Real Madrid bedst til at tjene penge for 11. år i træk
- Tobiasillas
- Gæst
-
løninger og spiller indkøb er ikke relevant i regnskabet i artiklen, idet artiklen handler om indtægter og kun indtægter og ikke udgifter, løninger og spillereindkøb hører under udgifterFigoJensen skrev: Vi har også bare nogle dygtige forretningsmænd sidende i Real Madrid. De ved hvad de laver på det punkt.
Desuden handler det sikkert også i høj grad om de sponsoraftaler der bliver lavet med spillere m.v., hvor mange procent de skal have kontra klubben osv.
jeg ved ikke engang hvor meget man kan bruge regnskabet. det er jo sådan at indtægter skal være højer end udgifter for at det skal kunne hænge sammen. hvis madrid har højer udgifter end indtægter så kan det være ligegyldigt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tobiasillas skrev:
løninger og spiller indkøb er ikke relevant i regnskabet i artiklen, idet artiklen handler om indtægter og kun indtægter og ikke udgifter, løninger og spillereindkøb hører under udgifterFigoJensen skrev: Vi har også bare nogle dygtige forretningsmænd sidende i Real Madrid. De ved hvad de laver på det punkt.
Desuden handler det sikkert også i høj grad om de sponsoraftaler der bliver lavet med spillere m.v., hvor mange procent de skal have kontra klubben osv.
jeg ved ikke engang hvor meget man kan bruge regnskabet. det er jo sådan at indtægter skal være højer end udgifter for at det skal kunne hænge sammen. hvis madrid har højer udgifter end indtægter så kan det være ligegyldigt
Du må være en revisor af en slags!
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Tobiasillas skrev:
Du må være en revisor af en slags!
Mon ikke han kan blive ansat af Mascherano ;-)
- Tobiasillas
- Gæst
-
Mit indlæg var henvendt til ham der mener vi har at vi har nogle dygtige forretningsmænd, hvilke er forkert
Indtjening kan også have noget med de antal af flop spiller som vi var nødt til at sælge vider, så så gode forretningsmænd er de åbenbart ikke
Tobiasillas skrev: Ja ja hykleri er meget acceptabelt på dette forum
Mit indlæg var henvendt til ham der mener vi har at vi har nogle dygtige forretningsmænd, hvilke er forkert
Indtjening kan også have noget med de antal af flop spiller som vi var nødt til at sælge vider, så så gode forretningsmænd er de åbenbart ikke
www.realmadrid.com/en/news/2015/09/total...previous-fiscal-year
Her er der nogle flere tal. Klubben tjener fint med penge, så hvad brokker du dig helt præcist over? Gælden er ganske vist steget, men om en forretning er sund eller ej måles ikke kun på gæld. Hvis vi ville kunne vi betale gælden af på lidt mere end 2 sæsoner.
- Tobiasillas
- Gæst
-
Jeg broker mig ikke over noget som helst hvad angår Reals økonomi, det er bare det at flere herinde danner en hurtig konklusion om at vi laver plus i regnskabet bar fordi vi tjener bedre end andre kluber. Udfra artiklen ( ikke den du linker til) kan vi ikke konkludere om Real laver plus eller minus i årsregnskab.BBB skrev:
Tobiasillas skrev: Ja ja hykleri er meget acceptabelt på dette forum
www.realmadrid.com/en/news/2015/09/total...previous-fiscal-year
Her er der nogle flere tal. Klubben tjener fint med penge, så hvad brokker du dig helt præcist over? Gælden er ganske vist steget, men om en forretning er sund eller ej måles ikke kun på gæld. Hvis vi ville kunne vi betale gælden af på lidt mere end 2 sæsoner.
1. Har en virksomhed positivt regnskab, TJENER virksomheden penge.
2. Har en virksomhed negativt regnskab, TJENER virksomheden ikke penge.
Det kan jo ikke lade sig gøre at TJENE penge, hvis ens regnskab (omsætning etc.) ikke er positivt. Så selvfølgelig kan man konkludere, at Real Madrids årsregnskab er et stort rungende plus.
- Tobiasillas
- Gæst
-
Udfra artiklen står der at Real tjente 577 millioner euro, dette er selvfølgelig ikke "pluset" tallet er kun indtægter, det vil du hurtig opdage når du har læst artiklen, det "plus" du taler om er ikke inkluderet i artiklen, det gør udgifter heller ikke, så man kan ikke konkludere at det er selvfølgelig et stort plus hvis man ikke står med alle oplysninger.Daniel skrev: Nu slynger jeg lige noget ganske hurtigt økonomisk ABC ud på madridista.dk:
1. Har en virksomhed positivt regnskab, TJENER virksomheden penge.
2. Har en virksomhed negativt regnskab, TJENER virksomheden ikke penge.
Det kan jo ikke lade sig gøre at TJENE penge, hvis ens regnskab (omsætning etc.) ikke er positivt. Så selvfølgelig kan man konkludere, at Real Madrids årsregnskab er et stort rungende plus.
Og ikke for at Starte et andet emne op, men det at vi kan betale vores gæld i løbet af et par sæsoner vil jeg gerne høre hvordan du er nået frem til det?
SR4 skrev: Gæld er i øvrigt en del af alle store økonomisk fungerende virksomheder. Faktisk har firmaet bedst af at over halvdelen bliver finansieret med gæld.
Kan du ikke forklare mig hvorfor? Nu er jeg ikke økonom, eller verdensklasse til matematik. Jeg er dog god til at tænke logisk, og det er for mig på ingen måder logisk at drive en forretning, hvis halvdelen eller deromkring bliver finansieret med gæld.
Jeg er slet ikke med, så er spændt på at høre hvorfor? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
SR4 skrev: Gæld er i øvrigt en del af alle store økonomisk fungerende virksomheder. Faktisk har firmaet bedst af at over halvdelen bliver finansieret med gæld.
Det afhænger fuldstændig af hvilken virksomhed, der drives. For landbrug er det sandt, men for andre virksomheder kan sådan en gearing være dræbende.
Det kan være en fordel, hvis det er for at have likviditet (fx til at betale lønninger).
Stoler på klubben hvad angår en ekspansiv finanspolitik, men ikke hvad angår spillerkøb. De to emner plejer dog uheldigvis at gå "hånd i hånd".