Officielt: Cristiano Ronaldo vinder Ballon D´or

9 år 7 måneder siden #25 af Kassow-Rossing
Mindreværdighedskomplekset bekræftet:

www.fcbarcelona.dk/Nyheder/gronborg-till...-messi-er-bedst.html

Man kunne jo også tilføje til sidst: "Han er derfor utrolig troværdig i modsætning til de franske eksperter!"

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #26 af Administrationen

Kassow-Rossing skrev: Mindreværdighedskomplekset bekræftet:

Man kunne jo også tilføje til sidst: "Han er derfor utrolig troværdig i modsætning til de franske eksperter!"

Det er ikke alle journalister, som er uduelige. Man kan eksempelvis nævne 13 ud af 150..........

9 år 7 måneder siden #27 af Dios

Hvori ligger Mindreværdighedskomplekset?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

9 år 7 måneder siden #28 af asp3200
Troede sku grønborg var real fan, men åbenbart skabs messi fan.

9 år 7 måneder siden #29 af Raul7-2880
Grønborg har jo fuldstændig ret. Ronaldo vinder ballon d'or udelukkende fordi Real Madrid og Portugal vandt hhv. CHL og EM. Derfor er det i øvrigt mig en gåde at Snejider ikke vandt den i 2010. Hvad angår individuelle fodboldsmæssige kvaliteter, så er Ronaldo efterhånden langt langt fra Messi' niveau - hvilket blot er blevet endnu tydligere i takt med Ronaldos synlige aldringsproces.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Raul7-2880.

9 år 7 måneder siden #30 af Doc.juego

Raul7-2880 skrev: Grønborg har jo fuldstændig ret. Ronaldo vinder ballon d'or udelukkende fordi Real Madrid og Portugal vandt hhv. CHL og EM. Derfor er det i øvrigt mig en gåde at Snejider ikke vandt den i 2010. Hvad angår individuelle fodboldsmæssige kvaliteter, så er Ronaldo efterhånden langt langt fra Messi' niveau - hvilket blot er blevet endnu tydligere i takt med Ronaldos synlige aldringsproces.

Jeg ved sku ikke om jeg er enig. Messi er en langt dygtige teknisk fodbold spilninger. Det er jeg enig i. Bedre driblinger, måske et marginalt bedre første touch( men Ronaldo er her også formidabel) Bedre indlæg og bedre blik for spilninger (selv om jeg personlig synes Ronaldo er blevet en del bedre til disse 2 ting over det sidste års tid, fx sidste kamp med gode frispilninger til bla. Benzema) På disse parametre er messi bedre, og selvfølgelig frispark.
Men Ronaldo er en meget bedre fysisk fodbold spiller. De er måske lige hurtige nu, men cr7 har klart været den hurtigste af dem. Han er stærkere han hopper bedre og er ligaer foran på hovedspil. Han er generelt en bedre afslutter i ÅBENT SPIL og med vristen, hvor messi nærmest kun er en dygtig afslutter hvis han kan lave en følt inderside (dette er han dog også forrygende til)
Ronaldo har bedre mål næse, bedre til at løbe i farlige situationer i særligt boksen, og placere sig godt. Samt en kraftig bedre trænings/idræts moral/indstilling (på godt og ondt). Samt bedre straffesparks tager.

Man kan vælge hvordan men vægter disse forskellige kvaliteter i forhold til at være en god fodbold spiller. Mange tænker nok den bedre teknikker som den bedre spiller, men fodbold er så meget mere end at kunne lave fancy driblinger, omend det kan være meget effektivt. Dog er det ofte det som folk ser/ligger mærke til.

Så vidt jeg husker, da jeg sammenlignede Ronaldo Og messis resultater siden cr7 kom til la liga (jeg kikkede sidste midt sæson!) Var cr7 involveret i flere mål (mål scorer og assist- kun!) jeg ved ikke om det har ændret sig siden, med kampene i denne sæson.
Der kan være mange forklaringer som styrker / forsvare den andens meritter
"Messi er yngre, og var der ikke fuldt udviklet som spiller modsat Ronaldo, der allerede var en maskine for manchester"
Eller omvendt:
"Messi har generelt haft et bedre, mere harmonisk og løbevilligt hold omkring sig, derfor bliver det lettere at vinde, score og assistere, så derfor har Ronaldo individuelt været bedre og vigtigere end messi, og han har ikke spillere som Neymar og Suarez omkring sig"

Anyhow jeg mener der er argumenter for begge spillere. Jeg mener personligt et cr7 ofte er den bedste overall og han bærer ofte hele holdet (med individuelle mål).
Så pga. Landshold argumentet, jeg ved godt Portugal ikke er serie 5, men de var ikke favoritter, som Argentina er næsten hvert år, og Argentina er meget bedre spillere end Portugal - generelt. At messi så ikke har været afgørende for dem og de intet har vundet taler her for cr7.
Så var der også alt det polemik om landsholdet og hans "exit".

Tl;dr de er begge enormt dygtige spillere og de er meget forskellige, og man kan Personligt vurdere hvilke kvaliteter man selv finder vigtigst, generelt teknik og overblik eller fysik, hovedspil og placeringsevne.
Undskyld evt. Tegnsætning, denne besked er skrevet på en telefon i et tog.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Cristiano Ronaldo, ChrillRM14

9 år 7 måneder siden #31 af ChrillRM14

Doc.juego skrev:

Raul7-2880 skrev: Grønborg har jo fuldstændig ret. Ronaldo vinder ballon d'or udelukkende fordi Real Madrid og Portugal vandt hhv. CHL og EM. Derfor er det i øvrigt mig en gåde at Snejider ikke vandt den i 2010. Hvad angår individuelle fodboldsmæssige kvaliteter, så er Ronaldo efterhånden langt langt fra Messi' niveau - hvilket blot er blevet endnu tydligere i takt med Ronaldos synlige aldringsproces.

Jeg ved sku ikke om jeg er enig. Messi er en langt dygtige teknisk fodbold spilninger. Det er jeg enig i. Bedre driblinger, måske et marginalt bedre første touch( men Ronaldo er her også formidabel) Bedre indlæg og bedre blik for spilninger (selv om jeg personlig synes Ronaldo er blevet en del bedre til disse 2 ting over det sidste års tid, fx sidste kamp med gode frispilninger til bla. Benzema) På disse parametre er messi bedre, og selvfølgelig frispark.
Men Ronaldo er en meget bedre fysisk fodbold spiller. De er måske lige hurtige nu, men cr7 har klart været den hurtigste af dem. Han er stærkere han hopper bedre og er ligaer foran på hovedspil. Han er generelt en bedre afslutter i ÅBENT SPIL og med vristen, hvor messi nærmest kun er en dygtig afslutter hvis han kan lave en følt inderside (dette er han dog også forrygende til)
Ronaldo har bedre mål næse, bedre til at løbe i farlige situationer i særligt boksen, og placere sig godt. Samt en kraftig bedre trænings/idræts moral/indstilling (på godt og ondt). Samt bedre straffesparks tager.

Man kan vælge hvordan men vægter disse forskellige kvaliteter i forhold til at være en god fodbold spiller. Mange tænker nok den bedre teknikker som den bedre spiller, men fodbold er så meget mere end at kunne lave fancy driblinger, omend det kan være meget effektivt. Dog er det ofte det som folk ser/ligger mærke til.

Så vidt jeg husker, da jeg sammenlignede Ronaldo Og messis resultater siden cr7 kom til la liga (jeg kikkede sidste midt sæson!) Var cr7 involveret i flere mål (mål scorer og assist- kun!) jeg ved ikke om det har ændret sig siden, med kampene i denne sæson.
Der kan være mange forklaringer som styrker / forsvare den andens meritter
"Messi er yngre, og var der ikke fuldt udviklet som spiller modsat Ronaldo, der allerede var en maskine for manchester"
Eller omvendt:
"Messi har generelt haft et bedre, mere harmonisk og løbevilligt hold omkring sig, derfor bliver det lettere at vinde, score og assistere, så derfor har Ronaldo individuelt været bedre og vigtigere end messi, og han har ikke spillere som Neymar og Suarez omkring sig"

Anyhow jeg mener der er argumenter for begge spillere. Jeg mener personligt et cr7 ofte er den bedste overall og han bærer ofte hele holdet (med individuelle mål).
Så pga. Landshold argumentet, jeg ved godt Portugal ikke er serie 5, men de var ikke favoritter, som Argentina er næsten hvert år, og Argentina er meget bedre spillere end Portugal - generelt. At messi så ikke har været afgørende for dem og de intet har vundet taler her for cr7.
Så var der også alt det polemik om landsholdet og hans "exit".

Tl;dr de er begge enormt dygtige spillere og de er meget forskellige, og man kan Personligt vurdere hvilke kvaliteter man selv finder vigtigst, generelt teknik og overblik eller fysik, hovedspil og placeringsevne.
Undskyld evt. Tegnsætning, denne besked er skrevet på en telefon i et tog.

Jeg har sjældent været SÅ enig i et enkelt indlæg som nu.
Jo alderen er begyndt at melde sig hos Ronaldo, men en kvalitet ved Ronaldos spil, som man også lidt glemmer i ligningen, er, at han faktisk har været umådeligt god til at tilpasse sit spil i forhold til de kvaliteter, han har besiddet på forskellige tidspunkter i sin karriere. Fra at være en traditionel winge i United til at blive et fysisk monster i RM med flere og flere mål til følge, og nu er han så ved at blive en decideret forward - hans spil er måske ikke så sexet mere, men jeg synes heller ikke, man er den bedste fodboldspiller, jo mere sexet man bruger bolden ... ;)

I forhold til om Messi er den bedre fodboldspiller: den diskussion har vi haft nogle gange herinde, men jeg mener stadig, at Messi altid vil være bedre.... når man sammenligner dem på Messis præmisser! Sammenligner man Messi på Ronaldos præmisser og kvaliteter (og der er altså også en hel liste), så er den kære gnom fra Argentina jo også et niveau eller tre bag Ronaldo.

Er det fortjent, at Ronaldo vinder Ballonen? Tja, det synes jeg sagtens, man kan argumentere for. Snejder skulle også have vundet den i 10', Iniesta måske i 09', og Ramos skulle også have haft en diamantbold i ny og næ, men sådan er der jo så meget.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano Ronaldo

9 år 7 måneder siden #32 af Kassow-Rossing

Dios skrev:

Hvori ligger Mindreværdighedskomplekset?

Det kan du godt selv regne ud. Lille hint: Fem artikler der beskriver hvor forkert det er at central magtens Champions League topscorer vandt hæderen. En hæder der desuden ikke betyder noget og kun er symbolsk.

9 år 7 måneder siden #33 af Sebberg
Uh - den samme gamle diskussion. Lad mig sige det således:

I 09-13 scorede begge spillere tonsvis af mål, samtidig med at de begge var dominerende i spillets facetter.

Siden 2013 har Ronaldo mistet en masse kvaliteter, der betyder, at han er blevet en mere kynisk målscorer. Messi har - desværre - bibeholdt sine kvaliteter, men scorer ligeså mange mål som Ronaldo.

Så kan det ikke være så svært at se, hvem der er verdens bedste fodboldspiller.

9 år 7 måneder siden #34 af Kassow-Rossing

Sebberg skrev: Uh - den samme gamle diskussion. Lad mig sige det således:

I 09-13 scorede begge spillere tonsvis af mål, samtidig med at de begge var dominerende i spillets facetter.

Siden 2013 har Ronaldo mistet en masse kvaliteter, der betyder, at han er blevet en mere kynisk målscorer. Messi har - desværre - bibeholdt sine kvaliteter, men scorer ligeså mange mål som Ronaldo.

Det er din holdning. De fleste er uenige.

Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 7 måneder siden #35 af ChrillRM14

Jo, det er faktisk øjensynligt ret svært at se :D Ellers ville fodboldfans hele verden over ikke diskutere det i så høj grad, som det er tilfældet - lad nu være med at postulere noget som en universel sandhed, for det underkender fuldstændig, at der rent faktuelt er en diskussion, og det klæder ikke et frit forum som dette.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 7 måneder siden #36 af Pelle

Kassow-Rossing skrev:

Det er din holdning. De fleste er uenige.

Er de nu også det? Er det noget, du har statistik på, eller antager du bare at det forholder sig sådan generelt? Det gør det måske på dette forum, men jeg tror nu, at hvis du spørger den almene fodbold-fan, så vil langt de fleste pege på Messi.

Helt ærligt synes jeg det er en ligegyldig diskussion. I min verden er det mere end bare almindeligt åbenlyst, at Messi er en markant bedre spiller end Ronaldo

"Maybe they hate me because I'm too good."

Leveret af Kunena Forum