Morata har La Ligas bedste scorings-snit
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Álvaro Morata er blevet heftigt kritiseret, men efter sine to scoringer i weekendens kamp mod Espanyol kan han faktisk se tilbage på en sæson, hvor han endte med at blive den mest effektive spiller i Liga BBVA, målt på antallet af scoringer i forhold til spilleminutter.
Her viser det sig nemlig, at Morata i snit scorer et mål hvert 70. minut (8 mål på 559 spilleminutter) og han overgår dermed hans holdkammerat, Cristiano Ronaldo, som scorer hvert 82. minut, mens Lionel Messi er på trediepladsen med en scoring hvert 89. minut.
Mange regner det for givet, at Álvaro Morata er fortid i Real Madrid og at han enten ryger på en udlejning eller solgt med en tilbagekøbs-klausul.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu skal der selvfølgelig ikke drages for mange paralleller mellem Owen og Morata, men sidstnævnte er bare ikke god nok til at repræsentere Real Madrid på højeste niveau...... endnu. Jeg har ikke tid til at vente på, at han bliver bedre - der skal ganske enkelt hentes en langt bedre angrebsreserve.
- 10-Tallet
- Gæst
-
Daniel skrev: Jeg husker en Michael Owen i sin tid, der også havde ligaens bedste scoringssnit. Det var som bekendt ikke nok til at fortsætte i Real Madrid.
Nu skal der selvfølgelig ikke drages for mange paralleller mellem Owen og Morata, men sidstnævnte er bare ikke god nok til at repræsentere Real Madrid på højeste niveau...... endnu. Jeg har ikke tid til at vente på, at han bliver bedre - der skal ganske enkelt hentes en langt bedre angrebsreserve.
Hvis ikke bedste scoringsgennemsnit i Primera Division er godt nok, hvad er så succeskriteriet for en angrebsreserve? Nu har jeg forstået, at du ikke mener, at Morata skal blive, men lad mig spørge dig. Hvad skulle han have gjort anderledes? Her tænker jeg især i forhold til spilleminutter og antal mål. Og hvad forventer du af den kommende angrebsreserve?
10-Tallet skrev:
Daniel skrev: Jeg husker en Michael Owen i sin tid, der også havde ligaens bedste scoringssnit. Det var som bekendt ikke nok til at fortsætte i Real Madrid.
Hvis ikke bedste scoringsgennemsnit i Primera Division er godt nok, hvad er så succeskriteriet for en angrebsreserve? Nu har jeg forstået, at du ikke mener, at Morata skal blive, men lad mig spørge dig. Hvad skulle han have gjort anderledes? Her tænker jeg især i forhold til spilleminutter og antal mål. Og hvad forventer du af den kommende angrebsreserve?
At han spiller bedre, laver flere afgørende ting, scorer vigtige mål, bare prøve ikke at ødelægge hvert andet angreb? Ja det hårdt sagt, men sådan har han været når han har været værst, hvilket han har været for tit.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
10-Tallet skrev:
Helt konkret drejer det sig vel om ét simpelt spørgsmål. Vil du være tryg, hvis vi starter en vigtig kamp med Morata som frontangriber? Jeg tror de fleste vil svare nej.
Morata kan måske blive god nok, men lige nu er han det ikke. At han har scoret nogle mål i de mindre vigtige kampe og efter indskiftninger ændrer ikke på et overordnet billede af ham, som en spiller der mangler spidskompetencer, situationsfornemmelse, holdkammeraternes støtte(hvilket ofte er et tegn på, at de heller ikke stoler på hans evner) og mest af alt klasse.
Real Madrid skal have en bedre backup end Morata. Alternativt må løsningen være at skifte system eller spille Cristiano/Bale i front. Alt andet, end at vi madridistas skal se Morata skiftet ind igen i næste sæson, når vi er bagud 1-2 i en vigtig kamp og desperat mangler et mål.
- 10-Tallet
- Gæst
-
raul7=kongen skrev:
10-Tallet skrev:
Helt konkret drejer det sig vel om ét simpelt spørgsmål. Vil du være tryg, hvis vi starter en vigtig kamp med Morata som frontangriber? Jeg tror de fleste vil svare nej.
Morata kan måske blive god nok, men lige nu er han det ikke. At han har scoret nogle mål i de mindre vigtige kampe og efter indskiftninger ændrer ikke på et overordnet billede af ham, som en spiller der mangler spidskompetencer, situationsfornemmelse, holdkammeraternes støtte(hvilket ofte er et tegn på, at de heller ikke stoler på hans evner) og mest af alt klasse.
Real Madrid skal have en bedre backup end Morata. Alternativt må løsningen være at skifte system eller spille Cristiano/Bale i front. Alt andet, end at vi madridistas skal se Morata skiftet ind igen i næste sæson, når vi er bagud 1-2 i en vigtig kamp og desperat mangler et mål.
Dit argument giver ingen mening. Jeg formoder, at vi er enige om at Morata er reserveangriber. Hvorfor binder du ham så op på en subjektiv følelse i forhold til en plads i startopstillingen? Med det scoringssnit ville jeg være helt tryg ved Morata. Statistisk burde vi være sikre på et mål. Desuden synes jeg, at han er en glimrende fodboldspiller med en stærk vilje, og han har jo bevist, at han kan lave mål. Godkendt herfra,
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Alt andet, end at vi madridistas skal se Morata skiftet ind igen i næste sæson, når vi er bagud 1-2 i en vigtig kamp og desperat mangler et mål
Og det er problemet, en back-up skal kunne vende en kamp - og det mangler jeg stadig at se Morata gøre ... og fint hvis du har det godt med, at han er eneste våben, hvis vi skal lægge pres på i slutminutterne på fx Vicente Calderon.
Jeg selv - og sikkert også ledelsen - har en helt anden opfattelse, og det er vist bedst for klubben som helhed ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- RasmusKring
- Gæst
-
10-Tallet skrev: Dit argument giver ingen mening. Jeg formoder, at vi er enige om at Morata er reserveangriber. Hvorfor binder du ham så op på en subjektiv følelse i forhold til en plads i startopstillingen? Med det scoringssnit ville jeg være helt tryg ved Morata. Statistisk burde vi være sikre på et mål. Desuden synes jeg, at han er en glimrende fodboldspiller med en stærk vilje, og han har jo bevist, at han kan lave mål. Godkendt herfra,
10-tallet, det er dit argument, der ikke giver mening. Det er et eksempel på den slags forkerte og forhastede konklusioner, som folk laver ud fra statistik. Det er hele grunden til, at mange mener, at statistik er den bedste form for løgn.
Moratas imponerende scoringsgennemsnit kan der ikke stilles spørgsmålstegn ved. Han har scoret imponerende mange mål relativt til den tid, han har haft på banen. Der er dog intet statistisk belæg for, at dette ikke er en tilfældighed. Specielt ikke hvis man ser på hans statistik i de andre to turneringer.
Så du kan ikke i statistikkens objektive navn argumentere for, at Morata garantere et mål pr. kamp. Det kan derimod være din personlige holdning, men den slags subjektive "følelser" er jo ubrugelige, jf. din tidligere kommentar.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg forstår godt at Real Madrid ikke er en udviklingsklub, men jeg forstår ikke at størstedelen af brugerne her på siden er imod Morata. Han får stort set ingen hjælp på banen (Noget som en angriber altid har brug for) og han spiller bedre end Benzema og nogle gange Cristiano, når han endelig får nogle minutter. At han har ligaens bedste scoringsgennemsnit, er en overraskelse for mig, men det kan da ikke være så nemt at dømme ham helt ude med så få minutter på banen.
Fortæl mig: Hvad er forskellen på at elske Casemiro og ønske ham mere spilletid og at elske Morata og ønske ham mere spilletid? Det lader til at brasilianeren er mere ønsket i klubben. Umiddelbart står de i meget lignende situationer, men de bliver behandlet vidt forskelligt. Personligt tror jeg at Morata er så hadet, fordi han er en spidsangriber og når vi har Ronaldo i truppen, er der ikke 'plads' til en spiller, der blot vil score mål. Han hamrer jo flere bolde ind end Mr. CR7 når de begge er på banen. Og størstedelen af målene er hjernedøde flotte!
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- RasmusKring
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Jeg ville være ret tryg ved at Carlo lader Morata skiftes ind 20 minutter før tid i en kamp, hvor vi mangler et mål. Det har han gjort en del gange i denne sæson, og det har givet pote oftere end nogen anden indskifter jeg husker.
Jeg forstår godt at Real Madrid ikke er en udviklingsklub, men jeg forstår ikke at størstedelen af brugerne her på siden er imod Morata. Han får stort set ingen hjælp på banen (Noget som en angriber altid har brug for) og han spiller bedre end Benzema og nogle gange Cristiano, når han endelig får nogle minutter. At han har ligaens bedste scoringsgennemsnit, er en overraskelse for mig, men det kan da ikke være så nemt at dømme ham helt ude med så få minutter på banen.
Fortæl mig: Hvad er forskellen på at elske Casemiro og ønske ham mere spilletid og at elske Morata og ønske ham mere spilletid? Det lader til at brasilianeren er mere ønsket i klubben. Umiddelbart står de i meget lignende situationer, men de bliver behandlet vidt forskelligt. Personligt tror jeg at Morata er så hadet, fordi han er en spidsangriber og når vi har Ronaldo i truppen, er der ikke 'plads' til en spiller, der blot vil score mål. Han hamrer jo flere bolde ind end Mr. CR7 når de begge er på banen. Og størstedelen af målene er hjernedøde flotte!
Jeg ved virkelig ikke hvilke kampe, du har set i denne sæson. Vi har ihvertfald ikke set de samme. Morata har i glimt været god, når han har fået chancen, men han har da på intet tidspunkt spillet stabilt på et niveau, der er højere end hverken Benzema eller Ronaldo.
- JJ-86
- Gæst
-
Jeg tror det er bedst for alle parter at Morata bliver lejet ud. Jeg håber han vender moden tilbage efter en forhåbentlig succesrig sæson hos Real Sociedad (Eller hvor han nu ender).
Hala Madrid! :)
Morata er trods sin højde ikke en speciel stor trussel i luften, men en kæmpe trussel imod Real Madrid's spil når han får den i fødderne.
Morata ville være en fin angriber i en klub som ikke hovedsageligt har bolden, og skal nedbryde modstanderen, men et godt kontra hold, hvor han primært skal jagte umulige bolde. Altså en klub á la Getafe, Osasuna, Valladolid etc. ville passe ham perfekt.
Reserverne skal jo ikke kun skænkes en tanke i de sidste 20 min. hvor vi jagter en scoring, men et supplement til førstevalget.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.