Optakt: Det kan være slut i aften

11 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Der hviler et tungt pres på denne herres skuldre. På den ene side kan han sende Real Madrid i finalen for andet år i træk, på den anden kan han være arbejdsløs i morgen.

En elendig uge kan blive det definitive punkt for dette års sæson, hvis Real Madrid ikke magter at sende Juventus ud af Champions League.

Så hårde er kendsgerningerne efter Real Madrid i weekenden forærede FC Barcelona det spanske mesterskab med et ’nederlag’ på 2-2 til Valencia. Et pointtab, der var resultatet af et par gevaldige blundere i defensiven, der førte til valencianernes scoringer – en sådan manglende omtanke må ikke finde sted i aften, hvis drømmen om en rejse til Berlin skal holdes i live.

For med 1-2-resultatet fra første kamp, så er der plads til mange fejltrin. Særligt ikke med tanke på Juventus’ defensive udgangspunkt og forbilledlige evne til at fjerne enhver kreativ gnist i en fodboldkamp, Madrid kan derfor få endog meget svært ved at score bare det ene mål, der vil sende dem videre; en scoring til gæsterne bliver med andre ord noget nær skæbnesvanger.

Allegri, Juventus’ italienske træner med stor kærlighed for defensive dyder, kan desuden råde over det franske vidunderbarn Pogba, der sammen med Vidal og Pirlo ventes at danne en af Europas allerbedste midterakser, og som er farlige i særligt omstillingsspillet.

Man må med andre forvente, at Ancelotti beder sine spillere om at få afsluttet eller sparket bolden til indkast i stedet for at risikere den mindste blottelse i omstillingsspillet.

Real Madrid og klubbens mange fans kan dog glæde sig over at både Kroos og Benzema er meldt klar til kamp, og de to kan være nøglen til succes i en kamp, hvor Real Madrids – trods den svingende uge – stadig er bookmakernes favorit til at spille sig i finalen, hvor modstanderne bliver ærkerivalerne fra FC Barcelona.

I forhold til weekendens 2-2-kamp mod Valencia må man ligeledes regne med, at Carvajal og Marcelo tager over på backpladserne for de mildest talt elendigt præsterende Arbeloa og Coentrão.

Og selvom Ancelotti mandag luftede muligheden for at give genvalg til Sergio Ramos på den centrale midtbane, så må man dog trods alt forvente, at Real Madrid griber tingene mere offensivt an og satser på de mest boldstærke spillere på banens midte.

Uanset hvad – så vil det være en bet af de større, hvis Real Madrid blot har to relativt ligegyldige ligakampe tilbage i dette års sæson, når svenske Jonas Eriksson fløjter for sidste gang på Bernabéu.

Real Madrid
Casillas – Marcelo, Pepe, Ramos, Carvajal – Kroos, James, Isco – Cristiano Ronaldo, Benzema, Bale

Juventus
Buffon – Evra, Chellini, Bonucci, Licthsteiner – Pogba, Pirlo, Marchision, Vidal – Tevez, Morata

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #2 af ChrillRM14
Det er i hvert fald en aften, der afgører om 14/15 er en mellemsæson, eller om den reddes på målstregen ved 2. finale i træk

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

11 år 2 måneder siden #3 af HHB65

ChrillRM14 skrev: Det er i hvert fald en aften, der afgører om 14/15 er en mellemsæson, eller om den reddes på målstregen ved 2. finale i træk

Jeg synes ikke bare der er tale om en mellemsæson, men derimod en decideret skuffelse hvis det ender med nederlag i CL. For mig er det især tabet af mesterskabet der vil gøre mest ondt. Et mesterskab strækker sig over mange kampe og er summen af en masse ting såsom truppen, individuelle kvaliteter, taktik og trænerindflydelse mv.
Vi havde det mesterskab så meget i sækken, men snøren blev ikke spændt. Jeg ved godt at folk vil sige skader gjorte udfaldet, men det er bare ikke godt nok hvis en savnet af 1 til 2-3 spillere rammer så hårdt. Her føler jeg træneren har fejlet ved at visse 0 tillid til en stor del af reserverne. Hvordan dælen skal de spille sig ind på holdet når det er umuligt at få chancen.

Der er mange vinkler på denne sæson og udviklingen, men ryger vi ud i aften så kan næste sæson ikke komme hurtigt nok.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 2 måneder siden #4 af Sebberg

HHB65 skrev:

ChrillRM14 skrev: Det er i hvert fald en aften, der afgører om 14/15 er en mellemsæson, eller om den reddes på målstregen ved 2. finale i træk

Jeg synes ikke bare der er tale om en mellemsæson, men derimod en decideret skuffelse hvis det ender med nederlag i CL. For mig er det især tabet af mesterskabet der vil gøre mest ondt. Et mesterskab strækker sig over mange kampe og er summen af en masse ting såsom truppen, individuelle kvaliteter, taktik og trænerindflydelse mv.
Vi havde det mesterskab så meget i sækken, men snøren blev ikke spændt. Jeg ved godt at folk vil sige skader gjorte udfaldet, men det er bare ikke godt nok hvis en savnet af 1 til 2-3 spillere rammer så hårdt. Her føler jeg træneren har fejlet ved at visse 0 tillid til en stor del af reserverne. Hvordan dælen skal de spille sig ind på holdet når det er umuligt at få chancen.

Der er mange vinkler på denne sæson og udviklingen, men ryger vi ud i aften så kan næste sæson ikke komme hurtigt nok.

Nogle gange skal man altså også bare erkende, at når man kæmper om mesterskabet med et hold som Barcelona, så er det altså marginaler, der gør udslaget. Jeg føler, at vi taber mesterskabet på baggrund af følgende:

1. Skader: Det skal ikke være nogen 'undskyldning', men selvfølgelig har det ekstremt meget at sige, at vi har tabt så mange point, når vi har manglet ekstremt vigtige spillere. Med Ancelottis nye indvirkning på holdet, er det klart midtbanen, der er holdets vigtigste aspekt (modsat Barcelona), og derfor er det selvfølgelig stærkt kritisk, at vi i starten af året, hvor vi mistede flere point, manglede både Modric og James.

2. Barcelona: Der er jo ikke nogen skam at erkende modstandernes styrker. Barcelona har været bedre end os i denne sæsonen. Jeg synes personligt, at vi har været bedre i de indbyrdes kampe, men hvor Barcelona har tabt dumme point mod de små hold, så har vi tabt vores point mod de store hold. Vi har problemer i næsten alle kampe mod top 5 holdene, og det, synes jeg, er skræmmende. At vi spiller 2-2 hjemme mod Valencia, 1-2 hjemme mod Atlético og 1-1 hjemme mod Villareal er stærkt kritisk.

3. Bredden: Det er simpelthen forfærdeligt, at vi i SÅ mange kampe har kunnet smide Jesé ind som den eneste offensive trussel. Det er utopisk at købe Reus og Pogba ind til bænken, men vi kan altså godt købe noget med kvalitet til bænken.

To ud af de ovenstående tre faktorer har vi reelt set ikke nogen kontrol over. Jeg er - helt sikker på - at hvis vi havde været ligeså skadesfri som Barcelona på de vigtige positioner, så havde vi vundet mesterskabet. Det er jo ikke nogen undskyldning, men det er bestemt noget, der er relevant at tage med.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Pelle

• rene
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #5 af rene
Besvaret af rene på emne Optakt: Det kan være slut i aften
Fuck hvor sidder jeg bare og er mega nervøs for kampen i aften, mit hjerte siger at vi går videre, men min hjerne siger desværre Juventus.
Ville bare være for fedt med anden chl finale i træk og så få chancen for at ekspedere barca ud af turneringen, det en chance vi simpelthen ikke må glippe.

Kom så drenge lad os gøre det i aften, lad os vinde la undecima, jeg tror på det. Vi vinder 2-1 i ordinær spilletid, hvorefter vi går videre efter straffespark, san Iker tror jeg bliver helten. Go kamp madridistas.

11 år 2 måneder siden #6 af Fondo_Sur

rene skrev: Fuck hvor sidder jeg bare og er mega nervøs for kampen i aften, mit hjerte siger at vi går videre, men min hjerne siger desværre Juventus.
Ville bare være for fedt med anden chl finale i træk og så få chancen for at ekspedere barca ud af turneringen, det en chance vi simpelthen ikke må glippe.

Kom så drenge lad os gøre det i aften, lad os vinde la undecima, jeg tror på det. Vi vinder 2-1 i ordinær spilletid, hvorefter vi går videre efter straffespark, san Iker tror jeg bliver helten. Go kamp madridistas.

Ville være fantastisk med Iker i helterollen! Mit madridista-hjerte (den må findes) ville eksplodere ála Alonso efter 2-1 i finalen sidste år. Puha hvor jeg ikke håber at det bliver den sidste betydningsfulde kamp i dag!

11 år 2 måneder siden #7 af Sahinovic
Jeg tror ikke på at der findes bedre Champions League aftener end når Real Madrid skal hente et resultat hjemme på Bernabéu og måske er underdogs. Nervøs er jeg ihvertfald ikke og jeg har det helt fint med at vi startede så skidt ud i første kamp, det plejer at virke positivt på vores spillere, vi kan selv afgøre det og det er i en kamp som i aften man skal vise at man fortjener en Champions League finale.

Jeg tror på videre avancement.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 2 måneder siden #8 af Fondo_Sur

Sahinovic skrev: Jeg tror ikke på at der findes bedre Champions League aftener end når Real Madrid skal hente et resultat hjemme på Bernabéu og måske er underdogs. Nervøs er jeg ihvertfald ikke og jeg har det helt fint med at vi startede så skidt ud i første kamp, det plejer at virke positivt på vores spillere, vi kan selv afgøre det og det er i en kamp som i aften man skal vise at man fortjener en Champions League finale.

Jeg misunder din ro.

Som jeg ser det, er det dog nødvendigt, at vi skal score på et af vores første store chancer. For et par år siden mod Dortmund, når vi skulle vende 4-1 nederlaget var dette netop grunden til at vi ikke gik videre. Higuain's og özil's missede chancer tog alt motivationen ud af holdet. Det var nærmest kun Sergio Ramos (som altid) bevarede vildskaben.

Heldigvis er vi dog kun bagud med 2-1 denne gang. Det er altså ikke meget!

11 år 2 måneder siden #9 af Sahinovic

Fondo_Sur skrev:

Sahinovic skrev: Jeg tror ikke på at der findes bedre Champions League aftener end når Real Madrid skal hente et resultat hjemme på Bernabéu og måske er underdogs. Nervøs er jeg ihvertfald ikke og jeg har det helt fint med at vi startede så skidt ud i første kamp, det plejer at virke positivt på vores spillere, vi kan selv afgøre det og det er i en kamp som i aften man skal vise at man fortjener en Champions League finale.

Jeg misunder din ro.

Som jeg ser det, er det dog nødvendigt, at vi skal score på et af vores første store chancer. For et par år siden mod Dortmund, når vi skulle vende 4-1 nederlaget var dette netop grunden til at vi ikke gik videre. Higuain's og özil's missede chancer tog alt motivationen ud af holdet. Det var nærmest kun Sergio Ramos (som altid) bevarede vildskaben.

Heldigvis er vi dog kun bagud med 2-1 denne gang. Det er altså ikke meget!

Men hold fast en kamp vi fik indtil sidste slutfløjt, jeg kunne mærke intensiteten og håbet om det ''umulige'' på Bernabéu inde i stuen og jeg tror personligt det er en kamp jeg vil huske for altid selvom det endte med et knust hjerte, men i min optik var det en kamp der viste hvad jeg forbinder med Champions League,- dog med Real Madrid som vindere selvfølgelig (-;

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 2 måneder siden #10 af asp3200
Det er slut i aften hvis de ikke fatter alvoren og kæmper for sagen og kommer med pres spil i verdensklasse.

Tvivler på Juventus parkere bussen, men hvis de gør går vi videre.

Håber på de presser os og vi er forbedret og måske for en gangs skyld har lysten til at spille hurtigt fodbold. Så er der plads og vi kan få Ronaldo/Bale igang.
Så en hurtigt 1-0 føring som presser Juventus mere frem og så 2-0 inden pausen på straffe som giver rødt kort og så skal de ydmyges i 2 halvleg, så er jeg endelig glad.

Men mit hjerte siger de dummer sig igen og Casillas fumler som sædvanligt og giver CHL til Barcelona.

• Real madrid emil
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #11 af Real madrid emil
Besvaret af Real madrid emil på emne Optakt: Det kan være slut i aften
Hvis vi skal vinde i aften er bernabeu nød til at vise,hvem der bestemmer,og som der bliver skrevet er vi nød til at gå op at presse dem godt, så vi kan få nogle mål i kassen.

håber virkelig vi går i finalen mod barca.

Defendiendo tu color hala madrid!!!!!!
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Real madrid emil. Begrundelse: Stavefejl

11 år 2 måneder siden #12 af M_linding
video.realmadrid.com/StaticFiles/Media/6...f7f-92181131ec6d.mp4

Hvis I lige vil se, hvordan gutterne bruger dagen i dag...;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991, Kroos

Leveret af Kunena Forum