Optakt: Et boost i mesterskabskampen

9 år 1 måned siden #37 af JimmyBroe

DarioGomez skrev:

raul7=kongen skrev:

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev:

Fondo_Sur skrev: Jeg undskylder min skepsis for købet af Lucas Silva. Hvad kan han ikke blive til, når han vænner sig til det højere tempo!? En spiller som bare skal blive.


Hmm. Hvad er det Lucas gør som Illarramendi ikke før har gjort? De er begge defensive midtbanespillere, som er gode tekniske. Deres bolde bliver oftest sendt på tværs eller tilbage i banen. For mig at se, så er det kun prisskiltet som skiller dem ad, og det som Illarra bliver så hårdt dømt på.


Slet ikke. Der er en klar forskel i den måde de forsvarer deres område på midtbanen, hvilket er en meget vigtig færdighed for en 6'er og 8'er. Omvendt Illara, så vinder Lucas Silva ret mange nærkampe og hovedstødsdueller. Derudover har han mere fart og ærgerrighed end Illara.

Jeg kan egenligt ret godt lide Illara, men ret ofte ligner han en halvdoven spiller på +30 år, som kun vil løbe i 3. gear og slå præcise afleveringer. En spiller som Lucas Silva bidrager med væsenligt mere og har mere brugbare færdigheder til vores hold, da vi allerede har en næsten-fejlfri-maskine-passer i Toni Kroos. I øvrigt har Lucas Silva vist sig, til min store overraskelse, at være en rigtig sikker boldflytter. Der er altså forskel.


Ifølge whoscored, så har Lucas vundet tre taklinger i sine lidt mere end to kampe i Madrid-trøjen. Illarra vinder 0,9 pr. kamp - hvilket må siges at være ret imponerende, taget i betragtning af, hvor ofte han spiller under 20 minutter. I luftspillet har Lucas vundet én i hver af sine kampe. Det er da fint, men så gør det vist heller ikke en større forskel ved det.

Derudover erobrer Illarra 1,3 bolde(igen i snit - imponerende når man tænker på antallet af kampe med få minutter), Lucas 1,2. I pasningsspillet er Illarra næsten på 92%, hvor Lucas nærmer sig 90%. Illarra har skræmmende få nøgleafleveringer, Lucas har ingen haft i Madrid.

Statistisk set er de nærmest identiske - dog med lille overvægt til Illarra i de fleste kategorier.

Min påstand vil være, at det på nuværende tidspunkt er fuldkommen ligegyldigt, om den ene eller den anden spiller. De er nærmest tro kopier af hinanden. Det sagt, så er Lucas yngre og har fortsat en mulighed for at blive en habil Madrid-spiller, det løb er nok kørt for Illarra.

Det er dog et meget godt eksempel på, at øjnene ofte ser det som øjnene vil se.


Jeg vil sagtens medgive det faktum, at de på nuværende tidspunkt er meget ens, men omvendt så mener jeg også, at man i ligningen bør inkludere den detalje, at Lucas Silva altså er helt ny.
Og hvis han fra dag kan levere på niveau med en direkte konkurrent, der har været i klubben i halvandet år, så er perspektiverne større.

Dermed ikke sagt, at perspektiver er at sidestille med fremtidig succes; for det er langt fra givet; men mulighederne for det – de er til stede!


Tja, det kan du sige. Er der mulighed for at finde en statestik over Illarras første par kampe? Det er ubrugelig viden grundet at vi har en lidt anden indgang til spillet nu end for halvanden år siden. Meeen jeg tror nu alligevel at statestikken vil fortælle mere eller mindre det samme som Lucas'.

Jeg er og har hele tiden været tilhænger af 6'er typen, def. midt, kedelig spillertyper, you name it. Fordi de er så fandens vigtig for balancen. Desværre bliver de (I Madrid) oftest brugt som lappeløsninger når andre spillere bliver skadet eller har karantæne. Og kommer derfor aldrig rigtig til sin ret. Som Dios bl.a. skriver så tror jeg også at Lucas ender som Illarra. En spiller uden fremtid i Madrid.
Nu har jeg en påstand, og ja kald mig bare tosset, men jeg har en teori om, at så snart vi får en Brasser i folden så får han lidt længere snor. Fra tilskuernes side ihvertfald. Det er blot en teori.

Jeg er her stadig XOXO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #38 af Fondo_Sur

raul7=kongen skrev:

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev:

Fondo_Sur skrev: Jeg undskylder min skepsis for købet af Lucas Silva. Hvad kan han ikke blive til, når han vænner sig til det højere tempo!? En spiller som bare skal blive.


Hmm. Hvad er det Lucas gør som Illarramendi ikke før har gjort? De er begge defensive midtbanespillere, som er gode tekniske. Deres bolde bliver oftest sendt på tværs eller tilbage i banen. For mig at se, så er det kun prisskiltet som skiller dem ad, og det som Illarra bliver så hårdt dømt på.


Slet ikke. Der er en klar forskel i den måde de forsvarer deres område på midtbanen, hvilket er en meget vigtig færdighed for en 6'er og 8'er. Omvendt Illara, så vinder Lucas Silva ret mange nærkampe og hovedstødsdueller. Derudover har han mere fart og ærgerrighed end Illara.

Jeg kan egenligt ret godt lide Illara, men ret ofte ligner han en halvdoven spiller på +30 år, som kun vil løbe i 3. gear og slå præcise afleveringer. En spiller som Lucas Silva bidrager med væsenligt mere og har mere brugbare færdigheder til vores hold, da vi allerede har en næsten-fejlfri-maskine-passer i Toni Kroos. I øvrigt har Lucas Silva vist sig, til min store overraskelse, at være en rigtig sikker boldflytter. Der er altså forskel.


Ifølge whoscored, så har Lucas vundet tre taklinger i sine lidt mere end to kampe i Madrid-trøjen. Illarra vinder 0,9 pr. kamp - hvilket må siges at være ret imponerende, taget i betragtning af, hvor ofte han spiller under 20 minutter. I luftspillet har Lucas vundet én i hver af sine kampe. Det er da fint, men så gør det vist heller ikke en større forskel ved det.

Derudover erobrer Illarra 1,3 bolde(igen i snit - imponerende når man tænker på antallet af kampe med få minutter), Lucas 1,2. I pasningsspillet er Illarra næsten på 92%, hvor Lucas nærmer sig 90%. Illarra har skræmmende få nøgleafleveringer, Lucas har ingen haft i Madrid.

Statistisk set er de nærmest identiske - dog med lille overvægt til Illarra i de fleste kategorier.

Min påstand vil være, at det på nuværende tidspunkt er fuldkommen ligegyldigt, om den ene eller den anden spiller. De er nærmest tro kopier af hinanden. Det sagt, så er Lucas yngre og har fortsat en mulighed for at blive en habil Madrid-spiller, det løb er nok kørt for Illarra.

Det er dog et meget godt eksempel på, at øjnene ofte ser det som øjnene vil se.


Statistikker om en midtbanespiller, jamen dog. Det ville også gøre Iniesta til en ret ligegyldig spiller i fx 10', men vi alle ved hvilken indflydelse han har haft på det spanske landshold og Barcelona. Min pointe og konklusion: Vi har haft meget mere ro omkring forsvar og midtbane i de seneste to kampe mod Schalke og Elche, hvor Lucas Silva har startet end hvad vi ellers plejer at opleve, når vi spiler med Illara. Dét er et faktum.

Jeg vil ikke uddybe yderligere og vil henvise postulatet om at Illara og Lucas Silva skulle være ens til de kommende kampe, hvor Ancelotti med sikkerhed vil foretrække at spille med Lucas Silva.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #39 af Dios
Fondo_Sur skrev:

Min pointe og konklusion: Vi har haft meget mere ro omkring forsvar og midtbane i de seneste to kampe mod Schalke og Elche, hvor Lucas Silva har startet end hvad vi ellers plejer at opleve, når vi spiler med Illara. Dét er et faktum.


Så du mener ikke Pepé spiller en væsentlig rolle her? Du kan da ikke i ramme alvor kreditere Lucas for den stabilitet holdet har fået de 2 seneste kampe, eller det kan du åbenbart? :S

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #40 af M_linding
Pepes tilbagekomst er for mig et tydeligt eksempel på, hvor vigtigt et solidt forsvar er! Alle spiller bedre, når de har en leder som Pepe nede bag i, som bare holder styr på lortet!

Det ikke ment som en sviner til Varane og Nacho, for det er naturligt at de var lidt usikre, når man ser tingene i hele konteksten...
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #41 af BBB

Dios skrev: Fondo_Sur skrev:

Min pointe og konklusion: Vi har haft meget mere ro omkring forsvar og midtbane i de seneste to kampe mod Schalke og Elche, hvor Lucas Silva har startet end hvad vi ellers plejer at opleve, når vi spiler med Illara. Dét er et faktum.


Så du mener ikke Pepé spiller en væsentlig rolle her? Du kan da ikke i ramme alvor kreditere Lucas for den stabilitet holdet har fået de 2 seneste kampe, eller det kan du åbenbart? :S


Med alt respekt.. Schalke og Elche... måske er det ikke kun Lucas' eller Pepes skyld.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #42 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev: Fondo_Sur skrev:

Min pointe og konklusion: Vi har haft meget mere ro omkring forsvar og midtbane i de seneste to kampe mod Schalke og Elche, hvor Lucas Silva har startet end hvad vi ellers plejer at opleve, når vi spiler med Illara. Dét er et faktum.


Så du mener ikke Pepé spiller en væsentlig rolle her? Du kan da ikke i ramme alvor kreditere Lucas for den stabilitet holdet har fået de 2 seneste kampe, eller det kan du åbenbart? :S


Med alt respekt.. Schalke og Elche... måske er det ikke kun Lucas' eller Pepes skyld.


Til dels enig. For her er der altså også tale om Deportivo og Cordoba som skabte en del problemer for forsvaret, og generelt vores midtbane.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #43 af Fondo_Sur

Dios skrev: Fondo_Sur skrev:

Min pointe og konklusion: Vi har haft meget mere ro omkring forsvar og midtbane i de seneste to kampe mod Schalke og Elche, hvor Lucas Silva har startet end hvad vi ellers plejer at opleve, når vi spiler med Illara. Dét er et faktum.


Så du mener ikke Pepé spiller en væsentlig rolle her? Du kan da ikke i ramme alvor kreditere Lucas for den stabilitet holdet har fået de 2 seneste kampe, eller det kan du åbenbart? :S


Jeg mener, hvad jeg mener udfra, hvad jeg har set på den centrale midtbane. I hans to kampe har jeg fulgt hans bevægelser nøje og det eneste (!) jeg konkluderer, er, at Lucas Silva har været bedre for vores stabilitet end hvad jeg har oplevet i tilfælde, hvor vi har spillet med Illaramendi. 2-0 kampen mod Depor er et godt eksempel, hvor vores forsvar tit var efterladt uden beskyttelse. Modstanderen på rivalens midtbane har simpelthen fået mindre plads at boltre sig på med Lucas Silva og sådan er det. Pepe har også været en stor faktor for vores forsvar, men han har ingen indflydelse på maskinerummet på midtbanen (nej, det har han ikke), og det er hér, jeg ser forskellen, da vi sammenligner Illara med Lucas Silva. Intet andet er anført.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce