Officielt: Cristiano Ronaldo vinder Ballon D´or

9 år 7 måneder siden #61 af Kassow-Rossing

Dios skrev: Som jeg ser det så er Ronaldo kun overlegen på hovedet og hans placeringsevne. Messi er overlegen på alle andre punkter, og det vil tale for Messi's fordel, hvis det skulle blive et tæt løb igen, som jeg desværre ikke rigtig tror på.

Det har man sagt i tre år. Alligevel bliver han ved. Ronaldo har endda vundet to Balon d'Ors de sidste tre år. Hvis den kommende sæson igen byder på en Ronaldo der slår til når der er mest brug for ham og en Messi der gemmer sig i de store kampe, så er han storfavorit igen. Det kræver at han er så afgørende for sine hold, som han var i 2016. Eller vil jeg mene at han er underdog i de kommende år fremover.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #62 af Dios

Kassow-Rossing skrev:

Dios skrev: Som jeg ser det så er Ronaldo kun overlegen på hovedet og hans placeringsevne. Messi er overlegen på alle andre punkter, og det vil tale for Messi's fordel, hvis det skulle blive et tæt løb igen, som jeg desværre ikke rigtig tror på.

Det har man sagt i tre år. Alligevel bliver han ved. Ronaldo har endda vundet to Balon d'Ors de sidste tre år. Hvis den kommende sæson igen byder på en Ronaldo der slår til når der er mest brug for ham og en Messi der gemmer sig i de store kampe, så er han storfavorit igen. Det kræver at han er så afgørende for sine hold, som han var i 2016. Eller vil jeg mene at han er underdog i de kommende år fremover.

Og her skrev jeg:

Så længe Ronaldo forbliver så afgørende for Real Madrid som han er, så længe synes jeg han skal regnes for værende den bedste sammen med Messi.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 7 måneder siden #63 af Kassow-Rossing
Måske jeg skulle have skrevet, at jeg var enig med dig i det meste.

Dernæst kunne jeg have tilføjet dit citat og skrevet, at det har man sagt om Ronaldo i tre år.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 7 måneder siden #64 af ChrillRM14

Dios skrev: ChrillRM14 skrev:

Jeg synes der er flere punkter, hvor Ronaldo excellerer ifht Messi, men det ville som sagt ikke give mening at sammenligne Messi med disse, da det, ja, er håbløst.

Jeg er faktisk interesseret i, at hører hvilke punkter der er tale om? :)

Problemet med de krav er, at det ikke altid vil være den bedste fodboldspiller som vinder prisen. For lad os antage, at det udelukkende handler om titler, så vil man jo fuldstændig se bort fra Ronaldo og Messi, som jo er de klart 2 bedste spillere i verden, og som har været det de sidste 8-9 år, hvis ikke de 2 ender ud med et stort trofæ. For det hjemlige mesterskab er vel ligeså meget værd om det bliver vundet i England eller Spanien, så her vil det være Chl/og eller EM og VM trofæet som vægter tungest.

Så længe Ronaldo forbliver så afgørende for Real Madrid som han er, så længe synes jeg han skal regnes for værende den bedste sammen med Messi. Fordelingen af deres Ballon'dOr har jo også været helt fair. Ronaldo har mistet stort set alt der gjorde ham til en kandidat på det individuelle niveau IMO, men hans mange mål og afgørende rolle i hele sæsonen vejer bare ligeså meget, som hans spil på banen. Så kommer vi igen over i det subjektive, og det skal man adskille, og derfor er det også positivt, at man ikke har holdkammerater, trænere etc. med i afstemningen.

Som jeg ser det så er Ronaldo kun overlegen på hovedet og hans placeringsevne. Messi er overlegen på alle andre punkter, og det vil tale for Messi's fordel, hvis det skulle blive et tæt løb igen, som jeg desværre ikke rigtig tror på.

Messi har haft et højere gennemsnitligt niveau set over 2016 - den vil jeg gerne lige pointere, at jeg er med på. Om det per facto gør ham til den rette vinder af Ballonen, tja...

Ronaldo har i 2016/2017-sæsonen ikke været Messi overlegen på særligt mange punkter, men meget af det vil jeg henvise til en dårlig formperiode hos vores kære Ronaldo og så en skade, der desværre har taget lidt hårdere på ham, end vi først troede. Ser vi på Ronaldo de seneste par år, så vil jeg sige, at han har en langt bedre placeringsevne, han er bedre fysisk til at skabe sig plads, han har et bedre hovedstød, han er dertil generelt mere alsidig i sin måde at afslutte på, han er mere adræt, hvilket giver ham flere muligheder for at komme i den rette skudposition, han er i mine øjne også en mere kynisk afslutter, han kan spille i både højresiden, venstresiden og på toppen, han (bortset fra denne sæson, hvor han faktisk nærmere har været en hindring) er selve indbegrebet af RMs til tider geniale omstillinger, hvorfor han blandt andet også har haft en højere topfart (ikke at forveksle med fart med bolden - der er Messi bedre), og så har han (noget der vil få nogen til at hæve deres øjenbryn en smule, men den er vist god nok) et større løbepensum, og så er han også klart mest målærgerrig ;)

Når nu vi er igang - og så det hele ikke bliver så alvorligt - så slår han også mere ud med armene, falder lidt nemmere og er lidt mere egoistisk i sine valg :P

Jeg siger ikke, at du ikke kan finde flere parametre hos Messi, men altså det er i hvert fald et svar :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano Ronaldo

9 år 7 måneder siden #65 af SR4
Messi har været god men ikke de afgørende kampe.
Ronaldo har ikke været god i de små kampe som han plejer men har afgjort en del vigtige kampe.
Ballonen har altid sat fokus på det med at være afgørende.
Ja både Messi og Ronaldo har tidligere vundet den uden at være afgørende i titler, men det har også at gøre med at de tidligere har vist helt vanvittigt niveau igennem en hel sæson, hvor man bare tænker de skal have ballonen ligemeget hvad. Dette er ikke tilfældet længere.

9 år 7 måneder siden #66 af Dios
@ChrillRM14.

Hvis jeg ikke kendte til Ronaldo eller Messi' niveau, så ville dit indlæg nok få mig til at tro Messi var Ronaldo overlegen på alle punkter. Ronaldo kan spille i højre og venstre side samt centralt på banen? Brugte du virkelig det for at gøre Ronaldo bedre end Messi? Haha :D

Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal sige til det hehe :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 7 måneder siden #67 af ChrillRM14

Dios skrev: @ChrillRM14.

Hvis jeg ikke kendte til Ronaldo eller Messi' niveau, så ville dit indlæg nok få mig til at tro Messi var Ronaldo overlegen på alle punkter. Ronaldo kan spille i højre og venstre side samt centralt på banen? Brugte du virkelig det for at gøre Ronaldo bedre end Messi? Haha :D

Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal sige til det hehe :)

Ja, det må du så om... Så vil jeg også tillade mig at grine lidt af dig, at du ikke se hvor Ronaldo excellerer :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Kristian S, Doc.juego, Cristiano Ronaldo, AmorMadrid

Leveret af Kunena Forum