Optakt: Et boost i mesterskabskampen

11 år 6 måneder siden #25 af ZizouMo

Dios skrev:

Fondo_Sur skrev: Jeg undskylder min skepsis for købet af Lucas Silva. Hvad kan han ikke blive til, når han vænner sig til det højere tempo!? En spiller som bare skal blive.

Hmm. Hvad er det Lucas gør som Illarramendi ikke før har gjort? De er begge defensive midtbanespillere, som er gode tekniske. Deres bolde bliver oftest sendt på tværs eller tilbage i banen. For mig at se, så er det kun prisskiltet som skiller dem ad, og det som Illarra bliver så hårdt dømt på.

Det jeg så af Lucas i dag, har jeg savnet af Illaramendi. Han deltager meget mere i spillet, er hurtigere i sin boldomgang og så tog han nogle løb i dybden (som Khedira plejede) og det skabte plads til de andre spillere.

Og så er jeg aldrig nervøs, når Lucas får bolden. Det kan man ikke sige om Illara.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, Steen, Doc.juego, rezamadridista, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #26 af Arnenugacream

For dælen, Morten og Morten. Så tror I at publikum rejser sig og klapper af Isco på vej ud af banen, når enhver kan regne ud at de hylder Arbeloa på vej på banen ;-)

Haha enig, men hvem fanden pev de så af da Arbeloa kom ind på græstæppet ;)?

Ganske stabil kamp idag, hvor man spiller fornuftig fobold mod et hold der har været i en ganske fin stime, og som aldrig nogensinde skulle have tabt med 6-0 til Barca. Mon ikke også vi kunne have vundet større hvis et par korrekte kendelser var kommet.

Silva virker til være langt bedre end Illaramendi i min verden. Turde meget mere, virker til at tænke fint fodbold, mere arbejdsom og aggressiv. Kunne godt gå hen og blive en rigtig god 6´er men selvølgelig meget tidlig at vurdere.

Isco er verdensklasse. Den mand er vel umiddelbart den største konkurrent til Messi pt om den kommende Ballon D´or. Pepe er også fremragende og Verane løfter sit niveau markant når han har ham ved sin side.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Arnenugacream.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

11 år 6 måneder siden #27 af raul7=kongen

Dios skrev:

Fondo_Sur skrev: Jeg undskylder min skepsis for købet af Lucas Silva. Hvad kan han ikke blive til, når han vænner sig til det højere tempo!? En spiller som bare skal blive.

Hmm. Hvad er det Lucas gør som Illarramendi ikke før har gjort? De er begge defensive midtbanespillere, som er gode tekniske. Deres bolde bliver oftest sendt på tværs eller tilbage i banen. For mig at se, så er det kun prisskiltet som skiller dem ad, og det som Illarra bliver så hårdt dømt på.

Helt enig. Ved siden af at tage noter til aftenens referat, tog jeg mig i midten af første halvleg tid til at følge Lucas i 10 minutter. Han var halv-langsom, stoppede flere gange spillet, stor fornuftigt placeret, holdt balancen og svær at tage bolden fra. Egentlig kendetegnende for hans to første kampe i Madrid-trøjen. På mange måder præcis som Illarra.

Det sagt, så er Lucas yngre og nyere i klubben, hvorfor man ikke kan forvente, at han gør meget mere, men han tilfører omvendt heller ikke holdet noget som helst.

Hvad det dog ikke kan blive til, når Modric overtager rollen og tilmed fritager Kroos dirigentstokken. Det er efterhånden tydeligt, at tyskeren er glimrende i det opbyggende spil, men mangler den afgørende fantasi.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 6 måneder siden #28 af raul7=kongen

Arnenugacream skrev:

For dælen, Morten og Morten. Så tror I at publikum rejser sig og klapper af Isco på vej ud af banen, når enhver kan regne ud at de hylder Arbeloa på vej på banen ;-)

Haha enig, men hvem fanden pev de så af da Arbeloa kom ind på græstæppet ;)?

Det kaldes frygt ;)

11 år 6 måneder siden #29 af Fondo_Sur

Dios skrev:

Slet ikke. Der er en klar forskel i den måde de forsvarer deres område på midtbanen, hvilket er en meget vigtig færdighed for en 6'er og 8'er. Omvendt Illara, så vinder Lucas Silva ret mange nærkampe og hovedstødsdueller. Derudover har han mere fart og ærgerrighed end Illara.

Jeg kan egenligt ret godt lide Illara, men ret ofte ligner han en halvdoven spiller på +30 år, som kun vil løbe i 3. gear og slå præcise afleveringer. En spiller som Lucas Silva bidrager med væsenligt mere og har mere brugbare færdigheder til vores hold, da vi allerede har en næsten-fejlfri-maskine-passer i Toni Kroos. I øvrigt har Lucas Silva vist sig, til min store overraskelse, at være en rigtig sikker boldflytter. Der er altså forskel.

11 år 6 måneder siden #30 af 2:18
Synes mange er for hårde ved Bale (især Dios kampagne) Han spiller i mine øjne en rigtig fin første halvleg i dag. Selvfølgelig mangler han selvtillid, men jeg synes det er lige skrapt nok at give ham badebolden idag. Det er i fint for mig at han prøver at udfordre ind imellem, pyt med han taber den. Ellers vindes kampe ikke

Han finder nogle gode momenter til at sætte fart og burde også have haft en assist inden pausen. Ville stadig ønske han var lidt bedre/aggressiv i presspillet.

Jeg håber han bliver

11 år 6 måneder siden #31 af Dios

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev:

Slet ikke. Der er en klar forskel i den måde de forsvarer deres område på midtbanen, hvilket er en meget vigtig færdighed for en 6'er og 8'er. Omvendt Illara, så vinder Lucas Silva ret mange nærkampe og hovedstødsdueller. Derudover har han mere fart og ærgerrighed end Illara.

Jeg kan egenligt ret godt lide Illara, men ret ofte ligner han en halvdoven spiller på +30 år, som kun vil løbe i 3. gear og slå præcise afleveringer. En spiller som Lucas Silva bidrager med væsenligt mere og har mere brugbare færdigheder til vores hold, da vi allerede har en næsten-fejlfri-maskine-passer i Toni Kroos. I øvrigt har Lucas Silva vist sig, til min store overraskelse, at være en rigtig sikker boldflytter. Der er altså forskel.

6'er og 8'er? Begge er defensive midtbanespillere. Altså 6'ere! Skulle jeg bedømme Lucas udfra at være en 8'er, så ville han floppe idag og imod Schalke. Han tager ingen chancer frem i banen, og spiller den sikkert rundt. Præcis det Illarra er blevet kritiseret så meget for. Jeg synes Lucas er en rigtig fin spiller, og egentlig er jeg godt tilfreds med at man skifter Illarra ud med ham, men jeg kan bare ikke se hvorfor han skal roses så meget. Han er selvfølgelig gået godt ind på holdet, og er sikker i sin boldomgang, men der er heller ingen chancer fra hans side af. Nu forstod jeg aldrig kritikken med, at Illarra skulle omskoles til den nye Alonso og slå den ene gyldne aflevering efter den anden, så det forventer jeg heller ikke med Lucas, men for mig at se, så har man på ingen måder kunne se forskel på de 2 spille.

Illarra er selvfølgelig blevet fandens usikker med tiden, men kritikken haglede også ned over ham inden han overhovedet fik debut. Han havde spillet 10 min. også var der krav om, at han ikke driblede nok og ikke slog en aflevering frem i banen.

Jeg kan bare ikke se forskellen. Jeg tror ikke Lucas får en stor karriere i Real Madrid, for han bidrager simpelthen med for lidt, når han ligepludselig skal spille 8'er. Samme position som Illarra også floppede i. Kroos er den bagerste mand centralt, og det behager hverken Lucas eller Illarra.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 6 måneder siden #32 af rezamadridista

Dios skrev:

Forskellen er, at den ene har nosser og den anden har ikke (pt).
Dog skal det siges, at Illara har haft det langt hårdere end Lucas, hvor folk havde helt forkerte forhåbninger til Illaras spil.

Jeg tror dog også at de har to forskellige personligheder, hvor jeg kunne forstille mig, at hvis Lucas sættes inden for samme pres, som Illara var igennem før, så havde Lucas håndteret det lidt bedre.

Lucas er mere "Jeg ved jeg er ung og ny, men jeg spiller mit spil og tager hvad der er mit"
Hvor Illara er bare: "Hey, jeg skal nok lade være med at fejle"

- Sådan har jeg det i hvert fald lige nu, jeg har dog slet ikke set nok af Lucas, og til dels heller ikke af Illara. Jeg kan lide dem begge og glæder mig til at se, hvor alt der her fører hen.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved rezamadridista.

11 år 6 måneder siden #33 af Macon

Raul7-2880 skrev: Vigtige 3 point!
Er det bar' mig eller ER Ronaldo blevet langsommere?
Og kunne ik se formålet med den meget sene indskiftning af Jese, send ham ind før.

Synes også det ser ud til at Ronaldo har mistet noget topfart, og please lad nu hver med at falde hver gang der er kontakt.

11 år 6 måneder siden #34 af Dios
rezamadridista skrev:

Forskellen er, at den ene har nosser og den anden har ikke (pt).
Dog skal det siges, at Illara har haft det langt hårdere end Lucas, hvor folk havde helt forkerte forhåbninger til Illaras spil.

Viser dette ikke bare hvor urimeligt Illarra egentlig er blevet stemplet? Hvis dette er dit bedste argument, så er det jo helt håbløst. Undskyld mig, men nosser? Lucas spiller sit spil, men det gjorde Illarra også. Det var bare ikke godt nok, selvom Illarra spillede på præcis samme måde som Lucas indtil videre har gjort. Ingen chancer, men kontrolleret og defensivt. Forskellen på deres stil, sikkerhed og boldomgang er præcis den samme. Begge er blevet sammenlignet med Alonso, men helt fejlagtigt hvis du spørger mig.
Forstår bare ikke den hyldest af Lucas som han var den nye Modric.

Der er jo ingen tvivl om, at Lucas nok ville gøre det langt bedre end Illarra nu, men bliver Lucas udsat for samme hetz som Illarra, så holder han heller ikke længe i Real Madrid. Jeg tror egentlig ikke, at det sker alligevel, da han i min optik aldrig ville kunne slå Kroos, Modric, Isco eller James af holdet. Specielt fordi Kroos ligger som den bagerste mand, og Lucas så skal spille 8'er og det har han bare ikke evnerne til. Og slet ikke hvis modstanderen hedder Elche, Granada etc..

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 6 måneder siden #35 af raul7=kongen

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev:

Ifølge whoscored, så har Lucas vundet tre taklinger i sine lidt mere end to kampe i Madrid-trøjen. Illarra vinder 0,9 pr. kamp - hvilket må siges at være ret imponerende, taget i betragtning af, hvor ofte han spiller under 20 minutter. I luftspillet har Lucas vundet én i hver af sine kampe. Det er da fint, men så gør det vist heller ikke en større forskel ved det.

Derudover erobrer Illarra 1,3 bolde(igen i snit - imponerende når man tænker på antallet af kampe med få minutter), Lucas 1,2. I pasningsspillet er Illarra næsten på 92%, hvor Lucas nærmer sig 90%. Illarra har skræmmende få nøgleafleveringer, Lucas har ingen haft i Madrid.

Statistisk set er de nærmest identiske - dog med lille overvægt til Illarra i de fleste kategorier.

Min påstand vil være, at det på nuværende tidspunkt er fuldkommen ligegyldigt, om den ene eller den anden spiller. De er nærmest tro kopier af hinanden. Det sagt, så er Lucas yngre og har fortsat en mulighed for at blive en habil Madrid-spiller, det løb er nok kørt for Illarra.

Det er dog et meget godt eksempel på, at øjnene ofte ser det som øjnene vil se.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, JimmyBroe

11 år 6 måneder siden #36 af DarioGomez

raul7=kongen skrev:

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev:

Ifølge whoscored, så har Lucas vundet tre taklinger i sine lidt mere end to kampe i Madrid-trøjen. Illarra vinder 0,9 pr. kamp - hvilket må siges at være ret imponerende, taget i betragtning af, hvor ofte han spiller under 20 minutter. I luftspillet har Lucas vundet én i hver af sine kampe. Det er da fint, men så gør det vist heller ikke en større forskel ved det.

Derudover erobrer Illarra 1,3 bolde(igen i snit - imponerende når man tænker på antallet af kampe med få minutter), Lucas 1,2. I pasningsspillet er Illarra næsten på 92%, hvor Lucas nærmer sig 90%. Illarra har skræmmende få nøgleafleveringer, Lucas har ingen haft i Madrid.

Statistisk set er de nærmest identiske - dog med lille overvægt til Illarra i de fleste kategorier.

Min påstand vil være, at det på nuværende tidspunkt er fuldkommen ligegyldigt, om den ene eller den anden spiller. De er nærmest tro kopier af hinanden. Det sagt, så er Lucas yngre og har fortsat en mulighed for at blive en habil Madrid-spiller, det løb er nok kørt for Illarra.

Det er dog et meget godt eksempel på, at øjnene ofte ser det som øjnene vil se.

Jeg vil sagtens medgive det faktum, at de på nuværende tidspunkt er meget ens, men omvendt så mener jeg også, at man i ligningen bør inkludere den detalje, at Lucas Silva altså er helt ny.
Og hvis han fra dag kan levere på niveau med en direkte konkurrent, der har været i klubben i halvandet år, så er perspektiverne større.

Dermed ikke sagt, at perspektiver er at sidestille med fremtidig succes; for det er langt fra givet; men mulighederne for det – de er til stede!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Pelle

Leveret af Kunena Forum