Real Madrid bedst til at tjene penge for 11. år i træk

10 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

For 11. år i træk er Real Madrid klubben med flest indtægter. Det meddeler Football Money League.

Real Madrid tjente 577 millioner € i sæsonen 2014/15, hvilket er 28 millioner € mere end sæsonen før og det er især marketing/merchandise, som sikrer de mange indtægter med et beløb på 247,3 millioner € og en fremgang på 10% i forhold til året før.

Også i forhold til antallet af tilskuere på Estadio Santiago Bernabéu har Real Madrid haft økonomisk fremgang med 8%, med et beløb på 129,8 millioner €, men til gengæld er man gået 2% tilbage i indtægter fra TV-rettigheder og indtægter fra Champions League til et beløb på 199,9 millioner €.

Og netop TV-aftaler kan betyde, at det bliver sidste år i denne omgang, at Real Madrid topper listen, for mange mener nemlig at man vil blive distanceret af Manchester United (3er på denne liste), som i denne sæson har en væsentligt bedre TV-aftale.

9 af de 20 bedste hold på listen er netop fra den engelske Premier League og derfor kan næste års liste blive særdeles interessant.

1. Real Madrid 577

2. FC Barcelona 560,8

3. Manchester United 519,5

4. París Saint-Germain 480,8

5. Bayern München 474

6. Manchester City 463,5

7. Arsenal 435,5

8. Chelsea 420

9. Liverpool 391,8

10. Juventus 323,9

11. Borussia Dortmund 280,6

12. Tottenham 257,5

13. Schalke 04 219,7

14. AC Milan 199,1

15. Atlético Madrid 187,1

16. AS Roma 180,4

17. Newcastle 169,3

18. Everton 165,1

19. Inter 164,8

20. West Ham United 160,9

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #2 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne f
Jeg gad vide hvad det er, der gør, at vi ligger foran en klub som Barcelona. Vi har konsekvent lidt færre tilskuere til både ude- og hjemmekampe. Vi har en bredere trup, så selvom deres gennemsnitsløn pr spiller vist er højere, så bør vores samlede lønbudget være større. Det er også mit klare indtryk at de sælger flere trøjer end vi gør (sådan føles det i hvert fald når man går rundt i gaderne næsten lige gyldigt hvor man er henne i verden). Tv aftalerne er nogenlunde ens for begge klubber og Barcelona har en lukrativ sponsoraftale med Qatar. Desuden bruger vi generelt flere penge på spillerindkøb. Så hvad er det, der gør, at vi altid ligger foran dem på indtjening? Nogen bud?
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Gribben.

10 år 6 måneder siden #3 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne f

Gribben skrev: Jeg gad vide hvad det er, der gør, at vi ligger foran en klub som Barcelona. Vi har konsekvent lidt færre tilskuere til både ude- og hjemmekampe. Vi har en bredere trup, så selvom deres gennemsnitsløn pr spiller vist er højere, så bør vores samlede lønbudget være større. Det er også mit klare indtryk at de sælger flere trøjer end vi gør (sådan føles det i hvert fald når man går rundt i gaderne næsten lige gyldigt hvor man er henne i verden). Tv aftalerne er nogenlunde ens for begge klubber og Barcelona har en lukrativ sponsoraftale med Qatar. Desuden bruger vi generelt flere penge på spillerindkøb. Så hvad er det, der gør, at vi altid ligger foran dem på indtjening? Nogen bud?

Indtjening er indtjening og derfor er penge på spillerindkøb og lønninger ikke relevant. Men det er nok generelt merchandise, som vi lever højt på og så havde Barcelona "kun" omkring 100.000 flere tilskuere til deres hjemmekampe i sidste sæson og det udlignes måske af Real Madrids lidt dyrere (VIP)-billetpriser, for dem har man nemlig relativt mange af.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 6 måneder siden #4 af Gribben
Men hvad er det for noget merchandise? Om man er i Europa eller Asien, så ser man jo 3-4 Barcelona trøjer i gadebilledet for hver hvid trøje. Vi topper vel ikke listen fordi vi har lidt flere vip-pladser til vores hjemmekampe. Der må være noget andet også...

10 år 6 måneder siden #5 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne f

Gribben skrev: Men hvad er det for noget merchandise? Om man er i Europa eller Asien, så ser man jo 3-4 Barcelona trøjer i gadebilledet for hver hvid trøje. Vi topper vel ikke listen fordi vi har lidt flere vip-pladser til vores hjemmekampe. Der må være noget andet også...

Det er en sindsygt videnskablig analyse du har lavet.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, M_linding

10 år 6 måneder siden #6 af Gribben

madrid2000 skrev:

Gribben skrev: Men hvad er det for noget merchandise? Om man er i Europa eller Asien, så ser man jo 3-4 Barcelona trøjer i gadebilledet for hver hvid trøje. Vi topper vel ikke listen fordi vi har lidt flere vip-pladser til vores hjemmekampe. Der må være noget andet også...

I stedet for at komme med snotdumme kommentarer kunne du måske også have svaret på spørgsmålet, dersom du kendte svaret, eller bare ignoreret det?

Jeg stiller ingen analyse op og forventer heller ikke, at andre gør det. Jeg undrer mig bare over, hvilke parametre der gør, at vi tjener flere penge end Barcelona, når det ikke umiddelbart virker til, at vi er dem overlegne på hverken vundne titler, salg af trøjer, tv-aftaler, sponsoraftaler eller tilskuerindtægter.

Det er måske ikke et fair spørgsmål?
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 6 måneder siden #7 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne f

Gribben skrev:

madrid2000 skrev:

I stedet for at komme med snotdumme kommentarer kunne du måske også have svaret på spørgsmålet, dersom du kendte svaret, eller bare ignoreret det?

Jeg stiller ingen analyse op og forventer heller ikke, at andre gør det. Jeg undrer mig bare over, hvilke parametre der gør, at vi tjener flere penge end Barcelona, når det ikke umiddelbart virker til, at vi er dem overlegne på hverken vundne titler, salg af trøjer, tv-aftaler, sponsoraftaler eller tilskuerindtægter.

Det er måske ikke et fair spørgsmål?

Det Madrid2000 formentlig prøver at sige er, at du næppe gør dig begreb om, hvilke trøjer der findes flest af i gadebilledet i de forskellige kontinenter. Hvilket vel ret beset er en helt korrekt antagelse, medmindre du er en del mere berejst end den gennemsnitlige dansker? :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 6 måneder siden #8 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne f
Barcelona er populær i Danmark, men hvis du er i østen, australien, usa eller sydamerika er billede omvendt. For ikke at snakke om mellemøsten.

10 år 6 måneder siden #9 af Gribben

asp3200 skrev: Barcelona er populær i Danmark, men hvis du er i østen, australien, usa eller sydamerika er billede omvendt. For ikke at snakke om mellemøsten.

Tjah, det kan man sikkert finde helt konkrete tal på, hvis man var mindre doven anlagt end mig. Jeg mente nu at have læst på et tidspunkt at Barcelona var langt mere populær i både Brasilien og Argentina pga Messi og Neymar. Hvordan det er i de andre lande ved jeg ikke. Så i mener altså at det er pga trøjesalg udenfor Europa, at vi har en højere indtjening?

10 år 6 måneder siden #10 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne f

Gribben skrev:

asp3200 skrev: Barcelona er populær i Danmark, men hvis du er i østen, australien, usa eller sydamerika er billede omvendt. For ikke at snakke om mellemøsten.

Tjah, det kan man sikkert finde helt konkrete tal på, hvis man var mindre doven anlagt end mig. Jeg mente nu at have læst på et tidspunkt at Barcelona var langt mere populær i både Brasilien og Argentina pga Messi og Neymar. Hvordan det er i de andre lande ved jeg ikke. Så i mener altså at det er pga trøjesalg udenfor Europa, at vi har en højere indtjening?

Ja til dels og bare bedre marketing generelt.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #11 af FigoJensen
Vi har også bare nogle dygtige forretningsmænd sidende i Real Madrid. De ved hvad de laver på det punkt.
Desuden handler det sikkert også i høj grad om de sponsoraftaler der bliver lavet med spillere m.v., hvor mange procent de skal have kontra klubben osv.

• Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #12 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne f

En falsk klub som Barcelona sælger kun falsk trøjer, så de 3-4 trøjer som du ser på gadeplan er lige så ægte som selve klubben

Leveret af Kunena Forum