Officielt: Cristiano Ronaldo vinder Ballon D´or

9 år 7 måneder siden #13 af JSaxtorph

SR4 skrev: www.fcbarcelona.dk/Nyheder/officielt-ron...-or-foran-messi.html

En anderkendelse af Ronaldos præstationer ville klæ' dem. Nårh men de fortsætter bare den catalanske stil :D

Helt fantastisk at 16 CL-mål bliver til, at han ikke var særlig afgørende for Real. :D
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved JSaxtorph.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #14 af SR4
Ronaldinho roser Ronaldo på facebook og anerkender hans betydning for både Real og Portugal i år. En sjældenhed at en tidligere Barca-spiller kan udvise lidt stil.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 7 måneder siden #15 af Kassow-Rossing

Pelle skrev:

Kassow-Rossing skrev:

SR4 skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Kratmus skrev: Tillykke til Ronaldo og også fortjent! Men der skal andre boller på suppen, hvis han skal hente den igen næste år! Det er forståeligt hans skade taget i betragtning, men niveauet har ikke været til top 3 siden EM og indtil mod Atletico. Nu er der positive tendenser igen :)

Ronaldo har ellers scoret mål på samlebånd siden han kom sig ordentligt over sin skade. Han nåede faktisk også at blive topscorer i La Liga i denne sæson (ved at overhale netop Messi) inden Zidane valgte at spare ham mod Deportivo la Coruña. Det betyder at han ikke kommer til at gå til nytår som topscorer men har til gengæld en kamp i hånden og viden om at han har siddet ude med skader mange kampe denne sæson.

Folk har det med at kalde Ronaldo for færdig før han er det. Det så vi for otte år siden fra United fansene og vi har set det flere gange hver sæson sidenhen. Måske er det på tide at vente med at kalde ham færdig til han rent faktisk er færdig?

Ronaldo har scoret i rigtig få kampe, men har blot scoret mange i de få han har. Det viser alt for store udsving men håber da selvfølgelig han fordeler målene bedre de næste kampe. Og han får en offensiv med sig der rent faktisk kan spille bold.

Han har også spillet i rigtig få kampe, fordi han sad ude med skade i starten af sæsonen og også har siddet ude få enkelte gange sidenhen. Blandt andet i sidste spillerunde. Hans mål er blot presset godt sammen på de kampe, han har spillet.

Skulle du nu ikke lige prøve at holde dig til fakta?
Ronaldo har spillet 11 ud af 15 kampe i ligaen, og han har spillet alle 6 kampe i CL. Det betyder, at han i alt er gået glip af 4 kampe i denne sæson.

Ud af de i alt 17 kampe, har han scoret 12 mål. De 10 af målene er scoret i ligaen.
10 mål på 11 kampe ser umiddelbart rigtig godt ud.

Hvis man så kigger på, hvornår målene er faldet, ser det knap så godt ud:

1 mod Betis
1 mod Osasuna
2 mod Gijon
3 mod Alaves
3 mod Atletico

Ronaldo har altså scoret i under halvdelen af de kampe, han har deltaget i. Det er ikke godt nok. Længere er den altså ikke.

Var det virkelig den her, jeg skulle finde? :)

Wow.. Måske du skulle prøve at læse, hvad jeg skrev..

Lad mig gentage: "Ronaldo har ellers scoret mål på samlebånd siden han kom sig ordentligt over sin skade."

"siden han kom sig ordentligt over sin skade."

Det gjorde han ikke i den første kamp. Eller den anden. Eller den tredje. Han er faktisk først for nyligt kommet sig ordentligt over sin skade, og sidenhen har han scoret mål på samlebånd. Jeg vidste godt at der ville være en eller anden, der nok skulle læse forkert. Jeg forsøgte at gøre mig så tydelig som mulig. Ronaldo var semi-skadet i mange af de første kampe, han spillede. Du husker sikkert de mange diskussioner om netop den disponering i starten af sæsonen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 7 måneder siden #16 af Pelle
Årh Kassow, stop dog op engang - og læs dit eget indlæg. Du skriver ordret, at Ronaldo har spillet få kampe, hvilket har resulteret i de få mål. Det er jo ganske enkelt ikke sandt, hvilket statistikken med al tydelighed viser.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 7 måneder siden #17 af Kassow-Rossing
Seriøst Pelle :) Kan du ikke læse? :) Kom nu altså.

Jeg skrev det netop så tydeligt og i flere omgange, så jeg var sikker på, at du ikke ville misse det.

Efter Ronaldo kom sig ordentligt over sin skade, har han ikke spillet mange kampe. Og i den periode har han banket mål ind på samlebånd til en sådan grad at han nåede at blive midlertidig topscorer i La Liga indtil han blev sparet. Jeg tror du skal tage og stramme lidt op.

9 år 7 måneder siden #18 af Pelle

Kassow-Rossing skrev: Seriøst Pelle :) Kan du ikke læse? :) Kom nu altså.

Jeg skrev det netop så tydeligt og i flere omgange, så jeg var sikker på, at du ikke ville misse det.

Efter Ronaldo kom sig ordentligt over sin skade, har han ikke spillet mange kampe. Og i den periode har han banket mål ind på samlebånd til en sådan grad at han nåede at blive midlertidig topscorer i La Liga indtil han blev sparet. Jeg tror du skal tage og stramme lidt op.

Haha modtaget, jeg strammer sgu bare op.
Jøsses altså...

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 7 måneder siden #19 af Kassow-Rossing
Du får ret, jeg får fred. Og det gør resten af forum også.

Du er velkommen til at skrive en privat besked. Jeg tror ikke vi bliver enige i tråden her, og jeg synes ikke det skal gå ud over de andre.

9 år 7 måneder siden #20 af Kassow-Rossing
Vidste ikke om jeg skulle poste den i Sjov og Spas tråden eller her :) Men her kommer de:

Messi havde flest mål, chancer, frispark, hattricks
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/officielt-ron...-or-foran-messi.html

Ingen troværdighed i top 17
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/ballon-d-or-2016-her-er-top-17.html

Fifa og Balon d'Or
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/derfor-har-fi...pet-ballon-d-or.html

Skandale, skandale, skandale
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/skandale-inie...bedste-i-verden.html

Enjoy :) Man skal ikke have en PhD eller Cand.merc. for at være skribent.

9 år 7 måneder siden #21 af BBB
Normalt gider jeg simpelthen ikke læse de nyheder, men jeg kan godt lide Iniesta, så den nyhed læste jeg alligevel. Jeg faldt dog over denne udokumenterede påstand:

Årets Ballon d'Or, som altså udelukkende arrangeres af France Football, efter at FIFA har afbrudt samarbejdet for at uddele deres egen pris, er straks efter mandagens kåring blevet kritiseret, hvor man ifølge mange har lidt et stor knæk i både troværdighed og seriøsitet

Det er fandme ærgerligt at forsøge at drive et halvseriøst medie, og så referere til "mange" uden at komme nærmere ind på, hvem det skulle være. I øvrigt er det ret ærgerligt at skulle læse flere navne (der i øvrigt alle har været tættere på at vinde Ballon d'Or end Iniesta :-D ) være stavet forkert.

Stavefejl og elendig journalistik har dog intet at gøre med uddannelsesniveau at gøre. Jeg kender også mange elendige journalister, cand. merc'ere og professorer. :-D

9 år 7 måneder siden #22 af Sebberg

Kassow-Rossing skrev: Vidste ikke om jeg skulle poste den i Sjov og Spas tråden eller her :) Men her kommer de:

Messi havde flest mål, chancer, frispark, hattricks
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/officielt-ron...-or-foran-messi.html

Ingen troværdighed i top 17
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/ballon-d-or-2016-her-er-top-17.html

Fifa og Balon d'Or
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/derfor-har-fi...pet-ballon-d-or.html

Skandale, skandale, skandale
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/skandale-inie...bedste-i-verden.html

Enjoy :) Man skal ikke have en PhD eller Cand.merc. for at være skribent.

Det er sku lidt tragikomisk at læse de nyheder - ligesom det er at læse på deres forum. Jeg bliver nødt til at tage fat i den kære Iniesta.

Hands down: Andrés er en abnormt dygtig fodboldspiller. Jeg kan alligevel ikke få lidt brækfornemmelse, når jeg fornemmer og mærker den heltestatus, han har fået. Det er som om, at alle Barca-fans har fået indprintet sæson 08, 09 og 10 på nethinden - og at Iniesta så er den samme Iniesta som dengang, uanfægtet af hvordan han præsterer i dag.

Han er da ekstremt dygtig, og han laver til tider nogle aktioner, der efterlader våde underbukser hos samtlige Culés og TV3's eksperter. Jeg synes bare ikke, at han er ligeså god mere. Jeg synes eksempelvis, at vi har en dygtigere midtbanespiller i Modric. Han er mere komplet og fylder mere i kampene. Så er det rigtigt, at han ikke lige laver den dødsaflevering, som Iniesta indimellem - sjældnere og sjældnere - disker op med, men det er jo også bare en del af ligningen.

'Man kan se, hvor meget Iniesta betyder for Barcelona, når han er skadet'. Ja okay. Men er det pga. ham eller alternativerne? Måske en mellemting og det glemmer man. Det er jo klart, at savnet er enormt, når ingen af de andre midtbanespiller kan udfylde noget nær den samme rolle som Iniesta. Rakitic og Gomes er fine boldspillere, men har slet ikke det samme drive og sikkerhed med bolden. Der har vi en langt større bredde, når Modric, Kroos eller Isco er på sidelinjen.

Hey - jeg siger ikke, at Iniesta ikke er blandt den absolutte topelite, når det kommer til midtbanespillere. Jeg siger bare, at det billede, som folk har af ham, måske bærer lidt for meget præg af fortidens meritter. Det minder mig lidt om Rooney, der også i mange år levede på gamle præstationer.

Derfor får jeg lidt sure opstød, når jeg læser artikler og tonsvis af forumindlæg om, hvor vildt det er, at Vardy, Mahrez og Payet er foran Iniesta til årets Ballon D'or. Kom nu altså - i deres hoved skulle han være nr. 3 eller 4. Vi skal slet ikke underkende spanierens fremragende kvaliteter, men hvorfor skulle folk stemme en 'forholdsvis anonym' Iniesta ind foran spillere, der rent faktisk har trukket overskrifter i år. Jeg tror da, at alle fodboldkyndige ville vælge Iniesta på deres hold fremfor ovenstående, men det er så ikke rigtig det, der var spørgsmålet i forbindelse med denne afstemning.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 7 måneder siden #23 af Kassow-Rossing
Balon d'Or afstemningen og kåringen har natuuuuuuurligvis mistet al betydning og kan ikke bruges til noget, men 5 > 4.

Og hvis Messi vinder næste år for 2017, så er han natuuuuuuuuurligvis verdens bedste spiller fordi han har 6 Balon d'Ors. Det må man ikke være i tvivl om. Så for at gøre regnskab:

1. Balon d'Or betyder intet. Den er ikke retvisende. Og alt efter om FIFA vælger Ronaldo eller Messi, så har den titel snart heller ingen værdi.
2. Men at have 5 Balon d'Ors er sindssyg meget bedre end at have 4 Balon d'Ors. Husk det nu.

Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, AmorMadrid

9 år 7 måneder siden #24 af ChrillRM14

Kassow-Rossing skrev: Balon d'Or afstemningen og kåringen har natuuuuuuurligvis mistet al betydning og kan ikke bruges til noget, men 5 > 4.

Og hvis Messi vinder næste år for 2017, så er han natuuuuuuuuurligvis verdens bedste spiller fordi han har 6 Balon d'Ors. Det må man ikke være i tvivl om. Så for at gøre regnskab:

1. Balon d'Or betyder intet. Den er ikke retvisende. Og alt efter om FIFA vælger Ronaldo eller Messi, så har den titel snart heller ingen værdi.
2. Men at have 5 Balon d'Ors er sindssyg meget bedre end at have 4 Balon d'Ors. Husk det nu.

Damn... Ja, det er sgu en kompliceret verden, vi lever i... Man føler sig jo helt dum, når man ikke kan følge logikken :(

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Leveret af Kunena Forum