Morata har La Ligas bedste scorings-snit

12 år 2 måneder siden #37 af Kassow-Rossing

RasmusKring skrev: Så fordi du ikke har forklaret dig godt nok, så giver det dig ret til at være bedrevidende? Vi har begge åbenbart misforstået hvad du skrev. Det kunne du måske tage til efterrretning. Eller også opererer du bare på et meget højere niveau end os - jeg tvivler dog..

Ikke fordi jeg ikke har forklaret mig godt nok. Fordi du ikke har læst ordentligt efter. Lad mig gentage:
Moratas første kamp for Real Madrid endte i en succes.
Moratas første optræden fra start endte i en succes.
Moratas første El Clasico endte i en succes.
Det var tre kampe. Ikke de eneste tre kampe over to sæsoner men de første tre kampe. Forstår du? Når du skriver sådan her: "Du har med andre ord fundet 2 mål og 1 assist over 2 sæsoner, der var afgørende? Det er ikke ligefrem overbevisende." så udstiller du dig selv som en person, der ikke kan læse. Jeg gentager: Det var de tre første kampe. Ikke de tre eneste kampe over to sæsoner.

Jeg skal ikke snakkes ned til, fordi du ikke læser hvad der bliver skrevet.

De fleste er enige om at Morata ikke gør det godt nok for Real Madrid. Jeg er en af de få, der mener, at han måske ville kunne gøre det bedre, hvis han fik chancen og Ronaldo ikke konstant forsøgte at tackle bolden fra ham. Det kunne være det skulle blive i en ny klub med en tilbagekøbsklausul. Statistik er ikke alt, men det skal bestemt ikke ignoreres. Hvis man sælger en mand med bedre scoringssnit end Ronaldo, så skal man være helt sikker i sin sag. Også selvom stikprøven er ekstremt få fodboldkampe.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #38 af Jaken

Doc.juego skrev: Nej Moratta er ikke en klasse angriber... endnu. han får usandsynligt få chancer og han er meget ung, men alligevel forventer folk at han skal vende kampene eller være afgørende, han er altså stadig kun et talent og ikke en stjerne spiller. Hver gang han brænder en chance er folk hurtig til at dømme ham uden fremtid i madrid, når sandheden er at Benzema brænder lige så mange chancer, hvis ikke flere.

Jeg synes nu ikke, at der i denne sammenhæng hverken er blevet eller skal lægges så meget vægt på scorede mål og brændte chancer. At Morata så har fået en hang til at brænde gigantiske chancer ved enhver given lejlighed, tæller så heller ikke ligefrem op, men det er alligevel ikke hvad jeg vil basere hoveddelen af min kritik på.

Hans lave udnyttelsesprocent kan nemlig, til en hvis grad, forsvares med alderen og den manglende spilletid, men hvad der virkelig bekymrer mig, er hans svage førsteberøringer, afleveringer og generelle teknik. Han er heller ikke særlig dygtig til at placere sine skud, hvor det sjældent lader til at han tager synderlig meget hensyn til sin egen og målmandens position i situationerne.

Som El_Juan også har skrevet, kan Morata med tiden og erfaringen stadig nå at lære at placere sig klogere og vælge sine defensive og offensive løb med mere omhu, men instinkter og teknik er sværere både at lære og ændre. På nuværende tidspunkt er det i hvert fald min klare overbevisning, at han mere er en hæmsko for offensiven end en egentlig deltager. Hans svage førsteberøringer ødelægger oftere opspil end det forlænger dem (samme kan siges om hans afleveringer), hans afslutninger fører oftest ikke meget med sig og hans defensive og offensive løb virker mere arbitrære end nøje udtænkte. Derudover vinder han sjældent en hovedstødsduel, taber de fleste af sine fysiske dueller og mister oftest bolden efter blot et par boldberøringer.

Med andre ord: Morata har hurtigheden i orden og kan med tiden meget vel forbedre sin effektivitet og blive en klogere angriber, men jeg har særdeles svært ved at forestille mig, at han som spillertype kan tilpasse sig i så høj en grad, at han kan blive et reelt aktiv for Real Madrid. Op til nu har han i hvert fald ikke givet mig anledning til at være andet end mistroisk.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 2 måneder siden #39 af Sebberg
Kassow-Rossing:

Måske du burde trække følehornene lidt ind, kigge dig selv i spejlet og erkende, at du måske ikke er jordens bedste formidler. Vi har gang i en tråd, som bygger på DENNE SÆSONS målgennemsnit. Du starter tilmed det omtalte indlæg med:

"For at sætte tingene i perspektiv og give det lidt mere dybde end blot "Ligaens bedste scoringssnit""

Derefter kommer du med tre eksempler (de eneste man overhovedet kan finde), hvor Morata har gjort et nogenlunde indtryk. Vi kommenterer selvfølgelig, at det er sjovt, at du skal tilbage til sidste sæson, når vi diskuterer denne sæson. De overvejelser, som du kommer med i dit sidste tudeprinsesse-indlæg, har du ikke tidligere løftet sløret for. Du skriver i det første indlæg blot "første mål, første optræden for start, bla bla bla". Læs dine indlæg igennem en anden gang.

Det var den første lektion. Så kommer vi til nummer to. Du skriver "men jeg synes ikke han er dumpet baseret på sine fantastiske statistikker". Fantastiske statistikker? Stop nu lige en halv. Lad mig gentage - manden har scoret 7 komplet ligegyldige mål i en sæson, hvor han desuden spilmæssigt er faldet fuldstændig igennem i flere kampe. Så kast dog de tal ad helvede til, og lad vær med lad dem tryllebinde dig så meget, at du kalder dem 'fantastiske'.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #40 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Morata har La Ligas bedste scorings-snit
Hold da op i har gjort debaten om morata større end hans talent ;)

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #41 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Morata har La Ligas bedste scorings-snit

Kassow-Rossing skrev:

RasmusKring skrev: Så fordi du ikke har forklaret dig godt nok, så giver det dig ret til at være bedrevidende? Vi har begge åbenbart misforstået hvad du skrev. Det kunne du måske tage til efterrretning. Eller også opererer du bare på et meget højere niveau end os - jeg tvivler dog..

Ikke fordi jeg ikke har forklaret mig godt nok. Fordi du ikke har læst ordentligt efter. Lad mig gentage:
Moratas første kamp for Real Madrid endte i en succes.
Moratas første optræden fra start endte i en succes.
Moratas første El Clasico endte i en succes.
Det var tre kampe. Ikke de eneste tre kampe over to sæsoner men de første tre kampe. Forstår du? Når du skriver sådan her: "Du har med andre ord fundet 2 mål og 1 assist over 2 sæsoner, der var afgørende? Det er ikke ligefrem overbevisende." så udstiller du dig selv som en person, der ikke kan læse. Jeg gentager: Det var de tre første kampe. Ikke de tre eneste kampe over to sæsoner.

Jeg skal ikke snakkes ned til, fordi du ikke læser hvad der bliver skrevet.

De fleste er enige om at Morata ikke gør det godt nok for Real Madrid. Jeg er en af de få, der mener, at han måske ville kunne gøre det bedre, hvis han fik chancen og Ronaldo ikke konstant forsøgte at tackle bolden fra ham. Det kunne være det skulle blive i en ny klub med en tilbagekøbsklausul. Statistik er ikke alt, men det skal bestemt ikke ignoreres. Hvis man sælger en mand med bedre scoringssnit end Ronaldo, så skal man være helt sikker i sin sag. Også selvom stikprøven er ekstremt få fodboldkampe.

Jeg har forstået pointen nu, så lad os komme videre.

For at sætte dit statistiske argument på spidsen, hvor mange mål tror du så, at Morata havde scoret i denne sæson, hvis han havde spillet fast? Jeg tænker måske 35 kampe eller noget i den stil.

Hvis man tror på, at han kunne holde sit scoringsgennemsnit, så ville han jo have scoret 45 mål i de 35 kampe. Jeg tvivler personligt.

12 år 2 måneder siden #42 af SR4
Tello havde sidste eller forrige sæson bedre målsnit end Messi, netop fordi han kom ind sent i de ubetydelige kampe og i så få.

12 år 2 måneder siden #43 af rezamadridista
Morata er, hvad jeg kalder, en professionel boldmongol og man kan ikke være en boldmongol i Real Madrid. Morata skal til en klub, hvor det er lidt mere ok at være boldmongol, hvis man bare er bedre til andre ting (fart, målnæse, fysik osv.)

Jeg overdriver ikke når jeg siger, at jeg er bedre med bolden end Morata. Har man bare set 5 minutter af Moratas spil, så ved man at manden ikke kan tæmme en bold.

Når det så er sagt, så er jeg slet ikke i tvivl over at han nok skal få utrolig succes i et hold der primært arbejder med kontraer. Da Moratas først er god når han er rettet mod modstanderens mål, og ikke har har ryggen til målet så tit som fx Benzema hos os.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 2 måneder siden #44 af Kassow-Rossing

Sebberg skrev: Kassow-Rossing:

Måske du burde trække følehornene lidt ind, kigge dig selv i spejlet og erkende, at du måske ikke er jordens bedste formidler. Vi har gang i en tråd, som bygger på DENNE SÆSONS målgennemsnit. Du starter tilmed det omtalte indlæg med:

"For at sætte tingene i perspektiv og give det lidt mere dybde end blot "Ligaens bedste scoringssnit""

Derefter kommer du med tre eksempler (de eneste man overhovedet kan finde), hvor Morata har gjort et nogenlunde indtryk. Vi kommenterer selvfølgelig, at det er sjovt, at du skal tilbage til sidste sæson, når vi diskuterer denne sæson. De overvejelser, som du kommer med i dit sidste tudeprinsesse-indlæg, har du ikke tidligere løftet sløret for. Du skriver i det første indlæg blot "første mål, første optræden for start, bla bla bla". Læs dine indlæg igennem en anden gang.

Det var den første lektion. Så kommer vi til nummer to. Du skriver "men jeg synes ikke han er dumpet baseret på sine fantastiske statistikker". Fantastiske statistikker? Stop nu lige en halv. Lad mig gentage - manden har scoret 7 komplet ligegyldige mål i en sæson, hvor han desuden spilmæssigt er faldet fuldstændig igennem i flere kampe. Så kast dog de tal ad helvede til, og lad vær med lad dem tryllebinde dig så meget, at du kalder dem 'fantastiske'.

Jeg har taget dine to råd til mig. Jeg er desuden ikke ude på at vi nødvendigvis behøver at have samme holdning, men jeg kan ikke lide når folk tager mine egne ord og fortolker dem som det modsatte af hvad jeg skriver. Eller i det hele taget bliver citeret forkert.

Reza jeg ville til enhver en tid også skrive kontrakt med dig, hvis jeg var Carlo :) Ud med Alvaro, ind med Reza!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• 10-Tallet
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #45 af 10-Tallet
Besvaret af 10-Tallet på emne Morata har La Ligas bedste scorings-snit

Lars1991 skrev:

10-Tallet skrev:

Sebberg skrev: Åh, hold dog op. Det er en fuldstændig håbløs statistik, der bygger på syv mål i fuldstændig ubetydelig kampe, hvor størstedelen af dem blev scoret som målene i lørdags. Det kan på ingen måde give belæg for at give Morata en chance.

Jeg husker tydeligt årene før Higuian for alvor slog igennem. Der bandede og svovlede man også over ham, men et eller andet sted kunne man se potentialet - han kunne bare ikke få bolden ind. Sådan er det ikke med Morata. Han er på en decideret ringe fodboldspiller i forhold til, hvilket niveau man kan forvente sig i Real Madrid.

Med den type angrebsspiller som han "spiller" bør hans forcer ligge i førstegangsberøringer, positionering og afslutninger. Alligevel mestrer han langt far nogen af disse, og jeg tvivler på, at han pludselig folder sig ud.

Der er absolut ingen tvivl om, at han ikke skal spille her næste sæson. Væk med ham.

Du vælger den nemme løsning. Nu er nogle mål pludseligt vigtigere end andre. Jeg er vidst havnet på det forkerte forum. Jeg kan ikke følge med sålænge vi ikke er enige om defnitionerne på et mål.

God kamp på lørdag.

Haha what, hvornår har nogle mål ikke været vigtigere end andre?! Selvfølgelig(!!!) er der forskel på om man scorer et føringsmål, udligende mål eller et mål til 5-1 hvor man prikker den ind. Det da ret logisk.

Ja, det giver mening. Men det giver ingen mening, når en spiller, særligt en angriber, skal bedømmes. Om han har scoret 50 mål til 5-1 eller 50 mål til 1-0, gør jo ingen forskel for et scoringsgennemsnit. Spilleren har stadig scoret 50 mål. For kampens udfald, og i sig selv, kan du argumentere for at det er lige meget om holdet vinder med 1,2, eller tre mål. Men så taler du også om noget andet end jeg gør. Jeg taler om, hvorvidt nogle mål for spillerens scoringsgennemsnit bør antages som mere væsentlige end andre. I forhold til Morata hører så også, at han oftest er blevet skiftet ind, når vi har været foran. Ergo, har han også haft vage vilkår for at demonstrere, at han også kan score, når vi er bagud.

Du kan få alt til at give mening. Men du taler om æbler og jeg om pærer, hvilket også er derfor diskussionerne herinde løber af sporet. Der er absolut ingen defintioner af noget som helst, og jeg har allerede fortrudt, at jeg skriver denne besked.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved 10-Tallet.

• 10-Tallet
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #46 af 10-Tallet
Besvaret af 10-Tallet på emne Morata har La Ligas bedste scorings-snit
Og nu kommer Morata ind og scorer til 1-1! :)

Leveret af Kunena Forum