Cristiano Ronaldo: Jeg behøver ikke at invitere Bale på middag

10 år 5 måneder siden #25 af mohbar
I lang tid har man beskreget at Ronaldo nærmest er en forhindring for at holdet ikke har vundet mange mesterskabet, pga alt spil går gennem ham og at han er fordærvende for holdmoral pga hans manglende fejringer af de andre, at han hænger ud med andre end Real spillere etc.

Jeg ser anderledes på det. Et af de største problemer med Real er at ledelsen nærmest konstant har udskiftet spillere til stor frustration for de andre ikke mindst Ronaldo. Her kan især nævnes at man udskiftede assist kongen Özil med Bale, eller solgte Di Maria der var en af de bærende for Real og Argentina under VM. Begge to var til stor utilfredshed for Ronaldo. Eller total fejlcaster mht fyrin og ansættelser af træneren, bl.a. ansættelsen af Benitez til et offensivbetonet hold, der skal ud og skabe kampe!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #26 af Neye
Jeg er ret enig med Jesper Grønkjær, at Ronaldo er blevet så gammel, at han er begyndt at miste effekt på flere områder. Samtidig er han så god en fodboldspiller, at han indtil nu har kunnet kompensere ved at bruge andre virkemidler end dem der tidligere gjorde ham konkurrencedygtig med Messi som verdens bedste. Men én ting er sikkert, herfra går det kun én vej og det er nedad. Spørgsmålet der melder sig, er hvor hurtigt går det og hvor længe kan Real bruge hans evner. For mig er det helt sikkert, at han ikke længere kan indtage den særstatus som han hidtil har kunnet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 5 måneder siden #27 af ChrillRM14

Neye skrev: Jeg er ret enig med Jesper Grønkjær, at Ronaldo er blevet så gammel, at han er begyndt at miste effekt på flere områder. Samtidig er han så god en fodboldspiller, at han indtil nu har kunnet kompensere ved at bruge andre virkemidler end dem der tidligere gjorde ham konkurrencedygtig med Messi som verdens bedste. Men én ting er sikkert, herfra går det kun én vej og det er nedad. Spørgsmålet der melder sig, er hvor hurtigt går det og hvor længe kan Real bruge hans evner. For mig er det helt sikkert, at han ikke længere kan indtage den særstatus som han hidtil har kunnet.

Rimelig enig.
Ronaldo er 31, og når han i 2013 og 2014 blev kåret som verdens bedste, så var det et produkt af, at han var i så god fysisk stand. Med alderen vil fysikken, hurtigheden, reaktionsevnen naturligvis falde, hvilket ellers har gjort ham så farlig. Synes 2015 har vist os netop hvilket problemer, han står med.

Spørgsmålet er, om man skal omskole ham til en rendyrket "Target Man" med tiden? Han har stadig et godt hoved, hans positionsevne i feltet vil nok også være intakt, og han kan stadig afslutte, selv hvis der går et par år mere, og man stadig holder ham i klubben?

Men! Når han stadig kan være så afgørende som mod Bilbao og Roma, så er det vist ikke helt et problem endnu ;)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 5 måneder siden #28 af Neye

ChrillRM14 skrev:

Neye skrev: Jeg er ret enig med Jesper Grønkjær, at Ronaldo er blevet så gammel, at han er begyndt at miste effekt på flere områder. Samtidig er han så god en fodboldspiller, at han indtil nu har kunnet kompensere ved at bruge andre virkemidler end dem der tidligere gjorde ham konkurrencedygtig med Messi som verdens bedste. Men én ting er sikkert, herfra går det kun én vej og det er nedad. Spørgsmålet der melder sig, er hvor hurtigt går det og hvor længe kan Real bruge hans evner. For mig er det helt sikkert, at han ikke længere kan indtage den særstatus som han hidtil har kunnet.

Rimelig enig.
Ronaldo er 31, og når han i 2013 og 2014 blev kåret som verdens bedste, så var det et produkt af, at han var i så god fysisk stand. Med alderen vil fysikken, hurtigheden, reaktionsevnen naturligvis falde, hvilket ellers har gjort ham så farlig. Synes 2015 har vist os netop hvilket problemer, han står med.

Spørgsmålet er, om man skal omskole ham til en rendyrket "Target Man" med tiden? Han har stadig et godt hoved, hans positionsevne i feltet vil nok også være intakt, og han kan stadig afslutte, selv hvis der går et par år mere, og man stadig holder ham i klubben?

Men! Når han stadig kan være så afgørende som mod Bilbao og Roma, så er det vist ikke helt et problem endnu ;)

Ronaldo er kun et problem, når hans særstatus står i vejen for holdet. I andre henseender er han stadig et meget virkningsfuldt aktiv for holdet og han kan stadig - med det han har at give - være en match winner.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Neye.

10 år 5 måneder siden #29 af SR4

Sahinovic skrev:

Doc.juego skrev:

Sahinovic skrev: - Jeg ved, hvorfor Lionel Messi gjorde det, men jeg vil ikke sige det. Du kan tænke hvad du vil.

Det er lidt ligesom, når man er sammen med en k*****g og hun lige pludseligt ud af den blå luft bliver sur, hun vil gerne bringe det på banen at hun netop er sur, men hun vil sgu ikke fortælle hvorfor hun er sur - hvorfor i helvede så bringe det på banen.

Jeg synes du er urimelig over for Ronaldo nu, dels tænker jeg, som en anden bruger var inde på, at det handler om at Ronaldo ikke skal være top scorer. Så selv om Messi ikke kan komme over ham i denne sæson, kunne ham så få en anden til at være det.
Dels bringer han det vel ikke selv på banen? (Som en sur k******g i din sammenligning) - Betyder den linje oven over citatet ikke at han er blevet spurgt om det? Skulle han så bare havde ladet være med at svare på det?? Isåfald havde folk sku nok bitched over dét. Desuden svarer han helt stille og roligt på det spørgsmål.

Fair nok ikke at være fan af CR7, men folk generelt har det med at være fuldstændig uobjektive og unuanceret i meget kritik af ham synes jeg. Han skal sku høre meget hate over alt hvad han gør og siger :p

Jeg kan godt forstå at Ronaldo føler sig provokeret i given situation, for når alt kommer til alt, så sidder han til en pressekonference som skal omhandle Champions League og Real Madrid, også kommer der et så tåbeligt spørgsmål som hvad han synes om Messis straffespark, men at han kommer med et hjernedødt svar er jo netop det journalisterne venter på, og i sidste ende er det Ronaldo som fremstår som en jaloux voksenbaby som ikke har fået sin sutteflaske i meget lang tid. Hvorfor ikke bare svare, det var et flot mål? Eller ingen kommentar til målet? Eller gør journalisten opmærksom på, at man sidder til en pressekonference som omhandler Champions League og Real Madrid og derfor kun vil svare på spørgsmål som omhandler disse emner? Så er den lukket og Ronaldo fremstår ikke som en kæmpe idiot.

Jeg ville have meget mere respekt for hans udtalelse, hvis han nu forklarede hvorfor Messi gjorde det? Han siger han ved det, så fortæl det, eller lad være med overhovedet at bringe på banen at du ved det.

Samme eksempel som da han var ''ked af det/sur'' i Real Madrid, han havde gentagende gange fortalt pressen at han var ked af det/sur på Real Madrid, men han ville ikke fortælle hvorfor, hvorfor så bringe det på banen!?

Han gjorde det en enkelt gang, og vi ved ikke hvad det var han havde på hjertet. Sidenhen har han endda unskyldt og tilmed flere gange udtalt at han er glad i Real, senest dette interview og flere gange skudt alle rygter ned som sender ham væk.

10 år 5 måneder siden #30 af Sahinovic

SR4 skrev:

Sahinovic skrev:

Doc.juego skrev:

Sahinovic skrev: - Jeg ved, hvorfor Lionel Messi gjorde det, men jeg vil ikke sige det. Du kan tænke hvad du vil.

Det er lidt ligesom, når man er sammen med en k*****g og hun lige pludseligt ud af den blå luft bliver sur, hun vil gerne bringe det på banen at hun netop er sur, men hun vil sgu ikke fortælle hvorfor hun er sur - hvorfor i helvede så bringe det på banen.

Jeg synes du er urimelig over for Ronaldo nu, dels tænker jeg, som en anden bruger var inde på, at det handler om at Ronaldo ikke skal være top scorer. Så selv om Messi ikke kan komme over ham i denne sæson, kunne ham så få en anden til at være det.
Dels bringer han det vel ikke selv på banen? (Som en sur k******g i din sammenligning) - Betyder den linje oven over citatet ikke at han er blevet spurgt om det? Skulle han så bare havde ladet være med at svare på det?? Isåfald havde folk sku nok bitched over dét. Desuden svarer han helt stille og roligt på det spørgsmål.

Fair nok ikke at være fan af CR7, men folk generelt har det med at være fuldstændig uobjektive og unuanceret i meget kritik af ham synes jeg. Han skal sku høre meget hate over alt hvad han gør og siger :p

Jeg kan godt forstå at Ronaldo føler sig provokeret i given situation, for når alt kommer til alt, så sidder han til en pressekonference som skal omhandle Champions League og Real Madrid, også kommer der et så tåbeligt spørgsmål som hvad han synes om Messis straffespark, men at han kommer med et hjernedødt svar er jo netop det journalisterne venter på, og i sidste ende er det Ronaldo som fremstår som en jaloux voksenbaby som ikke har fået sin sutteflaske i meget lang tid. Hvorfor ikke bare svare, det var et flot mål? Eller ingen kommentar til målet? Eller gør journalisten opmærksom på, at man sidder til en pressekonference som omhandler Champions League og Real Madrid og derfor kun vil svare på spørgsmål som omhandler disse emner? Så er den lukket og Ronaldo fremstår ikke som en kæmpe idiot.

Jeg ville have meget mere respekt for hans udtalelse, hvis han nu forklarede hvorfor Messi gjorde det? Han siger han ved det, så fortæl det, eller lad være med overhovedet at bringe på banen at du ved det.

Samme eksempel som da han var ''ked af det/sur'' i Real Madrid, han havde gentagende gange fortalt pressen at han var ked af det/sur på Real Madrid, men han ville ikke fortælle hvorfor, hvorfor så bringe det på banen!?

Han gjorde det en enkelt gang, og vi ved ikke hvad det var han havde på hjertet. Sidenhen har han endda unskyldt og tilmed flere gange udtalt at han er glad i Real, senest dette interview og flere gange skudt alle rygter ned som sender ham væk.

Når man nu engang blæser det så langt ud af proportioner som han gjorde, så er det en gang for meget, og ja selvfølgelig gjorde han det efter han fik noget af en lønforhøjelse.

Florentino Pérez

• Tore Hansen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #31 af Tore Hansen
Du har ret i armormadrid at jeg er Cr7 fan men jeg har været real fan siden jeg var 6 år.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Tore Hansen.

10 år 5 måneder siden #32 af Kimbo

10 år 5 måneder siden #33 af DarioGomez

Kimbo skrev: Dvs. i 6 år

Og skulle han så - Kimbo - kun være 12, så viste du dig i hvert fald lige som værende noget mere umoden end ham. Tillykke.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S

10 år 5 måneder siden #34 af AmorMadrid

Tore Hansen skrev: Du har ret i armormadrid at jeg er Cr7 fan men jeg har været real fan siden jeg var 6 år.

Det er også helt fint, men måden du formulerede dit indlæg på, fik det til at lyde som om at du var fuldstændig ligeglad med Real Madrid, og at du egentlig kun holdt med dem, på grund af Ronaldo. Jeg er da også stor fan af Ronaldo, men resten af holdet betyder ligeså meget for mig, og jeg har ikke brug for at sige at "uden Ronaldo ville det her hold ikke være en skid", da jeg ikke mener at det er rigtigt på nogen måde :)

10 år 5 måneder siden #35 af Ellehamp
Er det muligt, at han sagde lidt for sjov? For at skabe lidt drama, lidt debatter. Det er trods alt det, vores klub lever af. Drama, kontroverser og underholdning - ikke nødvendigvis titler. Og at dømme efter tråden her, har det virket.

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

10 år 5 måneder siden #36 af SR4

Sahinovic skrev:

SR4 skrev:

Sahinovic skrev:

Doc.juego skrev:

Når man nu engang blæser det så langt ud af proportioner som han gjorde, så er det en gang for meget, og ja selvfølgelig gjorde han det efter han fik noget af en lønforhøjelse.

Han sagde en sætning i medierne og kom aldrig frem med det igen. Så en ting er hvad medierne blæser det op til, men det kan han ikke stå til regnskab for.
Ift. pengene, udtalte han endda at han håber at folk vil forstå, at det aldrig handlede om penge, men nogen vil vidst stadig holde fast på det.
Men hvis du tror han havde lyst til at gøre sig uvenner med hele ledelsen og Real pga. en lønforhøjelse han alligevel ville få, så er det selvfølgelig op til dig at tro :)

Leveret af Kunena Forum