Optakt: Må den bedste gladiatorer blive spansk

10 år 4 måneder siden #61 af Steen
Jeg forstår ikke kritikken af Kroos. Han har én rolle, og det er at være spilfordeler foran midtbanen, hvilket han udfører til perfektion. Du finder ikke en der er bedre til dette end Kroos. Han er uden tvivl truppens mest rolige og intelligente spiller på bolden. Klart, hans defensive kvaliteter er ikke de bedste, men det har indtil videre ikke været dette, som har kostet os.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Roesen7, MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #62 af MadridistaPorVida

Steen skrev: Jeg forstår ikke kritikken af Kroos. Han har én rolle, og det er at være spilfordeler foran midtbanen, hvilket han udfører til perfektion. Du finder ikke en der er bedre til dette end Kroos. Han er uden tvivl truppens mest rolige og intelligente spiller på bolden. Klart, hans defensive kvaliteter er ikke de bedste, men det har indtil videre ikke været dette, som har kostet os.

Endelig en der også har det på samme måde, og jeg synes endda også at han spillede virkelig godt defensivt. forstår virkelig ikke den negative kritik. Og vi spillede ikke den bedste kamp nej, men vi gjorde det godt nok, Mega glad for defensiven idag, selvom vi laver nogle uhyggelige fejl host host ramos...

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved MadridistaPorVida.

10 år 4 måneder siden #63 af Ellehamp

Sahinovic skrev:

Ellehamp skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Ellehamp skrev: YEES!! Hvem skulle have troet det? Vi vinder! Vi vinder! Jeg turde ikke engang håbe på et kryds! Vi vinder!

Dejligt med en god omgang negativitet.
Jeg synes maaske jeg kan dufte en smule ironi, men jeg er meget i tvivl :-D
Jeg havde heldigvis selv $200 paa dem

På os? Tillykke med det!
Jeg er bestemt ikke ironisk. Hold da op, hvor er jeg glad! Jeg så ikke kampen, så jeg skal ikke kommentere på spillet, men jeg havde godt nok ikke regnet med en sejr (jeg krydsede i stilhed fingre om en uagjort men turde ikke sige det højt). Men der kan man bare se. Nogle gange besejrer David Goliat.

Tag den!

Jeg kan sgu godt lide dit positive mindset, men det var nu bare AS Roma vi spillede imod, vi fik dem til at se bedre ud end de egentligt er, fordi vi næsten er ligeså udueligt et hold.

Blæsevejr med hvorden vi spiller. Vi har to udebanemål. Scorer vi et mål hjemme, så skal de tosser op og score tre. Ellers er vi i kvartfinalen.
Kvartfinalen!
Blandt de otte bedste i Europa. Så kan det være lige meget, hvor godt eller hvor dårligt vi spiller.
Og når der tilmed var en basse fra Cristiano og Jese, kunne man ikke lade være med at falde i søvn med et smil.

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre

10 år 4 måneder siden #64 af ChrillRM14

Steen skrev: Jeg forstår ikke kritikken af Kroos. Han har én rolle, og det er at være spilfordeler foran midtbanen, hvilket han udfører til perfektion. Du finder ikke en der er bedre til dette end Kroos. Han er uden tvivl truppens mest rolige og intelligente spiller på bolden. Klart, hans defensive kvaliteter er ikke de bedste, men det har indtil videre ikke været dette, som har kostet os.

Jeg har været rimelig negativ omkring Kroos på det sidste, men det bunder måske i sidste ende bare i min frustration over vores midtbanestruktur.

Mange - og mig inkluderet - har efterhånden bragt balancen omkring midtbanen frem som et af hovedproblemerne de seneste sæsoner. Der er for langt mellem den defensive kæde og så midtbanen, og vi bliver gang på gang udstillet i netop ikke at kunne lægge et ordentligt pres eller dominere midtbanen, fordi den er lettere usammenhængende. Kroos og Modric er hver især fantastiske spillere, men når de bliver krydret med en offensiv midtbanespiller i Isco eller James, Kovacic osv, som egentlig bare er bedst til at tvinge bolden fremad - og intet ondt i det, ja så skaber vi altså også hullerne den anden vej.
Modric er igen begyndt at spille god fodbold, og ham kan jeg simpelthen ikke undvære. Kroos er en verdensklasse boldflytter (ordet skal læses uden negative konnotationer), men jeg synes ikke længere, at det er en spiller som ham, som vi mangler. I mit hoved mangler vi en stærk, aggressiv defensiv midtbanespiller, der kan tage alle slagene og skabe synergi mellem midtbane og forsvar. En som selvfølgelig også kan have et stort overblik, men som primært er en spiller nogle meter bag Modric. Verratti eller Kanté fra Leicester er nævnt, og selvom sidstnævnte højest sandsynlig ikke har niveauet til Real Madrid, så er det en spiller som ham vi i klubben mangler og allerede har manglet i en del sæsoner nu, og jeg synes, at det er på bekostning af Kroos.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

10 år 4 måneder siden #65 af Neye
En to-målssejr mod et tændt Romahold i Rom, er et rigtigt godt resultat. Der blev gået til makronerne og vores offensiv var temmelig belastet af hvor crowded der var på Romas banehalvdel, når vi havde bolden. Vores kontrollerende boldbesiddelse havde igen svære kår, som den nærmest som hovedregel har det på udebane og selvfølgelig kunne det være en rigtig god ide, at overveje om ikke vi bør stille op i en anden formation end 4-3-3 på udebane og med brug af en rigtig 6´er, når vi nærmest på forhånd kan forudse hvordan kampen kommer til at foregå? Problemet er, at vi ikke har en 6´er der er god nok. Verratti er et rigtig godt bud på en sådan 6´er men der er lang tid til sommer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 år 4 måneder siden #66 af asp3200

Problemet med Kroos er at han i meget af tiden bare kigger fodbold når vi forsvarer og så når han endelig moser frem så efterlader han sig et mega tomrum som er nemt for modstander holdet at spille sig frem i, skete mange gange igår som studiet også pointerede flere gange.

Han er perfekt til at fordele, men mod de gode hold så bliver vi splittet ad hvis det fortsætter sådan, især hvis vi spiller med både isco og james. En af dem skal simpelthen ud og sidde ift kovacic når vi møder Bayern, eller Barcelona.

Da kovacic kom ind blev midtbanen meget mere kontrollerende og kompakt.

10 år 4 måneder siden #67 af DarioGomez

Ellehamp skrev:

Sahinovic skrev:

Ellehamp skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Ellehamp skrev: YEES!! Hvem skulle have troet det? Vi vinder! Vi vinder! Jeg turde ikke engang håbe på et kryds! Vi vinder!

På os? Tillykke med det!
Jeg er bestemt ikke ironisk. Hold da op, hvor er jeg glad! Jeg så ikke kampen, så jeg skal ikke kommentere på spillet, men jeg havde godt nok ikke regnet med en sejr (jeg krydsede i stilhed fingre om en uagjort men turde ikke sige det højt). Men der kan man bare se. Nogle gange besejrer David Goliat.

Tag den!

Jeg kan sgu godt lide dit positive mindset, men det var nu bare AS Roma vi spillede imod, vi fik dem til at se bedre ud end de egentligt er, fordi vi næsten er ligeså udueligt et hold.

Blæsevejr med hvorden vi spiller. Vi har to udebanemål. Scorer vi et mål hjemme, så skal de tosser op og score tre. Ellers er vi i kvartfinalen.
Kvartfinalen!
Blandt de otte bedste i Europa. Så kan det være lige meget, hvor godt eller hvor dårligt vi spiller.
Og når der tilmed var en basse fra Cristiano og Jese, kunne man ikke lade være med at falde i søvn med et smil.

HAHA!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

10 år 4 måneder siden #68 af Sahinovic

Ellehamp skrev:

Sahinovic skrev:

Ellehamp skrev:

R7CR7GB11 skrev:

På os? Tillykke med det!

Tag den!

Kvartfinalen!

Men misser du ikke hovedpointen?

Vi er nok højst sandsynligt videre til kvartfinalen, og når det nu engang var imod Roma, så havde alt andet jo været en skuffelse af de helt store. Forventningen til Real Madrid er jo at de vinder Champions League, og det gør man altså ikke når man levere en så dårlig indsats som igår (ikke første gang vi levere så dårlig en indsats under Zidane), det var mildest talt bekymrende og det var Benítez om igen. Møder vi et hold som bare er et halv eller et helt niveau bedre end Roma, så kommer vi altså ikke længere end kvartfinalen.

Jeg ville kunne forstå din begejstring hvis du var Wolsfburg eller supporter af et andet ligegyldigt hold, men som Real Madrid supporter så er kvartfinalen da et minimum. (Jeg tror dog stadig på at du troller).

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 4 måneder siden #69 af BBB

Ellehamp skrev:

R7CR7GB11 skrev:

På os? Tillykke med det!

Tag den!

Du holder med Real Madrid, ikke AGF.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 4 måneder siden #70 af BBB

Real Madrid skrev: Er vi noget dertil, hvor vi skal tage det svære valg at sende Kroos og James videre til sommer?

Kroos imponerer mig ikke (mere). Det kan skyldes måden han bliver brugt, men jeg vil foretrække en anden type med lidt mere power. Samme gælder James, han er hverken fugl eller fisk. Hverken den lynhurtige kantspiller ala Jesé og Bale, eller den lille tekniker med de små finurligheder ala Isco. Det er to svære valg, men i min optik nødvendige, hvis vi igen skal tilbage på toppen. De Gea er et must til sommer, derudover så mangler vi en direkte erstatning for Kroos, hvorimod jeg håber vi satser 100% på Isco, og måske finder en spiller med potentiale, der passer på profilen, men måske skal komme fra baghjul og presse på.

Forestil dig vi får et stort lokum i stedet for Kroos. Modstanderne dækker Modric og Kovacic op. Nu skal lukummet gøre noget på egen hånd.

Er det at foretrække?

10 år 4 måneder siden #71 af R7CR7GB11

BBB skrev:

Real Madrid skrev: Er vi noget dertil, hvor vi skal tage det svære valg at sende Kroos og James videre til sommer?

Kroos imponerer mig ikke (mere). Det kan skyldes måden han bliver brugt, men jeg vil foretrække en anden type med lidt mere power. Samme gælder James, han er hverken fugl eller fisk. Hverken den lynhurtige kantspiller ala Jesé og Bale, eller den lille tekniker med de små finurligheder ala Isco. Det er to svære valg, men i min optik nødvendige, hvis vi igen skal tilbage på toppen. De Gea er et must til sommer, derudover så mangler vi en direkte erstatning for Kroos, hvorimod jeg håber vi satser 100% på Isco, og måske finder en spiller med potentiale, der passer på profilen, men måske skal komme fra baghjul og presse på.

Forestil dig vi får et stort lokum i stedet for Kroos. Modstanderne dækker Modric og Kovacic op. Nu skal lukummet gøre noget på egen hånd.

Er det at foretrække?

Jeg maa indroemme at det er begraenset hvor mange PSG kampe jeg ser, men er det ikke netop noget som Veratti ogsaa i stand til? :-)
Det er i hvert fald min opfattelse baseret paa de kampe jeg nu engang har set med ham, samt adskillige YouTube klip ;-)

10 år 4 måneder siden #72 af asp3200

R7CR7GB11 skrev:

BBB skrev:

Er det at foretrække?

Jeg maa indroemme at det er begraenset hvor mange PSG kampe jeg ser, men er det ikke netop noget som Veratti ogsaa i stand til? :-)
Det er i hvert fald min opfattelse baseret paa de kampe jeg nu engang har set med ham, samt adskillige YouTube klip ;-)

Fuldstændig korrekt. Problemet er bare at han lige har forlænget sin kontrakt, dog nævnes der ingen købsklausul men mon ikke den ligger meget højt.

Leveret af Kunena Forum