Real Madrid har positive informationer om Marco Reus

11 år 8 måneder siden #25 af M_linding
Jeg har set Marco Reus spille en del gange - dog ikke nok til at gøre mig til ekspert - og jeg har også lidt svært ved at forstå hypen.

Reus er en fantastisk dygtig spiller, men billedet af en komplet supermand som gør hvad han vil på banen, kan jeg ikke helt genkende.... Jeg tror der er bedre fremtidige løsninger for Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #26 af El Rojo
Den er jo drejet helt af sporet denne her. Jeg læser på intet tidspunkt i denne tråd, at folk skriver KØB REUS - SÆLG RONALDO NU!

Der er selvfølgelig ingen der ved sine fulde fem ser Ronaldo erstattet af NOGEN i hele verden. At han tager ballonen for 2. år i træk her snart, er jo en rimelig tydelig indikator på, at han er verdens bedste. Der bliver ikke snakket om, at han skal væk. Alle er glade for Ronaldo.

Det eneste der er blevet fremhævet er, at 20 mio € for Reus, simpelthen er en for god forretning til man skal lade den ligge. At nogen så begynder at spekulere i hvordan Ronaldo kan 'udfases' fra holdet igennem de næste 2-3 sæsoner, det er måske ret malplaceret lige nu - det vil jeg give Pelle og Inspektøren ret i.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, JimmyBroe

11 år 8 måneder siden #27 af Macon

El Rojo skrev: Den er jo drejet helt af sporet denne her. Jeg læser på intet tidspunkt i denne tråd, at folk skriver KØB REUS - SÆLG RONALDO NU!

Der er selvfølgelig ingen der ved sine fulde fem ser Ronaldo erstattet af NOGEN i hele verden. At han tager ballonen for 2. år i træk her snart, er jo en rimelig tydelig indikator på, at han er verdens bedste. Der bliver ikke snakket om, at han skal væk. Alle er glade for Ronaldo.

Det eneste der er blevet fremhævet er, at 20 mio € for Reus, simpelthen er en for god forretning til man skal lade den ligge. At nogen så begynder at spekulere i hvordan Ronaldo kan 'udfases' fra holdet igennem de næste 2-3 sæsoner, det er måske ret malplaceret lige nu - det vil jeg give Pelle og Inspektøren ret i.

Enig med dig El Rojo:
20 mio € for Reus, er simpelthen en for god en forretning til man skal lade den ligge, selv for Real Madrid, skulle han ikke kunne klarer konkurrencen, eller skulle han blive utilfreds med spilletiden, er det en spiller, der let vil kunne blive solgt for mellem 50-70 mio €?

11 år 8 måneder siden #28 af Pelle

Macon skrev:

El Rojo skrev: Den er jo drejet helt af sporet denne her. Jeg læser på intet tidspunkt i denne tråd, at folk skriver KØB REUS - SÆLG RONALDO NU!

Enig med dig El Rojo:
20 mio € for Reus, er simpelthen en for god en forretning til man skal lade den ligge, selv for Real Madrid, skulle han ikke kunne klarer konkurrencen, eller skulle han blive utilfreds med spilletiden, er det en spiller, der let vil kunne blive solgt for mellem 50-70 mio €?

Hold nu op med det vrøvl. Reus bliver ikke kun solgt for de beløb, og selv om han skulle blive, og efterfølgende dømmes til bænken hos Real, bliver han sgu da ikke solgt for 50-70 mio euro.

"Hej Real Madrid. Jeg ved, I ligger inde med Reus og kun gav en slik for ham. Nu er der gået halvandet år, og han sidder hele tiden på bænken. Han er åbenbart ikke dygtig nok. På den baggrund vil jeg gerne tilbyde jer 50 mio euro for ham, da I naturligvis skal tjene penge på Jeres investering".

Never gonna happen!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

11 år 8 måneder siden #29 af FranciscoISCO

Fair nok, jeg var nok selv en tand for hurtig på aftrækkeren.

Kassow har også nogle gode pointer ift. transfer-dynamikken. Men her bør balancegang og nødvendighed altså være nøgleord. Hvis man kigger på sammensætningen af det offensive materiale lige nu, så harmonerer tangenterne 'alder' og 'kvalitet' altså bare ret godt. Om 2-3 år kan dette selvfølgelig se anderledes ud; kvaliteten af spillere som James og Jesé vil givetvist være steget, mens Ronaldo måske vil være på et mere menneskeligt niveau til den tid. Men et eller andet sted, så tror jeg altså at den dag Ronaldo begynder at udvise dødelighed, er når hans modstandere omsider er kommet i besiddelse af kryptonit. Med andre ord vil det altså tage sin tid. Den nuværende trupsammensætning har altså alle forudsætninger for at kunne være holdbar i en vis portion år, ideelle erstatninger for Ronaldo findes allerede heri og når portugiseren endeligt har stopper sin Real-epoke, så synes jeg man bør gå efter et køb af den 'tilfredse bredderspiller', eller give chancen til talentet fra egne rækker. Jeg tror at en Reus-handel potentielt ville kunne skubbe andre ud af truppen - i løbet af 2-3 sæsoner vil fx Jesés behov for kontinuerligt spilletid, gradvist være vokset - og det synes jeg ville være lidt ærgerligt. Men lad os nu se, tid er svær at forudsige, og om 2-3 sæsoner kan der være både den ene eller anden årsag til at Reus ville være en fornuftig handel - selvfølgelig vil enhver klub med ambitioner holde spillere som Reus under radaren.

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved FranciscoISCO.

11 år 8 måneder siden #30 af Macon

Pelle skrev:

Macon skrev:

Enig med dig El Rojo:

Hold nu op med det vrøvl. Reus bliver ikke kun solgt for de beløb, og selv om han skulle blive, og efterfølgende dømmes til bænken hos Real, bliver han sgu da ikke solgt for 50-70 mio euro.

"Hej Real Madrid. Jeg ved, I ligger inde med Reus og kun gav en slik for ham. Nu er der gået halvandet år, og han sidder hele tiden på bænken. Han er åbenbart ikke dygtig nok. På den baggrund vil jeg gerne tilbyde jer 50 mio euro for ham, da I naturligvis skal tjene penge på Jeres investering".

Never gonna happen!

Tror nu aldrig at Reus selv i Real madrid, vil komme til at sidde på bænken hele tiden, please vågn nu lige op.

Skulle en spiller i Reus klasse blive solgt for under 50 mio €, not gonna happend, måske vis han har 1 år eller mindre af sin kontrakt tilbage.

11 år 8 måneder siden #31 af SR4

Macon skrev:

Enig med dig El Rojo:

Det er altså ikke football manager. Han vil helt sikkert kræve en kæmpe løn og hvis han ikke slår igennem i Real, vil han maks kunne sælges for 30-40. Der vil ikke være nogen fortjeneste når lønnen er inkluderet.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

11 år 8 måneder siden #32 af Macon

SR4 skrev:

Macon skrev:

Enig med dig El Rojo:

Det er altså ikke football manager. Han vil helt sikkert kræve en kæmpe løn og hvis han ikke slår igennem i Real, vil han maks kunne sælges for 30-40. Der vil ikke være nogen fortjeneste når lønnen er inkluderet.

Har ikke spillet managerspil siden det hed Championship Manager, men Fair nok 50-70 er måske sat højt, men 30-40 mio € tror jeg ikke på.

11 år 8 måneder siden #33 af Kassow-Rossing
Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen :)

Marco Reus's reelle markedsværdi ligger på omtrent det dobbelte af hvad hans frikøbsklausul lyder på. Dermed kan man lave en god handel. Uanset om man ønsker at benytte ham eller ej. For at give et simpelt eksempel:

Castilla sælger et ungt Real Madrid talent, fordi han ikke helt har kvaliteterne til at spille på førsteholdet. Han bliver mere attraktiv i sin nye klub, udvikler sig og hans markedsværdi stiger. Real Madrid har dog stadig en tilbagekøbsklausul som lyder på et beløb under markedsværdien. Real Madrid vælger altså at benytte sig af tilbagekøbsklausulen for det unge talent, betaler det daværende aftalte beløb og sælger ham omgående videre uden at benytte ham en eneste kamp = Fortjeneste.

Det samme kan lade sig gøre med Marco Reus. Alle klubber kan faktisk gøre dette, fordi hans frikøbsklausul er så lav, som den er. Det gælder bare om at handle færdig med spilleren og den købende klub. Et andet alternativ er at indskrive ham i truppen (Det som Barcelona ikke har mulighed for i øjeblikket) og lade ham spille kampe. Det er selvfølgelig hensigten med 99 % af alle handler Real Madrid foretager sig.

En spiller som Marco Reus har så højt et niveau, at man bør kunne finde plads til ham på holdet. Hvis man har ambitioner om at vinde Champions League og spille med i den sværeste liga at vinde i verden (La Liga hvis nogle skulle være i tvivl) hvor der er konkurrenter som Barcelona og Champions League finalisterne, så skal man holde et vågent øje for alle de største spillere i verden. Især når de kan købes til halv pris!

Min egen personlige teori holder måske ikke vand, men ovenstående er sandhed. Min egen personlige teori handler om at Perez har tænkt sig at sælge Ronaldo om halvandet eller to og et halvt år. Hvis dette ender med at blive en realitet, så er der plads til de nye spillere. Marco Reus skal ligesom alle andre (undtagen Kroos the genius) bruge en sæsons tid til at blive spille ind på holdet og derfor passer sommer 2015 faktisk ret fint ind som et tidspunkt for at købe ham.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 8 måneder siden #34 af El Rojo

Kassow-Rossing skrev: En spiller som Marco Reus har så højt et niveau, at man bør kunne finde plads til ham på holdet. Hvis man har ambitioner om at vinde Champions League og spille med i den sværeste liga at vinde i verden (La Liga hvis nogle skulle være i tvivl) hvor der er konkurrenter som Barcelona og Champions League finalisterne, så skal man holde et vågent øje for alle de største spillere i verden. Især når de kan købes til halv pris!

Enig i hele dit indlæg. Meeen den sværeste liga at vinde i verden? ;) Den holder ikke synes jeg. Real Madrid kan spille på autopilot i 2 ud af 3 kampe set over en sæson. Det kan man altså ikke i England. Er Real Madrid verdens bedste hold? Ja. Spiller de i den sværeste liga i verden? Nej.

11 år 8 måneder siden #35 af BBB

El Rojo skrev:

Kassow-Rossing skrev: En spiller som Marco Reus har så højt et niveau, at man bør kunne finde plads til ham på holdet. Hvis man har ambitioner om at vinde Champions League og spille med i den sværeste liga at vinde i verden (La Liga hvis nogle skulle være i tvivl) hvor der er konkurrenter som Barcelona og Champions League finalisterne, så skal man holde et vågent øje for alle de største spillere i verden. Især når de kan købes til halv pris!

Enig i hele dit indlæg. Meeen den sværeste liga at vinde i verden? ;) Den holder ikke synes jeg. Real Madrid kan spille på autopilot i 2 ud af 3 kampe set over en sæson. Det kan man altså ikke i England. Er Real Madrid verdens bedste hold? Ja. Spiller de i den sværeste liga i verden? Nej.

Pas på, at du ikke forveksler "dårlig og leverpostejsagtig" med "verdens stærkeste liga". Barcelona og Real Madrid ville begge vinde 2 ud af 3 år i Premier League, hvis et af holdene skiftede til den engelske liga for lidt lette træningskampe.

Den engelske liga er overvurderet, og har været det i flere år nu. Chelsea og til dels City er de eneste gode hold i ligaen.

11 år 8 måneder siden #36 af Kassow-Rossing

El Rojo skrev: Enig i hele dit indlæg. Meeen den sværeste liga at vinde i verden? ;) Den holder ikke synes jeg. Real Madrid kan spille på autopilot i 2 ud af 3 kampe set over en sæson. Det kan man altså ikke i England. Er Real Madrid verdens bedste hold? Ja. Spiller de i den sværeste liga i verden? Nej.

Tak.
Så hvis jeg skal forstå dig korrekt: Du tror det er nemmere at vinde en liga hvor man har to EKSTREMT svære modstandere frem for en liga hvor man har mange middelgode modstandere?

Scenarie 1 (Premier League):
Du har en lang række modstandere, som alle sammen er nemme at slå, fordi du er Real Madrid. De er ikke walkovers men du kan slå dem alle sammen. Du ender med at gennemknuse ligaen og vinde den på rekord tid.

Scenarie 2 (La Liga):
Du har en lang række dårlige modstandere og to hjernedødt stærke modstandere. De dårlige modstandere kan du slå så nemt som ingenting. Det kan dine to konkurrenter til La Liga titlen også. Ligaen slutter med at du enten vinder med 2 point eller taber med 2 point fordi dine modstandere er lige så gode som Real Madrid.

Og ja; det er SÅ sort på hvidt :) Vi ser det hvert år i Champions League, hvor de engelske hold beviser, at de ikke er på niveau med de aller bedste.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum