Optakt: Lokalt besøg på Bernabeu

10 år 7 måneder siden #73 af Dios

Higuain99 skrev: Nu beder folk jo heller ikke om, at man vinder alle kampene, hvilket alle herinde godt ved ikke kan lade sig gøre. MEN det kunne da være rart, hvis træneren kunne sætte sit hold op til at vinde kampene imod de store hold (Sevilla, Barca, Villarreal, Atletico etc.), istedet for vi kun kan vinde mod b-trupper.

Jeg siger ikke, at man ikke skal give ham en chance, men han har godt nok ikke overbevist mig om, at jeg skal ligge den skeptisk, som jeg allerede havde da vi startede sæsonen bag mig.

Kan du indtil videre nævne 1 træner som har sat sit hold op til de kampe du nævner i 1. sæson? Jeg kan ihvertfald huske de røvfulde Mourinho og Ancelotti fik. Kan du?

Du siger det jo egentlig selv. Du var skeptisk til at starte med. Det er alene dit problem, og du er med til at skabe dårlig stemning omkring klubben med den holdning.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #74 af Higuain99
Min hukommelse er måske ikke hvad den har været, men Atletico var ikke en modstander vi havde de store problemer med før Ancelotti kom til. Hvorefter vi sidenhen nærmest har fået, hvad der nok skal kaldes et lillebror-kompleks. Nuvel ret skal være ret, de har fået et bedre hold og Simeone har skabt en en mentalitet omkring holdet, som også skal anerkendes. Villarreal behøves vidst ikke forklares, dem har vi sku aldrig haft nogen problemer med. Så har du ret, de andre hold er altid svære, og det kan også sagtens godkendes (dog med den lille sidebemærkning, at Sevilla er i en væsentligt ringere forfatning end hvad de har været de tidligere år).

Det kan godt være det er mit problem, at jeg har været skeptisk fra starten, men indtil videre har mine bange anelser holdt stik. Benitez har ikke karakteren eller kompetencer til at styre et hold som vores. Men det er da dejligt, at der er nogen som kan se det positive Benitez (det kan jeg bare ikke).
Følgende bruger(e) sagde tak: LasseRMD

10 år 7 måneder siden #75 af NDR
Når jeg tænker over Benitez ud fra det indtryk jeg har fået, så synes jeg faktisk han har gjort det skide godt indtil nu...I strid modvind har han formået at få en hel del ud af de spillere som var i klubben da han kom, og han virker sympatisk...har ikke trådt nogen over tæerne og virker opsat på at få noget ud af det....pipekoncerter og negativ skriverier i aviserne!! Hold kæft hvor er det skamligt fra fans og journalister og behandle den mand så svinsk....jeg var selv stor tilhænger af Ancellotti og han er helt klart en mand som for mig altid ville være velkommen tilbage som træner, men jeg husker stadigvæk ikke Ancellotti som værende fejlfri!!......Han var f.eks ikke god til at give spilletid til andenvalgsspillere, og de 11 i start blev virkelig "brugt op"............Jeg har iøvrigt lagt mærke til at de 90 min. spilletid Benzema har fået de sidste flere kampe har båret frugt....jeg mener at han har scoret en del af hans mål i de sidste 15 min. af kampene, så konceptet med at pille ham ud efter 60 min. som Ancellotti kopierede fra Mourinho har været en fejl....Benitez gør nogle ting anderledes, så jeg tror på ham, og så længe han er træner, der har jeg JA hatten på, for det fortjener han....Han blev tilbudt et job, og sagde jatak, og længere er den ikke....Gør som spillerene, STØT og stå sammen.

10 år 7 måneder siden #76 af Dios

Higuain99 skrev: Min hukommelse er måske ikke hvad den har været, men Atletico var ikke en modstander vi havde de store problemer med før Ancelotti kom til. Hvorefter vi sidenhen nærmest har fået, hvad der nok skal kaldes et lillebror-kompleks. Nuvel ret skal være ret, de har fået et bedre hold og Simeone har skabt en en mentalitet omkring holdet, som også skal anerkendes. Villarreal behøves vidst ikke forklares, dem har vi sku aldrig haft nogen problemer med. Så har du ret, de andre hold er altid svære, og det kan også sagtens godkendes (dog med den lille sidebemærkning, at Sevilla er i en væsentligt ringere forfatning end hvad de har været de tidligere år).

Det kan godt være det er mit problem, at jeg har været skeptisk fra starten, men indtil videre har mine bange anelser holdt stik. Benitez har ikke karakteren eller kompetencer til at styre et hold som vores. Men det er da dejligt, at der er nogen som kan se det positive Benitez (det kan jeg bare ikke).

Hvis ret skal være ret, så Har Atletico ikke bare fået et godt hold, men et verdensklasse hold! Vi taler her om et hold, som sluttede som nr. 9 og 7 i tabellen før Simeone kom til. På bare 3 år vandt han ligaen og kom i en Champions League finalen. Hvis det bare er godt, så kan jeg godt forstå hvorfor du er sur og gnaven over Real Madrid.

Villarreal har ligesom mange andre spanske hold haft et kæmpe formdyk, som kom efter den spanske økonomiske krise. Siden 2012, så har vi spillet 3 uafgjorte imod dem. Tabt 1 kamp og vundet 2. Det er ikke det hold jeg frygter mest, men de kan sagtens drille, og det har de også gjort mange gange før.
Sevilla har været i en rigtig ringe forfatning i år, men de vandt overbevisende imod Barcelona, og de vandt overbevisende imod os. Dårlig forfatning eller ej, så vidner det alligevel om kvalitet.

Mourinho's 5-0 nederlag imod Barcelona i hans 1. sæson ser jeg da bare ikke nævne nogle steder? Nu kan jeg rent faktisk ikke huske mange kampe fra Ancelotti's 1. sæson i ligaen udover jeg ved vi tabte begge El Clasico opgør, men jeg glemmer bare heller ikke nederlaget imod Atletí, hvor vi blev slagtet med 4-0. Det er rigtig nemt at være efter Benitez, men at sige vi har fået en træner som ikke kan sætte sit hold op imod bedre mandskaber, når vi ser tilbage på vores 2 sidste trænere, så falder det bare hurtigt til jorden igen. Alle trænere har fået en klam oplevelse, og lur mig om det ikke vil fortsætte uanset træneren, hvis der ikke snart sker noget drastigt i Real Madrid.
Uanset hvad træneren hedder, så er det bare ikke godt nok. Der er vel ingen herinde, som er så dumme, at de tror den næste træner vil kunne løse samme opgave til perfektion, når vi har haft så mange kompetente trænere på få år, som ikke har kunne magte det. Problemet er ikke træneren :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 7 måneder siden #77 af NDR
En ting er lige så sikker som amen i kirken.....konstant negative bølger, pipekoncerter, svinske tilråb og heksejagt på træner og spillere er helt sikkert ikke med til at skabe ekstra point.....Jeg er 100% sikker på at denne behandling fra journalister og fans er med til at koste point i det lange løb. Man så f.eks en sur Ronaldo , og når først en spiller bliver negativ over disse utålelige forhold som holdet møder både på og uden for banen, så vil det smitte af på resten af holdet.....Der mangler backup fra fans!! Sammenhold, og glæde og hyldest for alt det gode, og forståelse for at man ikke er perfekt, hverken som træner eller spiller....Ikke alle dage er ens!!,..Det her er selvfølgelig ikke opskriften på at slå Barcelona 5-0 næste gang de mødes, men det ville ikke skade!!

10 år 7 måneder siden #78 af Higuain99
Jeg nævnte ikke Mourinho's 0-5 nederlag imod Barcelona da jeg tænkte vi alle kunne huske det, og jeg ikke gad tage diskussionen om det er værst at tabe 4-0 hjemme eller tabe 0-5 ude, da det er sagen uvedkommende.

Vi er såmænd ikke uenige i at størstedelen af problemet ligger hos spillerne, og ikke træneren. Det ændrer dog ikke på, at jeg mener en træner skal inspirere spillerne til yde deres bedste og det virker ikke som om Benitez evner dette heller. Lig dertil at jeg syntes han spiller en slags fodbold som jeg ikke mener er Real Madrid værdig. Jeg håber da jeg tager fejl, og vi lige pludselig spiller fantastisk fodbold i foråret og fejer alt modstand af banen, jeg vil dog bare se det før jeg tror det.

Sorry jeg ikke ligger op til den store debat, men eksamenslæsningen vægter lige lidt højere. Kunne dog være Benitez skulle læse med, er sikker på Taylorisme (optimal brug af arbejdskraften) ville passe perfekt ind i hans spillerfilosofi. Spøg til side ;) ..
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Higuain99.

Leveret af Kunena Forum