Real Madrid vil gå efter Hazard
Jeg vil naturligvis ogsaa hellere have at han scorer betydningsfulde maal, men det kan vel naeppe have noget paa sig at du er fuldstaendigt ligeglad om vi vinder hver kamp 1-0 eller 5-0? Vi foelger vel allesammen fodbold baade for at se vores hold vinde, men ogsaa for at se spektakulaer fodbold og maalrige kampe?
Selvfølgelig vil jeg se flot spil og store sejr. Nu gik det bare på, at jeg mener at vi sagtens kan undvære Ronaldo, fordi han netop aldrig scorer betydningsfulde mål længere som afgøre kampene.
Hvis en udskiftning af Ronaldo gør, at vi vinder flere kampe og flere titler, så vil jeg godt kunne se igennem fingre med at vi "kun" vinder 3/4-0 imod hold som Malmø, Espanyol etc.. :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Johnson skrev: Real Madrid handler om at vinde titler og det gør vi ikke sålænge Ronaldo er med. Han bidrager med for lidt til holdet.
Arh, vi kan godt blive enige om, at Ronaldo er milevidt fra hans form for et år siden - men vi vinder sgu nok ikke titler bare fordi, at han er sælges ;) så nemt kan det ikke være...
Og i forhold til artiklen, så vinder vi i hvert fald ikke noget som helst ved at købe en spiller som Hazard i stedet, som er en humørspiller og ironisk nok har ligget langt under Ronaldos niveau i denne sæson...
Det er Florentino-logik bare at tro, at titler vindes ved blot at købe nok dyre spillere ind
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Johnson
- Gæst
-
ChrillRM14 skrev:
Johnson skrev: Real Madrid handler om at vinde titler og det gør vi ikke sålænge Ronaldo er med. Han bidrager med for lidt til holdet.
Arh, vi kan godt blive enige om, at Ronaldo er milevidt fra hans form for et år siden - men vi vinder sgu nok ikke titler bare fordi, at han er sælges ;) så nemt kan det ikke være...
Og i forhold til artiklen, så vinder vi i hvert fald ikke noget som helst ved at købe en spiller som Hazard i stedet, som er en humørspiller og ironisk nok har ligget langt under Ronaldos niveau i denne sæson...
Det er Florentino-logik bare at tro, at titler vindes ved blot at købe nok dyre spillere ind
Her er vist tale om en logisk fejlslutning. At jeg hævder at det er nødvendigt at Ronaldo ikke er på holdet for at vinde titler, er ikke det samme som om at jeg hævder at det tilstrækkeligt at Ronaldo ikke er på holdet for at vinde titler.
ChrillRM14 skrev:
Det er Florentino-logik bare at tro, at titler vindes ved blot at købe nok dyre spillere indJohnson skrev: Real Madrid handler om at vinde titler og det gør vi ikke sålænge Ronaldo er med. Han bidrager med for lidt til holdet.
Men det er da et skridt i den rigtige retning at købe spillere der passer noget bedre til den form for fodbold som Zidane givetvis vil praktisere. Og som passer noget bedre til typer som Isco, Modric, James, Benzema osv., altså folk der kan spille i de små rum. Hvor mange gange har vi ikke set Ronaldo stoppe et angreb fuldstændig fordi han ikke kan slå en ordentlig aflevering. Så sent som mod Granada så vi ham stå i alt for lang tid før han prøver at aflevere til Isco, 5 meter væk, men alligevel rammer han ham ikke. En tendens der er blevet værre og værre de sidste par år.
Jeg må efterhånden også erkende at Ronaldos bedste tid virker til at være bag ham. Han kom og han erobrede Madrid, det kan der ikke være tvivl om, at holdet ikke har vundet flere titler mens han har været på holdkortet synes jeg aldrig kan blive hans fejl.
DC19
-#7- skrev: Men det er da et skridt i den rigtige retning at købe spillere der passer noget bedre til den form for fodbold som Zidane givetvis vil praktisere. Og som passer noget bedre til typer som Isco, Modric, James, Benzema osv., altså folk der kan spille i de små rum. Hvor mange gange har vi ikke set Ronaldo stoppe et angreb fuldstændig fordi han ikke kan slå en ordentlig aflevering. Så sent som mod Granada så vi ham stå i alt for lang tid før han prøver at aflevere til Isco, 5 meter væk, men alligevel rammer han ham ikke. En tendens der er blevet værre og værre de sidste par år.
Du kan altså lave den samme med Isco. Hvor mange gange har han ikke stoppet en kontra, fordi han ville føre bolden frem (eller varmede den for meget), i stedet for at slå en fremadrettet aflevering?
Jeg synes ikke det er en tendens med Isco at han bremser spillet, nærmere tværtimod, jeg synes han er god til at få flow i spillet og få bolden derhen hvor den skal for at angrebet kan køre videre. Det har været en fornøjelse at se ham i startopstillingen i et par kampe i træk for en gang skyld, lad os håbe det fortsætter når Bale er klar igen.
DC19
Meget interessant spiller der arbejder konstant!
Ronaldo er fortid i Madrid, hans frie rolle stiller kun de andre i et større pres. Det ser næsten ud som om det er 10 mod 11.
Det kan desuden diskuteres hvorvidt Ronaldos mål vil mangles ved hans fravær.
Mens Ronaldo er gået ned i niveau i sæsonen, er vi alle så ikke enige i at Benzema har spillet meget fine kampe?
Respekt til Ronaldo, men nok er nok.
Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre