Optakt Real Madrid – Betis: Der skal mål på kontoen

10 år 11 måneder siden #37 af Fondo_Sur
Upåklageligt. Jeg har lige været inde og se kampen og som helhed levererde spillerne en fornem indsats.

Ronaldo burde snart vide, at ingen er fredet på Bernabeu, så hvis han ikke har den bedste dag skal han arbejde og ikke se ked af det ud fordi Bale og James har scoret flotte mål. Vi ved hvordan han fungerer, men det er mig stadig ubegribeligt.

Keeeeyloor, keeeylooor, keylooor er jeg tryg ved, hvis De Gea ikke kommer. Ærgerligt at De Gea kan ende med at blive den store syndebuk, da United nok stadig prøver at lege alfa-han over situationen.

Det hele spiller ellers... hvis bare Marcelo snart kan være koncentreret gennem en hel kamp.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #38 af Sahinovic
Dios, jeg bliver simpelthen nødt til at have en forklaring på dette, (jeg skriver herinde eftersom jeg ikke kan skrive et indlæg i emnet, bedømmelse af spillere)

Benzema (4)
Bale (4)
Modric (5)

Hvordan kan det være du synes at Benzema og Bale begge fortjener den samme karakter, og at Modric fortjener en bedre karakter end Bale? Han laver faktisk ret mange sjuskede afleveringer og ramte ikke sit sædvanlige topniveau igår.

Udover dette så har jeg også lagt mærke til at flere folk herinde har givet Ronaldo et 3-tal, som betyder at de mener at han havde en godkendt kamp igår, hvilket jeg er fuldstændig uforstående overfor.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #39 af Johnson
Det er til tider pinligt at læse hvordan nogle skribenterne på sitet konstant er negative over for holdet og visse af spillerne. Jeg forstår ikke hvordan man kan se kampen og derefter anmelde den med en så overvejende negativ tone som det er tilfældet. Bale spiller en fremragende kamp og alligevel skal man endnu engang læse hvor malpalceret han er på holdet. Ronaldo spillede ikke en særlig god kamp, men han deltog meget mere i det organiserede presspil end han har gjort i årevis. Derudover optrådte han i store dele af kampen i højresiden hvilket gav plads til Bale i venstresiden. Det er da tegn på holdånd som man skal have kredit for. Jeg synes måske også det er lidt hysterisk at insistere på at Ronaldo skal på bænken fordi han ikke har scoret i to ligakampe. Ville det ikke være klogere at få gang i Ronaldo? Jeg kan godt forstå at man er frustreret over en spiller som Ronaldo der ofte sætter sig selv over holdet, men jeg synes faktisk ikke det var tilfældet igår og desuden er opgaven vel snarere at få Ronaldo til at være en del af holdet fremfor bare at smide ham på bænken.

Nu har jeg egentlig aldrig været på andre klubbers fansider, så jeg kender ikke tonen dér, men jeg synes godt nok at tonen oftest er ensidig negativ i de artikler man kan læse herinde. Vi har spillet to ligakampe og personligt sidder jeg tilbage med et overordentligt godt indtryk, men hvis man læser om de kampe herinde, så skulle man tro at vi er et hold i dyb krise.
Jeg tror sgu jeg har brug for en lille pause fra alt det her brok.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Johnson.

10 år 11 måneder siden #40 af Vinícius

Sahinovic skrev: Dios, jeg bliver simpelthen nødt til at have en forklaring på dette, (jeg skriver herinde eftersom jeg ikke kan skrive et indlæg i emnet, bedømmelse af spillere)

Benzema (4)
Bale (4)
Modric (5)

Hvordan kan det være du synes at Benzema og Bale begge fortjener den samme karakter, og at Modric fortjener en bedre karakter end Bale? Han laver faktisk ret mange sjuskede afleveringer og ramte ikke sit sædvanlige topniveau igår.

Udover dette så har jeg også lagt mærke til at flere folk herinde har givet Ronaldo et 3-tal, som betyder at de mener at han havde en godkendt kamp igår, hvilket jeg er fuldstændig uforstående overfor.

Hvad angår Ronaldo, er det en gammel sang, du synger. Efter min opfattelse ligger Ronaldo mellem 2 og 3. Han var til dels skuffende, og til dels godkendt. Han kom frem til chancer, og når han forhåbentlig kommer i gang, vil han brillere igen og score på disse chancer. Du har forventninger ude af proportioner til ham. Han viste gode momenter, men samtidig viste han også lidt uskarphed foran boksen. Men han skal jo score 1-2 gange, før det er godkendt, og helst et hattrick for en fin præstation. Jeg synes, at 3 er fint. 2 kan forsvares, men 1 og 4 er helt ude i hampen(i hver sin retning).

I øvrigt er det interessant, at både Messi og Ronaldo er målløse. Og mens Barca lige hiver 1-0 hjem på et mål af Vermaelen?!? og Suarez, så har vi spillet uafgjort og vundet 5-0. Det minder om sidste sæson. Lad os håbe, at vi får en stime lignende sidste år, blot uden skader til følge - således at stimen kan fortsætte i foråret :) Jeg er positiv :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben

10 år 11 måneder siden #41 af Sahinovic

Kratmus skrev:

Sahinovic skrev: Dios, jeg bliver simpelthen nødt til at have en forklaring på dette, (jeg skriver herinde eftersom jeg ikke kan skrive et indlæg i emnet, bedømmelse af spillere)

Benzema (4)
Bale (4)
Modric (5)

Hvad angår Ronaldo, er det en gammel sang, du synger. Efter min opfattelse ligger Ronaldo mellem 2 og 3. Han var til dels skuffende, og til dels godkendt. Han kom frem til chancer, og når han forhåbentlig kommer i gang, vil han brillere igen og score på disse chancer. Du har forventninger ude af proportioner til ham. Han viste gode momenter, men samtidig viste han også lidt uskarphed foran boksen. Men han skal jo score 1-2 gange, før det er godkendt, og helst et hattrick for en fin præstation. Jeg synes, at 3 er fint. 2 kan forsvares, men 1 og 4 er helt ude i hampen(i hver sin retning).

I øvrigt er det interessant, at både Messi og Ronaldo er målløse. Og mens Barca lige hiver 1-0 hjem på et mål af Vermaelen?!? og Suarez, så har vi spillet uafgjort og vundet 5-0. Det minder om sidste sæson. Lad os håbe, at vi får en stime lignende sidste år, blot uden skader til følge - således at stimen kan fortsætte i foråret :) Jeg er positiv :)

Hvis det at kunne lægge en ordentlig aflevering af, er en forventning ude af proportioner så har du fuldstændig ret, og nej han skal ikke score 1-2 gange før det er godkendt.

Næsten samtlige af hans afleveringer er forkerte, selv de mest simple(!), han er ikke skarp foran målet, han indgår ikke rigtigt i spillet, hans konstant viften med armene – som den eneste på holdet - når der ikke bliver afleveret til ham er ubegribeligt (nu kommer argumentet vel med at han har en vindermentalitet - ok, for det har de andre nemlig ikke), hans generelle attitude er også totalt trættende at se på og han ligner en mand som ikke rigtigt har fundet sig tilfreds med Benítez’ rolle til ham, som madridista.dk fint skriver – ’’forladt og alene’’. Et mål mere af James eller Bale, så havde manden jo brudt fuldstændigt sammen.

Jeg ved heller ikke hvordan det at han kommer frem til chancerne, ikke score på dem, men at han nok skal score på dem i næste kamp, har noget at gøre med karaktergivningen af gårdagens kamp? Jeg fokusere udelukkende, på karaktergivning af gårdagens kamp.

Så komplet udueligt spil, attitude af værste skuffe, er i min bog lige til et stort 1-tal.

Florentino Pérez

10 år 11 måneder siden #42 af ZizouMo

Sahinovic skrev:

Kratmus skrev:

Benzema (4)
Bale (4)
Modric (5)

Hvis det at kunne lægge en ordentlig aflevering af, er en forventning ude af proportioner så har du fuldstændig ret, og nej han skal ikke score 1-2 gange før det er godkendt.

Næsten samtlige af hans afleveringer er forkerte, selv de mest simple(!), han er ikke skarp foran målet, han indgår ikke rigtigt i spillet, hans konstant viften med armene – som den eneste på holdet - når der ikke bliver afleveret til ham er ubegribeligt (nu kommer argumentet vel med at han har en vindermentalitet - ok, for det har de andre nemlig ikke), hans generelle attitude er også totalt trættende at se på og han ligner en mand som ikke rigtigt har fundet sig tilfreds med Benítez’ rolle til ham, som madridista.dk fint skriver – ’’forladt og alene’’. Et mål mere af James eller Bale, så havde manden jo brudt fuldstændigt sammen.

Jeg ved heller ikke hvordan det at han kommer frem til chancerne, ikke score på dem, men at han nok skal score på dem i næste kamp, har noget at gøre med karaktergivningen af gårdagens kamp? Jeg fokusere udelukkende, på karaktergivning af gårdagens kamp.

Så komplet udueligt spil, attitude af værste skuffe, er i min bog lige til et stort 1-tal.

Jeg synes du har en tendens til at overdrive Sahinovic, når det omhandler Ronaldo.

Ronaldo havde faktisk igår en bedre afleveringsprocent end Modric, Bale, Casemiro, Marcelo og Kovacic...
Ronaldo lavede i alt 6 fejl-afleveringer/touches.

Jeg magter ikke sådan en diskussion, så det her bliver mit sidste indlæg om dette emne.

www.whoscored.com/Matches/985469/LiveSta...al-Madrid-Real-Betis

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

10 år 11 måneder siden #43 af Gribben
Jeg er lige nødt til at blande mig lidt. Siden du så passende skriver, at du kun fokuserer på karaktergivningen af kampen i går, så er disse sætninger: "hans generelle attitude er også totalt trættende at se på" og "hans konstant viften med armene – som den eneste på holdet - når der ikke bliver afleveret til ham er ubegribeligt" altså alle kun med reference til kampen i går?

I så fald tror jeg én af os to har set en forkert kamp. Jeg oplevede på ingen måde at Christiano havde en dårlig attitude i forhold til sine medspillere. Ikke engang da Benz helt uforståeligt selv afsluttede i stedet for at spille en helt fri Christiano, så jeg ham brokke sig noget særligt. At han så tydeligvis var frustreret og sur på sig selv er en anden sag. I starten tog han sine afbrændere med et smil, men efterhånden som kampen skred frem kunne man klart mærke hvor meget han gerne ville have haft et mål, hvilket vel heller ikke er så mærkeligt i betragtning af den halvdårlige start han har fået på sæsonen, for hans standarder i hvert fald.

Du skriver også, at han næsten ikke indgår i spillet. Det har jeg kun hovedrysten overfor. Han indgik masser af gange i spillet. Både i opspillet og som afslutter.

Så slår du lige hovedet på sømmet med den her: "Så komplet udueligt spil, attitude af værste skuffe, er i min bog lige til et stort 1-tal". I min bog er dit indlæg væsentligt tættere på et 1-tal end Christiano's præstation i går :-)

10 år 11 måneder siden #44 af Sahinovic
Jeg ved ikke hvor seriøst jeg kan tage en bruger som omtaler Cristiano som Christiano, men jeg vil da prøve.

Gribben skrev:

Jeg er lige nødt til at blande mig lidt. Siden du så passende skriver, at du kun fokuserer på karaktergivningen af kampen i går, så er disse sætninger: "hans generelle attitude er også totalt trættende at se på" og "hans konstant viften med armene – som den eneste på holdet - når der ikke bliver afleveret til ham er ubegribeligt" altså alle kun med reference til kampen i går?

I så fald tror jeg én af os to har set en forkert kamp. Jeg oplevede på ingen måde at Christiano havde en dårlig attitude i forhold til sine medspillere. Ikke engang da Benz helt uforståeligt selv afsluttede i stedet for at spille en helt fri Christiano, så jeg ham brokke sig noget særligt. At han så tydeligvis var frustreret og sur på sig selv er en anden sag. I starten tog han sine afbrændere med et smil, men efterhånden som kampen skred frem kunne man klart mærke hvor meget han gerne ville have haft et mål, hvilket vel heller ikke er så mærkeligt i betragtning af den halvdårlige start han har fået på sæsonen, for hans standarder i hvert fald.

Han generelle attitude i selve kampen måske? Jeg ved ikke hvor dårligt dit stream var, men hvis du nu så ordentligt efter, så ville du lægge mærke til at han konstant viftede med armene, så opgivende ud og forklarede sine medspillere hvordan man skal aflevere en bold, fordi han jo gøre det jo så meget bedre selv.

Så lægger ZizouMou en statistisk op, som viser at Ronaldo havde en god afleveringsprocent, men han kommer ikke ind på hvor den største del af denne gode afleveringsprocent kommer fra. Illarramendi havde faktisk også en god afleveringsprocent, men det var så sandeligt ikke på den sidste del af banen han havde disse, det samme gælder Ronaldo, hvor han tit ikke kunne finde ud af at lægge en simpel bold af.

Det vi så igår, var en klassisk Ronaldo pæstation, dog uden mål, så fortsæt du bare endeligt din hovedrysten hele dagen (-:

Florentino Pérez

10 år 11 måneder siden #45 af Dios

Benzema (4)
Bale (4)
Modric (5)

Hvis ikke Bale havde scoret sit mål nr. 2, så havde han fået et 3-tal af mig. Bale spillede en rigtig god første halvleg, men var stort set total usynlig i hele anden halvleg. Benzema spillede bare fantastisk. Han indgik fantastisk i kombinationsspillet, hvor Bale's præstation var mere individualistisk. Det skal siges at jeg var rigtig begejstret for Bale igår, men der er stadig mange ting jeg kigger på som trækker ned i min bog. Han er jo som Ronaldo. Han er kampafgørende, men det betyder ikke nødvendigvis top karakter i min bog.
Modric er manden som holder sammen på det hele. Det er hans afleveringer som starter alle angreb, og det er ham som sætter tempoet i spillet. Jeg kigger ikke så meget på afslutteren eller oplæggeren, men hvem der rent faktisk får maskineriet til at fungere. Hvem der får holdet til at blive bedre.
Sjuskede afleveringer? Så som? Jeg har efterhånden lagt mærke til vi 2 ser fodbold på 2 vidt forskellige måder, så det overrasker mig da ikke vi på intet tidspunkt er enige. Når Modric spiller godt, så spiller holdet godt. Læg mærk til det næste gang ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Dios.

10 år 11 måneder siden #46 af elle44

Dios skrev:

Benzema (4)
Bale (4)
Modric (5)

Hvis ikke Bale havde scoret sit mål nr. 2, så havde han fået et 3-tal af mig. Bale spillede en rigtig god første halvleg, men var stort set total usynlig i hele anden halvleg. Benzema spillede bare fantastisk. Han indgik fantastisk i kombinationsspillet, hvor Bale's præstation var mere individualistisk. Det skal siges at jeg var rigtig begejstret for Bale igår, men der er stadig mange ting jeg kigger på som trækker ned i min bog. Han er jo som Ronaldo. Han er kampafgørende, men det betyder ikke nødvendigvis top karakter i min bog.
Modric er manden som holder sammen på det hele. Det er hans afleveringer som starter alle angreb, og det er ham som sætter tempoet i spillet. Jeg kigger ikke så meget på afslutteren eller oplæggeren, men hvem der rent faktisk får maskineriet til at fungere. Hvem der får holdet til at blive bedre.
Sjuskede afleveringer? Så som? Jeg har efterhånden lagt mærke til vi 2 ser fodbold på 2 vidt forskellige måder, så det overrasker mig da ikke vi på intet tidspunkt er enige. Når Modric spiller godt, så spiller holdet godt. Læg mærk til det næste gang ;)

Jeg er nu fuldstændig enig i at Modric lavede mange sjuskede afleveringer, dvs afleveringer der lå lige i fødderne på en modstander. Jeg synes faktisk at hverken Modric eller Kross spillede en god første halvleg. Midten af første halvleg, ca. 20-25 min (altså de spillede dårligt i 20 minutter, ikke i 5 minutter), var i det hele taget virkelig en ringe præstation af holdet. Jeg så 2. halvleg som værende meget bedre spillemæssigt end første, jeg er dog helt klart tilfreds med spillet hvis man ser hele kampen igennem.

Er der andre en mig der lagde mærke til at Casemiro lægger nogle fantastiske afleveringer ud til kanterne? de er hårde og præcise. Den del af hans spil har overrasket mig meget, det så man altså ikke for et år siden.

Jeg er enig med Dios' vurderinger af Bale og Benzema. Hvis Bale kan spille på den her måde, dvs score mål, og ikke fucke alt for meget op i opspillet, så er jeg meget tilfreds.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved elle44.

10 år 11 måneder siden #47 af Pelle
Men Dios du må også erkende, at var der byttet rundt på rollerne i går, hvor det var Bale, der faldt fuldstændig igennem og Ronaldo, der lavede to kasser og en assist, så havde du givet Ronaldo 4 ligesom Bale, men du havde hvert fald ikke givet Bale 3. Han havde fået 1. Og jeg tror, at det er en del af Sahinovic' pointe omkring karaktergivningen :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Pelle.

10 år 11 måneder siden #48 af Sahinovic

Dios skrev:

Benzema (4)
Bale (4)
Modric (5)

Som stor tilhænger af Benzema, så kan jeg altså ikke se hvorfor han skulle have været så fantastisk igår, han indgik i en række kombinationsspil ja, men han så da ret rusten ud i forhold til hans første touch og i småspillet, hvilket nok skyldes hans manglende kamptræning. Det blev jo aldrig decideret farligt det han havde gang i.

Kan du ud fra kampen, forklare mig, hvad det er for nogle ting du kigger på og som trækker ned i din bog - i forhold til Bales præstation? Han scorer to flotte mål, han lægger en flot assist til Benzema, lægger en klasse aflevering til Ronaldo som desværre ikke er skarp nok og udover dette, så indgik han faktisk også i et par flotte kombinationer med Danilo ude på højrekanten hvor han kom igennem Real Betis' forsvar, men det blev desværre aldrig rigtigt farligt eftersom han har et meget svagt højre ben. (Hans højre ben skal der arbejdes på, det kan ikke passe at man på så højt et niveau kan have et så ''koldt'' højre ben.)

Så jeg kan umiddelbart ikke se hvad det er han skal gøre så meget anderledes, og jeg ved heller ikke om vi kan forvente at Bale er ''tilstede'' igennem en hel kamp.

Florentino Pérez

Leveret af Kunena Forum