Ángel di María til Manchester United

11 år 11 måneder siden #25 af Chamartin

Salix7 skrev: Det er Man U. suverænt bedste køb i lang lang tid! Han er en fantastisk spiller, og jeg er sikker på, at vi vil komme til at savne ham i den kommende sæson - men jeg ønsker ham alt det bedste, og hvis han selv ønsker at komme videre, så synes jeg det er fantastisk, at vi får en god pris for ham (selvom jeg også mener, at man burde kunne få lidt mere for ham!). Samtidig kan man heller ikke fortænke ham i at blive en smule fristet af den lønstigning, hvis han i forvejen gerne ville videre!

Så tusind tak til Di Maria for alt, hvad han har bidraget med, og held og lykke fremover :-)

Jeg håber han personligt får succes, men jeg håber endnu mere, han bliver trofæløs, så længe han tjener sine mange penge i den klub.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #26 af Storken
Besvaret af Storken på emne Ángel di María til Manchester United
Jeg vil give M_Linding ret i, at Di Maria bliver overvurderet en smule. Han gør en del spektakulære ting, men han kan samtidig have svært ved at gøre det helt simple. Di Marias afleveringer har det med at være alt eller intet, hvilket giver gode assist-stats, men det er samtidig en anelse frustrerende i længden. Jeg tror sagtens Real Madrid kan undvære Di Maria i størstedelen af kampene, men jeg medgiver gerne, at han er en nyttig joker i de kampe, hvor spillet ikke helt fungerer.

Jeg ville dog foretrække Di Maria over James til hver en tid, men det er en helt anden sag.

11 år 11 måneder siden #27 af M_linding

BBB skrev:

M_linding skrev: Jeg synes godt nok at di Maria bliver overvurderet, så det basker!:-)

Han har altså masser af mangler i sit spil IMO, men evner til gengæld at være iøjefaldende på den spektakulære måde - og det bemærker man lettere end de ting han ikke gør i kampene.

Jeg ville gerne have beholdt di Maria hvis han selv gad være Real Madrid-spiller; men savnet bliver han vist ikke... Som jeg ser det er det genialt, at udskifte di Maria med Kroos, med et overskud på 55 mio. euro.

For diskussionens skyld: Hvad mener du, at Dí María ikke gør (kan gøre?) i kampene?

Hvad gør det genialt at udskifte Kroos med Dí María? Mener du, at Kroos erstatter Dí María?

Nu er det nok mere korrekt at skrive, at det er min opfattelse, mere end en mening:)

Jeg synes di Maria placerer sig for dårligt på midtbanen. For mig er han ikke det man kalder en "klog spiller", men lever mere på sine spontane - og fremragende - drev med bolden. Disse dribleture vil selvfølgelig også blive savnet, da dette er en unik kvalitet hos en midtbanespiller. Men pga. di Marias flagrende spil, kontrollerede vores midtbane ikke kampene nok, og di Maria var ofte nødt til at sprinte rundt omkring for at kompensere i nogle situationer, som bl.a. opstod fordi han ser spillet lidt for sent.

Kroos er mere komplet - for ikke at sige helt komplet - selvom han selvfølgelig ikke kan drible som di Maria. Man kan sige at di Maria gjorde kampene mere svingene, men til gengæld pludselig kunne afgøre tingene på sine gode dage. Kroos kan ikke på samme måde afgøre tingene så ofte, men gør sit hold 15 % bedre igennem hele kampen, ved at konstant placere, løbe, distribuere og iscenesætte spillet på en klog måde (krydret med en fremragende sparketeknik).

Jeg har hele tiden betragtet James som en del af angrebet - og jeg føler mig mere og mere overbevist om, at det er sådan Ancelotti ser tingene - især nu, hvor man ikke henter en ekstra angriber. Super Cup-kampene gav en nok en lille forsmag på James primære rolle på holdet. Kroos derimod går direkte ind og overtager di Marias position, som spilleren længst til venstre på tremandsmidtbanen.

Det er min ydmyge fortolkning:)
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #28 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Ángel di María til Manchester United
Jeg er fuldkommen enig med dig M_Linding. Di Maria var rigtig vigtig for vores midtbane i sidste sæson, men han holder slet ikke det samme niveau som Kroos. Udskiftningen af Di Maria med Kroos på midtbanen er en stor forstærkning. Problemet er bare, at Di Maria også havde en rolle at spille som kantspiller. Uden ham i truppen kommer vi til at savne noget bredde på de tre forreste pladser. Lige nu har vi vil kun 5 spillere til de offensive pladser og den ene er langtidsskadet. Di Maria efterlader et rimelig stort hul i truppen, som uden tvivl skal fyldes ud inden dette transfervindue lukker.

Når det så er sagt, så mener jeg stadig, at vi har gjort en god handel ved at sælge ham nu. Di Maria har været i sit livs form det sidste år, men selv i denne form har vi bedre alternativer på både kanten og midtbanen. Der er grænser for, hvor meget en breddespiller (uanset kvaliteten) kan have for et fodboldhold og 70 mio € ligger langt over den værdi. Det her er en god handel for Real Madrid, selvom man godt kan ærgre sig over timingen.

11 år 11 måneder siden #29 af M_linding
Marca:

"The agreement between Real Madrid and Manchester United for the signing of Di María is definitive. 'Los Blancos' will rake in a fixed sum of €75 million plus a further €15 million in variables."

Come on - det er sgu en fantastisk pris!;) Han ender altså - formentlig - med at blive historiens 4. dyreste spiller...
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Kiwes

11 år 11 måneder siden #30 af rezamadridista

BBB skrev:

rezamadridista skrev: I ain't even mad.

Jeg har slet intet imod at vi sælger Di Maria, OGSÅ selvom han var tilfreds i Madrid. Som Steen nævner det, så går Di Maria og en taktik der primært fokusere på boldbesiddelse ikke hånd i hånd. Specielt da ikke når man har omskolet ham til én af vores tre midtbanespillere.

Hvordan passer Bale ind i den spillestil? Manden er jo notorisk dårlig til at modtage en bold, som kommer direkte til ham.

Det er en elendig "undskyldning", at man vil spille på en anden måde.

Jeg har aldrig nævnt Bale.

Men hvis du nævner det i forhold til hvorfor han blev købt under Ancelotti, så antager du at det var Ancelottis ordre. Det tror jeg så ikke det var.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved rezamadridista.

11 år 11 måneder siden #31 af BBB

rezamadridista skrev:

BBB skrev:

Jeg har slet intet imod at vi sælger Di Maria, OGSÅ selvom han var tilfreds i Madrid. Som Steen nævner det, så går Di Maria og en taktik der primært fokusere på boldbesiddelse ikke hånd i hånd. Specielt da ikke når man har omskolet ham til én af vores tre midtbanespillere.

Hvordan passer Bale ind i den spillestil? Manden er jo notorisk dårlig til at modtage en bold, som kommer direkte til ham.

Men hvis du nævner det i forhold til hvorfor han blev købt under Ancelotti, så antager du at det var Ancelottis ordre. Det tror jeg så ikke det var.

Jeg antager intet. Jeg siger bare, at argumentet ikke holder, når vi samtidig bruger Bale. Det burde være åbenlyst for enhver.

11 år 11 måneder siden #32 af Sebberg

BBB skrev:

rezamadridista skrev:

BBB skrev:

Jeg antager intet. Jeg siger bare, at argumentet ikke holder, når vi samtidig bruger Bale. Det burde være åbenlyst for enhver.

Nej, det er ikke åbenlyst for enhver, og du udstiller virkelig din fodboldmæssige kunnen, når du kaster om dig med sådan nogle meninger.

Blot fordi at man ønsker en mere boldbesiddende spillestil, er det ÅBENLYST ikke lig med, at samtlige spillere over linjen skal være ligeså boldsikre som Kroos. Hvad der derimod er ÅBENLYST er, at fundamentet ved en boldbesiddende spillestil er en central midtbane, der er boldfaste og som kan distribuere bolden rundt. Derfor giver det også naturligvis mening, at man, for at spille mere boldbesiddende, skifter en tredjedel af den midtbane ud, hvor man går fra en dynamisk og driblestærk spiller, til en stationær og boldsikker spiller.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

11 år 11 måneder siden #33 af raul7=kongen

BBB skrev:

rezamadridista skrev:

BBB skrev:

Nu er der vel en forskel på om Bale skal fungere på kanten eller Di Maria, som skulle fungere i en mere central og tilbagetrukken rolle.

Ancelottis største udfordring i denne sæson er vel at vende Real Madrid fra at være et omstillingshold, til at være et komplet hold, med force i omstillinger. Det mener jeg godt man kan være med to direkte fløjspillere, men det kræver en boldfast og yderst løbestærk midtbane, med overblik, fantasi, fysik, boldsikkerhed og intelligens. Di Maria stod godt nok for fantasi og overblik, men på resten af parametrene kan vel findes bedre. Der var simpelthen for mange boldtab og fremadrettede aktioner - hvilket er helt naturligt, Di Maria er trods alt skolet som fløj.

Derfor kan de to spillere vel ikke sammenlignes, med mindre sammenligningen gik på, at de to skulle spille samme position, hvilket vi vel alle var klar over ikke var tilfældet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 11 måneder siden #34 af TcRedondo
Synes det er en fin pris ,vi får for Maria, og hvis han ikke vil spille for Real Madrid, skal han da hurtigst muligt ud. Jeg mener til gengæld også, at pengene skal fyres af med det samme igen, da truppen er for smal nu. Jeg synes , vi har rigeligt med spillere, der har deres spidskompetence i pasningsspillet og som centrale midtbanespillere. Til gengæld mener jeg, at vi mangler spillere, der kan deltage i rotation/konkurrere om pladserne som kant og centerangriber i vores 4-3-3 og defensive 4-4-2. Jeg synes derfor, at der skal købes 2 spillere, en Benzema-konkurrent samt en afslutnings/-driblestærk kantspiller med fart.

11 år 11 måneder siden #35 af M_linding

TcRedondo skrev: Synes det er en fin pris ,vi får for Maria, og hvis han ikke vil spille for Real Madrid, skal han da hurtigst muligt ud. Jeg mener til gengæld også, at pengene skal fyres af med det samme igen, da truppen er for smal nu. Jeg synes , vi har rigeligt med spillere, der har deres spidskompetence i pasningsspillet og som centrale midtbanespillere. Til gengæld mener jeg, at vi mangler spillere, der kan deltage i rotation/konkurrere om pladserne som kant og centerangriber i vores 4-3-3 og defensive 4-4-2. Jeg synes derfor, at der skal købes 2 spillere, en Benzema-konkurrent samt en afslutnings/-driblestærk kantspiller med fart.

Det lyder som om, at truppen er som Ancelotti vil have den - og derfor kommer der ikke flere handler.

Ud fra hvad jeg har kunne forstå i de spanske aviser, så har Ancelotti ønsket en ret smal trup, men med højkvalitetsspillere på alle pladser.

Selvom jeg nok ville have handlet lidt anderledes, så er det vigtigste at træneren er tilfreds med truppen... Det er jo ham som skal løse opgaven;)

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #36 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Ángel di María til Manchester United
Jeg har svært ved at tro, at der ikke kommer en enkelt offensiv spiller ind. Med Jese ude har vi kun 4 mand (James, Ronaldo, Bale og Benzema) til de forreste 3 pladser. Det er virkelig ikke ret meget med alle de kampe, vi skal spille i denne sæson. Havde vi haft Jese fra starten af sæsonen, så havde det været okay, men 4 mand er for lidt. Det tror jeg ærligt talt også, at Ancelotti ved, men selvgølgelig skal han sige, at han er tilfreds.

Leveret af Kunena Forum