Referat: Utilgiveligt

9 år 3 måneder siden #1 af raul7=kongen
Carvajal var en af de bedre Madrid-spilllere denne aften.

Cristianoo Ronaldo forsøgte, Asensio forsøgte, Modric forsøgte, Benzema forsøgte. Det var ikke forsøg der manglede, da endnu en tysk keeper stod overfor Real Madrid. Nøjagtig som tilfældet var med Manuel Neuer, så stod Andre Ter Stegen en pragtkamp, da FC Barcelona besøgte Bernabeu.

Det er dog ikke alene den tyske keepers skyld, at Real Madrid smed en vigtig brik i mesterskabskampen. Af andre væsentlige faktorer kan man ikke undlade at nævne et ujævnt taktisk oplæg, en halv-doven fransk angriber, en tåbeligt oversatsende Sergio Ramos(ham vender vi tilbage til), en svag indsats fra hardhitteren Casemiro og – helt ærligt – et mærkværdigt fravær fra publikumsfavoritten Isco. Og så selvfølgelig evnen til at begå et professionelt frispark.

Første halvleg bølgede frem og tilbage og bød på både store muligheder, massere tænding og en kasse til hvert hold. Real Madrids kom efter en situation, hvor Ramos velsagtens var eneste mand i Real Madrid-truppen som ikke var offside, spanieren ramte stolpen og op fulgte Casemiro, som let scorede på det frie mål. I den anden ende viste Messi flotte takter, da argentineren brød igennem og passerede Navas, der ellers stod en stærk kamp i Madrid-målet.

Foruden disse situationer vil halvlegen mest blive husket for et i perioder manglende Real Madrid-pres på boldholderen. Et manglende rødt kort til Casemiro, der gang på gang kom alvorligt for sent, samt en overflod af offsides fra Kongeklubbens spillere, der ellers gang på gang forsøgte at løbe dybt - og af og til delvist lykkedes med at skabe et par chancer på det.

Efter pausen stod der længe Real Madrid på løjerne. Det var som om man havde ændret et par ting taktisk, samtidig med Asensio som var skiftet ind i stedet for en svagt spillende og igen skadet Bale, kom bedre med i spillet. Det gav mange muligheder og det lå længe i luften at hjemmeholdet skulle score, men som nævnt afviste Ter Stegen alle forsøg. Omvendt var Barcelona fortsat farlige, særligt havde Alcacer og Pique gode muligheder. Det var dog en ellers anonym Rakitic, som stod for en genialitet med et hug mod det lange hjørne, der sejlede forbi Navas. 1-2.

Udemålet virkede til at handlingslamme de hvidklædte og det hele blev ikke bedre, da Sergio Ramos hovedløst kastede sig ned i Messis ben. Ikke den store kontakt, men en hovedløs takling som blev vurderet til et rødt kort. På vej ud fremstod Ramos tilmed uværdig, da han synes det var nødvendigt at efterligne rivalerne med fakter og klapsalver efter kampens dommere.

Real Madrid kæmpede sig storartet tilbage, da James efter et fremragende Marcelo-oplæg bankede bolden i kassen til 2-2. Kampen bølgede på dette tidspunkt helt vildt frem og tilbage. Derfor kan det også synes fuldstændig tåbeligt, at syv Real Madrid-spillere i 92. minut synes det var nødvendigt at presse op på Barcas banehalvdel. Sat blev alle syv. Resten var en form sag for Messi, der sikkert skød bolden i Madrid-målet. 2-3 og mesterskabskampen må for alvor siges at være åben.

Alt i alt en fantastisk fodboldkamp, som bestemt var El Clásico værdig på alle parametre, men også et opgør som betyder at man sidder med en bitter fornemmelse som madridista. For mesterskabet burde have været lukket og pakket væk, mod en modstander som foruden én fremragende fodboldspiller ikke havde en kvalitet, der burde skabe så mange muligheder på Bernabeu.

Kampfakta

Real Madrid 2 (1-1) 3 Barcelona

1-0: Casemiro(28)

1-1: Messi(33)

1-2: Rakitic(73)

2-2: James (86)

2-3: Messi (90)

Gule kort:

Casemiro, Kovacic (Real Madrid)

Umtiti, Messi (Barcelona)

Røde kort: Sergio Ramos

Real Madrids hold: Navas; Carvajal, Nacho, Ramos, Marcelo; Kroos, Casemiro(Kovacic, 70), Modric; Bale(Asensio,39) Benzema(James, 82), Cristiano Ronaldo

Barcelonas hold: Ter Stegen; Roberto, Umtiti, Pique, Alba; Rakitic, Busquets, Iniesta; Messi, Suarez, Alcacer(Gomes, 70)

Kampens spiller: De to Madrid-backs. Helt vanvittigt, hvordan man nærmest altid sidder på kanten af stolen, når de to brager frem.
Kampens badebold: Ramos. Du solgte dit hold i dag, kaptajn.
Kampens detalje: Zidanes indledende forsøg med Bale i venstre side
Kampens samtaleemne: Real Madrids lægestab. Den aftale med Sanitas er på ingen måder den bedste reklame for selskabet. Det er efterhånden absurd, at man gang på gang får spillere tilbage som går i stykker inden de har spillet 90 minutter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #2 af Salix7
Besvaret af Salix7 på emne Referat: Utilgiveligt
Hvordan kan Ramos blive badebolden i dag? Jeg er med på det er håbløst at gå så voldsomt ind i Messi - men Zidane starter med Bale inde er ufatteligt!! At Marcelo ikke stopper en spiller, men derimod prøver at undgå et frispark efter 91,30min spillet midt på banen - det er i min verden utilgiveligt og usandsynligt ringe, og bør give en badebold til Marcelo! Så måske der bare skal uddeles 4 badebolde i dag! Zidane benytter ikke Isco igen nok til at give ham en kæmpe badebold!!

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

9 år 3 måneder siden #3 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Referat: Utilgiveligt
Den 233' udgave af El Clásico er ikke en kamp, der kan få en hardcore Madridista til at hade FC Barcelona yderligere. De spillede simpelthen bare bedre end 'os' og de spillede rent, hvis I spørger mig.

Zidane startede delvist stærkt ud med Bale OG Ronaldo på venstre kanten, hvilket fangede Barcelona med bukserne nede men han startede til gengæld også uden en formstærk Isco. En Isco der seriøst skal overveje om han vil fortsætte under Zidane eller sætte sin lid til en træner, der kan love ham næsten fuld spilletid. Det er vel et spørgsmål om ambitionsniveau? Delvis bænkevarmer for en af de bedste klubber i verden eller fuld spilletid for et hold som Liverpool?

Messi er verdensklasse og er storfavorit til Balon d'Or (Se. Jeg har lært noget siden sidste måned!) Det kan godt være at løbet ikke er kørt endnu, men det er kampe som denne, der vil blive husket, når der skal afgives stemmer. Ronaldo skal sætte sin lid til endnu en CHL triumf og krydre det med en La Liga titel.

Vi fik også set, for tusinde gang i dette årti, at Barcelona spiller bedst når man ikke går højt på dem og lægger et hel-bane pres. Kan det virkelig passe at næsten samtlige af vores trænere ikke er klar over dette? Eller har vi bare ikke evnerne til at presse Barcelona i 70 minutter af en fodboldkamp?

Det bedste hold vandt i dag, og jeg synes ikke man kan tage noget fra Barcelonas sejr på Bernabeu. Jeg forventer dog stadig at vi skal til Cibeles i 2017!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Kassow-Rossing.

9 år 3 måneder siden #4 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Referat: Utilgiveligt

Kassow-Rossing skrev: Delvis bænkevarmer for en af de bedste klubber i verden eller fuld spilletid for et hold som Liverpool?

Det er vel trods alt bedre med gratis plads på første række til en clasico end at være med til at tabe 1-2 hjemme til storholdet Crystal Palace :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 3 måneder siden #5 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Referat: Utilgiveligt
Jeg synes faktisk, at kampen var meget lige og kunne have faldt ud til begges fordel, Kassow. At Barca var bedre synes jeg faktisk ikke. Nu skal man passe på med at bruge statistik som argument på dette forum, men det viser altså en lige kamp - skud til vores fordel, boldbesiddelse til Barcas.

Fodbold indebærer tilfældigheder, og i den ligning ligger også en Ter Stegen, der reddede de få skarpe skud(fx Benzemas hovedstød), Ronaldo, der ikke fik straffe, hvilket kunne have ændret kampens forløb fuldstændigt! Casemiro, der ikke fik rødt, samt vores angreb, der var uhyre uskarpt! I modsætning var Barcas angreb skarpere og endda på mindre chancer, hvis man ser bort fra Pique ;). Vi er efterhånden blevet et hold, der skal spille bolden over stregen, og det er ikke kun Ronaldo, men samtlige spillere. Prøv nu lige selv Asensio, og så skal Ronaldo altså aflevere lidt mere. Med Ronaldo kan man jo se 2 sekunder før han sparker, hvor han vil sparke den hen - så skal der fandme også fart på for at slå målmanden! Og så var Messi bare tungen på vægtskålen. Suveræn afslutter idag, i modsætning til CR7 med en kæmpe off-day!

Vi ville åbenbart ikke vinde den her kamp nok. Marcelo bør trække det gule og frisparket, så kampen ender 2-2. Jeg forstår ikke hvordan vi kan smide sejren til sidst, og uafgjort var mere fortjent i min verden.

Casemiro har, som jeg flere gange har pointeret, ikke niveaut til RM.. Det kan simpelthen alle efterhånden se? Resten af midtbanen, de offensive kræfter, er jo fænomenale. Men åh hvor vi savner et defensivt anker, der kan spille fodbold..

For slet ikke at tale om Ramos. Jeg er ved at have fået nok. Han lægger alt hvad han har i holdet...... Det er hårdt at sige.. Men nok må være nok.. Det var simpelthen dråben idag... Alt for mange Classicos har han kostet... Men jeg har længe gået med tanken.... Jeg har simpelthen ikke fidus til ham mere... En anfører og så vigtig spiller på holdet skal holde hovedet koldt i den situation.... Jeg ved snart ikke... Men nu breaker jeg den.. Bør Ramos skippes afsted?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Vinícius.

9 år 3 måneder siden #6 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Referat: Utilgiveligt

Kratmus skrev: Jeg synes faktisk, at kampen var meget lige og kunne have faldt ud til begges fordel, Kassow. At Barca var bedre synes jeg faktisk ikke. Nu skal man passe på med at bruge statistik som argument på dette forum, men det viser altså en lige kamp - skud til vores fordel, boldbesiddelse til Barcas.

Fodbold indebærer tilfældigheder, og i den ligning ligger også en Ter Stegen, der reddede de få skarpe skud(fx Benzemas hovedstød), Ronaldo, der ikke fik straffe, hvilket kunne have ændret kampens forløb fuldstændigt! Casemiro, der ikke fik rødt, samt vores angreb, der var uhyre uskarpt! I modsætning var Barcas angreb skarpere og endda på mindre chancer, hvis man ser bort fra Pique ;). Vi er efterhånden blevet et hold, der skal spille bolden over stregen, og det er ikke kun Ronaldo, men samtlige spillere. Prøv nu lige selv Asensio, og så skal Ronaldo altså aflevere lidt mere. Med Ronaldo kan man jo se 2 sekunder før han sparker, hvor han vil sparke den hen - så skal der fandme også fart på for at slå målmanden! Og så var Messi bare tungen på vægtskålen. Suveræn afslutter idag, i modsætning til CR7 med en kæmpe off-day!

Vi ville åbenbart ikke vinde den her kamp nok. Marcelo bør trække det gule og frisparket, så kampen ender 2-2. Jeg forstår ikke hvordan vi kan smide sejren til sidst, og uafgjort var mere fortjent i min verden.

Casemiro har, som jeg flere gange har pointeret, ikke niveaut til RM.. Det kan simpelthen alle efterhånden se? Resten af midtbanen, de offensive kræfter, er jo fænomenale. Men åh hvor vi savner et defensivt anker, der kan spille fodbold..

For slet ikke at tale om Ramos. Jeg er ved at have fået nok. Han lægger alt hvad han har i holdet...... Det er hårdt at sige.. Men nok må være nok.. Det var simpelthen dråben idag... Alt for mange Classicos har han kostet... Men jeg har længe gået med tanken.... Jeg har simpelthen ikke fidus til ham mere... En anfører og så vigtig spiller på holdet skal holde hovedet koldt i den situation.... Jeg ved snart ikke... Men nu breaker jeg den.. Bør Ramos skippes afsted?

Jeg bliver ved med at sige det....vi skulle have signet denne klassespiller af en defensiv midtbane allerede i sommers mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ngolo-kant...te-i-premier-league/
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved mohbar.

9 år 3 måneder siden #7 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Referat: Utilgiveligt

Kratmus skrev: For slet ikke at tale om Ramos. Jeg er ved at have fået nok. Han lægger alt hvad han har i holdet...... Det er hårdt at sige.. Men nok må være nok.. Det var simpelthen dråben idag... Alt for mange Classicos har han kostet... Men jeg har længe gået med tanken.... Jeg har simpelthen ikke fidus til ham mere... En anfører og så vigtig spiller på holdet skal holde hovedet koldt i den situation.... Jeg ved snart ikke... Men nu breaker jeg den.. Bør Ramos skippes afsted?

Åha, beklager sproget, men hold kæft hvor jeg hader når folk slynger den der afsted...

Ramos er topklasse. Den bedste forsvarsspiller i verden og bør også være med på shortlisten til Ballon d'Or. Han er der altid når det spidser til, og er den mest sikre og bedst præsterende i de vigtigste måneder - april og maj - år efter år.

Han har alle de færdigheder der skal til; fart, fysik, teknik og skarp på offensive såvel som defensive dødbolde. Derudover er der hans erfaring og attitude, samt det at han, på mange måder, er prototypen på en rigtig anfører.

Desuden har han også lige spillet et væld af brandkampe mod både Atletico og 2x Bayern (for ikke at tale om alle de point han, alene i år, egenhændigt har skaffet klubben), så jeg vælger at tolke din kommentar som en øjeblikkelig frustration over kampen og hans unødvendigt oversatsede tackling, som du lige skulle af med - for dét der mener du næppe helt alvorligt.

Viva Sergio!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Gribben, Zyconith, Kaká8, MMM, Chamartin, El Rojo, Pelle, ChrillRM14

9 år 3 måneder siden #8 af MadridistaPorVida

Salix7 skrev: At Marcelo ikke stopper en spiller, men derimod prøver at undgå et frispark efter 91,30min spillet midt på banen - det er i min verden utilgiveligt og usandsynligt ringe, og bør give en badebold til Marcelo

Hørt!!!

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved MadridistaPorVida.

9 år 3 måneder siden #9 af MadridistaPorVida

Salix7 skrev: At Marcelo ikke stopper en spiller, men derimod prøver at undgå et frispark efter 91,30min spillet midt på banen - det er i min verden utilgiveligt og usandsynligt ringe, og bør give en badebold til Marcelo

Jeg blev rasende da han ikke begik et professionelt frispark. Jeg er stadig rasende da de jo så efterfølgende scorede ØV!!

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

9 år 3 måneder siden #10 af Casillas2x
Besvaret af Casillas2x på emne Referat: Utilgiveligt
Drengene gav alt idag, at være nede med 10 mand og være bagud 2-1 også stadig komme tilbage og enda have chancen for at hive sejren med hjem. Fortjener stor respekt,vi viste stor hold ånd. Vi burde være stolte over holdets præstation.

Vi må bare se fremad og vinde de resterende kampe der er tilbage.

Y nada mas!!!

9 år 3 måneder siden #11 af Vinícius

Jaken skrev:

Kratmus skrev: For slet ikke at tale om Ramos. Jeg er ved at have fået nok. Han lægger alt hvad han har i holdet...... Det er hårdt at sige.. Men nok må være nok.. Det var simpelthen dråben idag... Alt for mange Classicos har han kostet... Men jeg har længe gået med tanken.... Jeg har simpelthen ikke fidus til ham mere... En anfører og så vigtig spiller på holdet skal holde hovedet koldt i den situation.... Jeg ved snart ikke... Men nu breaker jeg den.. Bør Ramos skippes afsted?

Åha, beklager sproget, men hold kæft hvor jeg hader når folk slynger den der afsted...

Ramos er topklasse. Den bedste forsvarsspiller i verden og bør også være med på shortlisten til Ballon D'or. Han er der altid når det spidser til, og er den mest sikre og bedst præsterende i de vigtigste måneder - april og maj - år efter år.

Han har alle de færdigheder der skal til; fart, fysik, teknik og skarp på offensive såvel som defensive dødbolde. Derudover er der hans erfaring og attitude, samt det at han, på mange måder, er prototypen på en rigtig anfører.

Desuden har han også lige spillet et væld af brandkampe mod både Atletico og 2x Bayern (for ikke at tale om alle de point han, alene i år, egenhændigt har skaffet klubben), så jeg vælger at tolke din kommentar som en øjeblikkelig frustration over kampen, som du lige skulle af med - for dét der mener du næppe helt alvorligt.

Viva Sergio.

Jamen han har da alle de rigtige fifa-stats hvor du selv kan træffe hans beslutninger med en controller, men i virkeligheden træffer han nogle beslutninger, der er helt hen i vejret. I den situation skal han da blot lukke af for Messi, og inden længe kan 3 spillere være omkring ham. Det overblik bør han have, hvis han er så fandens verdensklasse. En tydelig hjerneblødning!

Tænker også tilbage på dengang (Classico), hvor han begik frispark midt på banen og fik sit andet gule kort i en ufarlig situation, hvilket Case også var ved at gøre idag. Ret skal være ret. Han har afgjort en masse kampe rent offensivt, men defensivt, hvilket jo skal være hans primære opgave, får han hjerneblødninger. Han kan ikke blive ved med bare at være umoden...

Jeg siger ikke, at han skal sælges, men man bør lige se sig omkring, om der er nogle lidt sikrere alternativer til Classico til sommer, men i min notesbog er der ikke nogen lige nu... Du må da gerne have en anden holdning, som du sikkert deler med mange andre. Sat på spidsen viser Ramos samme fightervilje som Navas, men i kritiske situationer mangler det sidste. Pepe har i flere år været en bedre forsvarsspiller. Ramos kunne være god som def midt, hvis han fik noget spilletid der. Samtidig er han bedre med bolden end Casemiro.. Men det kommer jo aldrig til at ske i virkeligheden! Men Ramos, synes jeg, har ikke kontinuerligt været verdens bedste forsvarsspiller, men blot blandt nogle af de allerbedste(top5) over længere tid. Til gengæld har han så mange offensive kvaliteter, at det har opvejet det negative, og gjort ham til den "bedste" når alle parametre medregnes..

I øvrigt usmagelige kommentar af kommentatorerne vedrørende Pepe..

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Vinícius.

9 år 3 måneder siden #12 af Vinícius
Du er tydeligvis pro ramos. Jeg er splittet, men jeg ønsker blot at høre om der var andre der havde det på samme måde. Men tør nogen nu at sige det nu? :-P

Ramos er og har altid været vigtig - på godt og ondt. Er der bedre løsninger???

Leveret af Kunena Forum