Zidane: 50-50 kamp
Zidane havde stort overskud på dagens pressemøde, hvilket det store smil på franskmandens læber vidner om.
Real Madrids franske træner, Zidane, mødte i dag den internationale presse forud for kampen mod Legia tirsdag aften. Der var smil på franskmandens læber, hvilket vidner om stort overskud i den madrilenske lejr oven på den særdeles overbevisende sejr mod Betis i lørdags. Realmadrid.com har bragt interviewet og I får som altid oversættelsen på madridista.dk:
Nøglen til sejr
- Begge hold spiller i denne samme turnering, så vi er på samme niveau. Det er en 50-50 kamp. Vi skal starte godt og gøre det svært for dem fra dommerens første fløjt. Selvom mange personer siger, at der forskel på holdene, spiller vi i den samme turnering, og hvis der er en forskel, er vi nødt til at vise det på banen.
Betis-kampen
- Ja, jeg er tilfreds med arbejdet (i kampen, red.). Når arbejdet er veludført, kan vi opnå store ting. Efter en som mod Betis, kan en træner kun være glad. Vi gjorde det godt fra start til slut. Nu har vi en ny kamp og en ny opgave - det vil ikke blive en gentagelse af 6-1 kampen.
James
- Han er tilpas - han har det bedre. Det er hans første træning med holdet og han har det godt. Ingen ubehag, fysisk er han oven på og han blev tilbage og trænede frispark. Han er OK.
Isco
- Han er en vigtig spiller. I vil koncentrere jer om én spiller, men han gør det godt. Han kender udfordringerne, men han arbejder hårdt og jeg er glad for hans indsats (mod Betis, red.) og hans mål. Han er vigtig og jeg kan lide ham.
Benzema
- Han har brug for nogle kampe, for at føle sig bedre. Det vigtigste er, at han ikke får samme problemer som tidligere. Det er vigtigt, at han får flere kampe i træk. Vi skal være forsigtige - han skal ikke spille alle kampe. Alle spillere ønsker at spille. Han ser ud til at have det fint og skal bare blive ved med at gøre de samme ting.
Asensio
- Jeg prøver at forklare omstændighederne til de involverede. Jeg snakker ikke med Marco hver dag. Han træner godt og er til disposition for holdet. Han arbejders for såvel sig selv som holdet. Han vil få sine minutter og det vigtigste er, at han er klar til det.
Enzos panenka
- Han fortalte ikke mig, hvordan han ville tage straffesparket. Jeg så det, og det var godt. Han scorede målet. Hvis man forsøger det (panenka, red.) og ikke scorer, kan det give dig problemer. Men når du scorer, er der ingen problemer.
Stimen
- De tre uafgjorte kampe i ligaen er en del af fodbold. Vi ved, at vejen til opnå noget denne sæson er meget lang. Vi skal være fokuseret i alle kampe. Ingen kampe er nemme - det skal være omdrejningspunktet. Vi er ubesejret i 22 kampe. Det er dejligt, men det vigtigste er at fortsætte denne stime.
Morata
- Han er rigtig god, arbejder hårdt og vil få sine minutter. Han ved, hvor han er. Han er fokuseret og skal nok spille kampe her. Når han spiller, gør han, hvad der forlanges af ham. - det er det vigtigste. Vi er et hold og opnår alle ting sammen. Der er spillere, som vil spillere mindre end andre. Sådan er det altid.
Legias fans
- Sikkerhed er nødvendigt, som ved alle kampe på Bernabéu.
Præsident Hollandes udtalelse
Ja, de er irriterende. Der er altid irriterende, når en anden snakker om en spiller - det er normalt. Alle kan have en mening, men jeg deler den ikke, og det er essensen. Vi har en kamp i morgen, det samme har Benzema og den er vi nødt til at koncentrere os om. Derfor er det et svært emne at tale om.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Begge hold spiller i denne samme turnering, så vi er på samme niveau. Det er en 50-50 kamp. Vi skal starte godt og gøre det svært for dem fra dommerens første fløjt. Selvom mange personer siger, at der forskel på holdene, spiller vi i den samme turnering, og hvis der er en forskel, er vi nødt til at vise det på banen.
Få nu den f*cking idiot væk fra pressekonferencerne. Det er dybt til grin, at han skal lukke sådan noget l*rt ud. Han udtalte også dette for nyligt:
Selvfølgelig vil jeg blive smidt ud. Jeg ved ikke hvornår. Det kan være om seks måneder eller et år. Det er normalt, og det er virkeligheden, og derfor prøver jeg at nyde hvert øjeblik
Jeg tror ikke det er muligt, at finde en ''træner'' med en større tabermentalitet end franskmandens.
Og ja, jeg er godt klar over at han på samme tid siger, at holdet skal vise at der er en forskel, men det ændrer stadig ikke på, at han udtaler, at kampen er 50/50. Man skal være ydmyg, men slet ikke i den grad som han er.
Man skal udvise respekt, men SLET ikke på den måde, som Zidane gjorde på dagens pressemøde. Det er lidt pinligt faktisk!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Selvfølgelig er det ikke en 50/50 kamp, men forinden kampen i lørdags, havde vi altså et hold som havde smidt point 4 kampe i træk og hvor 3 af dem var pga. manglende intensitet - muligvis grundet en tankegang om, at sejren ville komme nemt til os. Med det i mente, synes jeg det er fint nok at minde spillerne om, at de ikke har nemme kampe. Spillerne er ikke dumme(i hvert fald ikke dem alle sammen ;-) ) - de ved godt de er bedre uagtet hvad Zidane siger. Men nogle af dem har nok brug for at få af vide, at ikke alt kommer nemt til dem. Specielt ikke efter en 5 måls sejr i weekenden.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Det stemmer bare ikke overens med vi vil betragtes som en af de bedste og største klubber i verden. Der er ingen som ser skævt, slagter eller vil have ham fyret, hvis han udtaler at han mener Real Madrid skal vinde den kamp. Der skal være klasseforskel når Ronaldo's ugeløn er højere end Legia's årsomsætning. Længere er den jo ikke!
Man skal altid have respekt for modstanderen, men det er simpelthen kun hykleren værdigt at udtale sig sådan. Pep er manden jeg hentyder til, hvis nogle skulle være i tvivl.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Vi har spillet to gode kampe i sæsonen indtil videre. Sæson-åbneren ude mod La Real på en vanskelig udebane og så udekampen mod Real Betis, som ikke havde tabt på hjemmebane siden april 2015. Mens resten af kampene har været direkte pinlige. Derfor synes jeg ikke det ville klæde Zidane at udvise hovmod ovenpå weekendens kamp - Real Madrid har stadig ufattelig meget arbejde, der skal gøres. Og der er samtidig ufattelig meget, der kan gå galt. Hovmod og arrogance klæder hverken Zidane eller klubben. Så hvorfor ikke bare vise overskuddet ved at levere gode præstationer på grønsværen? Det vil hvert fald tiltale mig mest.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Man kan jo også bare nedjustere forventningerne lidt. Europa League er selvfølgelig også og flot turnering at deltage i. Ligesom en top 5 plads i ligaen er flot.
Det stemmer bare ikke overens med vi vil betragtes som en af de bedste og største klubber i verden. Der er ingen som ser skævt, slagter eller vil have ham fyret, hvis han udtaler at han mener Real Madrid skal vinde den kamp. Der skal være klasseforskel når Ronaldo's ugeløn er højere end Legia's årsomsætning. Længere er den jo ikke!
Man skal altid have respekt for modstanderen, men det er simpelthen kun hykleren værdigt at udtale sig sådan. Pep er manden jeg hentyder til, hvis nogle skulle være i tvivl.
Det kan godt være, at han er en smuuuule for tilbageholden med vurderingen af RM som selvfølgelig favorit, men når holdet har spillet, som det nu engang har gjort den seneste tid, så er det helt på sin plads, at han underforstået i interviewet også understreger, at holdet ikke BARE skal tage en sejr for givet. For en sejr har ikke været kutymen den seneste måneds tid.
Zidanes udtalelser viser jo netop, at han fuldt og fast - rent implicit ved udtalelserne - ved, at RM ikke bare går ud og kører modstanderne over, når vi har de spillemæssige problemer, vi har. Der er ingen tabermentalitet i det da.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Hvad tror I (nogle af jer) at obligatoriske pressekonferencer handler om? Hvad Zidane siger til pressen har jo ikke nødvendigvis noget at gøre med hans reelle holdning, og slet ikke noget at gøre med hvad han siger til spillerne...
Zidane skal møde op. Pressekonferencen bliver altså ikke afholdt fordi Zidane / Real Madrid har noget positivt på hjertet, men for at give pressen muligheden for at få noget at arbejde med. Zidanes opgave er at påvirke (begrænse) hvad en overfortolkende og sensationssøgende presse kan skrive om Real Madrid. Derfor er han ofte vag og diplomatisk - fordi han ved i hvilke situationer man ikke skal sige bestemte ting. Hvad kunne Zidane vinde på et pressemøde som dette? Ikke særlig meget. Hvad kunne han tabe....?
Nu har jeg ikke selv deltaget i træningen i Ciudad Real, de seneste dage. Men jeg tør godt garantere, at den iltre franskmand har haft skåret det helt ud pap, at spillerne skal slå Legia godt og grundigt!
Jeg synes, den er svær. Naturligvis skal man passe på med at få en decideret tabermentalitet, men det synes jeg nu ikke er tilfældet, blot fordi man viser modstanderen respekt.
Respekt er åbenbart mange ting så. For mig er respekt ihvertfald ikke, at han får Legia til at fremstå ligeså gode som Real Madrid, for det er de jo langtfra. Om de kan slå Real Madrid eller ej er vel egentlig lidt irrelevant. Alle kan slå hinanden på en god dag, men dertil er der immervæk stor forskel på kvaliteten hos de 2 mandskaber, og det er her min pointe ligger. Det er jo ikke arrogance at konstatere Real Madrid skal have de 3 point. Ligesom det ikke er hovmod at sige Betis ikke er ligeså store mesterskabskandidater som Real Madrid som f.eks..
ChrillRM14 skrev:
Det kan godt være, at han er en smuuuule for tilbageholden med vurderingen af RM som selvfølgelig favorit, men når holdet har spillet, som det nu engang har gjort den seneste tid, så er det helt på sin plads, at han underforstået i interviewet også understreger, at holdet ikke BARE skal tage en sejr for givet.
En smule? Haha :D Jeg forstår ikke mentaliteten, hvis jeg skal være helt ærlig. Hvorfor betyder det nu, at man tager noget for givet, hvis man har forventning til en sejr? Vi kan jo ikke rende rundt og være Manchester United og gå efter den uafgjorte kamp. Det klæder vel ikke rigtig nogen.
Det er en kamp ligesom alle hvor der skal være fokus, men det burde være selvsagt, selvom det ikke lige altid ser sådan ud.
M_linding
Hvad kunne Zidane vinde på et pressemøde som dette? Ikke særlig meget. Hvad kunne han tabe....?
Zidane - den hellige ko. Skulle han tabe ved at sige holdet er favorit? Zidane kunne sige så mange andre positive ting, men vælger hyklerens vej, og den vej bryder jeg mig ikke om. Lad os nu kalde en spade for en spade. Vi taler altså om den nuværende Champions League vinder som er det mest overlegene hold i europæisk sammenhæng. Ligger på 1. pladsen i Spanien, hvor Legia ligger nr. 13 og er relativt nye i Chl. Faktisk aner jeg ikke engang om det er deres første gruppespil overhovedet.
Jeg kan bare ikke se hvad Zidane skulle tabe ved at sige vi selvfølgelig er favoritter til opgøret, men der er fuld fokus og koncentration til opgøret, da de ikke vil undervurdere Legiamandskabet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos