Ángel di María til Manchester United
- Inspektøren
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
Inspektøren skrev:
Sahinovic skrev: Godt for alle tre parter.
Di Maria har jo trods alt vundet de helt store pokaler i Real Madrid, så jeg tror det er godt for ham og komme lidt videre i livet, og prøve sig lidt af i Premier League. Manchester United får en super god spiller, og vi får en god pris for ham, fin afslutning efter min mening.
Jamen farvel og tak til Ronaldo, Iker, Ramos, Pepé, Varane, Marcelo, Arbeloa, Coentrao, Khedira, Alonso og Benzema :)
Du har forstået at i modsætning til de spillere du nævner, så har Di María selv bedt om at blive solgt, ikke?
Smilien, Siempre. Smilien.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
Steen skrev: Daniel Taylor fra The Guardian: Di Maria fee might be higher than thought. Nothing official but heard tonight 75m Euros (£59.9m) with potential 10m Euros add-ons #mufc
85 millioner euro!
Vanvittig pris, og han skal da selvfølgelig sælges til den pris, om han så ikke selv ville væk. En dygtig spiller, som nok var vores vigtigste spiller i sidste sæson, og det tænker jeg ham meget for. Jeg er dog ikke helt utilfreds med at han sælges, selvom jeg på den anden side godt kunne tænke mig at han blev. Når Di Maria blev brugt på midtbanen, så blev der altid spillet på kontra. Det er ikke dårligt, da det jo førte til en masse mål, men jeg har længe ønsket at se holdet spille possession-bold, og det vil aldrig ske, når han starter inde på midten.
Det eneste jeg er urolig for, det er om Carlo så vil prøve at bruge James på midten igen. Det vil jeg ikke se noget til, for det kommer aldrig til at virke. Han er slet ikke så løbestærk som Di Maria, og hans driblinger er mere risky, hvilket vil føre til en masse farlige boldtab. Hent endnu en midtbanespiller, hvis Khedira også sælges. Gerne Vidal, men han bliver nok svær at hente. Modric-Kroos-? (Ingen Xabi Alonso tak, han har da været helt igennem forfærdelig i de sidste mange kampe). Det bliver et par spændende - og pinefulde- dage, indtil transfervinduet lukker om en uges tid.
85 mio. euro kan jeg godt gå med til. Men så skal vi fandme heller ikke gå længere ned end det.
Vidal er langt fra umuligt. Han har selv erklæret sig som Madridista og desuden mangler Juventus penge, så why not?
Vidal-Kroos-Modric. Værsgo.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Jeg har slet intet imod at vi sælger Di Maria, OGSÅ selvom han var tilfreds i Madrid. Som Steen nævner det, så går Di Maria og en taktik der primært fokusere på boldbesiddelse ikke hånd i hånd. Specielt da ikke når man har omskolet ham til én af vores tre midtbanespillere.
Det er svært at finde situationer, hvor Di Maria bare stille og roligt spiller den rundt med Kroos/Modric/Alonso etc, og det er der skam gode grunde til. Di Marias spidskompetencer blomstrer først frem når der er fremadrettet fart med i ligningen.
Halvfems procent af tiden så befinder Di Maria sig i disse to situationer:
1. Aflever til Di Maria, han aflever tilbage og flyer afsted fremad. Eller
2. aflever til Di Maria og han flyver afsted med bolden. .
Jeg tror at, hvis vi virkelig snart vil komme igang og spille hardcore boldbesiddelses orienteret fodbold (dog i den attraktive form ;) ), den form for fodbold som Ancelotti præsenterede i sine første pressemøder hos Real Madrid, så er det vigtigt at Kroos og Modric får en anden partner end Di Maria på den midtbane.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Inspektøren skrev:
Di Maria har jo trods alt vundet de helt store pokaler i Real Madrid, så jeg tror det er godt for ham og komme lidt videre i livet, og prøve sig lidt af i Premier League. Manchester United får en super god spiller, og vi får en god pris for ham, fin afslutning efter min mening.
Jamen farvel og tak til Ronaldo, Iker, Ramos, Pepé, Varane, Marcelo, Arbeloa, Coentrao, Khedira, Alonso og Benzema :)
Tja nu hvor du nævner det vil jeg da ikke have noget imod at man sagde farvel og tak til Ronaldo i næste sæson. Manchester United er nok stadig villige til at betale en sindssyg høj pris for ham, også kunne man hente Reus som en direkte erstatning for Ronaldo.
Florentino Pérez
rezamadridista skrev: I ain't even mad.
Jeg har slet intet imod at vi sælger Di Maria, OGSÅ selvom han var tilfreds i Madrid. Som Steen nævner det, så går Di Maria og en taktik der primært fokusere på boldbesiddelse ikke hånd i hånd. Specielt da ikke når man har omskolet ham til én af vores tre midtbanespillere.
Hvordan passer Bale ind i den spillestil? Manden er jo notorisk dårlig til at modtage en bold, som kommer direkte til ham.
Det er en elendig "undskyldning", at man vil spille på en anden måde.
- Inspektøren
- Gæst
-
rezamadridista skrev: I ain't even mad.
Det er svært at finde situationer, hvor Di Maria bare stille og roligt spiller den rundt med Kroos/Modric/Alonso etc, og det er der skam gode grunde til. Di Marias spidskompetencer blomstrer først frem når der er fremadrettet fart med i ligningen.
Halvfems procent af tiden så befinder Di Maria sig i disse to situationer:
1. Aflever til Di Maria, han aflever tilbage og flyer afsted fremad. Eller
2. aflever til Di Maria og han flyver afsted med bolden. .
Jeg tror at, hvis vi virkelig snart vil komme igang og spille hardcore boldbesiddelses orienteret fodbold (dog i den attraktive form ;) ), den form for fodbold som Ancelotti præsenterede i sine første pressemøder hos Real Madrid, så er det vigtigt at Kroos og Modric får en anden partner end Di Maria på den midtbane.
WOW. Really!? Are you blind or are you just acting? Damn, brother.
Så du Di Maria under VM? Så du ham mod Atletico forleden, hvor han gjorde en kæmpe forskel i bare 15 minutter? Så du ham i den sidste halvdel af sidste sæson? Så du ham i Champions League finalen, hvor han blev MVP? Så du ham i Copa del Rey finalen? Så du ham i de to semi-finaler mod Bayern München, hvor han, især i det første opgør, gjorde et vanvittigt flot stykke arbejde defensivt.
Unbelievable.
- Inspektøren
- Gæst
-
Sahinovic skrev:
Inspektøren skrev:
Tja nu hvor du nævner det vil jeg da ikke have noget imod at man sagde farvel og tak til Ronaldo i næste sæson. Manchester United er nok stadig villige til at betale en sindssyg høj pris for ham, også kunne man hente Reus som en direkte erstatning for Ronaldo.
Umm one question. Hvordan er det nu Reus' målstatistik for de seneste par sæsoner, ser ud? Snakker vi 45+ mål per sæson i en iøvrigt dårligere liga?
Jeg er heller ikke den største fan af Ronaldo, hvilket ikke er en hemmelighed. Men der er fandme ingen i fodboldverdenen der kan erstatte Ronaldo. Ingen. Der er ingen i verdenen der har samme fysisk som ham og samtidig er lige så målfarlig som ham. Bale er den der minder mest om Ronaldo og alligevel er han lysår fra ham.
Så cut the bullshit.
Inspektøren skrev:
Sahinovic skrev:
Inspektøren skrev:
Umm one question. Hvordan er det nu Reus' målstatistik for de seneste par sæsoner, ser ud? Snakker vi 45+ mål per sæson i en iøvrigt dårligere liga?
Jeg er heller ikke den største fan af Ronaldo, hvilket ikke er en hemmelighed. Men der er fandme ingen i fodboldverdenen der kan erstatte Ronaldo. Ingen. Der er ingen i verdenen der har samme fysisk som ham og samtidig er lige så målfarlig som ham. Bale er den der minder mest om Ronaldo og alligevel er han lysår fra ham.
Så cut the bullshit.
Du har tydeligvis ikke forstået pointen. Jeg siger ikke at man skal erstatte Ronaldo med en ny Ronaldo, for det kan man ikke, men at man måske skulle prøve nye veje og erstatte ham med en anden spiller der kan lidt andet end hvad Ronaldo kan og det kan man ved at erstatte ham med en fantastisk spiller som f.eks. Reus.
Reus har nogle egenskaber som Ronaldo bestemt ikke har, hans overblik, pasningsspil, teknik og spilforståelse er af ypperste klasse, disse egenskaber kan være med til at løfte Real Madrids spil gevaldigt. At Reus ikke score 45+ mål i en sæson er jo fuldstændigt ligegyldigt, med hans overblik og pasningsspil ville dise 45+ mål kunne fordele sig rundt på holdet, der er mange hold som ikke har en man som alene scorer 45+ mål i en sæson som klarer sig super fint.
Jeg er også meget skeptisk hvad angår Ronaldo's skadesituation, har haft en del erfaringer med forskellige typer knæskader, og erfaringen siger at når man først får lidt problemer med knæet så går det aldrig væk.
Jeg ved godt at Ronaldo er det tætteste man kommer på Superman i det virkelig liv, men der kommer også en dag hvor han skal indstille sin karriere, og igen taget hans skadesituation i betragtning ville jeg ikke have noget imod at man solgte ham til næste sæson, hvis man kunne få et astronomisk beløb for ham.
Florentino Pérez
Marca siger €75millioner + 15 afhængige af præstationer. 5 af dem skulle være sikre, 5 skulle være meget overkommelige og de sidste 5 skulle være svære at få opfyldt.
Så tusind tak til Di Maria for alt, hvad han har bidraget med, og held og lykke fremover :-)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Han har altså masser af mangler i sit spil IMO, men evner til gengæld at være iøjefaldende på den spektakulære måde - og det bemærker man lettere end de ting han ikke gør i kampene.
Jeg ville gerne have beholdt di Maria hvis han selv gad være Real Madrid-spiller; men savnet bliver han vist ikke... Som jeg ser det er det genialt, at udskifte di Maria med Kroos, med et overskud på 55 mio. euro.
M_linding skrev: Jeg synes godt nok at di Maria bliver overvurderet, så det basker!:-)
Han har altså masser af mangler i sit spil IMO, men evner til gengæld at være iøjefaldende på den spektakulære måde - og det bemærker man lettere end de ting han ikke gør i kampene.
Jeg ville gerne have beholdt di Maria hvis han selv gad være Real Madrid-spiller; men savnet bliver han vist ikke... Som jeg ser det er det genialt, at udskifte di Maria med Kroos, med et overskud på 55 mio. euro.
For diskussionens skyld: Hvad mener du, at Dí María ikke gør (kan gøre?) i kampene?
Hvad gør det genialt at udskifte Kroos med Dí María? Mener du, at Kroos erstatter Dí María?