Optakt: Pointtab vil være pinligt
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Gareth Bale skal trække et ekstra læs i Ronaldos fravær; her ses han i det omvendte opgør i starten af sæsonen.
Carlo Ancelotti har haft behov for at omrokere i startopstillingen i Real Madrid, hvor afbud gør, at der har været behov for en del taktiske ændringer.
Størst er fraværet naturligvis af verdens bedste fodboldspiller, der efter sin hjerneblødning i udekampen mod Córdoba sidder udenfor med karantæne. Også Modric og Pepe er også uden for truppen i eftermiddagens kamp; begge med skader.
Mest overraskende af de nødvendige ændringer er uomtvisteligt, at Carlo Ancelotti på gårsdagens pressemøde lovede spilletid til Asier Illarramendi, og samtidig røbede, at baskeren har afvist et tilbud fra Athletic Club. Illarramendi ventes at indgå på den centrale midtbane i en konstellation med tyske Toni Kroos.
På føromtalte pressemøde røbede Ancelotti desuden også, at holdet vil afvige fra den normale 4-3-3-formation:
- Vi ændrer taktik og spiller 4-4-2, hvor James vil blive placeret længere fremme. Samtidig ændrer jeg på Gareth Bales udgangspunkt, da han skal i venstre side, forklarede Ancelotti, der lagde vægt på, at holdet skal spille med mere vilje og mere defensiv fokus, end spillere har gjort i de seneste par runder.
Overfor Real Madrid står denne eftermiddag et la Real-mandskab, der ledes af den tidligere Manchester United-fiasko David Moyes, der har haft en blandet start i det spanske. I sine første 13 kampe har skotten hentet fire sejre, seks nederlag og tre nederlag, og selvom man højest imponerende slog FC Barcelona med 1-0 hjemme i ’Pais Vasco’, så hører det også med til historien, at Real Sociedad blot har taget tre point i de seneste fem kampe (1-0 over Eíbar), mens holdet har spillet to gange uafgjort og altså tabt to.
Med til historien omkring la Real som helhed hører også, at der er stor forskel på ude og hjemmebane for det baskiske mandskab: Med 17 point i 11 hjemmekampe ligger holdet på en samlet niendeplads i den spanske liga, hvis kun point på eget græs talte med, mens holdet ligger næstsidst i oversigten over udebanebedrifter, hvor man – hold nu fast – endnu ikke har vundet i sine ni forsøg. Fem point er det blevet til – via fem uafgjorte mod Celta Vigo (2-2), Cordoba (1-1), Deportivo La Coruña (0-0), Levante (1-1) og Granada (1-1).
Med andre ord bør Real Madrid; Cristiano Ronaldo eller ej uden større vanskeligheder hente tre point i hjemmekampen på Bernabéu, hvor tilskuerne givetvist også kan se frem til at se nyindkøbet Lucas Silva få debut undervejs i opgøret. Ligesom der også vil være gensyn med klubbens to tidligere spillere Esteban Granero og Sergio Canales, der nu slår sine folder under David Moyes.
Real Madrid
Casillas – Marcelo, Ramos, Varane, Carvajal – Bale, Kroos, Illarramendi, Isco – James, Benzema
Real Sociedad
Rulli – Yuri, Iñígo Martínez, Mikel González, Elustondo – Canales, Bergara, Prieto, Granero, Vela – Agirretxe
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- zgtaf
- Gæst
-
zgtaf skrev: Længe siden jeg har set så sprudlende, flot og dominerende offensivt spil.. man kan virkelig se forskel på når Ronaldo er på banen og når han ikke er.
Anti-Ronaldo-propagandaen fortsætter tilsyneladende:-)
Man kan tydeligt se forskel på når vi spiller en flydende 4-4-2 med enten Ronaldo eller Bale i en fri rolle, og når vi spiller 4-3-3 med dem begge på banen samtidig. Holdet ville på ingen måde blive dårligere af, at man byttede Bale ud med Ronaldo. Men det er også rart at se, at også Bale har meget mere at byde ind med, når han bliver mere frigjort...
Update: Mon ikke også, at Ronaldo er lidt skarpere end Bale (hold da op)....?
M_linding skrev:
zgtaf skrev: Længe siden jeg har set så sprudlende, flot og dominerende offensivt spil.. man kan virkelig se forskel på når Ronaldo er på banen og når han ikke er.
Man kan tydeligt se forskel på når vi spiller en flydende 4-4-2 med enten Ronaldo eller Bale i en fri rolle, og når vi spiller 4-3-3 med dem begge på banen samtidig. Holdet ville på ingen måde blive dårligere af, at man byttede Bale ud med Ronaldo. Men det er også rart at se, at også Bale har meget mere at byde ind med, når han bliver mere frigjort...
Selvølgelig er formationsskiftet vigtigt, Linding, men vi kommer simpelthen ikke uden om, at spillet på den sidste tredjedel flyder væsentlig bedre, går meget stærkere og generelt bare virker meget bedre sammensat, når Ronaldo ikke er på banen. Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har spillet så flot som i dag. Det er en befrielse - det er jo fantastisk ikke at skulle kigge på dødsyge indlæg længere, men istedet småspil op igennem midten, som munder ud i chancer konstant.
Derudover fungerer genpresset også meget bedre end når Ronaldo er med. Det er skræmmende at verdens bedste fodboldspiller kan have en så markant - og negativ - indflydelse på holdets flow.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- zgtaf
- Gæst
-
M_linding skrev:
Så det du siger er, at vi spiller bedre når vi spiller 4-4-2 med enten Bale eller Ronaldo i fri rolle, i forhold til når vi spiller 4-3-3 med dem begge på banen samtidig?
Men hvordan forklarer det at Carlo på trods af dette, normalt alligevel vælger at spille 4-3-3 med dem begge på banen samtidig? Det giver jo ingen mening. Carlo er selvfølgelig interesseret i at vinde kampe, mere end noget andet. Næ, min mening er snarere, at når Ronaldo er på banen forsnævrer det vores spil, det gør det endimensionelt, og så er han for dårlig med bolden til at indgå i samspil med de andre - han bremser det alt for ofte med en dårlig tæmning, tunnelsyn, mislykket dribling eller lignende. Han føler han er for 'fin' til bare at spille en inderside aflevering til siden oftere end højst nødvendigt. B
- Storken
- Gæst
-
M_linding skrev:
M_linding du skal svare ærligt:
Håbede du, at Real Madrid vandt en smal sejr efter en elendig offensiv præstation?
- Inspektøren
- Gæst
-
Storken skrev:
M_linding skrev:
Håbede du, at Real Madrid vandt en smal sejr efter en elendig offensiv præstation?
Nej jeg håbede at Real Madrid vandt 11-0. Hvorfor skulle jeg andet? Jeg holder kun med Ronaldo, så længe Ronaldo er en kæmpe gevinst for Real Madrid. Hvis han skiftede klub i morgen, vil min interesse for ham stort set fordufte (forstå mig ret, ikk)
Real Madrid har spillet masser af kampe, med stort offensivt flow, med Ronaldo på banen. Det viste man flere gange i efteråret. Det er pt. meget populært at tro på, at Ronaldo slet ikke kan noget med en fodbold, udover at prikke den ind fra kort afstand... Det er vrøvl af værste skuffe. Det havde ikke svækket holdet på nogen som helst punkter, hvis man havde haft en frisk Ronaldo på banen i dag, i Bales rolle.
- Brylle
- Gæst
-
Skarphed, hvilket Bale ikke viste hele kampen. Heller ikke da han satte sig selv over holdet, skubbede James væk og brændte på frit mål.Inspektøren skrev: Det er så ulækkert, at den laveste fællesnævner på Bernabeu skal give udtryk for deres utilfredshed med Bale ved at buhe af ham. Tror folk seriøst, at han brænder med vilje? Han skulle ha' scoret, men vi er mennesker alle sammen og en gang imellem, så laver vi fejl her og der. Vi fører desuden med 4-1 og spiller god fodbold. Hvad mere kan vi kræve?
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Kærlighed gør blind; det gør had tilsyneladende også.
/surt opstød.
Altid Real Madrid.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Storken skrev:
M_linding skrev:
Storken, jeg har altid synes godt om dig, men hvad er dette dog for en plat bemærkning? Hvis du virkelig havde læst nogen som helst M_linding har skrevet herinde, så vil du aldrig være kommet med sådan en hentydning.
Altid Real Madrid.