Real Madrid vil forlænge med Coentrao
- Brylle
- Gæst
-
Men det ændrer jo stadig ikke på, at Coentrao spillede fejlfrie kampe mod samtlige store hold. At du så mener, at det er sværere at spille mod dårligere hold, fordi vi åbner mere, kan jeg så ikke følge. Han falder ikke igennem, når de store hold er på menuen og det er værdifuldt. Coentrao skal have en stor del af æren for, at Robben ikke kom til noget som helst i to kampe, ligesom Isco og Di Maria også skal roses roses for lige netop dette.Dios skrev: Hvor ser du jeg taler Coentrao's præstation ned? Jeg siger jo blot det alle kan se! Holdet har været fuldt fokuseret på balancen og specielt den defensive del af det, og derfor trak man sig helt ned i hullet, så der ingen plads ville blive. Det bliver jo først rigtig svært for de defensive spillere, når der netop er et større rum at dække samtidig med, at kæderne står længere fra hinanden, og de offensive spillere som Di María, Isco og Bale ikke er så fremtrædende i det defensive arbejde som i de 3 kampe, men hvis det er det du mener, hvor jeg tager noget fra Coentrao's personlige præstation, så ved jeg ikke rigtig hvordan man skal beskrive holdets indstats, eller skal Coentrao have 90 % af al rosen for at lukke Bayern og Barca ned?
Jeg beskriver egentlig bare hvordan jeg ser Coentrao's niveau i de andre kampe. Han har været habil langt hen ad vejen, men mere bliver det altså heller ikke til. Nuvel, så har han været bedre end Marcelo, men gør det Coentrao til en af verdens bedste VB'er? Nej vel. Coentrao er en fantastisk breddespiller, men fast mand bliver han forhåbentlig aldrig, for det er han bare ikke god nok til. Han er hverken ligesom Arbeloa eller Marcelo. Forstået på den måde, at han er ren verdensklasse i en af enderne, så man dermed kan se igennem fingrene med det negative. Coentrao er god til det hele, men det forbliver altså også kun ved god.
Grunden til jeg ikke gad at snakke om holdets balance i 2014, fordi Ancelotti nævnte det i et pressemøde engang er, at holdet stadig sejlede, og perioden i Januar og Februar, hvor vi ingen mål lukkede ind skyldte jo ikke holdets fremragende nye balance, men modstandernes kvalitet, eller mangel på samme, og rigtig mange utrolig ineffektive afslutninger. Jeg har endnu til gode, at se Real Madrid spille offensivt, eller spille som vi har gjort hele 2014, men hvor balancen virkelig har været god. For selvom Ancelotti har ævlede løs om den balance, så har jeg simpelthen manglet at se den i praksis, når vi ikke står utrolig dybt i banen, og forsvare med alle mand.
Ancelotti har tit nævn vi forsvare i en 4-4-2 og angriber i en 4-3-3, men det er først for alvor gået op da vi mødte Barca i Cdr finalen, for det var første gang vi reelt praktiserede det til fulde. Ellers har det defensive arbejde fra BBC været meget beskedent, og det har mere eller mindre mindede mere om 4-3-3 hele vejen end en 4-4-2. Der hvor det skelner er også behovet for det, for Valladolid kommer ikke med samme styrke som Bayern eller Barca, så derfor har behovet ikke været det samme, så jeg synes lige folk skal slappe lidt af med det der 4-4-2 presspil.
Nu siger du jeg taler Coentrao's præstation ned, fordi jeg mener de 3 kampe udelukkende var en holdpræstation, men hvad mener du selv? Var Coentrao udelukkende skyld i vi gik videre, eller hvordan skal det forstås?
Og så er det jo det samme med Marcelo. Så kan vi lige så godt sælge ham, især med henblik på de store kampe, hvor han hurtigt kan blive udstillet defensivt. Følger jeg din logik, så er det nærliggende at beholde Coentrao, men sælge Marcelo eller sælge dem begge.
Jeg har set den i praksis. Vi har spillet flere kampe, hvor vi har presset højt og afvist modstanderen, når de har nået bagkæden. Der vil komme chancer mod en, når man står så højt og det sker også i Bayern, Barcelona, PSG osv., men overordnet har de fire bagerste og Alonso gjort en god indsats med at holde modstanderen fra fadet. Det er jo lige præcis i de store kampe, hvor det hele bliver testet og man finder ud af, hvor god man er, så selvfølgelig skal vi ikke tage noget som helst på en anden måde, da holdet virkelig har været disciplineret og holdt sig til taktikken i de store kampe, men også i de andre. Jeg synes, at det har været tydeligt at se Bale gå en smule længere ned end Ronaldo og Benzema, selvom han (som du siger) ikke har været nede på linje, så det 100% har været en 4-4-2, men det afhænger jo også af modstanderen, dens kvalitet og dermed nødvendigheden for at stå så langt nede. Igen er det et eksempel på balancen og det med at vurdere, hvor meget man bør gå ned for at finde den rette balance fra skiftet.
Det skal forstås som, at vi leverede en rigtig flot holdpræstation, som jeg også selv var inde på i et tidligere indlæg. Det har har du åbenbart glemt. Og så er vi tilbage til, at så er det ligegyldigt, hvem vi spiller med, for så længe vi bare går efter at levere en god holdpræstation, så skal der intet vel.. Nej vel? Derfor har Coentrao sin del i det, ligesom alle andre, der fik lov at gå på græsset i de to kampe mod Bayern. Coentrao lavede en meget vigtig assist på Bernabeu, lukkede Robben ned og spillede igen fejlfrit i næste kamp. Dermed skal Coentrao krediteres for at gøre sit arbejde til UG og bidrage til den perfekte holdpræstation, som førte os videre.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg mener ikke det er sværere, at spille imod mindre hold, fordi vi så ikke pakker os. Jeg mener det er sværere, og spille mere frit som vi hidtil har gjort det i langt størstedelen af vores kampe, og lur mig om Barcelona havde fået lov til at score hele 4 mål på Bernabeú, hvis taktikken i det opgør var ligesom i de 3 omtalte kampe. Skeln nu lige imellem tingene, så bliver det en langt federe debat! Det er klart, at vores defensiv er udsat, når 2/3 dele af holdet tænker offensivt, og ikke arbejder så hårdt for hinanden. Som sagt, så var Isco stort set slet ikke over midten i de 3 opgør, og hvor ofte sker det ellers lige?
Jeg er helt med på det er i de store kampe holdet for alvor bliver testet, og derfor var jeg også meget skeptisk over den såkaldte balance i Januar og Februar, som alle var så begejstret over, fordi vi ikke lukkede mål ind imod Espanyol gange 2, Almeria, Celta Vigo etc.. Men nu når det er så tydeligt, at vi skiftede stil i så stor grad da vi mødte Barca i finalen og fremefter imod Bayern, så handler det altså lige om og se det store billede i stedet for at blive ved med at hænge i vi normalt forsvare i en 4-4-2. Jeg æder gerne alle mine ord, hvis vi ser samme tilgang til tingene i aften, som da vi fik besøg af Bayern. Det handler som jeg startede med at nævne, og som du også gjorde i sidste indlæg om behovet for at forsvare så dybt og kompakt. I aften vil vi sikkert være mere udsatte bagtil, fordi holdet angriber, og der på den måde vil være mere plads imellem kæderne at spille i.
Lad os bare tage At. Madrid's hold som eksempel. Hvor mange af de spillere ville kunne slå nogle af vores af? Costa ville sidde på bænken, hvis det stod til mig, men det er 11 spillere som ofre sig 100% for hinanden, og de 11 spillere besidder ikke samme individuelle kvaliteter som vores hold, men pt. er de ligeså gode. Hvordan kan det så være, at 11 dårligere spillere sammenlignet med vores 11 er et ligeså godt hold som vores? Og det er faktisk der jeg vil hen. I Real Madrid kæmper alle mand ikke for hinanden på samme måde som hos Atletí, da det oftest bliver afgjort af individuelisterne hos os.
Hvis der er 2 spillere hos At. Madrid som spiller dårligt, så vælter kosthuset, da det udelukkende er en holdpræstation, men har du 2 spillere som spiller dårligt i Real Madrid, så er der 5-6 andre som kan tage over.
Tingene er selvfølgelig sat på spidsen, så eksemplet er tydeligt nok!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Brylle
- Gæst
-
Så har jeg altså brug for en forklaring på det første. Hvornår bliver det så sværere for Coentrao? Vi går jo længere frem mod dårligere hold og presser igennem, mens vi har vist en tendens til at falde længere tilbage og time presset mod bedre hold. Dvs, at når Coentrao bliver udsat, så er det mod ringere modstandere, så jeg forstår ikke helt, hvad du mener. :)Dios skrev: For bare lige at få det på det rene, så kan jeg se, at jeg gav Coentrao 4 i hjemmekampen imod Dortmund, 4 i Cdr finalen og første opgør imod Bayern, og 5 i slagtningen i München, så lad nu vær med at sig, at jeg tager noget fra Coentrao's personlige præstation, fordi jeg mener hele holdet skal have den største kredit for at spille så 3 fantastiske kampe!
Jeg mener ikke det er sværere, at spille imod mindre hold, fordi vi så ikke pakker os. Jeg mener det er sværere, og spille mere frit som vi hidtil har gjort det i langt størstedelen af vores kampe, og lur mig om Barcelona havde fået lov til at score hele 4 mål på Bernabeú, hvis taktikken i det opgør var ligesom i de 3 omtalte kampe. Skeln nu lige imellem tingene, så bliver det en langt federe debat! Det er klart, at vores defensiv er udsat, når 2/3 dele af holdet tænker offensivt, og ikke arbejder så hårdt for hinanden. Som sagt, så var Isco stort set slet ikke over midten i de 3 opgør, og hvor ofte sker det ellers lige?
Jeg er helt med på det er i de store kampe holdet for alvor bliver testet, og derfor var jeg også meget skeptisk over den såkaldte balance i Januar og Februar, som alle var så begejstret over, fordi vi ikke lukkede mål ind imod Espanyol gange 2, Almeria, Celta Vigo etc.. Men nu når det er så tydeligt, at vi skiftede stil i så stor grad da vi mødte Barca i finalen og fremefter imod Bayern, så handler det altså lige om og se det store billede i stedet for at blive ved med at hænge i vi normalt forsvare i en 4-4-2. Jeg æder gerne alle mine ord, hvis vi ser samme tilgang til tingene i aften, som da vi fik besøg af Bayern. Det handler som jeg startede med at nævne, og som du også gjorde i sidste indlæg om behovet for at forsvare så dybt og kompakt. I aften vil vi sikkert være mere udsatte bagtil, fordi holdet angriber, og der på den måde vil være mere plads imellem kæderne at spille i.
Lad os bare tage At. Madrid's hold som eksempel. Hvor mange af de spillere ville kunne slå nogle af vores af? Costa ville sidde på bænken, hvis det stod til mig, men det er 11 spillere som ofre sig 100% for hinanden, og de 11 spillere besidder ikke samme individuelle kvaliteter som vores hold, men pt. er de ligeså gode. Hvordan kan det så være, at 11 dårligere spillere sammenlignet med vores 11 er et ligeså godt hold som vores? Og det er faktisk der jeg vil hen. I Real Madrid kæmper alle mand ikke for hinanden på samme måde som hos Atletí, da det oftest bliver afgjort af individuelisterne hos os.
Hvis der er 2 spillere hos At. Madrid som spiller dårligt, så vælter kosthuset, da det udelukkende er en holdpræstation, men har du 2 spillere som spiller dårligt i Real Madrid, så er der 5-6 andre som kan tage over.
Tingene er selvfølgelig sat på spidsen, så eksemplet er tydeligt nok!
Jeg kan sagtens se, hvad du mener i forhold til 4-3-3/4-4-2. Det er jo, når vi falder og ikke holder presset længere, at Bale kommer tilbage i 4-4-2 kæden. Normalt mod mindre hold, er angrebene korte, enten fordi vi fastholder presset eller får en kontra mod os, som hurtigt er færdig pga. en afslutning eller erobring. Når modstanderen så får ro på og måske får den op på vores halvdel, så ser vi tit, at Bale falder, uanset modstander.
Grundet Atleticos manglende individualister, så er holdpræstationen altafgørende, hvis der skal skabes succes, så det er jeg helt enig i, men jeg synes ikke, at man kan sætte det så enkelt op, da der er forskel på om det er den ene eller anden rolle, der ikke spiller godt. I Atletico har man stort set ikke råd til en eneste, der ikke fuldfører opgaven, men i en klub som Real afhænger det jo af, om det er en defensiv eller offensiv spiller. Er det Ronaldo, der falder ud, så bomber Bale og Benzema bare. Falder Benzema ud, så har vi to andre, der pløkker løs, hvis du forstår. Er det derimod en forsvarsspiller, er ikke kan finde niveauet, så er det et problem, for det er her, at en enkel fejl kan få katastrofale følger og give modsanderen mål, og her er det så vigtigt, at Coentrao, Ramos, Pepe, Carvajal, Marcelo osv. er så stabile som muligt, og det er lige præcis det, vi har set fra de fleste af vores forsvarsspillere hele 2014 (udover et enkelt udfald fra Ramos og hovedrystende præstationer fra Marcelo). Her må man igen rose Coentrao for at være stabil og lukke af. :)
Det var nu også derfor jeg skrev, at det hele var sat på spidsen :) For så enkelt er det nu engang ikke, men du forstod pointen, og det er sådan set det vigtigste.
Jeg synes nu ikke vores forsvarspiller er fantastiske stabile som du nævner. Ramos er jeg godt nok utilfreds med, og hans i 2014 har været skræmmende i mine øjne. Han har løftet sit spil på det seneste, men som jeg skrev i en anden tråd, så håber jeg ikke bare det skyldes den taktik. Vi så det også imod La Real, hvor han var fremragende, men kampen efter faldt han igen i niveau. Pepé har været den klart bedste af de 2, men fejlen imod Dortmund er rigtig rigtig grim.
Carvajal og Pepé har været de klart bedste i mine øjne. Coentrao byder ind med for lidt i de små opgør, og derfor vil jeg altid foretrække Marcelo fremfor ham. Nacho og Varane forstår jeg tilgengæld ikke hvorfor de får så lidt spilletid.
Arbeloa er jo også habil, men værdig som førstevalg? Nej vel. Langtfra!
- Brylle
- Gæst
-
Men når modstanderen har kvalitet, så er det jo lige netop her, vi går ned, og når modstanderen ikke er af samme kvalitet, så går vi frem, så jeg kan ikke fange din problemstilling :P Måske er det mig, der har misset noget (eller bare ikke fatter noget), men jeg kan sgu ikke gennemskue det.Dios skrev: Det hænger jo sammen med holdet ikke står kompakt og forsvare sig som en enhed, men også kvaliteten af modstanderens offensiv. Coentrao er som sagt en ganske habil back, men i mine øjne mangler han det sidste for at blive verdensklasse.
Det var nu også derfor jeg skrev, at det hele var sat på spidsen :) For så enkelt er det nu engang ikke, men du forstod pointen, og det er sådan set det vigtigste.
Jeg synes nu ikke vores forsvarspiller er fantastiske stabile som du nævner. Ramos er jeg godt nok utilfreds med, og hans i 2014 har været skræmmende i mine øjne. Han har løftet sit spil på det seneste, men som jeg skrev i en anden tråd, så håber jeg ikke bare det skyldes den taktik. Vi så det også imod La Real, hvor han var fremragende, men kampen efter faldt han igen i niveau. Pepé har været den klart bedste af de 2, men fejlen imod Dortmund er rigtig rigtig grim.
Carvajal og Pepé har været de klart bedste i mine øjne. Coentrao byder ind med for lidt i de små opgør, og derfor vil jeg altid foretrække Marcelo fremfor ham. Nacho og Varane forstår jeg tilgengæld ikke hvorfor de får så lidt spilletid.
Arbeloa er jo også habil, men værdig som førstevalg? Nej vel. Langtfra!
Men den kan vi vist diskutere fra nu og til jul. Ikke, at det ikke er spændende og en god debat, men lige på det punkt, rykker vi os ikke tættere på hinanden, tror jeg. Jeg er helt enig i, at Carvajal og Pepe har været de bedste i det defensive i år, men jeg synes nu, at vi har stået rigtig godt og lukket minimalt med mål ind.
Jeg synes, at Coentrao har rykket sig langt i forhold til at bidrage offensivt og det er specielt hans løb frem i banen og hans udvikling i forhold til at have et slutprodukt. Jeg er yderst tilfreds med Coentrao og håber, at han bliver i klubben. Står det til mig, så beholder vi både Marcelo og Coentrao og holder os fra de store udskiftninger i truppen. :)
Men når modstanderen har kvalitet, så er det jo lige netop her, vi går ned, og når modstanderen ikke er af samme kvalitet, så går vi frem, så jeg kan ikke fange din problemstilling :P Måske er det mig, der har misset noget (eller bare ikke fatter noget), men jeg kan sgu ikke gennemskue det.
Men den kan vi vist diskutere fra nu og til jul. Ikke, at det ikke er spændende og en god debat, men lige på det punkt, rykker vi os ikke tættere på hinanden, tror jeg. Jeg er helt enig i, at Carvajal og Pepe har været de bedste i det defensive i år, men jeg synes nu, at vi har stået rigtig godt og lukket minimalt med mål ind.
Jeg synes, at Coentrao har rykket sig langt i forhold til at bidrage offensivt og det er specielt hans løb frem i banen og hans udvikling i forhold til at have et slutprodukt. Jeg er yderst tilfreds med Coentrao og håber, at han bliver i klubben. Står det til mig, så beholder vi både Marcelo og Coentrao og holder os fra de store udskiftninger i truppen. :)
Sådan som jeg opfatter det, så stiller vi os kompakt når vi på forhånd ved, at vi ikke kan dominere boldbesiddelsen. Se kontrasten på Dortmund kampene, og Barca og Bayern kampene. De 2 sidstnævnte spiller ikke for en sejr, men for boldbesiddelsen, så hvorfor overhovedet prøve at udfordre dem i det, og i stedet bare smaske dem langt ud af banen.
Jeg er også ganske tilfreds med Coentrao, hvis det er hans reelle niveau fremover det han har vist på det seneste, men uanset hvad, så synes jeg bare stadig ikke han er god nok som førstevalg, og vil egentlig aldrig sætte min lid til ham, og med Marcelo's formdyk, så skal vi bare "nøjes" med det gode, og ikke det sædvanlige høje niveau Marcelo ellers havde. Grunden til jeg ikke vil sælge Marcelo, til trods for det er ham som er inde i et formdyk er, fordi han tidligere har bevist han kan levere, men bare mangler og finde stabiliteten frem igen.
Derfor så jeg helst man solgte den gode Coentrao, med et ungt talent som besidder et fantastisk potentiale, og så give Marcelo en ekstra chance for at komme tilbage i topform, og sker det ikke, så har vi et frisk pust siddende ude på bænken, som har hele livet foran sig :)
- Brylle
- Gæst
-
Hvad er det så, du vil købe? Vil du ud og finde en komplet spiller, der både kan forsvare og angribe på et vanvittigt højt niveau? For det er svært at finde et talent, der kan bidrage begge steder. Eller hvad er vi ude i som type?
Brylle skrev: Fair nok, vi bliver ikke mere enige end nu. :)
Hvad er det så, du vil købe? Vil du ud og finde en komplet spiller, der både kan forsvare og angribe på et vanvittigt højt niveau? For det er svært at finde et talent, der kan bidrage begge steder. Eller hvad er vi ude i som type?
Moreno og Bernat er 2 gode bud i mine øjne :)
- Brylle
- Gæst
-
Jeg synes, at det lyder som en dårlig ide at putte en af de to unge spilere på bænken i Real, når hverken Coentrao eller Marcelo nærmer sig pensionsalderen.
Brylle skrev: Så fik jeg endnu en grund til at putte Coentrao foran Marcelo i køen ;)
Jeg synes, at det lyder som en dårlig ide at putte en af de to unge spilere på bænken i Real, når hverken Coentrao eller Marcelo nærmer sig pensionsalderen.
Jeg savner bare sådan nogle raids Marcelo kommer med idag fra Coentrao's side af. Det er utrolig sjældent Coentrao kommer med frem på den måde.
Nu har det ikke noget at gøre med alder, men kvalitet og topniveau. Derfor håber jeg vi køber den kommende stjerne på backen.
- Brylle
- Gæst
-
Det har da lige præcis noget med alder at gøre, når du vil købe en ringere spiller, der så skal udvikle sig til at blive bedre. Der er jo ingen fremtidsudsigter til at tage over for Coentrao/Marcelo, fordi de er så langt fra at burde falde i niveau (udover Marcelo, der spiller som en mand på 48).Dios skrev:
Brylle skrev: Så fik jeg endnu en grund til at putte Coentrao foran Marcelo i køen ;)
Jeg savner bare sådan nogle raids Marcelo kommer med idag fra Coentrao's side af. Det er utrolig sjældent Coentrao kommer med frem på den måde.
Nu har det ikke noget at gøre med alder, men kvalitet og topniveau. Derfor håber jeg vi køber den kommende stjerne på backen.
Angående Marcelos raids, så kunne jeg sgu godt undvære spillere, der løber med hovedet under armen og ikke overvejer sine offensive løb... :)
Som tidligere nævnt, så siger jeg det igen, fordi det lader til du ikke rigtig forstår det. Coentrao's topniveau er ikke højt nok i mine øjne, og det bliver nok aldrig højere, så hvad nytter det at have en spiller som måske er bedre end sin konkurrent, fordi han er i et formdyk, men sker det at Marcelo vender tilbage i topform, så placeres Coentrao igen på bænken. Der er en konkurrence til en vis grad, men personligt frygter jeg for, at Marcelo aldrig kommer tilbage til topform, da han de senere år har været ramt af mange skader, og hans rytme konstant bliver slået i stykker.
Jeg kan ikke nøjes med Coentrao, men jeg ville have elsket og se ham igår, da det lige netop var en sådan kamp jeg prøvede at forklare for dig, der er svær at spille som forsvarspiller i Real Madrid.
Det lader til du er gået all-in på Coentrao, selvom jeg er klar over, at meget af det er provokation, men jeg står så i modsatte grøft, og kan ikke rigtig se lyset i ham.
Derfor så håber jeg man skaber et lignende scenarie på venstrekanten, som man har gjort det på højrekanten.
Coentrao har gjort det rigtig godt, men som sædvanlig så bliver spillerne lige gjort 30-40% bedre herinde når midtvejskrisen kommer.