Optakt: Pointtab vil være pinligt

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #13 af Storken
Besvaret af Storken på emne Optakt: Pointtab vil være pinligt

FranciscoISCO skrev:

Storken skrev:

M_linding skrev:

zgtaf skrev: Længe siden jeg har set så sprudlende, flot og dominerende offensivt spil.. man kan virkelig se forskel på når Ronaldo er på banen og når han ikke er.

Anti-Ronaldo-propagandaen fortsætter tilsyneladende:-)

Man kan tydeligt se forskel på når vi spiller en flydende 4-4-2 med enten Ronaldo eller Bale i en fri rolle, og når vi spiller 4-3-3 med dem begge på banen samtidig. Holdet ville på ingen måde blive dårligere af, at man byttede Bale ud med Ronaldo. Men det er også rart at se, at også Bale har meget mere at byde ind med, når han bliver mere frigjort...

Update: Mon ikke også, at Ronaldo er lidt skarpere end Bale (hold da op)....?

M_linding du skal svare ærligt:
Håbede du, at Real Madrid vandt en smal sejr efter en elendig offensiv præstation?

Storken, jeg har altid synes godt om dig, men hvad er dette dog for en plat bemærkning? Hvis du virkelig havde læst nogen som helst M_linding har skrevet herinde, så vil du aldrig være kommet med sådan en hentydning.

Jeg tror ærlig talt at flere herinde håbede på, at spillet ikke ville være for godt uden Ronaldo. Hvis man igennem længere tid har forsvaret Ronaldos rolle på holdet, så passer det ikke ind i ens opfattelse, hvis holdet pludselig spiller bedre uden Ronaldo. Jeg var nysgerrig omkring, hvorvidt M_linding tænkte de tanker, hvorfor jeg spurgte ham.

Jeg har selv tænkt det samme, da man stillede spørgsmålstegn ved Barcas konstante behov for at please Messi. Der håbede jeg inderst inde, at man spillede dårligere, hvis Messi ikke var med. Det ville nemlig bekræfte min egen opfattelse af Messis betydning for holdet.

Jeg tror egentlig, at mange har det på den måde. Mennesket kan godt lide at blive bekræftet i deres synspunkter :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #14 af FranciscoISCO

Storken skrev:

FranciscoISCO skrev:

Storken skrev:

M_linding skrev:

zgtaf skrev: Længe siden jeg har set så sprudlende, flot og dominerende offensivt spil.. man kan virkelig se forskel på når Ronaldo er på banen og når han ikke er.

Man kan tydeligt se forskel på når vi spiller en flydende 4-4-2 med enten Ronaldo eller Bale i en fri rolle, og når vi spiller 4-3-3 med dem begge på banen samtidig. Holdet ville på ingen måde blive dårligere af, at man byttede Bale ud med Ronaldo. Men det er også rart at se, at også Bale har meget mere at byde ind med, når han bliver mere frigjort...

Håbede du, at Real Madrid vandt en smal sejr efter en elendig offensiv præstation?

Storken, jeg har altid synes godt om dig, men hvad er dette dog for en plat bemærkning? Hvis du virkelig havde læst nogen som helst M_linding har skrevet herinde, så vil du aldrig være kommet med sådan en hentydning.

Jeg tror ærlig talt at flere herinde håbede på, at spillet ikke ville være for godt uden Ronaldo. Hvis man igennem længere tid har forsvaret Ronaldos rolle på holdet, så passer det ikke ind i ens opfattelse, hvis holdet pludselig spiller bedre uden Ronaldo. Jeg var nysgerrig omkring, hvorvidt M_linding tænkte de tanker, hvorfor jeg spurgte ham.

Jeg har selv tænkt det samme, da man stillede spørgsmålstegn ved Barcas konstante behov for at please Messi. Der håbede jeg inderst inde, at man spillede dårligere, hvis Messi ikke var med. Det ville nemlig bekræfte min egen opfattelse af Messis betydning for holdet.

Jeg tror egentlig, at mange har det på den måde. Mennesket kan godt lide at blive bekræftet i deres synspunkter :)

Du har da fuldstændigt ret i, at det gennemsnitlige menneske sikkert er udstyret med et meget større ego, end hvad godt er. Tak for din ærlighed i øvrigt ;)

Personligt tror jeg ikke M_linding var en af dem, der måtte have haft et sådan håb, men det skal han selvfølgelig selv have lov til at svare på. Men altså, hvis man nu gik med et håb om, at Ronaldos fravær, på den ene eller anden måde ville få en negativ tilsynekomst, så kan man jo påpege, at Bale (personligt var jeg tilfreds og dermed glad for waliserens præstation i dag) i et par momenter virkede uskarp...

Vi er alle mennesker. Herinde er vi også Real Madrid fans. Jeg tror størstedelen af os først og fremmest håber på, at Real Madrid præsterer godt. ;)

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved FranciscoISCO.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 6 måneder siden #15 af M_linding

Storken skrev:

FranciscoISCO skrev:

Storken skrev:

M_linding skrev:

Hvis du vil søge i arkiverne - jeg gider ikke lige nu, må jeg indrømme - så vil du finde ud af, hvor meget du tager fejl.

Jeg skrev nemlig for ganske kort tid siden, at jeg forudså at vores spil ville blive bedre hvis man skiftede til dagens system, med to angribere hvoraf den ene skulle have den frie rolle vi så i efteråret. Jeg skrev endda meget specifikt, at jeg regnede med forbedringer i spillet, selv uden Ronaldo, hvis bare man gik væk fra det fastlåste 4-3-3 (BBC) system.

Aldrig har forbedringer kommet så lidt bag på mig, som de gjorde idag. Men konklusionen bør på ingen måde være, at det var fraværet af Ronaldo som var hemmeligheden. Da Ronaldo, for blot 2-4 måneder siden (hvor er folks hukommelse?) spillede den rolle som Bale havde idag, spillede Ronaldo fremragende. Han spillede fremragende i sådan en grad, at selv Dios gav ham 5-taller:-) Desuden scorede han også et hav af mål, men det var langt fra det eneste han bidrog med.

Hvis jeg skal opsummere mine største bekymringer - som jeg har givet udtryk en del gange, over de seneste måneder - så er disse to:

- Vi har det forkerte type midtbanespillere ift. hvad vi har brug for IMO. James er god i 4-4-2 eller en meget offensiv rolle, men ikke i 4-3-3. Illarra er desværre en type, som jeg ikke rigtig synes at Ancelotti bruger. Og Isco gør det fremragende, men kan heller ikke afløse Modric eller Kroos i deres roller. Så jeg håber meget på Lucas Silva;)

- Bales rolle på holdet er fortsat uklar for mig, og han minder på nogle punkter for meget om Ronaldo. Det er som om, at der ikke er plads til dem begge, både i fysisk og mental forstand - især med de mere "selviske" tendenser som Bale har vist. Når holdet er fyldt med selvtillid indeholder BBC så meget talent og klasse, at målene nok skal komme uanset hvad. Men når tingene ikke kører, og holdet har lidt fysiske udfordringer, så er BBC til tider for nemme at lukke ned for. Ronaldo og Bale gør IMO nogle gange hinanden dårligere, imodsætning til Ronaldo/Benzema, Ronaldo/Marcelo eller Ronaldo/James, hvor det indbyrdes forhold og arbejdsdeling kommer langt mere naturligt.

Og lad mig så lige slå fast, at det slet ikke ligger til mig at forsvare enkelte spiller blindt, bare fordi at ham der er bare min favorit. Jeg forsvarer dem som gør noget godt for Real Madrid, men ellers skal der meget til før jeg knytter bånd til en spiller. Jeg fulgte Raúl da han skiftede til Tyskland, fordi han har en stor plads i mit hjerte. Men Ozil, Higuain, Callejon, di Maria osv. var alle spillere som jeg kunne li' da de gjorde det godt i Real Madrid, men som ragede mig en papand, da de ikke længere var til stor gavn for Real Madrid.

Ronaldo skal forsvares fordi jeg synes, at sagligheden af kritikken sejler fuldstændig (for det meste, ikke altid). Derudover skader det aldrig at vide hvornår, at man bør have lidt ekstra respekt, og se tingene fra mere end den nemme og umiddelbare vinkel.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #16 af Storken
@M_linding

Du misforstår lidt min pointe. Jeg beskylder dig ikke for at elske Ronaldo blindt. Du har bare tidligere forsvaret Ronaldo og hans rolle på holdet. Du ville herved have taget fejl, hvis det viste sig, at han i virkeligheden ikke var så vigtig for holdet. Eftersom ingen ønsker at tage fejl, så håber man inderst inde, at man fåre ret, selvom det er på bekostning af det hold man elsker.

Jeg har aldrig nogensinde håbet, at Barca tabte uden Messi. De skulle bare vinde på en måde, der bekræftede mit syn på Messis betydning for holdet :)

Jeg har eksempelvis også spillere på mit elskede NFL hold Miami Dolphins, hvor jeg vitterligt håber de fejler. Holdet skal helst vinde, hvor de har været elendige :)

11 år 6 måneder siden #17 af FranciscoISCO

M_linding skrev:

Storken skrev:

FranciscoISCO skrev:

Storken skrev:

M_linding skrev:

Hvis du vil søge i arkiverne - jeg gider ikke lige nu, må jeg indrømme - så vil du finde ud af, hvor meget du tager fejl.

Jeg skrev nemlig for ganske kort tid siden, at jeg forudså at vores spil ville blive bedre hvis man skiftede til dagens system, med to angribere hvoraf den ene skulle have den frie rolle vi så i efteråret. Jeg skrev endda meget specifikt, at jeg regnede med forbedringer i spillet, selv uden Ronaldo, hvis bare man gik væk fra det fastlåste 4-3-3 (BBC) system.

Aldrig har forbedringer kommet så lidt bag på mig, som de gjorde idag. Men konklusionen bør på ingen måde være, at det var fraværet af Ronaldo som var hemmeligheden. Da Ronaldo, for blot 2-4 måneder siden (hvor er folks hukommelse?) spillede den rolle som Bale havde idag, spillede Ronaldo fremragende. Han spillede fremragende i sådan en grad, at selv Dios gav ham 5-taller:-) Desuden scorede han også et hav af mål, men det var langt fra det eneste han bidrog med.

Hvis jeg skal opsummere mine største bekymringer - som jeg har givet udtryk en del gange, over de seneste måneder - så er disse to:

- Vi har det forkerte type midtbanespillere ift. hvad vi har brug for IMO. James er god i 4-4-2 eller en meget offensiv rolle, men ikke i 4-3-3. Illarra er desværre en type, som jeg ikke rigtig synes at Ancelotti bruger. Og Isco gør det fremragende, men kan heller ikke afløse Modric eller Kroos i deres roller. Så jeg håber meget på Lucas Silva;)

- Bales rolle på holdet er fortsat uklar for mig, og han minder på nogle punkter for meget om Ronaldo. Det er som om, at der ikke er plads til dem begge, både i fysisk og mental forstand - især med de mere "selviske" tendenser som Bale har vist. Når holdet er fyldt med selvtillid indeholder BBC så meget talent og klasse, at målene nok skal komme uanset hvad. Men når tingene ikke køre, og holdet har lidt fysiske udfordringer, så er BBC til tider for nemme at lukke ned for. Ronaldo og Bale gør IMO nogle gange hinanden dårligere, imodsætning til Ronaldo/Benzema, Ronaldo/Marcelo eller Ronaldo/James, hvor det indbyrdes forhold og arbejdsdeling kommer langt mere naturligt.

Og lad mig så lige slå fast, at det slet ikke ligger til mig at forsvare enkelte spiller blindt, bare fordi at ham der er bare min favorit. Jeg forsvarer dem som gør noget godt for Real Madrid, men ellers skal der meget til før jeg knytter bånd til en spiller. Jeg fulgte Raúl da han skiftede til Tyskland, fordi han har en stor plads i mit hjerte. Men Ozil, Higuain, Callejon, di Maria osv. var alle spillere som jeg kunne li' da de gjorde det godt i Real Madrid, men som ragede mig en papand, da de ikke længere var til stor gavn for Real Madrid.

Ronaldo skal forsvares fordi jeg synes, at sagligheden af kritikken sejler fuldstændig (for det meste, ikke altid). Derudover skader det aldrig at vide hvornår, at man bør have lidt ekstra respekt, og se tingene fra mere end den nemme og umiddelbare vinkel.

M_linding...

Tak!

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 6 måneder siden #18 af M_linding

Storken skrev: @M_linding

Du misforstår lidt min pointe. Jeg beskylder dig ikke for at elske Ronaldo blindt. Du har bare tidligere forsvaret Ronaldo og hans rolle på holdet. Du ville herved have taget fejl, hvis det viste sig, at han i virkeligheden ikke var så vigtig for holdet. Eftersom ingen ønsker at tage fejl, så håber man inderst inde, at man fåre ret, selvom det er på bekostning af det hold man elsker.

Jeg har aldrig nogensinde håbet, at Barca tabte uden Messi. De skulle bare vinde på en måde, der bekræftede mit syn på Messis betydning for holdet :)

Jeg har eksempelvis også spillere på mit elskede NFL hold Miami Dolphins, hvor jeg vitterligt håber de fejler. Holdet skal helst vinde, hvor de har været elendige :)

Og det mener jeg i den grad at Ronaldo er - nu har du tabt mig;) Ronaldos rolle er at bombe mål, og have friheden til at opsøge chancer og indgå i kombinationer som han vil. Den rolle fik Bale så i dag, og det løftede han spil på nogle punkter... Skarp var han dog ikke; men den klarede Benzema heldigvis.

Min påstand er, og den er jo nem at komme med;), at vi havde slået Sociedad endnu større med Ronaldo på banen. Men selvfølgelig kan dagens startopstilling slå Sociedad 4-1, alt andet ville da være underligt. Det er jo på ingen måder det samme som, at man ikke kan nå et endnu højere niveau, hvis man sætter verdens bedste fodboldspiller på banen.

Man skal da også være en mere end almindeligt håbløs Barcelona-træner, hvis man ikke kan vinde fodboldkampe selv uden Messi på holdet. Men det er jo ikke det samme som, at Messi ikke bør spille en nøglerolle, når han er i form.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #19 af Storken
@M_linding

Hypotetisk eksempel:
Du sidder sammen dine venner, hvor I skal se Real Madrid - Real Sociedad. I gætter alle sammen på kampens resultat. Du siger, at kampen bliver 4-1. Ville du foretrække, at kampen endte 4-1 eller 5-1?

11 år 6 måneder siden #20 af M_linding

Hypotetisk eksempel:
Du sidder sammen dine venner, hvor I skal se Real Madrid - Real Sociedad. I gætter alle sammen på kampens resultat. Du siger, at kampen bliver 4-1. Ville du foretrække, at kampen endte 4-1 eller 5-1?

Misforstår du mig bevidst?:)

Kampen i dag bekræftede mig i mine teorier, mere end det modsatte... Nu mangler vi bare glasuren, og så kan holdet blive endnu bedre:-)

11 år 6 måneder siden #21 af Pelle
Hvis 4-4-2 er det gyldne middel til fantastisk fodbold, hvorfor spiller vi det så ikke mere, end vi gør? Jeg glæder mig hvert fald til kampen mod Atletico i en 4-4-2 og et Ronaldo hattrick. For det er åbenbart pisse nemt, når bare vi spiller i den formation. Og så spiller Ronaldo fantastisk igen. Ironi kan være anvendt.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 6 måneder siden #22 af M_linding

Pelle skrev: Hvis 4-4-2 er det gyldne middel til fantastisk fodbold, hvorfor spiller vi det så ikke mere, end vi gør? Jeg glæder mig hvert fald til kampen mod Atletico i en 4-4-2 og et Ronaldo hattrick. For det er åbenbart pisse nemt, når bare vi spiller i den formation. Og så spiller Ronaldo fantastisk igen. Ironi kan være anvendt.

Det handler jo ikke om talkombinationen, men spillestilen og rollefordelingen. 4-4-2 er lige så meget en betegnelse for "sådan som vi spillede i efteråret", mens 4-3-3 er betegnelsen for stilen de seneste to måneder. Men de taktiske forskelle er store.... Ancelotti bruger selv disse udtryk, og har direkte sagt at man ville gå tilbage til 4-4-2, imens Cristiano har karantæne.

For at svare på dit spørgsmål, så kan jeg jo kun gætte. Jeg tror at Ancelotti er en anelse bundet af, at han har nogle spillere som han vil bruge, og derudover nogle han skal. At bænke James eller Bale er næppe en reel mulighed, selvom det måske kunne have været en idé, til tider...
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, FranciscoISCO

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #23 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Optakt: Pointtab vil være pinligt

Hypotetisk eksempel:

Hold da kæft noget latterligt ligegyldigt lort at blive ved med at køre rundt i. Kunne du ikke holde dig til emnet i stedet for at trolle rundt på forummet? Det bliver sgu irriterende, når 50% af dine indlæg ikke har nogen som helst relevans og ikke gavner noget som helst.

Klovn.

11 år 6 måneder siden #24 af JimmyBroe

Pelle skrev: Hvis 4-4-2 er det gyldne middel til fantastisk fodbold, hvorfor spiller vi det så ikke mere, end vi gør? Jeg glæder mig hvert fald til kampen mod Atletico i en 4-4-2 og et Ronaldo hattrick. For det er åbenbart pisse nemt, når bare vi spiller i den formation. Og så spiller Ronaldo fantastisk igen. Ironi kan være anvendt.

Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke så kampen da jeg var til føz'dag! Bom

Nå, men Pelle og andre med denne mening: "hvorfor ikke bare skifte til 4-4-2, når nu det er så nemt?".
Tja, jeg ved det jo ikke med sikkerhed. Men i Real Madrid er der den uskrevne regel: de dyrt indkøbte drenge, spiller. Det er ikke altid hensigtsmæssigt. Vi har senest set det med James og Isco. Hvor James spillede selvom han var meget lidt overbevisende, og Isco hele tiden byggede på sit spil. Det har dog ændret sig nu.

Men jeg er altså helt på linje med M_linding og F'ISCO;P. Det spil der spilles med 4-4-2'eren, er det spil jeg vil se Real Madrid spille. Hvis det kræver at vi må ofre enten Bale eller Ronaldo til sommer (og evt.(selvfølgelig) købe Reus) så må jeg altså gå med at vi skipper Bale videre, desværre. For Bale er en gudsbenådet fodboldspiller, men han passer ikke ind i min XI med denne formation.

Edit:
Hej Lindin. Haha jeg copy/pastede jo nærmest dit kan jeg se. Sorry, så det først efter.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, FranciscoISCO

Leveret af Kunena Forum