Kovacic til Madrid

10 år 11 måneder siden #13 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Kovacic til Madrid
Helt fantastisk indkøb umiddelbart - hold da op. Hans mest naturlige position er den centrale midtbane, så kan ikke forstå hvorfor nogen herinde ikke forstår fornuften ved et Kovacic indkøb. På videoer på fx youtube er det klart, at man viser hans offensive kvaliteter i stedet for vundne nærkampe. Det er Real Madrid anno 2015 og vi spiller med dygtige boldspillere.

Busquets/Iniesta/Xavi er heller ikke ligefrem traditionelle klipper, men den konstellation har ellers fungeret som ingen anden. Det samme gjorde vores hold sidste efterår med Isco, Kroos, Modric, James, og her passer Kovacic glimrende som alternativ. For overvej lige om Modric kunne gå hen at blive skadet igen...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #14 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Kovacic til Madrid
Jeg har ikke haft ham tankerne overhovedet - men jeg er meget positiv;)

Ifølge Real Madrids hjemmeside er truppen på 24 mand. Der er med Kovacic og ingen Lucas Silva.

Så skal Navas lige byttes ud med de Gea, og så er der ingen undskyldninger for ikke at vinde nogle titler.

Men ligesom flere andre, så sidder jeg da også og tænker, om Perez har mere i ærmet...;)

10 år 11 måneder siden #15 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Kovacic til Madrid
Vi har Modric, Isco, James, Kroos, Casameiro og Danilo i nød til 3 positioner. Er det ikke liiige i overkanten?
Havde foretrukket en angriber, dog er det Real så den ene handel udelukker ikke den anden.
Men der er alligevel en stor ændring i truppen, selvom det primært kun er i bredden. De Gea kommer måske i stedet for Navas, og så ser det også ud som om Coentrao skal erstattes med en ny venstreback.

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #16 af Par nummer 7
Besvaret af Par nummer 7 på emne Kovacic til Madrid
Tror ærlig talt at Coentrao bliver i Madrid.

M_Linding, måske et salg af Illarramendi så kan give plads til Asensio. Kovacic, Casemiro, Kroos og Modric er rigeligt til den centrale midtbane.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Par nummer 7.

10 år 11 måneder siden #17 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Kovacic til Madrid
Meget interessant indløb! Et af de klart største talenter i Serie A og den perfekte afløser for Kroos og Modric.

Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Par nummer 7

10 år 11 måneder siden #18 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Kovacic til Madrid
Og for dem der ikke så Inter-kampen:
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Par nummer 7

10 år 11 måneder siden #19 af Arnenugacream
Besvaret af Arnenugacream på emne Kovacic til Madrid
Han virker til at have et ganske habilt ryk med bolden. Flere gode ture, når han sætter tempo i de par videoer.

Kunne godt gå hen og været et ganske fornuftigt indkøb!
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, ElMadrid, Par nummer 7

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #20 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Kovacic til Madrid
Han virker rigtig spændende. Han spillede en rigtig fornuftig sæson sidste år. Jeg hørte meget om ham i midten af sæsonen, hvor han var vurderet til at være den bedste Serie A-spiller i efteråret. Og så er han jo kroat. Den næste Modric? Han virker som om han har mange af de samme kvaliteter.

10 år 11 måneder siden #21 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Kovacic til Madrid
Hvis man kan huske månederne uden Modric, så bliver man glad for dette køb!

Vores seneste sæson knækkede da Modric gik ned, ligesom Kroos' manglende pauser kostede på tyskerens topniveau. Kovacic virker som løsningen på det problem - Isco er fantastisk, men han har aldrig været løsningen.

Forhåbentlig får man skippet Illarra og Lucas afsted i henholdsvis salg og leje, herefter begynder truppen for alvor at tage fart, særligt hvis man kan sælge Cristiano på ideen om af og til at spille central angriber. Dermed kan både James og Isco få tid og afløseren for Benzema vil være på plads.

Det bliver en spændende sæson. Jeg er tæt på at synes truppen er komplet!
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, M_linding, Real HWL, Fondo_Sur

10 år 11 måneder siden #22 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Kovacic til Madrid

Arnenugacream skrev: Han virker til at have et ganske habilt ryk med bolden. Flere gode ture, når han sætter tempo i de par videoer.

Kunne godt gå hen og været et ganske fornuftigt indkøb!

Ja, der er noget ung Kaka over hans drev med bolden og de gode stikninger i dybden. Der sker bare fra en dybereliggende position på banen.
De mange skiftende trænere i Inter har vist brugt ham på forskellige positioner på banen, men han er meget alsidig, så jeg mener godt, han kan spille såvel Kroos' som Modrics pladser.

10 år 11 måneder siden #23 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Kovacic til Madrid
For at få bedst mulig viden, må man gå til en fagmand. Derfor skal man i denne situation spørge Inter-fans inde på bold.dk om Kovacic:

www.bold.dk/snak/index.php?action=thread...&start=13490#4103766

Ja, han er en central midtbanespiller og ikke en Isco. Det skal dog siges, at han nok ikke kommer til at præstere som fx Kroos gjorde i starten. Han er kroat og 21 og har mange år foran sig. Centrale midtbanespillere bliver bedre med alderen ligesom Modric, Pirlo, Xavi etc. Det ser ud til at være en god løsning af Benitez/Florentino på midtbane usikkerheden.

Den er dog ikke helt officiel endnu!
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #24 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Kovacic til Madrid
Hvis rygtet taler sandt så tror jeg at Benitez vil bruge ham i startopstillingen på bekostning af Isco. Benitez har altid været glad for power og fart. Det har Kovacic i modsætning til Isco. Jeg tror ærlig talt der er for meget nipseri over Iscos spil til Benitez opfattelse af hvordan spillet skal spilles. Desuden ser det ud til at være en bunden opgave at han skal få Bale til at fungere og det er vist ret klart for alle at Isco spiller i små rum og Bale har brug for plads. De passer ganske enkelt ikke sammen. Det er problematisk hvis tanken er, at Isco skal sætte Bale i scene. Kovacic derimod er meget mere direkte i sit spil med både dybe stikninger og kraftfulde løb op igennem banen. Det vil bekomme Bale godt med en midtbanespiller der er meget mere direkte end Isco.

Nu hvor jeg er igang med at lege spåmand vil jeg også nævne at Benzema muligvis også kunne blive ofret eftersom at Benitez gerne vil spille med højt vedvarende pres på modstanderholdet. Benzema løber ikke nok i kampene. Det kan blive til James fordel der er den mest løbestærke spiller efter Kroos. Summa summarum kunne vi ende med følgende opstilling:

**********De Gea************
Danilo Varane Ramos Marcelo
******Modric** Kroos*********
***James**Bale***Kovacic
********Cristiano*********

En opstilling hvor løbestærke spillere som James og Kovacic også har defensive pligter og eksplosive spillere som Cristiano og Bale sparer kræfter til de mange eksplosioner de skal levere undervejs i kampene. Der er altså tale om en 4-2-3-1 når vi angriber og en 4-4-2 når vi forsvarer. Det er en pragmatisk løsning på det problem der handler om at Benitez aldrig får Cristiano og Bale med på et helhjertet prespil. Hvis venstrekanten ikke deltager ordentligt i presset så er Real Madrid pivåben fordi Marcelo er så offensivt orienteret som han er. Det så vi under Mourinho som også spillede 4-2-3-1.

Jeg har set at mange af jer har gjort Kovacic til en central midtbanespiller, men det meste af tiden spiller han faktisk venstrekant i Inter. Den plads spiller han også på landsholdet. Anyway uanset hvad så giver det Real madrid fantastisk mange muligheder. Kan den sæson ikke bare snart begynde ?

Leveret af Kunena Forum