Ideforladte Real Madrid på vej til at smide mesterskabet - igen!

11 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Isco var ene om at præstere noget, der lignede en acceptabel indsats i dag. Her omringet af fightervillige baskere.

"Vi vil gå i døden for Ancelotti".

Sådan lød de flotte ord inden kampen mod Ath. Bilbao, men efter dagens kamp er spørgsmålet, om ikke Carlo Ancelotti når at dø først, underforstået er ved at være en færdig mand i Real Madrid.

Og det er såmænd ikke for at male fanden på væggen, men dagens præstation taget i betragtning er Real Madrid for andet år i træk ved at smide et mesterskab, som man selv har haft alle muligheder for at hjemtage og det har ingen anden træner overlevet før og argumenterne for, at den godt nok sympatiske italiener skal gøre det, forsvinder efterhånden som dug for solen. Igen i dag stod han magtesløs på sidelinjen og ventede helt til 20 minutter før tid med at foretage sin første udskiftning, selv om der var rigeligt med skuffende præstationer på banen til at forsøge en ændring.

Real Madrid leverede et studium i ubeslutsomhed og dårlige valg og mod et veloplagt og hårdt kæmpende Bilbao-mandskab, blev man konstant sat til vægs, fordi man ikke havde skyggen af kreative indslag til at låse den kompakte defensiv op, som blot kunne stille sig op og heade det ene hjælpeløse indlæg efter det andet væk fra farezonen.

Ath. Bilbao var ikke meget bedre med deres kreative indslag, men i Aduriz har man en angriber, som ikke behøver oplagte målchancer for at score og på den første store chance i kampen fik han headet bolden i mål efter noget passivt forsvarsspil fra Pepe og det efterlod Casillas chanceløs i målet.

På trods af hjemmeholdets fightervilje, lykkedes det faktisk Real Madrid at komme frem til noget, der kunne være blevet farlige målchancer, hvis man havde haft evnen til at træffe de rigtige beslutninger, men alt for ofte sparkede man bolden lige ind i en Bilbao-spiller eller også forsøgte man at drible sig gennem fire mand.

Derfor skulle der også en tilfældighed til før det blev rigtig farligt fra Real Madrids side og det var otte minutter før tid, hvor Gareth Bale så, at Irairoz havde bevæget sig for langt ud af sit mål og med et optimistisk langskudsforsøg sendte bolden på stolpen.

Da havde Carlo Ancelotti foretaget sine tre indskiftninger af Jesé, Lucas Silva og Chicharito, men det er også Real Madrids forbandelse i øjeblikket, at man ikke ejer en spiller på udskiftningsbænken, som man har troen på kan gå ind og vende et opgør. Dagens tre indskiftere var ikke meget andet end alibispillere, som på ingen måde tilførte holdet noget nyt og uventet og i den henseende kan man næsten få ondt af Luka Modric, som bliver udskreget som manden, der kan få det hele til at vende. Så enkelt er det desværre nok ikke.

Argumentet om de manglende indskiftningsmuligheder, grundet fraværet af Modric og James er dog ikke noget, som redder Carlo Ancelotti og det vil være naivt at tro, at der ikke i disse timer arbejdes på højtryk for at lave en liste over mulige træner-emner, som kan afløse italieneren til sommer, for efter at have været foran med fire points for to uger siden, kan man i morgen et par timer over middag være to points efter et Barcelona-hold, som om 14 dage tager imod dette Real Madrid-mandskab, der skal forbedre sig på alle fronter, hvis man ikke skal gøre sig forhåbninger om at få et brugbart resultat med hjem fra den kamp og det på trods af, at Barcelona på ingen måde er skræmmende heller.

Det er modgangstider for det hold, som for bare 3 måneder siden blev udskreget til at markere en æra i spansk og europæisk fodbold.

Kampfakta:

Ath. Bilbao – Real Madrid 1-0 (1-0)

1-0 Aduriz (26. min.)

Gule kort:

Isco, Marcelo, Kroos (Real Madrid)

Gurpegi, Etxeita, Aduriz (Ath. Bilbao)

Røde kort:

Ingen.

Dommer: Undiano Mallenco:

Real Madrids hold: Casillas, Carvajal, Pepe, Varane, Marcelo, Kroos (Lucas Silva, 75. min.), Illarramendi (Jesé, 70. min.), Isco, Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema (Chicharito, 80. min.).

Ath. Bilbaos hold: Irairoz, Marcos, Gurpegi, Etxeita, Balenziaga, Mikel Rico (Toquero, 46. min.), Beñat, Iraola, Muniain (Susaeta, 63. min.), Williams (Guillermo, 74. min.), Aduriz.

Kampens spiller: Det er virkelig svært at finde en positivt bemærkelsesværdig spiller i denne vrimmel af skuffelser, men det var positivt at se Isco rent faktisk stå for en afslutning fra distancen. Må denne dimension blive en større del af hans spil i fremtiden, tak.

Kampens badebold: Carlo Ancelotti. Der kan tales meget om skader og uheld og dit og dat, men man kommer ikke uden om, at italieneren virker totalt handlingslammet på sidelinjen og mangler modet til at satse. Det er helt ude i hampen, at han på en aften, hvor spillet er så nervøst og usammenhængende, venter med at foretage sin første indskiftning til det 70. minut. En fyreseddel er ikke længere noget, man bare kan negligere som det rene nonsens.

Kampens detalje: Som nævnt i referatet var denne kamp et studium i fejlagtige beslutninger og ukoncentreret spil fra Real Madrid. Sjældent har man set et så ideforladt hold.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #2 af Inspektøren
Mange nævner, Modrics fravær, som årsag til, at vi spiller/har spillet dårligt.

Men hvis der er sandt, at korthuset vælter, hver gang vi møder ordentlig modstand, uden Modric, så er der kæmpe problemer!

Neeej, problemet ligger et andet sted: Carlo Ancelotti. Så kort og præcist, kan det beskrives. Jeg har nævnet det flere gange: Hans statistik og taktik (eller mangel på samme) mod Atletico, valget af Bale på venstrekanten, et KÆMPE hul i området mellem forsvaret og midtbanen, dårlig til at motivere sine spillere og mangel på lederevner, manglende rotation (Bl.a. skulle verdens mesteren, Kroos, været hvilet i efteråret) er nogle af problemerne.

Skal han fyres til sommer? Ja, uanset om vi ender med både La Liga og Champions League, eller ej. Vi kan simpelthen ikke have en træner, der ikke kan få det maksimale potentiale ud af en spiller til 100 mio. euro og samtidig har en akilleshæl; Club Atlético de Madrid.

Erstatningen? Michel, lige blevet fyret fra Olympiakos af uforklarlige årsager. Han er en sand Madridista, han har forståelse for taktik og underholdende fodbold. Derudover kan han lede et hold og motiverer sine spillere til at yde deres maksimale. Han er lige det, vi har brug for.

11 år 4 måneder siden #3 af Pelle
Isco kampens spiller? Det ville klæde skribenten at se kampen, hvis man efterfølgende ønsker at skrive et referat. Isco spillede til et meget lille 2-tal i dag. Langsom boldomgang, dårlige driblinger, nervøs, elendige beslutninger og meget mere.

Giv kampens spiller til Pepe. Det var trods alt nede i hans ende, at det brændte mest på.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Gribben

11 år 4 måneder siden #4 af Siempre Madrid

Pelle skrev: Isco kampens spiller? Det ville klæde skribenten at se kampen, hvis man efterfølgende ønsker at skrive et referat. Isco spillede til et meget lille 2-tal i dag. Langsom boldomgang, dårlige driblinger, nervøs, elendige beslutninger og meget mere.

Giv kampens spiller til Pepe. Det var trods alt nede i hans ende, at det brændte mest på.

Og det var ham, der missede opdækningen ved scoringen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 4 måneder siden #5 af Pelle

Siempre Madrid skrev:

Pelle skrev: Isco kampens spiller? Det ville klæde skribenten at se kampen, hvis man efterfølgende ønsker at skrive et referat. Isco spillede til et meget lille 2-tal i dag. Langsom boldomgang, dårlige driblinger, nervøs, elendige beslutninger og meget mere.

Og det var ham, der missede opdækningen ved scoringen.

Det milimeterpræcise indlæg kan vi simpelthen ikke klandre Pepe. Det er jeg ikke enig i. Jeg synes faktisk, at vores defensiv er blevet nogenlunde igen. Det er i den grad vores offensive midtbane - og BBC - der halter helt enormt.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 4 måneder siden #6 af Sahinovic
Jeg ville foretrække at kampens badebold gik til BBC og ikke til Ancelotti. Kan godt være Ancelotti virker lidt handlingslammet, men prøv og tage et kig på bænken først?

Florentino Pérez

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #7 af Inspektøren

Sahinovic skrev: Jeg ville foretrække at kampens badebold gik til BBC og ikke til Ancelotti. Kan godt være Ancelotti virker lidt handlingslammet, men prøv og tage et kig på bænken først?

Stort set samtlige spillere på bænken er bedre end de fleste af Athletics startere og spillere på bænken.
Og så kig lige på vores startopstilling. Ronaldo, Bale, Benzema, Varane, Pepe, Carvajal, Kroos, Isco m.m. Det burde være rigeligt til at slå Athletic. Men har man ikke en god nok træner, der ikke kan få det maksimale potentiale ud af spillerne, så er det klart, at de bliver svært.

Carlo er en utrolig sympatisk person og jeg har utrolig meget respekt for. Men han er simpelthen ikke god nok til Real Madrid.

Ud med Carlo og ind med Michel!

11 år 4 måneder siden #8 af Real HWL
Jeg tror forsat på Ancelotti. Syntes han er verdensklasse. At snakke trænerfyring er helt til grin. Der var ingen der kritiserede ham før jul da holdet fejet al modstand af banen i bedste playstation stil. Holdet har været hårdt ramt af skader på en række nøgle positioner. Og lige i øjeblikket betaler vi prisen. Før i har set jer om er vi tilbage på sporet igen.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 4 måneder siden #9 af Sahinovic

Inspektøren skrev:

Sahinovic skrev: Jeg ville foretrække at kampens badebold gik til BBC og ikke til Ancelotti. Kan godt være Ancelotti virker lidt handlingslammet, men prøv og tage et kig på bænken først?

Stort set samtlige spillere på bænken er bedre end de fleste af Athletics startere og spillere på bænken.
Og så kig lige på vores startopstilling. Ronaldo, Bale, Benzema, Varane, Pepe, Carvajal, Kroos, Isco m.m. Det burde være rigeligt til at slå Athletic. Men har man ikke en god nok træner, der ikke kan få det maksimale potentiale ud af spillerne, så er det klart, at de bliver svært.

Carlo er en utrolig sympatisk person og jeg har utrolig meget respekt for. Men han er simpelthen ikke god nok til Real Madrid.

Syntes du også det for bare to måneder siden?

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, M_linding

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #10 af Inspektøren
Man kan vælge at klandre Pepé for målet eller man kan vælge at sige godt lavet af Aduriz, for hold kæft, hvor han imponerede meget, den 34 årige angriber. Han var også tæt på 2-0 efter en duel med Pepé igen, hvor han heldigvis ramte stolpen. Som en anden også har skrevet om Aduriz: "vaya delantero más completo es Aduriz. ha repartido más juego que Benzema, ha corrido más que Bale y, por supuesto, salta más que Cristiano"

Nej, Pepé var helt klart vores bedste mand i dag. Han formået virkelig at neutralisere en anden spiller, der også spillede godt, Iñaki Williams. Pepé er ikke den hurtigste og det er Williams til gengæld. Desværre for Williams, så er Pepé en af de mest intelligente midterforsvarer i verdenen og det så vi ved flere lejligheder, hvor Pepé vandt flere dueller.

Jeg håber virkelig også, at Pepé snart får det anførerbind, da vi virkelig har brug for en leder i marken. Og da hverken Marcelo, Ramos eller CR7 besidder de nødvendige kvaliteter til at bære det, skal det være Pepé, da han vist og gjort sig fortjent til det gennem en forvandling fra en svinsk spiller til en sympatisk og klog spiller der kan holde hovedet koldt og samtige besidder de nødvendige evner der skal til, hvis man vil være anfører.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Inspektøren.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #11 af Inspektøren

Sahinovic skrev:

Inspektøren skrev:

Ud med Carlo skrev jeg for laaaaaaaang tid siden. At man ikke forstå, at ens egen taktik mod et Atletico mandskab vi har mødt et dusin antal af gange mens Carlo har været ikke virker og han derfor gentager de samme fejl igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen... kan vi ikke have som træner. Verdens største, rigeste, mest succesfulde klub hverken må eller skal have en akilleshæl, hvilket vi tydelig vis har med Atletico.

En La Decima titel, som Sergio Ramos' vigtige og afgørende mål dybt, dybt, dybt, dybt inde i overtiden forblænder mig ikke.
Kig for helvede også på Kroos. Han havde lige vundet VM med Tyskland og derfor spillet masser af lige inden preseason. Alligevel fik han ikke nogen forlænget pause og blev kastet for løverne med det samme mod Sevilla i Uefa Super Cupen og mod Atletico i Super Copa Espana. Siden fik han aldrig nogen ordentlig pause, hvilket betyder, at han allerede ved marts er næsten helt slidt. Det er elendig trænerarbejde. Og er man uenig, så har man tydelig vis ikke forstand på fodbold.

11 år 4 måneder siden #12 af Real HWL

Inspektøren skrev:

Sahinovic skrev:

Inspektøren skrev:

Ud med Carlo skrev jeg for laaaaaaaang tid siden. At man ikke forstå, at ens egen taktik mod et Atletico mandskab vi har mødt et dusin antal af gange mens Carlo har været ikke virker og han derfor gentager de samme fejl igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen... kan vi ikke have som træner. Verdens største, rigeste, mest succesfulde klub hverken må eller skal have en akilleshæl, hvilket vi tydelig vis har med Atletico.

En La Decima titel, som Sergio Ramos' vigtige og afgørende mål dybt, dybt, dybt, dybt inde i overtiden forblænder mig ikke.
Kig for helvede også på Kroos. Han havde lige vundet VM med Tyskland og derfor spillet masser af lige inden preseason. Alligevel fik han ikke nogen forlænget pause og blev kastet for løverne med det samme mod Sevilla i Uefa Super Cupen og mod Atletico i Super Copa Espana. Siden fik han aldrig nogen ordentlig pause, hvilket betyder, at han allerede ved marts er næsten helt slidt. Det er elendig trænerarbejde. Og er man uenig, så har man tydelig vis ikke forstand på fodbold.

Så fordi man ikke er enig med dig, så har man ikke forstand på fodbold? Hvad er det for en gang bræk at lukke ud.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Leveret af Kunena Forum