Morata har La Ligas bedste scorings-snit
Benzema - og sågar Ronaldo - er revset for det modsatte af tilhængerne. For ikke, at jagte selv de sværeste bolde og tage selv de mest håbløse tilbageløb. Det gør Morata. Og det er på sin vis fint nok, så længe det ikke er komplet hovedløst i otte ud af ti tilfælde.
Heldigvis for Morata, så er han ung og der er masser af tid og muligheder for ham til at forbedre sig. Der er stadig meget plads til forbedring. Der er tegninger til noget stort, men det kræver hårdt arbejde. Han kan sagtens udvikle sig til, at blive en rigtig god angriber. Det kræver bl.a., at han bliver en klogere spiller og det kommer formentlig med årene, når han har fået lidt mere erfaring.
Det er i øvrigt nonsens at udtale, at han ikke rækker til mere end en klub som Getafe, Osasuna eller Valladolid. Især med tanke på, hvilke klubber der har vist interesse for ham og hvilke klubber han sættes i forbindelse med. Det er nok ikke uden grund, at han nævnes i forbindelse med klubber som Arsenal og Juventus. La Real ville være en fin klub for ham. En god mellemstation. Om end potentialet er der til noget større, som f.eks. Arsenal eller Juventus.
Jeg er endvidere sikker på, at flere har udtalt noget lignende det samme om spillere som Soldado og Negredo. Morata har samme potentiale og kan sagtens komme op på deres niveau. Han har talentet og potentialet. Og så er han godt skolet i Real Madrid.
Om han vender tilbage til Real Madrid og får succes der en skønne dag, skal være usagt. Jeg tror det ikke. Det vil tiden vise.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg tror heller ikke Morata bliver til noget i Real Madrid, men jeg synes ikke han får en ordentlig chance. De få gange han har fået chancen, har han grebet den. Jeg har set samtlige kampe med Real Madrid i denne sæson, og jeg synes ikke Morata imponerer, men hans f'ørstegangsberøring er trods alt bedre end Benzema, der gør det udemærket efter Higuaín blev smidt på porten.
Man sidder med følelsen af hvis blot Ronaldo ville lade være med at tage bolden fra vores unge spanier, så ville han vise endnu mere end blot en høj scoringsprocent.
Personligt håber jeg på en udlejning (men det er ikke videre sandsynligt) eller et salg med tilbagekøbsklausul. Der er trods alt chancen for at han bliver en Mata, Garay eller Eto'o selvom han også sagtens kunne blive en Soldado.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Brylle
- Gæst
-
En udlejning, hvor han får fast spilletid, ville være optimalt. Om han nogensinde viser sig god nok til at være en del af Real, ved jeg ikke, men man bør i hvert fald ikke udelukke ham endnu. Han kan blive en ægte målmaskine.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Kassow-Rossing skrev: Jeg er rimelig enig med Jan. Som sædvanlig.
Jan hvem? Fog? ;0)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Kassow-Rossing skrev: Jeg er rimelig enig med Jan. Som sædvanlig.
Jeg tror heller ikke Morata bliver til noget i Real Madrid, men jeg synes ikke han får en ordentlig chance. De få gange han har fået chancen, har han grebet den. Jeg har set samtlige kampe med Real Madrid i denne sæson, og jeg synes ikke Morata imponerer, men hans f'ørstegangsberøring er trods alt bedre end Benzema, der gør det udemærket efter Higuaín blev smidt på porten.
Man sidder med følelsen af hvis blot Ronaldo ville lade være med at tage bolden fra vores unge spanier, så ville han vise endnu mere end blot en høj scoringsprocent.
Personligt håber jeg på en udlejning (men det er ikke videre sandsynligt) eller et salg med tilbagekøbsklausul. Der er trods alt chancen for at han bliver en Mata, Garay eller Eto'o selvom han også sagtens kunne blive en Soldado.
Moratas førstegangsberøringer er bedre end Benzemas? Qué?! Benzema er en fuldstændig vanvittig spilstation, som vores kanter nyder godt af. Især de to kampe mod Bayern så man virkelig Benz' kvaliteter i hans boldbehandling, manden er jo overdrevet dygtig til netop at modtage bolden i en svær situation og skille sig fornuftigt af med den igen. Måske han ikke altid benytter sig af FØRSTEGANGSAFLEVERINGER, men det skal den kære Morata nu heller ikke have skyld for. Videre med Morata. Ind over med en angriber af højere kaliber.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- 10-Tallet
- Gæst
-
RasmusKring skrev:
10-Tallet skrev: Dit argument giver ingen mening. Jeg formoder, at vi er enige om at Morata er reserveangriber. Hvorfor binder du ham så op på en subjektiv følelse i forhold til en plads i startopstillingen? Med det scoringssnit ville jeg være helt tryg ved Morata. Statistisk burde vi være sikre på et mål. Desuden synes jeg, at han er en glimrende fodboldspiller med en stærk vilje, og han har jo bevist, at han kan lave mål. Godkendt herfra,
10-tallet, det er dit argument, der ikke giver mening. Det er et eksempel på den slags forkerte og forhastede konklusioner, som folk laver ud fra statistik. Det er hele grunden til, at mange mener, at statistik er den bedste form for løgn.
Moratas imponerende scoringsgennemsnit kan der ikke stilles spørgsmålstegn ved. Han har scoret imponerende mange mål relativt til den tid, han har haft på banen. Der er dog intet statistisk belæg for, at dette ikke er en tilfældighed. Specielt ikke hvis man ser på hans statistik i de andre to turneringer.
Så du kan ikke i statistikkens objektive navn argumentere for, at Morata garantere et mål pr. kamp. Det kan derimod være din personlige holdning, men den slags subjektive "følelser" er jo ubrugelige, jf. din tidligere kommentar.
Det er jo lige præcis, hvad jeg kan. Statistisk set kan jeg hævde, at Morata scorer et mål pr. kamp. Med andre ord, har jeg i min vurdering af Morata, statistisk belæg for at sige, som jeg gør. Jeg er derfor meget overrasket over, at du både hævder at statistik er objektivt, men at slutninger baseret på statistik er subjektive? Hvad mener du? Samtidigt er jeg spændt på at høre din udredning af, hvorfor du pludseligt anlægger en diskurs, der bringer "tilfældigheder" i spil. Hvad er et tilfældigt mål? Og hvorfor scorer Morata flere af disse 'tilfældige" mål end andre spillere? Og hvad skulle der være galt med det? Og afslutningsvist, hvilke argumenter, som ikke er forankret i din subjektive holdning, kan du fremføre for, at Morata ikke er god nok til at være i Real Madrid? Jeg godtager ikke argumentet med, at Moratas mål ikke indgår i vurderingen, fordi de er "tilfældige". Altså, han er jo på banen, hvilket sætter en begrænsning for, hvor tilfældigt målene kan være. I hvert fald i forhold til alle andre mål.
Jeg husker tydeligt årene før Higuian for alvor slog igennem. Der bandede og svovlede man også over ham, men et eller andet sted kunne man se potentialet - han kunne bare ikke få bolden ind. Sådan er det ikke med Morata. Han er på en decideret ringe fodboldspiller i forhold til, hvilket niveau man kan forvente sig i Real Madrid.
Med den type angrebsspiller som han "spiller" bør hans forcer ligge i førstegangsberøringer, positionering og afslutninger. Alligevel mestrer han langt far nogen af disse, og jeg tvivler på, at han pludselig folder sig ud.
Der er absolut ingen tvivl om, at han ikke skal spille her næste sæson. Væk med ham.
- RasmusKring
- Gæst
-
10-Tallet skrev:
RasmusKring skrev:
10-Tallet skrev: Dit argument giver ingen mening. Jeg formoder, at vi er enige om at Morata er reserveangriber. Hvorfor binder du ham så op på en subjektiv følelse i forhold til en plads i startopstillingen? Med det scoringssnit ville jeg være helt tryg ved Morata. Statistisk burde vi være sikre på et mål. Desuden synes jeg, at han er en glimrende fodboldspiller med en stærk vilje, og han har jo bevist, at han kan lave mål. Godkendt herfra,
10-tallet, det er dit argument, der ikke giver mening. Det er et eksempel på den slags forkerte og forhastede konklusioner, som folk laver ud fra statistik. Det er hele grunden til, at mange mener, at statistik er den bedste form for løgn.
Moratas imponerende scoringsgennemsnit kan der ikke stilles spørgsmålstegn ved. Han har scoret imponerende mange mål relativt til den tid, han har haft på banen. Der er dog intet statistisk belæg for, at dette ikke er en tilfældighed. Specielt ikke hvis man ser på hans statistik i de andre to turneringer.
Så du kan ikke i statistikkens objektive navn argumentere for, at Morata garantere et mål pr. kamp. Det kan derimod være din personlige holdning, men den slags subjektive "følelser" er jo ubrugelige, jf. din tidligere kommentar.
Det er jo lige præcis, hvad jeg kan. Statistisk set kan jeg hævde, at Morata scorer et mål pr. kamp. Med andre ord, har jeg i min vurdering af Morata, statistisk belæg for at sige, som jeg gør. Jeg er derfor meget overrasket over, at du både hævder at statistik er objektivt, men at slutninger baseret på statistik er subjektive? Hvad mener du? Samtidigt er jeg spændt på at høre din udredning af, hvorfor du pludseligt anlægger en diskurs, der bringer "tilfældigheder" i spil. Hvad er et tilfældigt mål? Og hvorfor scorer Morata flere af disse 'tilfældige" mål end andre spillere? Og hvad skulle der være galt med det? Og afslutningsvist, hvilke argumenter, som ikke er forankret i din subjektive holdning, kan du fremføre for, at Morata ikke er god nok til at være i Real Madrid? Jeg godtager ikke argumentet med, at Moratas mål ikke indgår i vurderingen, fordi de er "tilfældige". Altså, han er jo på banen, hvilket sætter en begrænsning for, hvor tilfældigt målene kan være. I hvert fald i forhold til alle andre mål.
Jeg prøver blot at holde den statistiske diskussion på et vist niveau. Ligesom mange andre glemmer du (eller ved du ikke), at statistik er en seriøs videnskab. Hvis statistik bruges korrekt, så kan man komme med gode og objektive konklusioner, men meget ofte så bruger folk statistik fuldstændig forkert. Det faktum, at Morata har scoret hvert 70. minut i denne sæson betyder ikke rent statistisk, at vi havde fået 40+ mål fra ham i denne sæson, hvis han havde spillet fast. den påstand er der intet statistisk grundlag for at lave, når der er så lidt data. Vha. statistiske metoder vil du ikke kunne afvise, at dette blot er en tilfældighed. Din konklusion er måske baseret på statistikkerne (selvom jeg har indtryk af, at du i forvejen havde den holdning), men det gør ikke din konklusion til en objektiv sandhed.
Hvis du fortsat ikke forstår hvad jeg mener, så er det vidst, fordi du ikke gider. Jeg prøver hverken at hæve mig selv over nogen eller trække diskussionen op på et niveau, hvor den bliver videnskabelig og kedelig. Men jeg vil samtidig gerne slå et slag for statistik, som bliver misbrugt i så mange diskussioner.
Selvfølgelig er hans mål til en hvis grad tilfældige, ligesom alt andet i fodbold. Dette er også grunden til, at statistik har et relativt begrænset brug indenfor fodbold. Man kan bruge den i diverse fodbolddiskussioner, men den objektive værdi af statistiske argumenter er rimelig små. Der har dog været flere argumenter i denne tråd, der bruger Moratas statistik til små konklusioner, som tallene sagtens kan bære, men din garanti om, at Morata ville score hver kamp, holder tallene altså ikke til. Men derfor kan det jo godt være din subjektive holdning.
- 10-Tallet
- Gæst
-
Sebberg skrev: Åh, hold dog op. Det er en fuldstændig håbløs statistik, der bygger på syv mål i fuldstændig ubetydelig kampe, hvor størstedelen af dem blev scoret som målene i lørdags. Det kan på ingen måde give belæg for at give Morata en chance.
Jeg husker tydeligt årene før Higuian for alvor slog igennem. Der bandede og svovlede man også over ham, men et eller andet sted kunne man se potentialet - han kunne bare ikke få bolden ind. Sådan er det ikke med Morata. Han er på en decideret ringe fodboldspiller i forhold til, hvilket niveau man kan forvente sig i Real Madrid.
Med den type angrebsspiller som han "spiller" bør hans forcer ligge i førstegangsberøringer, positionering og afslutninger. Alligevel mestrer han langt far nogen af disse, og jeg tvivler på, at han pludselig folder sig ud.
Der er absolut ingen tvivl om, at han ikke skal spille her næste sæson. Væk med ham.
Du vælger den nemme løsning. Nu er nogle mål pludseligt vigtigere end andre. Jeg er vidst havnet på det forkerte forum. Jeg kan ikke følge med sålænge vi ikke er enige om defnitionerne på et mål.
God kamp på lørdag.
10-Tallet skrev:
Sebberg skrev: Åh, hold dog op. Det er en fuldstændig håbløs statistik, der bygger på syv mål i fuldstændig ubetydelig kampe, hvor størstedelen af dem blev scoret som målene i lørdags. Det kan på ingen måde give belæg for at give Morata en chance.
Du vælger den nemme løsning. Nu er nogle mål pludseligt vigtigere end andre. Jeg er vidst havnet på det forkerte forum. Jeg kan ikke følge med sålænge vi ikke er enige om defnitionerne på et mål.
God kamp på lørdag.
Haha what, hvornår har nogle mål ikke været vigtigere end andre?! Selvfølgelig(!!!) er der forskel på om man scorer et føringsmål, udligende mål eller et mål til 5-1 hvor man prikker den ind. Det da ret logisk.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Da han fik lov til at spille mod Barcelona i sidste sæson, afgjorde han også de kampe for os. Ligesom vi har set Jesé gøre det i denne sæson inden sin forfærdelige skade.
I'm just saying: Hvis han ikke får chancerne på banen, kan han ikke gøre mere end hvad han har gjort. Det er selvfølgelig altid (!) op til at spilleren selv at tage chancerne og ikke få dem givet, men jeg synes ikke Morata kunne have gjort det så forfærdelig meget bedre med absolut ingen kamptræning. Jeg forventer mig heller ikke mere af Casemiro f.eks.
Morata scorer når han kommer på banen. Og på relativt kort tid. Statistisk set er han den bedste indskifter vi har haft siden Guti. Den holder nok ikke i længden, som en bruger også fik pænt forklaret, men jeg synes ikke han er dumpet baseret på sine fantastiske statistikker og på denne sæson. En udlejning ellet et salg med option burde være at foretrække, fordi potentialet er der i hvert fald om end kvaliteten ikke er der (endnu).
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)