Real Madrid har positive informationer om Marco Reus

11 år 8 måneder siden #37 af El Rojo

Kassow-Rossing skrev:

El Rojo skrev: Enig i hele dit indlæg. Meeen den sværeste liga at vinde i verden? ;) Den holder ikke synes jeg. Real Madrid kan spille på autopilot i 2 ud af 3 kampe set over en sæson. Det kan man altså ikke i England. Er Real Madrid verdens bedste hold? Ja. Spiller de i den sværeste liga i verden? Nej.

Så hvis jeg skal forstå dig korrekt: Du tror det er nemmere at vinde en liga hvor man har to EKSTREMT svære modstandere frem for en liga hvor man har mange middelgode modstandere?

Scenarie 1 (Premier League):
Du har en lang række modstandere, som alle sammen er nemme at slå, fordi du er Real Madrid. De er ikke walkovers men du kan slå dem alle sammen. Du ender med at gennemknuse ligaen og vinde den på rekord tid.

Scenarie 2 (La Liga):
Du har en lang række dårlige modstandere og to hjernedødt stærke modstandere. De dårlige modstandere kan du slå så nemt som ingenting. Det kan dine to konkurrenter til La Liga titlen også. Ligaen slutter med at du enten vinder med 2 point eller taber med 2 point fordi dine modstandere er lige så gode som Real Madrid.

Og ja; det er SÅ sort på hvidt :) Vi ser det hvert år i Champions League, hvor de engelske hold beviser, at de ikke er på niveau med de aller bedste.

Ja, det er sådan det skal forstås. Men jeg tror nu egentlig, at vi er lidt uenige om Barca og Ateleticos niveau. Jeg ville nok ikke have kommet med denne udmelding for to-tre år siden, hvor Barca var så godt som uovervindelige. Der var det virkelig "the team to beat" - det mener jeg ikke de er længere. I min nuværende EuroTopRanking har jeg både Chelsea og Bayern over Barca. Atletico tror jeg ikke i samme grad på i år - jeg ved godt, at jeg ikke har meget at bygge det på, men jeg tror ikke på, at man kan spille to sæsoner i træk med så smal en trup, og så være med til sidst når det gælder..

Altså - jeg mener ikke at de to EKSTREMT gode hold, er så gode som de bliver gjort til. Bevares, de er i verdenstoppen, men ikke stærkere end Chelsea og City set over en sæson. Til gengæld er jeg af den holdning, at de svage hold i Premier League giver dig langt mere kamp end de svage hold i La Liga. Eksempelvis har QPR der ligger til nedrykning lige taget point fra City, og forrige runde var de meget tæt på at gøre det samme mod Chelsea. Dette kan selvfølgelig godt være et vidnesbyrd på topholdenes svingende niveau, men jeg tror mere på, at det er bundholdene der giver alt hvad de har hver gang, hvorfor der ikke eksisterer walkovers. 5-0, 6-0, 7-0-kampene udebliver som regel, fordi ingen hold falder bagover så snart de kommer bagud.

Lige præcis den pointe, mener jeg også er svar på din sidste kommentar. Det faktum at Real egentlig ikke skal levere før marts-april måned i hver sæson, fordi det er en formsag at spille sig i CL-kvarten og Copa-semien, det gør ret meget. Det faktum, at PL-holdene skal kæmpe for hvert eneste point gør, at de ikke har større succes i CL, tror jeg.

.. IGEN, jeg tror selvfølgelig at Real ville vinde PL, men jeg tror ikke det ville bliver nemmere end at vinde La Liga ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum