Selv om han har spillet fint på det seneste håber jeg dog på at man kaster ham på porten snarest muligt.
Hala
- Brylle
- Gæst
-
Helt enig.zizou21 skrev: Brylle og Siempre F - Styr jer, eller flyt jeres latterlige samtale et andet sted hen.
BBB skrev: Jeg forstår ikke, hvorfor det kan få folk sådan op og køre, at Real Madrid vil forlænge med Coentrao. Jeg forstår heller ikke, hvorfor vi skal sælge enten Marcelo eller Coentrao. Er der noget i vejen med at beholde dem begge? De er begge meget habile spillere på et rigtig højt niveau.
Det kan godt være, at det er lidt sexet med Moreno, eller hvem der nu tales om, fordi spilleren er ung, men vores to nuværende VBs er altså kun 25 og 26 år gamle, og de er altså ikke forbi den bedste periode i deres fodboldkarriere endnu.
For mig handler det om, at Coentrao virkelig bare ikke er god nok til at være førstevalg, og da Marcelo ikke helt har været på sit højeste i den del tid efterhånden, så er det vel naturligt nok, at der kommer fornyet blod ind i truppen, som forhåbentlig kan hæve niveauet hos Marcelo, eller den nye mand viser sig at være dygtigere. Der er intet i vejen med at beholde begge, men ingen af dem gode nok til at være førstevalg IMO. Det er selvfølgelig vurderet udfra længere tid end blot 2-3 kampe.
Marcelo fremfor Coentrao til hver en tid. Som jeg tidligere beskrev, så ville jeg intet have imod og give Marcelo en chance i næste sæson for at vise sit værd, men det ændre bare ikke på Coentrao's situation, hvis du spørger mig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jamen så lad os spille med Morata og Enzo Zidane på hver deres back fra nu af, hvis det er så let at lukke de forsvarende CL vindere ned, hvis bare der er en holdpræstation bag det. Ingen problem i det. Så kan Isco og Morata da forsvare for os ;)
Modent svar fra en person som bitcher lidt over, at Siemre fiel falder ned på det niveau ;)
Ramos har siden jul spillede sublimt (bortset fra den ene Barcelonakamp), og det var jo hans reelle niveau vi så i den kamp, så det er en mærkelig sammenligning. Han vandt alt i luften, havde styr på samtlige trusler og gav intet væk. Den balance, som Ancelotti altid snakker om, er jo lige præcis noget, der kommer af en god holdpræstation, hvor man bevæger sig rigtigt i kæderne og hjælper hinanden, og det er jo sådan, vi er ved at bygge holdet op. Det er den proces, som har givet pote hele 2014 og som endnu er ved at blive bygget videre på, så jeg kan ikke følge din påstand om, at Coentrao blot så godt ud, fordi vi leverede en holdpræstation, for de gør vi hver gang. Det er jo lige præcis der, hvor Di Maria og Isco også tit kan komme til at ligge i den forsvarende 4-4-2.
Er dybt dybt uenig. Ramos har i mine øjne kun spillet fremragende i de kampe, hvor vi har spillet kompakt, og forsvaret som en enhed. Ude imod La Real, og i de 3 omtalte kampe imod Barca og Bayern. Ellers har han været en kæmpe skuffelse, og har været utrolig ringe, og faktisk ville jeg godt kunne forstå, hvis man lyttede til bud på ham.
Det er dog en helt anden snak, og din snak om balance gider jeg ikke engang at bevæge mig hen i, for der er jeg endnu mere uenig.
Nu har han spillet mere end de tre kampe det seneste stykke tid, og han har ligeledes været rigtig god, selv i 1 mod 1 situationer, hvor du åbenbart er bange for at have ham med. Han er hurtig, en god tackler og læser spillet rigtig god. At du bruger et eksempel fra for to år siden, kan jeg ikke se det helt holdbare i, da Coentrao har været gennem en personlig udvikling og gradvist har forbedret sig, både mentalt og teknisk. Min eneste bekymring er den, som du også er inde på: Hans idiotiske tendens til at lave dumme svinestreger, men i så fald, så skal vi bruge tre nye spillere til forsvaret næste sæson, hvis vi skal slå ned på det. De er alle tre blevet meget bedre til at holde hovedet koldt.
Jeg brugte eksemplet for 2 år siden, fordi det stadig er sådan nogle risikofyldte taklinger han kommer med i ny og næ, og nu husker man jo kun når det virkelig koster, eller det er genialt. F.eks. husker jeg ikke alle Higuain's afbrændere, men jeg glemmer dog aldrig hans afbrænder i 2009 imod Lyon hvor han rammer stolpen på frit mål. Jeg kan bare ikke se det store lys i Coentrao, og det er selvom han gjorde det fremragende imod Dortmund (hjemme) i Cdr finalen og i begge kampe imod Bayern, men igen, så var der ingen spillere som faldt igennem i de kampe, og holdet skal tildeles den succes, og ikke de individuelle præstationer.
Så jeg forstår din bekymring, men deler den ikke i en så høj grad, at han skal ud af klubben. Jeg ser hellere Marcelo forlade klubben, da han ikke har leveret en rigtig god præstation i over et år, mens Coentrao er pålidelig. For min skyld kan man beholde dem begge eller sælge Marcelo og hente en ung, spændende offensiv back.
Det er altid nemt og præstere i perioder som Coentrao har gjort i hans Real Madrid karriere, og alt hans klynk samt hans forfærdelige Mourinho attitude gider jeg bare ikke at se og høre på. Var han virkelig verdensklasse, så havde det måske været noget andet, men mere uundværlig er han dog ikke i truppen. Marcelo på topniveau er i top 3 over de bedste VB'er i verden, og derfor skal han selvfølgelig også blive i truppen!
- Brylle
- Gæst
-
Jeg tror ikke, vi kommer videre, hvis du blot nægter at diskutere og argumentere for dele af debatten, så vi må vel bare lukke den og være enige om at være uenige i denne diskussion. :)
Brylle skrev: Jeg havde håbet, at du kunne tage det som en dårlig joke, når der lige bagefter kom en forklaring :)
Jeg tror ikke, vi kommer videre, hvis du blot nægter at diskutere og argumentere for dele af debatten, så vi må vel bare lukke den og være enige om at være uenige i denne diskussion. :)
Det var en rigtig rigtig dårlig joke, hvis det nu havde været det. Jeg opfattede det bare som utrolig flabet, men fred være med det :)
Nu handler det jo udelukkende om Coentrao, så for ikke at dreje den over i noget helt andet som Ramos og balancen på holdet, så valgte jeg at svare kort. Du skal da være velkommen til at starte snakken i en anden tråd, så vil jeg da komme med nogle input, men havde nu fornemmelsen af, at dette omhandlede Coentrao og kun ham :)
- Brylle
- Gæst
-
I min verden er balancen helt sikkert et tema, når du selv lægger den over på holdpræstationen og bruger det til at tale Coentraos præstation ned. Så får du min forklaring om balancen og dens funktion som jeg ser det. En debat om et emne behøver jo ikke kun bevæge sig, så Coentraos navn skal bruges i hver anden sætning, men det berører jo hele holdet og den måde, som systemet er bygget op på. Når du så bruger holdpræstationen som argument, så er det nærliggende at gå videre med den. Ellers er det let at nedlægge veto mod specielle argumenter :)Dios skrev:
Brylle skrev: Jeg havde håbet, at du kunne tage det som en dårlig joke, når der lige bagefter kom en forklaring :)
Det var en rigtig rigtig dårlig joke, hvis det nu havde været det. Jeg opfattede det bare som utrolig flabet, men fred være med det :)
Nu handler det jo udelukkende om Coentrao, så for ikke at dreje den over i noget helt andet som Ramos og balancen på holdet, så valgte jeg at svare kort. Du skal da være velkommen til at starte snakken i en anden tråd, så vil jeg da komme med nogle input, men havde nu fornemmelsen af, at dette omhandlede Coentrao og kun ham :)
Brylle skrev:
I min verden er balancen helt sikkert et tema, når du selv lægger den over på holdpræstationen og bruger det til at tale Coentraos præstation ned. Så får du min forklaring om balancen og dens funktion som jeg ser det. En debat om et emne behøver jo ikke kun bevæge sig, så Coentraos navn skal bruges i hver anden sætning, men det berører jo hele holdet og den måde, som systemet er bygget op på. Når du så bruger holdpræstationen som argument, så er det nærliggende at gå videre med den. Ellers er det let at nedlægge veto mod specielle argumenter :)Dios skrev:
Hvor ser du jeg taler Coentrao's præstation ned? Jeg siger jo blot det alle kan se! Holdet har været fuldt fokuseret på balancen og specielt den defensive del af det, og derfor trak man sig helt ned i hullet, så der ingen plads ville blive. Det bliver jo først rigtig svært for de defensive spillere, når der netop er et større rum at dække samtidig med, at kæderne står længere fra hinanden, og de offensive spillere som Di María, Isco og Bale ikke er så fremtrædende i det defensive arbejde som i de 3 kampe, men hvis det er det du mener, hvor jeg tager noget fra Coentrao's personlige præstation, så ved jeg ikke rigtig hvordan man skal beskrive holdets indstats, eller skal Coentrao have 90 % af al rosen for at lukke Bayern og Barca ned?
Jeg beskriver egentlig bare hvordan jeg ser Coentrao's niveau i de andre kampe. Han har været habil langt hen ad vejen, men mere bliver det altså heller ikke til. Nuvel, så har han været bedre end Marcelo, men gør det Coentrao til en af verdens bedste VB'er? Nej vel. Coentrao er en fantastisk breddespiller, men fast mand bliver han forhåbentlig aldrig, for det er han bare ikke god nok til. Han er hverken ligesom Arbeloa eller Marcelo. Forstået på den måde, at han er ren verdensklasse i en af enderne, så man dermed kan se igennem fingrene med det negative. Coentrao er god til det hele, men det forbliver altså også kun ved god.
Grunden til jeg ikke gad at snakke om holdets balance i 2014, fordi Ancelotti nævnte det i et pressemøde engang er, at holdet stadig sejlede, og perioden i Januar og Februar, hvor vi ingen mål lukkede ind skyldte jo ikke holdets fremragende nye balance, men modstandernes kvalitet, eller mangel på samme, og rigtig mange utrolig ineffektive afslutninger. Jeg har endnu til gode, at se Real Madrid spille offensivt, eller spille som vi har gjort hele 2014, men hvor balancen virkelig har været god. For selvom Ancelotti har ævlede løs om den balance, så har jeg simpelthen manglet at se den i praksis, når vi ikke står utrolig dybt i banen, og forsvare med alle mand.
Ancelotti har tit nævn vi forsvare i en 4-4-2 og angriber i en 4-3-3, men det er først for alvor gået op da vi mødte Barca i Cdr finalen, for det var første gang vi reelt praktiserede det til fulde. Ellers har det defensive arbejde fra BBC været meget beskedent, og det har mere eller mindre mindede mere om 4-3-3 hele vejen end en 4-4-2. Der hvor det skelner er også behovet for det, for Valladolid kommer ikke med samme styrke som Bayern eller Barca, så derfor har behovet ikke været det samme, så jeg synes lige folk skal slappe lidt af med det der 4-4-2 presspil.
Nu siger du jeg taler Coentrao's præstation ned, fordi jeg mener de 3 kampe udelukkende var en holdpræstation, men hvad mener du selv? Var Coentrao udelukkende skyld i vi gik videre, eller hvordan skal det forstås?