Optakt: slaget om Madrid
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
For godt en uge siden kom Carlo Ancelotti med en klar udmelding; der vil blive foretaget en del ændringer i startopstillingen mellem de to kampe i Super Cuppen mod Atlético Madrid.
En af disse er muligvis allerede givet på forhånd:
I hvert fald meldes Cristiano Ronaldo tvivlsom fra start, også selvom han gennemførte den afsluttende træning relativt problemfrit, alligevel er omfanget af den skade, han pådrog sig i kampen på Estadio Santiago Bernabéu, stadig uklar.
Et fravær af Cristiano Ronaldo vil givetvist placere colombianske Jamés Rodríguez på venstrekanten.Også på målmandsposten er der tvivl til det sidste. Både AS og Marca spekulerer i hvert fald heftigt i, at en af Ancelottis overraskelser til aftenens kamp kan være at lade Keylor Navas få sin debut og dermed efter Iker Casillas på bænken. Måske fornuftigt nok; men omvendt også patroner til de revolverskribenter, der gerne vil tegne et vedvarende billede af uro på Madrids interne linjer.
Også gårsdagens opsigtsvækkkende bemærkning om, at både Khedira og Ángel Dí María snart kan være fortid i klubben, skal tages i betragtning. For nok er begge spillere med i truppen, der tager metrolinjerne ’1’ og ’5’ fra Bernabéu til Pirámides, der ligger et solidt stenkast fra Vicente Calderón, men mere usikkert er det, om Khedira eller Ángel Dí María behøver at tage sportstøjet på.
De to synes nemlig at være på vej ud af klubben med ekspresfart, og i givet fald vil det overraske, hvis Ancelotti vælger at benytte sig af dem i en så vigtig kamp.
Et fravalg af de to VM-finalister vil dog med sikkerhed give genvalg til Kroos, Modric og givetvist også Xabi Alonso på den centrale midtbane, om end Illarramendi efter en stærk opstartsfase også banker mere end på til rollen som den bagerste midtbanespiller.
I forsvaret synes det også sikkert, at Arbeloa i forhold til første opgør på Bernabéu afløser en ellers velspillende Carvajal.
Også Varane kan med rette se sig lun på en startplads, måske endda på bekostning af Sergio Ramos, der i første opgør excellerede ved at slå Atléticos Mandzukic direkte i ansigtet, men derudover ikke gjorde meget væsen af sig.
Uanset hvem Ancelotti vælger at bruge blandt de startende 11, så venter der en spændende kamp for tilskuere verden over, når Champions League-finalisterne fra Europas fodboldhovedstad tørner sammen, og at pege på en samlet vinder er omtrent lige så svært som at pege på, hvem der slutter på ottendepladsen i dette års La Liga.
For Atlético har henover sommeren nok sagt farvel til store stjerner som Costa, Courtois og Filipe Luis, men omvendt har klubben fra Manzanares for første gang i årevis investeret store summer i nye navne. 100 millioner Euro i alt med Griezmann, Mandzukic og Siquiera som de nok mest prominente. Alle er de med fra start på Vicente Calderón.
Der er kick-off klokken 22.30; og www.madridista.dk er med både før, under og naturligvis også efter kampen.
Atlético de Madrid:
Moyá – Siqueira, Godín, Miranda, Juanfran – Gabi, Suárez – Koke, Raúl Garcia, Turan - Mandzukic
Real Madrid:
Casillas – Marcelo, Pepe, Varane, Arbeloa – Illarramendi, Modric, Kroos – James, Benzema, Bale
Dommer:
Fernández Borbalán
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Paulochichon
- Gæst
-
Paulochichon skrev: Øhm? Carvajal.. Bedste fald katastrofal? .. Hvilken kamp så jeg? Han var i "bedste fald" Real's bedste. Hvis i gerne vil finde katastrofale indsatser fra i tirsdag, kig da på Bale, Cristiano, og Benzema :)
Det er komisk at Carvajals præstation bliver vurderet som katastrofal, og giver dig helt ret i at hvis man skulle finde et par katastrofale indsatser fra i tirsdags så er det helt klart Bale og Ronaldo, magen til elendighed har jeg længe ikke set. Men at du nævner Benzema er ligeså komisk som at nævne Carvajal?
Florentino Pérez
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
¡Hala Madrid!
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Det er rettet nu :0)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
DarioGomez skrev: Hah! Jeg har haft Sevilla-kampen i baghovedet, da jeg skrev ovenstående.
Det er rettet nu :0)
Til gengæld får du en kampbillet af Arbeloa ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev: Jeg garanter jer, at starter verdens bedste grande Arbeloa inde, så taber vi. Manden er piv ringe og piv langsom.
Det der er jo så dumt sagt, at du burde få en pause fra siden...;)
Ikke pga. din underlige holdning til Arbeloa - men fordi du mener at kunne garantere et nederlag, hvis han spiller. Der er faktisk et par hold som har vundet store titler, med netop Arbeloa i startopstillingen.
- Jack Daniels
- Gæst
-
M_linding skrev:
madrid2000 skrev: Jeg garanter jer, at starter verdens bedste grande Arbeloa inde, så taber vi. Manden er piv ringe og piv langsom.
Ikke pga. din underlige holdning til Arbeloa - men fordi du mener at kunne garantere et nederlag, hvis han spiller. Der er faktisk et par hold som har vundet store titler, med netop Arbeloa i startopstillingen.
Liverpool? ;-)
Jeg kunne VIRKELIG godt tænke mig at se Isco inde i dag. Atletico spiller formentlig ligesom i sidste kamp monster-defensivt og lukrerer på kontra. Jeg tror, at Isco er manden, der kan åbne dem :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Jack Daniels skrev:
M_linding skrev:
Liverpool? ;-)
Prøv med det der spanske landshold;)