Optakt Real Madrid – Valencia: Endnu en finale i vente

11 år 2 måneder siden #49 af Madridabel
Vi kan rose ancelotti alt det vi vil. Men faktum er at der konstant laves store opdækningsfejl og det virker ikke som om real Madrid er tændt og koncentreret som ATP. Madrid og Barcelona når de går på banen. Kunne man forestille sig at atl. Madrid gå på banen med den til tider arrogante indstilling som real ofte gør. Nej for så var de ikke på holdet. Eller ronaldos måde at opføre sig på når hans holdkammarater scorer. Han udstråler ikke meget holdånd nå han klart viser at han er irriteret over at holdet har tilladt sig at score og det ikke var ham. Det er trænerens ansvar at styre og få holdånden ind i truppen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #50 af Zyconith
Pas på du ikke moraliserer (og misfortolker) CR7's opførsel ud fra danske standarder. Der er himmelvid forskel på kulturer afhængigt af om du befinder dig i syd-eller nordeuropa, såvel internt. Skandinaverne, briterne og tyskerne finder nok i højere grad hans opførsel uacceptabel og har nok lidt mere ondt i janteloven end syd-europæerne. Derudover har jeg svært ved at forestille mig, at du forstår dig på hvad det vil sige at være konkurrence menneske på det plan, med samme ambitioner og samme standarder for egne præstationer, som CR7 bærer på når han indtræder på en fodboldbane. Det kommer nogle gange til udtryk i frustrationer, men mål er mindst ligeså vigtigt for CR7, som whatever du finder nødvendigt her i tilværelsen.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #51 af Inspektøren

Zyconith skrev: Pas på du ikke moraliserer (og misfortolker) CR7's opførsel ud fra danske standarder. Der er himmelvid forskel på kulturer afhængigt af om du befinder dig i syd-eller nordeuropa, såvel internt. Skandinaverne, briterne og tyskerne finder nok i højere grad hans opførsel uacceptabel og har nok lidt mere ondt i janteloven end syd-europæerne. Derudover har jeg svært ved at forestille mig, at du forstår dig på hvad det vil sige at være konkurrence menneske på det plan, med samme ambitioner og samme standarder for egne præstationer, som CR7 bærer på når han indtræder på en fodboldbane. Det kommer nogle gange til udtryk i frustrationer, men mål er mindst ligeså vigtigt for CR7, som whatever du finder nødvendigt her i tilværelsen.

Du tager fuldstændig fejl. Jeg kan ikke putte italienerne og især Portugal under den bås. Men når det kommer til den generelle holdning i Spanien til CR7, så vil du de fleste steder opleve, at der bliver tegnet et negativt billede af ham.

Noget som de fleste spaniere sætter stor pris på, er ydmyghed/humilidad. Især på det her tidspunkt, hvor der er meget høj arbejdsløshed i Spanien.
Og ydmyghed, kan man altså ikke ligefrem forbinde med person der ikke kan glæde sig på sine holdkammaraters vegne, konstant peger på sig selv, når han laver et mål og tydeligvis er besat af personlig hæder og rekorder: Se på CR7s fejring af sine mål mod Bayern, hvor vi lige skulle se - illustreret af hans hænder, der sikkert har fået en omgang manicure behandling - at han har slået rekorden for flest mål i en sæson i Champions League. Man kan også kigge den måde han konstant snakker om Messi og hvordan Messi motivere CR7 til at overgå argentineren for flest guldbolde osv. Han er tydeligvis besat af Messi.

Messi, derimod er elsket i stor dele af Spanien, netop fordi, at han er ydmyg. Noget vi senest så, da han gav Neymar et straffespark, selvom Messi faktisk kæmper med CR7 om topscorerprisen.
Følg evt. med på Marca. Kig på den måde, folk omtaler Messi og den måde folk omtaler CR7. En del Madridistas på Marca, foretrækker faktisk også i større grad Messi end CR7.

I Portugal der elsker de til gengæld nok CR7 mere end Messi, af naturlige grunde.

I Italien, der kender jeg ikke helt billedet.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Inspektøren.

11 år 2 måneder siden #52 af Madridabel
Jeg er kæmpe fan af cr7 som jeg synes er en af de største der har været i fodboldhistorien. Men det berettiger ikke til at man er hævet over holdet. Uanset hvilken kultur vi snakker om er fodbold et holdspil og det vil uanset kultur være at foretrække at være holdspiller. Holdspiller kan have mange forskellige funktioner. Måske skulle man også i Madrid eksempelvis lade andre prøve at sparke frispark. Der er masser der sparker fantastisk på bolden og Ronaldo har så mange andre facetter i spillet at man som træner burde turde at lade andre sparke når en spiller i hele sæsonen har sparket elendigt. Jeg vil ikke undvære Ronaldo på holdet men som træner skal man styre holdet, moralen og indsatsen på holdet.

• Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #53 af AvatarEyes

Zyconith skrev: Pas på du ikke moraliserer (og misfortolker) CR7's opførsel ud fra danske standarder. Der er himmelvid forskel på kulturer afhængigt af om du befinder dig i syd-eller nordeuropa, såvel internt. Skandinaverne, briterne og tyskerne finder nok i højere grad hans opførsel uacceptabel og har nok lidt mere ondt i janteloven end syd-europæerne. Derudover har jeg svært ved at forestille mig, at du forstår dig på hvad det vil sige at være konkurrence menneske på det plan, med samme ambitioner og samme standarder for egne præstationer, som CR7 bærer på når han indtræder på en fodboldbane. Det kommer nogle gange til udtryk i frustrationer, men mål er mindst ligeså vigtigt for CR7, som whatever du finder nødvendigt her i tilværelsen.

Den der med konkurrencemenneske bliver altid bragt op, men der er sjovt nok tusindevis af andre eliteatleter, inklusiv resten af Real Madrid mandskabet, som formår i det mindste at LADE som om de har noget ydmyghed og respekt for deres holdkammerater. Ronaldo kan jo ikke engang holde masken. "Konkurrencemenneske" er bare kodeord for asshole.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved AvatarEyes.

11 år 2 måneder siden #54 af Kassow-Rossing
Jeg elsker at Ronaldos pæne hænder (manicure) lige skulle bringes op :) Så sætter man da også tyk streg under at man absolut intet har forstået i den debat :D

Nej hvis man er i tvivl om hvilken person, Ronaldo er, så kan man spørge de folk omkring ham. Trænere, tidligere trænere, holdkammerater, modstanderne, familie og venner osv. De giver alle det præcis samme billede af ham. Det direkte modsatte af hvad pressen gerne vil vise os og det direkte modsatte af hvad Barcelona fans gerne vil fortælle omverdenen om verdens bedste fodboldspiller 2013 og 2014.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 2 måneder siden #55 af Madridabel
Det har ikke noget med ronaldos kvalitet på banen at gøre. Jeg synes selv Ronaldo er fantastisk som fodboldspiller, men det er ikke Barcelona eller pressen der sparker bolden irriteret i mål efter arbeloa har scoret eller er tydelig irriteret efter bale har scoret. Det er super at være konkurencemenske men det skal være i holdets ånd. Man skal helt have fokus på at vinde for holdet og ikke bare slå sine personlige rekorder.

11 år 2 måneder siden #56 af Kassow-Rossing

Madridabel skrev: Det har ikke noget med ronaldos kvalitet på banen at gøre.

Nej det drejer sig om hans pæne hænder..

Madridabel skrev: Jeg synes selv Ronaldo er fantastisk som fodboldspiller, men det er ikke Barcelona eller pressen der sparker bolden irriteret i mål efter arbeloa har scoret eller er tydelig irriteret efter bale har scoret. Det er super at være konkurencemenske men det skal være i holdets ånd. Man skal helt have fokus på at vinde for holdet og ikke bare slå sine personlige rekorder.

Nej og det gør Ronaldo heller ikke. Han sparkede bolden i nettet som alle angribere har prøvet at gøre hundredevis af gange efter et mål. Det har ikke noget med arrigskab at gøre eller for at man ville ønske man selv havde scoret målet. Har du nogensinde prøvet at spille fodbold? Prøv at lægge mærke til det i næste sæson: Næsten hver måned vil du se en angriber gøre netop dette, og det har intet med ærgerrighed at gøre. Hvorfor er det at du er faldet for mediernes udspil om netop den situation?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #57 af AvatarEyes
@Kassow-Rossing

Det er jo blot en ud af hundredevis af lignende situationer... og hvem siger i øvrigt at det er mediernes udlægning der har påvirket os? Kunne det ikke tænkes at det var en konklusion vi var kommet til uafhængigt af medierne eller andre? For mit eget vedkommende var jeg allerede arrig over den fremhævede episode med Arbeloa da jeg så den live.

11 år 2 måneder siden #58 af Zyconith
Ingen over holdet. Enig.
Ophævelse af CR7's monopol på frispark. Enig.
Livet har været hårdt for flertallet af sydeuropæerne i store dele af tiden siden 1920'erne. Enig.
Om CR7 er besat og La Pulga et dydsmønster? ...

Italiernerne elsker deres enere, franskmændene har nok i sig selv, spanierne vægter ydmyghed og portugiserne, ja... Der er forskelle på nord og sydeuropa, ikke blot stereotype, men reelle, hvad end vi taler om temperament, attituder, etc. Det er min klare overbevisning at CR7's udfald hos mange bliver mødt med et træk på smilebåndet, et træk på skuldrene, eller en simpel overbæring, hvor jeg oplever en stærkere skepsis og afstandstagen hos nordeuropæere. Om det er et udtryk for empati hos sydeuropæerne, eller manglen på samme herhjemme, skal jeg ikke konkludere, nu skal jeg også passe på at jeg ikke udfordrer Inspektørens autoritet som spekulant... :)

Her i Danmark har vi en grad af kollektiv bevidsthed, der får os til at tage afstand fra den der ikke flugter med kollektivets strenge moralkodeks, vi tillader i mindre grad individuelle afvigelser på fodboldbanen og det er velkendt at man blandt andet indenfor dansk fodbold har haft svært ved at integrere talenter der afviger fra denne rigide orden (især 1 og 2. generations indvandrere).

Sagen er at CR7 som person er den han er, og besidder nogle karaktertræk som folk har det med at finde asympatiske, ligesom der er ved alle andre. Han er unik på mange punkter indenfor fodbolden, men stadig uhyre menneskelig.

Medmenneskelighed og forståelsen af den anden synes jeg dog mangler i den generelle CR7 debat (også på Marca), såvel som i denne.
Udover kulturelle forskelle, er CR7 formet af det miljø han indgår i, der om noget må siges at være konkurrence betinget. Det former og gør noget ved folk, især i krisetider, look it up...

Ingen over klubben. Heller ikke Cristiano. Men kan vi for klubbens skyld, og hvis ikke så Dios, forsøge at mindske den grad af fordømmelse af vores spillere der hersker, og slå koldt vand i blodet. Tingene går ikke som vi kunne håbe og forvente, men det ændrer ikke på at de har brug for støtte, færre pibekoncerter, færre udbasuneringer omkring alverdens tænklige fyringer og færre fordømmelser af en fantastisk spiller med formdyk, der desværre virker til at lide af kærestesorger, etc.

Hvis man så denne kamp for et par år siden, husker man den højst sandsynligt for det jeg efterlyser...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Zyconith. Begrundelse: stavefejl
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

Leveret af Kunena Forum