Officielt: Cristiano Ronaldo vinder Ballon D´or

9 år 7 måneder siden #49 af Doc.juego

Pelle skrev:

ChrillRM14 skrev:

Pelle skrev:

ChrillRM14 skrev:

Pelle skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Sebberg skrev: Uh - den samme gamle diskussion. Lad mig sige det således:

I 09-13 scorede begge spillere tonsvis af mål, samtidig med at de begge var dominerende i spillets facetter.

Siden 2013 har Ronaldo mistet en masse kvaliteter, der betyder, at han er blevet en mere kynisk målscorer. Messi har - desværre - bibeholdt sine kvaliteter, men scorer ligeså mange mål som Ronaldo.

Så kan det ikke være så svært at se, hvem der er verdens bedste fodboldspiller.

Det er din holdning. De fleste er uenige.

Er de nu også det? Er det noget, du har statistik på, eller antager du bare at det forholder sig sådan generelt? Det gør det måske på dette forum, men jeg tror nu, at hvis du spørger den almene fodbold-fan, så vil langt de fleste pege på Messi.

Helt ærligt synes jeg det er en ligegyldig diskussion. I min verden er det mere end bare almindeligt åbenlyst, at Messi er en markant bedre spiller end Ronaldo

Hvor er DIN statistik så? Du kan da ikke først klandre Kassow for bare at postulere noget og så bagefter mene, at det er åbenlyst, at Messi er den bedste i de flestes øjne???

Hvilken del af "jeg tror" og "i min verden" forstår du ikke???

"Det er din holdning. De fleste er uenige." --> det er et postulat. Der er ikke noget, der bakker det op andet end Kassows egne ord.
"Jeg tror nu, at hvis du spørger den almene fodbold-fan..." --> også et postulat. Du forstår ikke, at Kassow siger som han gør, da det jo bare er hans egne ord, hvorefter du så selv fremhæver, at du mener, at det forholder sig på en anden måde. Jeg har måske forstået det forkert, men jeg syntes det havde en hul klang :)

Du er hvert fald begyndt tidligt med jule-bajerne, hvis du oprigtigt ikke kan se forskellen i den retorik.
Hvis noget kan få mit pis i kog, så er det generaliserende postulater om, hvad alle andre tænker, når man ikke evner at fremlægge en statistik. Derfor synes jeg, det er essentielt at give udtryk for, at ovenstående er noget Kassow bare tror, hvilket straks vil få et stærkt argument til at falme lidt. Det bliver ren flueknepperi, så jeg lader den ligge :-)

Vi sidder på et Real Madrid forum, og flere brugere herindefra tilkendegiver, at Messi - desværre - er en bedre fodboldspiller end Ronaldo. Det siger vel næsten alt? :-)

Jamen altså Pelle... Du kan ikke se at du postulere ligeså meget? Morale er godt, og dobbelt morale er dobbelt så godt.
Hvis man skal snakke statestik, som ingen er kommet med, over hvem folk mener der er bedst, kan man jo pragmatisk sige, at cr7 vandt guldbolden, som var en flok mennesker med kendskab til sporten der skulle stemme om hver de synes der var den bedste fodboldspiller, og de fleste mente jo tydeligvis at det var Ronaldo? Så siger du at det er klart at der flest der bedst kan lide messi, og alt andet er bare et postulat man ikke kan bruge, men du kommer jo blot selv med et postulat "som man ikke kan bruge"... kan du ikke se dobbelt moralen i det?

Nu har du hvertfald en "slags statestik" statestik der viser at Kassow ikke nødvendigvis bare har grebet noget fra den blå luft, nu har postulatet "mange synes Ronaldo er bedre" da noget hjemmel.
Det er helt fair at mene at messi er den bedste, for han er satme dygtig. Men han er jo ikke "tydeligvis den bedste" og de fleste folk mener jo ikke at han tydeligvis, uomtvisteligt, uden diskussion og uden skyggen af tvivl er klart den bedre i forhold til Ronaldo.
Du kan bedst lide den type fodbold spiller messi er, og derfor synes du han er bedst,ø. Det er helt og aldeles 1005 fair og validt.. MEN det gør det dog ikke til en objektiv sandhed, og så kan du ikke begynde med de der pseudo-argumenter om at hvad andre siger er postulat og derfor ikke kan bruges til noget, fordi hvad du tror er jo tydeligvis rigtigt.

Folk kan mene hvad de vil om hvem der er bedst, og de er begge enormt dygtige, og så kan man diskutere hvorfor man er uenig og hvilke kvaliteter man ligger vægt på. Men man kan jo ikke sidde og sig til folk at ens sandhed er den rigtige, uden synderlig argumentation eller "facts" og fraskrive alle andre holdninger som postulater der ingen værdi har.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #50 af Pelle
@Doc. Du har ret. Jeg postulerer ud fra min egen overbevisning.
Kassow fremlægger noget som værende fakta. Der er betydelig forskel :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 7 måneder siden #51 af Doc.juego
Andre facts:
Ronaldo har været med til at:
Hjælpe portugal med at vinde EM
Hjælpe real madrid med at lave 12!! points mere end Barca i 2016 (året der tæller)
Hjælpe real med at vinde CL
Hjælpe real med at vinde og spille uafgjort mod Barca de to gange de har mødtes (end scoret i en af kampene, hvilket messi ikke gjorde)
Samtidig komme sig over en ret så slem skade, og er først rigtig kommet ind i den nye sæson nu, og på trods af det, kun 1 mål efter messi i la liga, selv om det meste af tiden er noget han har spillet "handicappet"

Det er altså ikke bare grebet ud af den blå luft at han har været dygtig i 2016, selv om han ikke er ligeså æstetisk.
Messi har virkelig også hans meritter skal det lige siges.

9 år 7 måneder siden #52 af Doc.juego

Pelle skrev: @Doc. Du har ret. Jeg postulerer ud fra min egen overbevisning.
Kassow fremlægger noget som værende fakta. Der er betydelig forskel :-)

Jeg er ikke sikker på at de fleste læser det sådan ;)

Jeg fik hvertfald indtryk af at du sagde at kassows postulat var dumt fordi at det var et postulat, men at dit postulat var rigtigt (og at det ikke var et postulat) :)

9 år 7 måneder siden #53 af Pelle
Bær over med mig - jeg sidder i bilen og skriver på en iPhone. Men jeg synes nu alligevel det gav sig selv lidt, da retorikken er vidt forskellig, hvis man gider læse efter. Men lad det nu ligge :)

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 7 måneder siden #54 af Kassow-Rossing
Hold da op tråden er godt nok stukket af mens jeg har været på arbejde. Så er det godt vi har Sebberg til at sætte lidt humor på tilværelsen :)

Jeg læste en statistik på Madridista, der viste hvilke lande, der havde stemt som de gjorde i forbindelse med Balon d'Or. Det kan være jeg har misforstået noget, men den viste meget tydeligt at samtlige lande udover Island og Argentina havde flere stemmer på Ronaldo end på Messi i forbindelse med Balon d'Or 2016. Jeg skrev det dog med et smil på læben, fordi jeg kan da sagtens forstå hvorfor man kan se Messi som den bedste fodboldspiller :) Det kommer an på hvilke kriterier man sætter op for afgørelsen.

Ergo så jeg det som en troværdig kilde på at de fleste var uenige i den oprindelse antagelse at Messi er den bedste fodboldspillere i de flestes øjne.

Mht hvorfor vi herinde kan diskutere emnet og nogle rent faktisk mener Messi er bedre end Ronaldo og de på Barcelona fora udelukkende ser Messi som den bedste: Kan det ikke hænge sammen med at vi er temmelig fornuftige herinde? ;) Sådan har jeg altid betragtet det. Altså de kan jo ikke engang sætte tre sætninger sammen uden at lave en stavefejl eller råbe "Sut nu pik Neymar, du er så dårlig!!". Det her forum er på et langt højere niveau. Selvom vi ofte er uenige :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 7 måneder siden #55 af Dios

Kassow-Rossing skrev:

Dios skrev:

Kassow-Rossing skrev: Mindreværdighedskomplekset bekræftet:

www.fcbarcelona.dk/Nyheder/gronborg-till...-messi-er-bedst.html

Man kunne jo også tilføje til sidst: "Han er derfor utrolig troværdig i modsætning til de franske eksperter!"

Hvori ligger Mindreværdighedskomplekset?

Det kan du godt selv regne ud. Lille hint: Fem artikler der beskriver hvor forkert det er at central magtens Champions League topscorer vandt hæderen. En hæder der desuden ikke betyder noget og kun er symbolsk.

Hvis jeg selv kunne regne din mindreværdskompleks ud, så havde jeg nok aldrig skrevet til dig ;)

Du poster et link hvor Peter Grønborg helt korrekt IMO siger, at han synes det er fortjent Ronaldo vinder, men at Messi er den bedste fodboldspiller af de 2. Hvor skulle jeg dog vide fra, at du holder regnskab med hvor mange anti-Ronaldo-kampagner de poster i minuttet inde på Barcelona.dk, og det er det du hentyder til?. Og hvad skulle jeg da i øvrigt lave derinde?

Nu har jeg læst lidt frem og tilbage, og det skal da ikke være en hemmelighed, at jeg altid har foretrukket Messi's spil fremfor Ronaldo's, og altid har ment Messi er en bedre fodboldspiller end Ronaldo.

Et hurtigt spørgsmål, da du mener det modsatte. På hvilke kriterier er Ronaldo bedre? Her tænker jeg ikke på titler, men spillerfærdigheder. Altså al det Peter Grønborg selv er inde på i artiklen.

EDIT: Jeg har mange kammerater/bekendte som interessere sig for fodbold. Fælles for dem er, at ingen af dem bryder sig om Real Madrid og Barcelona. Der er kun 1 ud af 20? som mener Ronaldo er bedre end Messi, men han er til gengæld også den mest farvede af alle, da han er kæmpe Ronaldo supporter, da han er kæmpe United fan. Vi taler om den fan som ikke kan vinde over United, hvis han er et andet hold i alle former for fodboldspil.
Alle andre foretrækker Messi, fordi de alle synes han er en bedre fodboldspiller. Det sjove er, at alle dem er enige om at Ronaldo er den rette Ballon d'or vinder. Ikke på grund af spillet, men på grund af titlerne.
Jeg selv er af samme mening.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Dios.

9 år 7 måneder siden #56 af -#7-

Kassow-Rossing skrev:

Mht hvorfor vi herinde kan diskutere emnet og nogle rent faktisk mener Messi er bedre end Ronaldo og de på Barcelona fora udelukkende ser Messi som den bedste: Kan det ikke hænge sammen med at vi er temmelig fornuftige herinde? ;) Sådan har jeg altid betragtet det. Altså de kan jo ikke engang sætte tre sætninger sammen uden at lave en stavefejl eller råbe "Sut nu pik Neymar, du er så dårlig!!". Det her forum er på et langt højere niveau. Selvom vi ofte er uenige :)

Ret skal være ret, de har altså også rigtigt mange fornuftige brugere på deres debatforum hos FCBarcelona.dk.

Generelt synes jeg ikke forskellen er så stor på vores forum og deres, umiddelbart vil jeg sige at hos Madridista.dk er folk nok bedre til at analysere på et nederlag, hvor brugerne hos dem godt kan stikke lidt af efter et nederlag.

Derimod synes jeg tit og ofte folk herinde aldrig kan få det godt nok. Om Real Madrid så lige har pryglet Getafe med 15-0, så var der jo lige den der aflevering fra Kroos der gik ud og sidelinjen, eller den der tæmning fra Benzema som ikke sad lige i skabet. Og jeg skal da være ærlig og sige at jeg ikke er bedre end andre til den slags. Men det er en skam at vi aldrig fuldt ud kan nyde en sejr og medgang her på forummet. Sågar da vi vandt Champions League i 2014 så jeg folk negligere sejren fordi vi først udlignede iovertiden og vandt i forlænget. Og da vi vandt den tidligere i år var folk også hurtige til at pointere at Ramos jo var offside.

Så istedet for at nyde at man er endelig er kommet ovenpå i Champions League, endda mod lillesøster, så skal folk lynhurtigt herind og pille sejren fra hinanden. Det kan sommetider godt være lidt trættende..

DC19
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved -#7-. Begrundelse: Stavefejl..

9 år 7 måneder siden #57 af ChrillRM14

Dios skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Dios skrev:

Kassow-Rossing skrev: Mindreværdighedskomplekset bekræftet:

www.fcbarcelona.dk/Nyheder/gronborg-till...-messi-er-bedst.html

Man kunne jo også tilføje til sidst: "Han er derfor utrolig troværdig i modsætning til de franske eksperter!"

Hvori ligger Mindreværdighedskomplekset?

Det kan du godt selv regne ud. Lille hint: Fem artikler der beskriver hvor forkert det er at central magtens Champions League topscorer vandt hæderen. En hæder der desuden ikke betyder noget og kun er symbolsk.

Hvis jeg selv kunne regne din mindreværdskompleks ud, så havde jeg nok aldrig skrevet til dig ;)

Du poster et link hvor Peter Grønborg helt korrekt IMO siger, at han synes det er fortjent Ronaldo vinder, men at Messi er den bedste fodboldspiller af de 2. Hvor skulle jeg dog vide fra, at du holder regnskab med hvor mange anti-Ronaldo-kampagner de poster i minuttet inde på Barcelona.dk, og det er det du hentyder til?. Og hvad skulle jeg da i øvrigt lave derinde?

Nu har jeg læst lidt frem og tilbage, og det skal da ikke være en hemmelighed, at jeg altid har foretrukket Messi's spil fremfor Ronaldo's, og altid har ment Messi er en bedre fodboldspiller end Ronaldo.

Et hurtigt spørgsmål, da du mener det modsatte. På hvilke kriterier er Ronaldo bedre? Her tænker jeg ikke på titler, men spillerfærdigheder. Altså al det Peter Grønborg selv er inde på i artiklen.

EDIT: Jeg har mange kammerater/bekendte som interessere sig for fodbold. Fælles for dem er, at ingen af dem bryder sig om Real Madrid og Barcelona. Der er kun 1 ud af 20? som mener Ronaldo er bedre end Messi, men han er til gengæld også den mest farvede af alle, da han er kæmpe Ronaldo supporter, da han er kæmpe United fan. Vi taler om den fan som ikke kan vinde over United, hvis han er et andet hold i alle former for fodboldspil.
Alle andre foretrækker Messi, fordi de alle synes han er en bedre fodboldspiller. Det sjove er, at alle dem er enige om at Ronaldo er den rette Ballon d'or vinder. Ikke på grund af spillet, men på grund af titlerne.
Jeg selv er af samme mening.

Jeg synes der er flere punkter, hvor Ronaldo excellerer ifht Messi, men det ville som sagt ikke give mening at sammenligne Messi med disse, da det, ja, er håbløst.

Jeg synes til gengæld, at man med en titel som Ballon d'or bør opstille nogle ordenlige krav for, hvad journalisterne skal kigge efter eller stemme efter. Det er en hæder, der bliver diskuteret så meget, men ingen aner hvad forudsætningerne for at vinde den er :D
Er det titlerne? Er det 'højden' af spillerens topniveau i året? Er det det gennemsnitlige niveau for hele året? Er det mål/assist? Er det antal driblinger i minuttet? Er det mål scoret i vigtige kampe? Antal nye frisurer?
Det bør der sgu laves en afstemningsmanuel om, når nu FIFA eller France Football SÅ gerne vil give sådan en pris...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 7 måneder siden #58 af Kassow-Rossing
Dios jeg er ikke sikker på at Ronaldo er den bedste fodboldspiller, og det føler jeg heller ikke jeg har skrevet. Jeg kan lide dem begge for hver deres.

Jeg føler det er fortjent at Ronaldo vinder, men som jeg har skrevet siden Zidane fik titlen, at der burde være nogle skrevne kriterier at blive bedømt på. Ellers kan man jo argumentere i hoved og hale.

Messi er klart bedst på bolden og han er også den bedste playmaker. Ronaldo har en bedre placeringsevne, et mere præcist spark og er bedre på hovedet. De har hver især deres sæson, hvor de gemmer sig i de store kampe/shiner i de store kampe. Ronaldo var der i 2016. På alle de vigtigste tidspunkter. Det var Messi ikke.

Overordnet er jeg slet ikke overbevist om at Ronaldo er den bedste.

Mht artiklen fra FCBarcelona så var jeg godt klar at det var lige lovlig meget at linke alle deres dobbeltmoralske artikler herinde. Jeg synes antallet siger meget om dem og deres selvforståelse. Jeg håber du forstår, da jeg ikke kan skrive det meget mere tydeligt.
Mvh

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #59 af Brylle

Kassow-Rossing skrev:
Messi er klart bedst på bolden og han er også den bedste playmaker.

Lu Lu Luka Modric <3

At Ronaldo er blevet lidt langsommere er jo næsten en fordel for ham, for endelig er han ved at være bevidst om sin mangel. Det betyder, at han i højere grad blander sig udenom, når der skal spille fodbold og ellers spiller den videre i et ret så fint tempo. At han i stedet ligger og opsøger muligheder for at score, kan jeg godt lide, for det er det han kan. Det gør ham ikke til en dårligere fodboldspiller, som jeg føler at nogle, både her men specielt også på de undertryktes forskellige fora, hele tiden bruger som argument for, at han ikke fortjener den. Han er ikke fandens synlig når ikke han scorer, og det er som det skal være.

Jeg finder egentlig ikke Ronaldo og Messi så overlegne som tidligere. Nu er det vist bare navnet, der placerer dem deroppe, for ingen af dem har individuelt haft et år på samme niveau som tidligere.

9 år 7 måneder siden #60 af Dios
ChrillRM14 skrev:

Jeg synes der er flere punkter, hvor Ronaldo excellerer ifht Messi, men det ville som sagt ikke give mening at sammenligne Messi med disse, da det, ja, er håbløst.

Jeg synes til gengæld, at man med en titel som Ballon d'or bør opstille nogle ordenlige krav for, hvad journalisterne skal kigge efter eller stemme efter. Det er en hæder, der bliver diskuteret så meget, men ingen aner hvad forudsætningerne for at vinde den er :D
Er det titlerne? Er det 'højden' af spillerens topniveau i året? Er det det gennemsnitlige niveau for hele året? Er det mål/assist? Er det antal driblinger i minuttet? Er det mål scoret i vigtige kampe? Antal nye frisurer?
Det bør der sgu laves en afstemningsmanuel om, når nu FIFA eller France Football SÅ gerne vil give sådan en pris...

Jeg er faktisk interesseret i, at hører hvilke punkter der er tale om? :)

Problemet med de krav er, at det ikke altid vil være den bedste fodboldspiller som vinder prisen. For lad os antage, at det udelukkende handler om titler, så vil man jo fuldstændig se bort fra Ronaldo og Messi, som jo er de klart 2 bedste spillere i verden, og som har været det de sidste 8-9 år, hvis ikke de 2 ender ud med et stort trofæ. For det hjemlige mesterskab er vel ligeså meget værd om det bliver vundet i England eller Spanien, så her vil det være Chl/og eller EM og VM trofæet som vægter tungest.

Egentlig synes jeg kriterierne giver sig selv. Det er langtid siden hvor der virkelig har været spænding om hvem der skulle vinde trofæet, for den individuelle præstation kombineret med holdets titler, og hvor afgørende spilleren er for holdet har været åbenlys for alle. Nuvel, så kan man altid finde små mopsede drenge, som sidder med armene over kors, og hepper på sin yndlingsspiller og påstår alt andet er unfair, hvis ikke det falder ud til hans fordel.
De personer skal vi jo netop ikke tage seriøse, eller tage med i beregningen om det er et fair resultat eller ej.

Så længe Ronaldo forbliver så afgørende for Real Madrid som han er, så længe synes jeg han skal regnes for værende den bedste sammen med Messi. Fordelingen af deres Ballon'dOr har jo også været helt fair. Ronaldo har mistet stort set alt der gjorde ham til en kandidat på det individuelle niveau IMO, men hans mange mål og afgørende rolle i hele sæsonen vejer bare ligeså meget, som hans spil på banen. Så kommer vi igen over i det subjektive, og det skal man adskille, og derfor er det også positivt, at man ikke har holdkammerater, trænere etc. med i afstemningen.

Som jeg ser det så er Ronaldo kun overlegen på hovedet og hans placeringsevne. Messi er overlegen på alle andre punkter, og det vil tale for Messi's fordel, hvis det skulle blive et tæt løb igen, som jeg desværre ikke rigtig tror på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Leveret af Kunena Forum