Morata har La Ligas bedste scorings-snit

12 år 2 måneder siden #25 af raul7=kongen

10-Tallet skrev:

raul7=kongen skrev:

10-Tallet skrev:

Daniel skrev: Jeg husker en Michael Owen i sin tid, der også havde ligaens bedste scoringssnit. Det var som bekendt ikke nok til at fortsætte i Real Madrid.

Nu skal der selvfølgelig ikke drages for mange paralleller mellem Owen og Morata, men sidstnævnte er bare ikke god nok til at repræsentere Real Madrid på højeste niveau...... endnu. Jeg har ikke tid til at vente på, at han bliver bedre - der skal ganske enkelt hentes en langt bedre angrebsreserve.

Hvis ikke bedste scoringsgennemsnit i Primera Division er godt nok, hvad er så succeskriteriet for en angrebsreserve? Nu har jeg forstået, at du ikke mener, at Morata skal blive, men lad mig spørge dig. Hvad skulle han have gjort anderledes? Her tænker jeg især i forhold til spilleminutter og antal mål. Og hvad forventer du af den kommende angrebsreserve?

Helt konkret drejer det sig vel om ét simpelt spørgsmål. Vil du være tryg, hvis vi starter en vigtig kamp med Morata som frontangriber? Jeg tror de fleste vil svare nej.

Morata kan måske blive god nok, men lige nu er han det ikke. At han har scoret nogle mål i de mindre vigtige kampe og efter indskiftninger ændrer ikke på et overordnet billede af ham, som en spiller der mangler spidskompetencer, situationsfornemmelse, holdkammeraternes støtte(hvilket ofte er et tegn på, at de heller ikke stoler på hans evner) og mest af alt klasse.

Real Madrid skal have en bedre backup end Morata. Alternativt må løsningen være at skifte system eller spille Cristiano/Bale i front. Alt andet, end at vi madridistas skal se Morata skiftet ind igen i næste sæson, når vi er bagud 1-2 i en vigtig kamp og desperat mangler et mål.

Dit argument giver ingen mening. Jeg formoder, at vi er enige om at Morata er reserveangriber. Hvorfor binder du ham så op på en subjektiv følelse i forhold til en plads i startopstillingen? Med det scoringssnit ville jeg være helt tryg ved Morata. Statistisk burde vi være sikre på et mål. Desuden synes jeg, at han er en glimrende fodboldspiller med en stærk vilje, og han har jo bevist, at han kan lave mål. Godkendt herfra,

For nu at citere en tidligere dansk toptræner: "Statistik er som et miniskørt. Det giver gode ideer, men skjuler det vigtigste"

Fodbold vil i øvrigt altid blive set ud fra en subjektiv vurdering. Jeg kan ikke se, hvor du bringer et egentligt argument på banen? Jeg redegjorde sågar for, hvorfor jeg ikke mener Morata er god nok, ud fra en række mangler i angriberens spil. At han så laver mål til 3-0 mod Elche ændrer ikke rigtig på mit syn.

Forhåbentlig bliver han modnet i La Real og vender stærkere tilbage, intet vil glæde mig mere, lige nu er han dog en Morientes ultra light og jeg er ikke glad for light-produkter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #26 af Kassow-Rossing
For at sætte tingene i perspektiv og give det lidt mere dybde end blot "Ligaens bedste scoringssnit":

Moratas første mål for Real Madrid:
Indskiftet i minut 83. minut. Scorer det afgørende mål til 2-1 for Real Madrid mod Levante 11. november 2012.

Moratas første optræden fra start for Real Madrid:
Scorer efter 3 minutter og kampen ender 2-0 hjemme over Rayo Vallecano 17. februar 2013.

Moratas første El Clasico for Real Madrid:
Assist til 1-0 målet scoret af Benzema i 2-1 kampen på hjemmebane 2. marts 2013.

Derudover har han scoret en række 'ligegyldige mål' ala dem du nævner (Eksemplet var målet til 3-0 mod Elche). Han har også scoret et afgørende mål mod Barcelona. Generelt set over hans toårige periode har han scoret flere vigtige og afgørende mål end mål der ikke var. Især hvis du sammenligner med antal spilleminutter.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #27 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Morata har La Ligas bedste scorings-snit

Kassow-Rossing skrev: For at sætte tingene i perspektiv og give det lidt mere dybde end blot "Ligaens bedste scoringssnit":

Indskiftet i minut 83. minut. Scorer det afgørende mål til 2-1 for Real Madrid mod Levante 11. november 2012.

Scorer efter 3 minutter og kampen ender 2-0 hjemme over Rayo Vallecano 17. februar 2013.

Assist til 1-0 målet scoret af Benzema i 2-1 kampen på hjemmebane 2. marts 2013.

Derudover har han scoret en række 'ligegyldige mål' ala dem du nævner (Eksemplet var målet til 3-0 mod Elche). Han har også scoret et afgørende mål mod Barcelona. Generelt set over hans toårige periode har han scoret flere vigtige og afgørende mål end mål der ikke var. Især hvis du sammenligner med antal spilleminutter.

Du har med andre ord fundet 2 mål og 1 assist over 2 sæsoner, der var afgørende? Det er ikke ligefrem overbevisende.

Men lad os se bort fra statistikkerne og bare kigge på hans spil på banen. Jeg er enig i, at han spiller med energi og gåpåmod, og han har indimellem laver geniale ting både i form af afleveringer og skud, men samtidig så ser jeg altså også rigtig mange tekniske fejl fra hans side, der fører til boldtab, og derudover brænder han også nogle store chancer foran mål. En hurtig søgning på youtube gav følgende glimrende eksempler på dette:

Afbrænder imod Sociedad
Afbrænder imod Schalke

Man skal selvfølgelig have lov til at brænde indimellem, men hvis det er imponerende at score mange mål på så få minutter påp banen, så må det også være imponerende at brænde så mange kæmpe chancer på ligeså få minutter.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved RasmusKring.

12 år 2 måneder siden #28 af Petroleum
Sælg den mand (med tilbagekøbsklausul), lej ham ud, for alt i verden... få ham væk fra bernabeu det næste års tid. Han er ikke god nok, i hvert fald ikke endnu! Køb Aguero eller Suarez.

12 år 2 måneder siden #29 af Sebberg

Kassow-Rossing skrev: For at sætte tingene i perspektiv og give det lidt mere dybde end blot "Ligaens bedste scoringssnit":

Bare dét, at du hiver tre situationer op, der alle stammer fra sidste sæson, viser jo netop, at han ikke bør spille i Real Madrid. Han har intet afgørende lavet i denne sæson, og det er netop de syv mål, som i naivt bliver ved med at nævne.

• Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #30 af Kaspercristiano
Besvaret af Kaspercristiano på emne Morata har La Ligas bedste scorings-snit

Sebberg skrev:

Bare dét, at du hiver tre situationer op, der alle stammer fra sidste sæson, viser jo netop, at han ikke bør spille i Real Madrid. Han har intet afgørende lavet i denne sæson, og det er netop de syv mål, som i naivt bliver ved med at nævne.

Intet i denne sæson ? Morata scorede i Real Madrids comeback mod Levante til 2-2 og kampen ente kort efter 2-3 til Real Madrid.

Jeg synes også det er på tide at Morata prøver noget andet, men en tilbagekøbs klausul vil ikke gøre noget, hvis spilleren nu skulle ende med at lave mirakler alligevel.

12 år 2 måneder siden #31 af Kassow-Rossing

RasmusKring skrev: Du har med andre ord fundet 2 mål og 1 assist over 2 sæsoner, der var afgørende?

Sebberg skrev: Bare dét, at du hiver tre situationer op, der alle stammer fra sidste sæson, viser jo netop, at han ikke bør spille i Real Madrid. Han har intet afgørende lavet i denne sæson, og det er netop de syv mål, som i naivt bliver ved med at nævne.

I to skal vidst til at få øjne i hovedet eller evt. bare tænke før I skriver.
Skrev jeg at dette var Moratas eneste præstationer i Real Madrid? Nej det var bare mærkekampene (Første indskift, første kamp fra start og første El Clasico). Morata har spillet og scoret meget mere end tre debutkampe. Prøv at læs og forstå. Jeres holdning til Morata er i orden, og vi behøver ikke blive enige, men jeres evne til at læse hvad der bliver skrevet, er ikke i orden. Kom klogere.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #32 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Morata har La Ligas bedste scorings-snit

Kassow-Rossing skrev:

RasmusKring skrev: Du har med andre ord fundet 2 mål og 1 assist over 2 sæsoner, der var afgørende?

Sebberg skrev: Bare dét, at du hiver tre situationer op, der alle stammer fra sidste sæson, viser jo netop, at han ikke bør spille i Real Madrid. Han har intet afgørende lavet i denne sæson, og det er netop de syv mål, som i naivt bliver ved med at nævne.

I to skal vidst til at få øjne i hovedet eller evt. bare tænke før I skriver.
Skrev jeg at dette var Moratas eneste præstationer i Real Madrid? Nej det var bare mærkekampene (Første indskift, første kamp fra start og første El Clasico). Morata har spillet og scoret meget mere end tre debutkampe. Prøv at læs og forstå. Jeres holdning til Morata er i orden, og vi behøver ikke blive enige, men jeres evne til at læse hvad der bliver skrevet, er ikke i orden. Kom klogere.

Så fordi du ikke har forklaret dig godt nok, så giver det dig ret til at være bedrevidende? Vi har begge åbenbart misforstået hvad du skrev. Det kunne du måske tage til efterrretning. Eller også opererer du bare på et meget højere niveau end os - jeg tvivler dog.

For at komme tilbage til diskussionen, så var mine argumenter i mit tidligere indlæg helt afkoblet fra den her diskussion. Jeg kan lige gentage det for dig:

Men lad os se bort fra statistikkerne og bare kigge på hans spil på banen. Jeg er enig i, at han spiller med energi og gåpåmod, og han har indimellem laver geniale ting både i form af afleveringer og skud, men samtidig så ser jeg altså også rigtig mange tekniske fejl fra hans side, der fører til boldtab, og derudover brænder han også nogle store chancer foran mål. En hurtig søgning på youtube gav følgende glimrende eksempler på dette:

Afbrænder imod Sociedad
Afbrænder imod Schalke

Man skal selvfølgelig have lov til at brænde indimellem, men hvis det er imponerende at score mange mål på så få minutter påp banen, så må det også være imponerende at brænde så mange kæmpe chancer på ligeså få minutter.

12 år 2 måneder siden #33 af M_linding
Er diskussionen ikke for længst kørt af sporet?

Morata skal spille for at udvikle sig, og det kan han ikke komme til i Real Madrid. Og når han endelig har spillet, er han blevet brugt forkert.

Han har gjort det fint - taget alting i betragtning - men nu skal han altså have fast spilletid, og bruges i en rolle hvor han kan bruge sine spidskompetencer.

En midterklub i Spanien kunne være fantastisk;)
Følgende bruger(e) sagde tak: RasmusKring, andreashn

12 år 2 måneder siden #34 af SR4
Juselu kan jeg huske havde 3 kampe i træk hvor han kom ind meget sent i kampen og scorede.

Så statistikken siger han scorede hvert 3.minut.

Så hvis statistik er så vigtigt, forstår jeg ikke vi solgte ham!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991

12 år 2 måneder siden #35 af Doc.juego
jeg er af den overbevisning at mange herinde har enten urimelige høje krav til ham, eller bare køre en hetz.

Nej Moratta er ikke en klasse angriber... endnu. han får usandsynligt få chancer og han er meget ung, men alligevel forventer folk at han skal vende kampene eller være afgørende, han er altså stadig kun et talent og ikke en stjerne spiller. Hver gang han brænder en chance er folk hurtig til at dømme ham uden fremtid i madrid, når sandheden er at Benzema brænder lige så mange chancer, hvis ikke flere.
Jeg mener personligt at Moratta har mange gode kvaliteter som kunne gøre ham til en god angriber i fremtiden, han er fysisk stærk, og god til at holde på bolden (en kvalitet som ville være godt til vores system med en falsk 9'er) han har en ok speed og ok afslutninger, og så skal han arbejde på hans overblik og pasninger, alt i alt tror jeg bare han skal have mere spilletid som han ikke får i Madrid lige nu, hvilket også er fair nok da vi er en topklub som ikke har så meget tid som talenter kan spille i når de ikke er på toppen. derfor ville det være perfekt at udleje ham til en spansk midterklub hvor han kan få tid til at udvikle sig og ikke mindst kampe.

Hans sidste præstationer for MAdrid synes jeg har bårret præg af frustration, især over at så mange nok dømmer ham ude, især en situation kan jeg huske, hvor han kommer ind i en kamp, og vælger at afslutte udefra hvor han nok burde havde spillet Ronaldo, hvilket Ronaldo også tydeligt lod ham høre for. Det var et ok skud, men det var dumt ikke at spille ronaldo, da det især er det en frontangriber i Madrid skal gøre, men jeg synes nu at det lignede at han følte at han nu skulle komme ind og score, eller blive kaldt en fiasko igen.

TL;DR:
jeg mener Moratta har en fremtid, men han er ikke god nok lige nu, han skal lejes ud, og er måske god nok om en sæson eller 2, da jeg mener han har vist at han har mål-næse, samt andre gode styrker som kan bruges i Madrids spil.
folk bør give ham en chance, jeg tror at der er for høje krav til ham lige nu.

12 år 2 måneder siden #36 af Dios
Doc.juego skrev:

jeg er af den overbevisning at mange herinde har enten urimelige høje krav til ham, eller bare køre en hetz.

En overbevisning er en større trussel imod sandheden end en løgn!

Det er ikke en decideret hetz jeg kører, fordi jeg kalder ham elendig, for det er han vitterligt i mine øjne. Han kunne score nok så mange mål som han havde lyst til, men når man ikke er bedre med en bold som ham, så bliver man udstillet i en klub som Real Madrid, eller hvilken som helst anden klub som praktisere opbyggende spil med bold.

Han er stadig ung, og kan udvilke sig meget, men der skal immervæk meget til før han har Real Madrid potentiale. Som 3. valg ville han være perfekt, men heller ikke mere end det.

Krav har jeg personligt heller ikke til ham, men min tiltro til ham er minimal, og derfor er han langtfra et godt bud på et godt 2. valg.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum