Bedømmelse af truppen mod Elche

11 år 10 måneder siden #25 af Vinícius

BBB skrev:

Kratmus skrev: Chicarito [...] har han vist sig som en fantastisk afslutter [...] ligesom Benzema

... What? 18 kampe og 3 mål for Real Madrid. Så god en afslutter er Benzema nok alligevel ikke. ;-)

Hvis du læser sætningen færdig skriver jeg, at det kun sker NÅR vi er langt foran, som hans fantastiske mål, som han ramte forkert, men som endte oppe i krydset :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 10 måneder siden #26 af Dios
Besvaret af Dios på emne Bedømmelse af truppen mod Elche
Siempre fiel skrev:

Dermed ik sagt at Illarra ikke udfyldte rollen superfint og som man ku forvente, men det var jo altså ik sådan at han fik bolden til at lave kaffe eller han bød ind med mere fysik, tekniske lækkerier, mere vision eller andet som ka retfærdiggøre de superlativer som da nu er fuldstændigt udvandede når de bruges til at beskrive Illarras præstation igår.

Og det er netop her kæden hopper fuldstændig af for dig! Illarramendi er en defensiv midtbanespiller, og intet andet faktisk. Han skal hverken lægge guldbolden, drible 18 mand samt trænerstaben, eller lave det ene saksespark mål efter det andet. Han skal bryde spillet, skille sig godt af med bolden og generelt sørge for Real Madrid er i balance defensivt såvel offensivt. Ergo en balancespiller!
Jeg troede seriøst, at vi var kommet over Perez syndromet med og undervurdere defensive spillere, hvor de stort set kun kan fejle medmindre de laver 2 assist eller 2 mål, og det er vel og mærke som den bagerste mand på midtbanen.

Illarra spillede langtfra nogen stor sæson sidste sæson, men tilføj nu lige lidt perspektiv engang. Hiv Ronaldo ned på den centrale midtbane, og se hvor godt han vil klare sig på den position.

Jeg ved godt du foretrækker mange andre midtbanespillere, da du udelukkende sammenligner alle midtbanespillere udfra pris, men så enkelt kan det nu engang ikke gøres. Adskil nu lige tingene. Alting behøver ikke kun og være sort eller hvidt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe, rezamadridista, andreashn, Pelle

11 år 10 måneder siden #27 af JimmyBroe

Dios skrev: [...] Han skal bryde spillet, skille sig godt af med bolden og generelt sørge for Real Madrid er i balance defensivt såvel offensivt. Ergo en balancespiller! [...]

Lige nøjagtigt, det er den rolle han er købt ind til at spille. Det Som du (Siempre Fiel) søger i Illarra, får du i de to langt mere offensivt, indstillet spillere foran ham, Kroos og Modric. Især Kroos leverer exceptionelt gode lange bolde, og læser det offensivespil og dybdeløbene virkelig godt. Modric med det mere tekniske spil. Han er verdensmester i, at vende spillet hurtigt, med fremragende fremadrettet afleveringer til kanterne. Han er lynhurtig i kontrafasen.

Illarra skal så kompensere de andres offensivspilleres manglende defensive løb. Han skal kunne læse det defensive spil, fremfor det offensive og som Dios skriver, skabe balancen derved. Det har han fået lov til at vise, at han mestrer, over de sidste to kampe, netop fordi han endelig får lov til at spille på sin plads!

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 10 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, andreashn, FranciscoISCO

11 år 10 måneder siden #28 af anes
Besvaret af anes på emne Bedømmelse af truppen mod Elche
Jeg er knap så positivt indstillet overfor midtbanekonstellationen mod Elche som de fleste herinde, jeg synes spillet omkring midten gik langsommere end det plejer og der var væsentlig flere boldtab fra dem. Det resulterede også i to hurtige gule kort og et indkasseret mål.
Starten af kampen var ganske vist noget der kom styr på, men de må aldrig starte med at have overtaget på den måde som de havde. Synes aldrig rigtig der kom fart i midtbanen, og to af målene kom også efter tyndt dømte straffespark. Så skal man også tænke på Elche har fået en sejr i denne sæson og det var mod Rayo, de skulle ikke have noget at komme efter på Bernabeu. Fint der blev roteret men jeg er ikke overbevist om denne midtbane til større kampe.

11 år 10 måneder siden #29 af FranciscoISCO

JimmyBroe skrev: Illarra skal så kompensere de andres offensivspilleres manglende defensive løb. Han skal kunne læse det defensive spil, fremfor det offensive og som Dios skriver, skabe balancen derved.

- Hvilket han gjorde fremragende i går ;)

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

11 år 10 måneder siden #30 af BBB
Besvaret af BBB på emne Bedømmelse af truppen mod Elche

Kratmus skrev:

BBB skrev:

Kratmus skrev: Chicarito [...] har han vist sig som en fantastisk afslutter [...] ligesom Benzema

... What? 18 kampe og 3 mål for Real Madrid. Så god en afslutter er Benzema nok alligevel ikke. ;-)

Hvis du læser sætningen færdig skriver jeg, at det kun sker NÅR vi er langt foran, som hans fantastiske mål, som han ramte forkert, men som endte oppe i krydset :)

Vi er Real Madrid. Det er statistisk sandsynligt, at vi har været langt foran i flere af de 18 kampe ;-)

Den der røg i hjørnet var for vild, men Benzema er desværre ikke en god afslutter.

11 år 10 måneder siden #31 af El Rojo

JimmyBroe skrev:

Dios skrev: [...] Han skal bryde spillet, skille sig godt af med bolden og generelt sørge for Real Madrid er i balance defensivt såvel offensivt. Ergo en balancespiller! [...]

Lige nøjagtigt, det er den rolle han er købt ind til at spille. Det Som du (Siempre Fiel) søger i Illarra, får du i de to langt mere offensivt, indstillet spillere foran ham, Kroos og Modric. Især Kroos leverer exceptionelt gode lange bolde, og læser det offensivespil og dybdeløbene virkelig godt. Modric med det mere tekniske spil. Han er verdensmester i, at vende spillet hurtigt, med fremragende fremadrettet afleveringer til kanterne. Han er lynhurtig i kontrafasen.

Illarra skal så kompensere de andres offensivspilleres manglende defensive løb. Han skal kunne læse det defensive spil, fremfor det offensive og som Dios skriver, skabe balancen derved. Det har han fået lov til at vise, at han mestrer, over de sidste to kampe, netop fordi han endelig får lov til at spille på sin plads!

Jeg tror alle er enige i, at Illarra lige er den type vi har brug for. En spiller der ligger bagved to CM's, og foran forsvaret. Den defensive balance er uden tvivl det holdet har mest brug for. Så langt er der jo ikke noget at sætte en finger på.

Det som jeg, og vist nok også Siempre Fiel, reagerer på, det er jeres lovprisning efter en glimrende præstation, mod et jammerligt hold som Elche. Nu så jeg som sagt ikke kampen, hvorfor jeg også kiggede dit klip igennem Jimmy. Og ja, det ser da dejligt ud, det ligner at Illarra har fået lidt mere gang i sit pasningsspil, bruger ikke lige så lang tid på bolden, og har måske set et par Xabi-videoer, for hans positionering virker også meget bedre - hele tiden spilbar. Så langt så godt. Men som I (dig og Dios) selv nævner, så er det jo ikke det han er med for. Med hensyn til pasninger slår han jo hverken Kroos, Modric, James eller Isco. Selvfølgelig vælger han de nemme løsninger oftere, hvilket betyder færre boldtab, men det gør ham jo ikke til en klassespiller.

Nej, det han skal kunne er at stabilisere defensiven, bryde bolde, positionere sig godt og læse spillet. Jeg går ud fra, at alle klip hvor Illarra er indblandet er med i det klip der, og jeg tæller én (måske halvanden) bolderobring, og en tackling. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at en spiller kan skabe defensiv balance uden overhovedet at være i nærheden af bolden, men i får mig ikke til at købe en historie om, at Illarra lige pludselig skulle være verdensklasse efter den her kamp.

Fair nok i er positive, men det smager mere af "haha-hvad-sagde-vi-illarra-kan-godt-spille-bedre-end-dårligt", end det smager af sober fodboldanalyse, når I begynder at tale om, at han skulle blive fast mand på baggrund af en hjemmesejr over Elche.

Leveret af Kunena Forum