Optakt: Det kan være slut i aften
P.s dios. Bales bedste ven er modric, så ven har han :)
Flov sæson generelt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- D_P_Z
- Gæst
-
D_P_Z skrev: Hvorfor er det vi altid taler om spiller der skal afsted og spillere der skal ind? Hvorfor kan vi ikke ændre på vores mentalitet. At altid vil gå efter det næste mål!. Vi har jo kvaliteten til at gøre det. Vi fedtspiller den altid. At håbe på modstanderen ikke leverer er ikke noget vi kan være os selv bekendt. Så er det bare bedre vi har sloganet "Vi skal bare score flere mål end modstanderen".
Det er det træneren skal stå for, hvilket han bestemt ikke gjorde idag.
Florentino Pérez
- Madrid12
- Gæst
-
Jeg vil tilskrive manges hodning til at en fyring af træner samt salg og indkøb ikke løser problemet!
Jeg er stor beundrer af Ancelotti, men for mig og se er han en defensivt tænkende træner ligesom Mourinho var det, at vi forsøger at fedspille 1-0 hjem, har vist sig at være et forfejlet forsøg gang på gang, som en af jer hæftede ved?
For en gang skyld kunne jeg godt tænke mig, at der blev hentet en offensivt tænkende træner. Når vi ser på de hold der kan spille noget af det bedste angrebs spil foruden os, er det Bayern og Barca samt Dortmund da de var på toppen, fælles for disse hold er at de alle er ledet af trænere der først of fremmest tænker offensivt. Jeg mener at man i Real bør have den mentalitet som det gamle Brasilien, med Ronaldo, Ronaldinho etc. de spillede for at score så mange mål som muligt, også var det ligegyldigt om modstanderen lavede et eller to når man selv lavede 4-5 stykker. Syndes spansk fodbold har bevidst at man er mest succesfuld når angriber fra start til slut!
Vil gerne høre folks mening til denne påstand / forhåbentlig får vi i fremtiden et hold der tænker mere på mål en resultat?
- Gæst
-
Ja hurra for det, det er jo opskriften til succes.....Steen skrev: Nå, hvis man skal finde noget positivt, så glæder jeg mig til transfervinduet åbner. Et par store navne vil nok blive hentet ind.
Dios skrev:
Brylle skrev: Hvor jeg dog ikke håber, at der bliver skiftet træner og markant ud i truppen igen...
Med en ny træner, 2-3-4 nye stjerner og afgang fra stamspillere vil det betyde, at vi igen skal starte forfra mht. spillestilen og det hold, som bør spilles sammen. Hold nu på fundamentet, giv Ancelotti en sæson mere til at bygge det sidste på, lav få, men kloge justeringer og byg en bredde, der har kvalitet nok til at aflaste spillerne.
I dag ser vi forskellen på et hold, som hvert år bliver ændret for meget og aldrig får tiden til at fungere som en enhed, og så et hold, som er sammentømret med mange folk, der har spillet i klubben længe uden de allerstørste justeringer. De fungerer som en enhed, presser som en enhed, forsvarer som en enhed og har en forståelse for hinanden. Det gør udslaget i dag.
Holdet træner sammen 250 dage om året, og spiller i gennemsnit 60 kampe om året. Stammen på holdet er præcis den samme som sidste år. James er kommet til i stedet for Di María, og det er så det. Hvis en træner ikke kan skabe et hold af stort set samme spillere i over 15 måneder, så er det træneren den er gal med. Normalt siger man, at det tager et sted mellem 6-8 måneder at sammenspille et hold ufra trænerens visioner. Alt kommer an på hvilke spillere man har til rådighed ift. trænerens principper.
Vores nuværende problem har intet med kontinuitet at gøre, men et politisk spil, som freder diverse spillere. Ancelotti sætter holdet, men langtfra det bedste hold, og det tror jeg også godt selv han er klar over.
Ingen sviner til Bale, men han er jo slet ikke integreret på holdet. Hans løbemønstre og indbyrdes forståelse med resten af holdet er slet ikke tilstede. Han tager ufattelig mange dybdeløb, som ikke bliver spillet til ham. Han har tilsyneladende ingen venner i truppen, og det må ikke undervurderes. Når han får bolden er der ingen tanke omkring hvad han skal gøre med den. Det ender oftest ud i et indlæg eller et skud på mål, hvor ingen andre end ham selv er indforstået med det.
Vi spiller med 10 mand på banen. Det hjælper så heller ikke, at vi spillede så godt og flydende uden ham. Godt nok var Modric drivkraften på holdet, men James spillede også langt bedre.
Vi taber af mange grunde, men jeg mener simpelthen ikke, at grunden til vores nederlag skyldes vi skifter så meget ud i truppen inkl. på trænerbænken.
Hvordan er det at en fyring af Ancelotti vil hjælpe noget, hvis trioen næste sæson hedder BBC?
Hvad med at man beholder Ancelotti, og håber på et salg af Bale, hvilket giver Ancelotti en hvis frihed igen. Også er det netop her at Ancelotti, der jo har vist at han kan få holdet til at køre, vil have en markant forspring end en ny træner samt nye spillere.
- Tobiasillas
- Gæst
-
Problemet ligger hos en mand. Diktatoren Perez
Jeg har aldrig brudt mig om den mand, han driver klubben som om det er et bilfirma, der skal lidt ekstra udstyre og smukke design så er den hjemme
Da han blev valgt kom han aldrig med et sportsprojekt!! Ikke ligesom Barcelona med laporta
Tværtimod, der Perez kom til havde han en klar løsning med som han iøvrigt havde prøvet uden succes
De sidste 6 år har vi blot vundet et mesterskab
Fordi vi har ikke et sportsprojekt, vores løsning er bare køb en stjernespiller og håbe på det bedste
Se på Barcelona, de har købt suarez og han virker til at give samme styrke som dengang de havde Eto'o
Hvis der er nogen der skal fyres så er det Perez, ellers får vi de samme problemer næste år eller året efter
- areal001
- Gæst
-
Kroos skrev:
Dios skrev:
Brylle skrev: Hvor jeg dog ikke håber, at der bliver skiftet træner og markant ud i truppen igen...
Med en ny træner, 2-3-4 nye stjerner og afgang fra stamspillere vil det betyde, at vi igen skal starte forfra mht. spillestilen og det hold, som bør spilles sammen. Hold nu på fundamentet, giv Ancelotti en sæson mere til at bygge det sidste på, lav få, men kloge justeringer og byg en bredde, der har kvalitet nok til at aflaste spillerne.
I dag ser vi forskellen på et hold, som hvert år bliver ændret for meget og aldrig får tiden til at fungere som en enhed, og så et hold, som er sammentømret med mange folk, der har spillet i klubben længe uden de allerstørste justeringer. De fungerer som en enhed, presser som en enhed, forsvarer som en enhed og har en forståelse for hinanden. Det gør udslaget i dag.
Holdet træner sammen 250 dage om året, og spiller i gennemsnit 60 kampe om året. Stammen på holdet er præcis den samme som sidste år. James er kommet til i stedet for Di María, og det er så det. Hvis en træner ikke kan skabe et hold af stort set samme spillere i over 15 måneder, så er det træneren den er gal med. Normalt siger man, at det tager et sted mellem 6-8 måneder at sammenspille et hold ufra trænerens visioner. Alt kommer an på hvilke spillere man har til rådighed ift. trænerens principper.
Vores nuværende problem har intet med kontinuitet at gøre, men et politisk spil, som freder diverse spillere. Ancelotti sætter holdet, men langtfra det bedste hold, og det tror jeg også godt selv han er klar over.
Ingen sviner til Bale, men han er jo slet ikke integreret på holdet. Hans løbemønstre og indbyrdes forståelse med resten af holdet er slet ikke tilstede. Han tager ufattelig mange dybdeløb, som ikke bliver spillet til ham. Han har tilsyneladende ingen venner i truppen, og det må ikke undervurderes. Når han får bolden er der ingen tanke omkring hvad han skal gøre med den. Det ender oftest ud i et indlæg eller et skud på mål, hvor ingen andre end ham selv er indforstået med det.
Vi spiller med 10 mand på banen. Det hjælper så heller ikke, at vi spillede så godt og flydende uden ham. Godt nok var Modric drivkraften på holdet, men James spillede også langt bedre.
Vi taber af mange grunde, men jeg mener simpelthen ikke, at grunden til vores nederlag skyldes vi skifter så meget ud i truppen inkl. på trænerbænken.
Hvordan er det at en fyring af Ancelotti vil hjælpe noget, hvis trioen næste sæson hedder BBC?
Hvad med at man beholder Ancelotti, og håber på et salg af Bale, hvilket giver Ancelotti en hvis frihed igen. Også er det netop her at Ancelotti, der jo har vist at han kan få holdet til at køre, vil have en markant forspring end en ny træner samt nye spillere.
HOVEDANSVARLIG for den her sæsons fiasko går klart til Florentino perez, manden er snotdum.
Hvilket fornuftigt person ligger en venskabskamp midt i en tætpakket program endda i Dubai, og endda at vi lige havde spillet VM i morocco, spillerne kunne virkelig have haft gavn af januar pause. Men igen for Florentino kommer penge først, selvom det er en sportsklub, det så man da han nægtede at købe Ronaldinho men istedet købte Beckham fordi han så penge i ham end i førstnævnte, hvilket gevinst vist hans sig at være for barca, det samme sket med Eto,o istedet købt man Owen, og hvilket gevinst vist han sig at være for barca. Sidste år solgte vi så di maria, og hvilket gevinst han var for os året før. SPORTSLIGE kommer Real madrid aldrig til fordoms styrke under Florentino perez, vi kan vinde hist og pist her og der, men vi kommer ikke til at dominere fodbold over flere år som vi gjorde tidligere.
Nu er det jo ikke kun BBC som er problemet. Hovedproblemet er nok nærmere indstillingen og viljen. Truppen virker ikke harmonisk som førhen. Egentlig så synes jeg vores breddespillere er bedre end de bliver gjort til, men når de udmærket godt ved, at de kun bliver breddespillere uanset hvordan de spiller, så er det klart der ingen vilje eller gejst er hos dem. Når Ancelotti offentligt går ud og freder en del spillere, så sender det et utrolig dårligt signal til resten af spillerne.
Uanset hvem træneren er, så håber jeg på et salg af Bale. Han er fuldstændig malplaceret, men er det ikke Ancelotti's ansvar at få ham til at spille bedre end har har gjort denne sæson? Han spillede bedre sidste sæson, så hvad er gået galt? Hvad får Ancelotti til at tro, at det lige er denne kamp Bale beviser sit værd i samme rolle og position, som de andre 40 elendige kampe fra hans side af? Bale er den eneste stationære spiller af BBC, og han lider i den grad under han kun skal spille på højrekanten. Hvorfor ikke give ham 2 kampe i træk på venstrekanten, nu når Ronaldo alligevel er mere inde centralt?
Ancelotti lukker øjnene for vores problemer IMO. Nu ved jeg ikke om han er styret af Perez, men jeg savner noget rotation eller forandringer. Noget nyt, som kan vende kampen uden det altid kun er Chicharito for Benzema. Prøv da at smid Ramos op i angrebet, eller bare vis noget vildskab!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Daniel skrev: Bliver spændende at se, hvad Perez henter ind efter en sæson uden trofæer......
D_P_Z skrev: Når man ikke vinder ikke eneste pokal...
Jeg har læst det i flere tråde her på siden, så lad os lige slå det fast én gang for alle: Uanset hvor ligegyldige nogle folk synes den Europæiske Super Cup og VM for klubhold er, så er det stadig titler. Denne sæson har budt på to titler. Begge blev mulige fordi man sidste sæson vandt CHL.
Mølbat skrev: Midtbanen skal forstærkes med kvalitetsspillere, og der skal hentes en ordentlig 2. angriber, der faktisk kan udfordre Benzema. Problemet er ikke Ancelotti, men derimod en for smal trup.
Nu ved jeg ikke hvor længe du har været her på siden, men i to sæsoner i træk har vi hørt på at Benzema ikke kan tåle konkurrence og at vi ikke skal tilbage til en Higuain-Benzema situation, hvor vi rent faktisk har to kompetente spillere til angriberpositionen.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Nu ved jeg ikke hvor længe du har været her på siden, men i to sæsoner i træk har vi hørt på at Benzema ikke kan tåle konkurrence og at vi ikke skal tilbage til en Higuain-Benzema situation, hvor vi rent faktisk har to kompetente spillere til angriberpositionen.
Jeg oprettede først en bruger her for nylig, men jeg har skam fulgt Madridista.dk og dette forum i flere år. Jeg er derfor godt bekendt med Benzema/Higuaín-situationen, men det ændrer ikke på, at jeg stadig synes, man bør hente en mere kompetent angriber end Chicharito.
Jeg ønsker dog ikke, at man henter en, på papiret, ligeså god angriber som franskmanden, men hvis Ancelotti skal kunne rotere lidt i næste sæson, så skal der hentes en angriber ind, der er noget bedre end mexicaneren.
Mølbat skrev:
Jeg oprettede først en bruger her for nylig, men jeg har skam fulgt Madridista.dk og dette forum i flere år. Jeg er derfor godt bekendt med Benzema/Higuaín-situationen, men det ændrer ikke på, at jeg stadig synes, man bør hente en mere kompetent angriber end Chicharito.
Jeg ønsker dog ikke, at man henter en, på papiret, ligeså god angriber som franskmanden, men hvis Ancelotti skal kunne rotere lidt i næste sæson, så skal der hentes en angriber ind, der er noget bedre end mexicaneren.
Sergio aguero eller Lewandowski ville jeg nu gerne havde.