Referat: Utilgiveligt
Jamen, Ramos er skam heller ikke uden sine mangler. Han har det med både at oversatse og blive for overmodig. Hans styrker overgår dog, efter min helt klare overbevisning, suverænt hans mangler. Han redder langt, langt mere end han koster. Ikke kun offensivt.
Selvfølgelig er det også skide irriterende når han rager et rødt kort til sig i en kamp som i aftes, men jeg vil da i den grad mene, at der efterhånden er blevet meget langt mellem hjerneblødningerne. Han får sjældent røde kort nu til dags og jeg mener også at han spillede en rigtig fornuftig kamp optil udvisningen. Sikreste mand defensivt som sædvanligt.
Jeg føler tilmed at han, defensivt, er meget undervurderet, hvor flere ofte fokuserer mere på hans mål, historik med røde kort og attitude. Han har altså lukket ned for de største angribere flere gange end jeg kan tælle.
Derudover er vilkårene jo også utrolig svære i Real Madrid, men alligevel håndterer han det, efter min mening, så godt som muligt. Udover sine mange tekniske og fysiske færdigheder, så leder han sin linje godt, skubber holdet fremad, læser spillet godt (hvor han tit bryder modstanderens spil inden det bliver rigtig farligt), dækker sin direkte modstander godt op, og er god og beslutsom med bolden, hvor han tit lægger den hårde, flade bold op gennem midten som de andre ikke tør eller tøver for meget med (som Casemiro med de obligatoriske 2-3-4-5 sekunders ventetid…).
Så, all in all, ja, det er nok fair nok at kalde mig pro-Ramos – det kan jeg bare ikke forstå at alle ikke er ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
BBC der igen starter, Bale der igen er rystende ringe og naturligvis bliver skadet, holdet der periodevis spiller glimrende, men alligevel falder alt for langt tilbage og unødvendigt overlader initiativet, behovet for mere kontrol gennem midten, et stort fokus på sideskift og indlæg, mål af en indskifter og endnu en sen udligning under svære omstændigheder.
Flere andre har allerede på fin vis nævnt det med Bale, Isco, passiviteten og den overdrevne, selvødelæggende respekt for Barcelona, så det vil jeg undlade at komme for meget ind på. Det er bare så ærgerligt, at holdet ikke presser mere på når der tydeligvis er så meget kvalitet på holdet. De kan jo sagtens spille godt og de viser det jo også fra tid til anden.
Åh, hvor er det dog irriterende og utroligt at det overhovedet skal komme så vidt.
Hvis vi ender med at smide dét her mesterskab til dét her Barcelona med dén trup i dén forfatning, så må vi jo næsten være forhekset… Eller også må Messi snart til at gå på pension…
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Suarez og Paco var jo elendige.
Manden er træls men av hvor er Busquets en fandens dygtig spiller når han rammer niveauet, han var afgørende for Barca's spil i går.
Forstår ikke Zidane ikke ser fordelen i at lukke ham ned, uden hans spil op gennem banen er de tvunget til lange bolde og dem vinder vi 99/100 gange.
Kimbo skrev: Messi har holdt ferie i en måned og så vælger han at begynde at spille bold igen mod os. For fanden.
Suarez og Paco var jo elendige.
Manden er træls men av hvor er Busquets en fandens dygtig spiller når han rammer niveauet, han var afgørende for Barca's spil i går.
Forstår ikke Zidane ikke ser fordelen i at lukke ham ned, uden hans spil op gennem banen er de tvunget til lange bolde og dem vinder vi 99/100 gange.
Vi lod jo Barcelona spille og Messi fik lov til hva han havde lyst til. Benzema spillede så elendigt i går, han deltog i Nada! Jeg forventer snart et oprør mod det der hedder indiskutable spillere.
Flere fans kritiserde heldigvis startopstillingen og de åbenlyse ting der skete på banen. Jeg er faktisk mere sur over det at Bale startede inde, end at Ramos satsede alt og fik rødt. Det røde kort var så ikke andet end gult.
Den startopstilling igår handlede ik om fodbold, men om at tilfredstille nogle i jakkesæt. Jeg savner de dage, hvor den der spiller bedst er på banen.
Har valgt at takke af på forum!
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
Hvor blev frisparket af i de døende sekunder. Det er sgu federe at bruge Coentrao et par kampe hvis Marcelo havde trukket et rødt kort, end at lade Barca få det skide 3-2 mål! BBC er død, det må alle kunne se nu. Jeg har altid været fan af Bale, men han kan jo ikke spille 5 kampe i træk efterhånden. Benz er for tung og sløv og Ronaldo vil jo allerhelst selv. Det er sgu sørgeligt at smide et ret sikkert mesterskab til et så svagt spillende Barcelona hold set over sæsonen.. Og så må man acceptere at det ikke kun er Real Madrid (Ramos) der kan score vigtige afgørende mål i de døende sekunder..
Jeg er virkelig, virkelig skuffet. Hold op hvor var vi tamme på nogle parametre i går. Jeg har bevidst læst alle kommentarerne igennem, inden jeg gav mit besyv, og der er virkelig nogle spillere, der mangler at få ørerne i maskinen.
Benzema: Om han er på banen eller ej, betyder ingenting, som vi så 11 vs 10. Han bidrager overhovedet ikke med et pres, og han misbruger så frygtelig mange chancer gang på gang. Jovist, han sætter Ronaldo i scene indimellem. Men der er jo alt for langt mellem de gode ting - især målene. Manden er trods alt 9'er. De brugere, som altid er efter Bale, er de samme som evigt og altid forsvarer Benzema, og det er vist på tide at se lidt ind ad. Han var direkte pinlig i går, og Barcas bagerste fik alt for meget tid på bolden.
Kroos: Nøj, han gjorde det svært for sine medspillere i går. Elendig indsats, positionering fejlede stort set hver gang, hans pres var ringe og han bidrog med meget lidt offensivt. For mig er der ingen tvivl om, at Isco burde have været på den midtbane i går.
Vi kan stadig selv afgøre det, men det bliver svært. Meget, meget svært. Man ved bare, at det bliver en elendig dag, når det regner og Real har tabt til Barca med 20 sekunder igen!
"Maybe they hate me because I'm too good."
Men jeg synes sku vi er nød til at tage hatten af for den fightervilje, som drengene udviste. Specielt i 10 mod 11 situationen. Havde den endt 2-2, ville de fleste af os jo nok været godt tilfredse med kampen. Alt taget i betragtning. At de så scorer med 20 sekunder tilbage er kampen, er hvad der sker i foldbold.
Jeg synes vi videre med oprejst pande, tro på tingene og acceptere, at det bare var en off day på mange parameter for vores vedkommende. Og så samtidig på en dag, hvor Barca spiller over deres ellers unormalt lave niveau, som de ellers leverer for tiden.
Tingene er stadig i vores hænder, og samlet set har vi sku spillet en flot sæson so far.
JesperThomsen skrev: Jeg fældede en tåre efter kampen i går. Jeg mente før kampen (og mener det stadig) at vinderen af El Clasico også vil vinde mesterskabet. Real Madrid har godt nok en kamp på hånden, men hvis mesterskabet skal sikres tror jeg det kræver sejre i alle kampene. Real Madrid mangler trods alt Sevilla og Valencia hjemme og svære udekampe mod Deportivo og Celta.
Hvor blev frisparket af i de døende sekunder. Det er sgu federe at bruge Coentrao et par kampe hvis Marcelo havde trukket et rødt kort, end at lade Barca få det skide 3-2 mål! BBC er død, det må alle kunne se nu. Jeg har altid været fan af Bale, men han kan jo ikke spille 5 kampe i træk efterhånden. Benz er for tung og sløv og Ronaldo vil jo allerhelst selv. Det er sgu sørgeligt at smide et ret sikkert mesterskab til et så svagt spillende Barcelona hold set over sæsonen.. Og så må man acceptere at det ikke kun er Real Madrid (Ramos) der kan score vigtige afgørende mål i de døende sekunder..
Antager vi som udgangspunkt, at Barcelona vinder de resterende 5 kampe, kan Madrid "nøjes" med 5 sejre og en uafgjort.
jeg er MEGET spændt på, hvem Nacho skal spille med i forsvaret på onsdag..og måske også på lørdag. Jeg tror ikke, Varane er klar. Det vil være for stort et sats at sætte ham ind allerede - vi så hvordan det gik sidst, han kom tilbage med den samme lyskeskade.
Men igen, jeg synes vi er nød til at slå kold vand i blodet. Jeg synes som hold, med få undtagelser, at vi spillede en rigtig dårlig kamp. Vi ramte ikke dagen og det er vel fair at sige, at ingen rigtig spillede op til deres normale niveau. Når de så er sagt, så er det, hvad der sker i fodbold. Regnet på chancer kunne kampen jo godt være faldet ud til vores fordel med en lille smule mere skarphed, og så havde vi snakket om en, hvor fantastisk det hele var. Og ja, jeg giver dig ret, Benzema var ikke tilstedeværende, men det kan siges om én håndfuld spillede i større perioder af kampen.
Vi er nød til at rose holdet for fighterånden, viljen til at fortsætte og kæmpe med en mand i undertal og nede med et mål. Det synes jeg er beundringsværdig. Og jeg synes faktisk at come backed til 2-2 viser en masse om vores vilje og tro på tingene. At Messi så scorer et fantastisk mål til sidst er så bare mega ubeskriveligt irriterende og frustrerende. Den må vi bare lige komme over, og så tilbage på sporet på onsdag mod Deportivo.
clta skrev: Jeg kan sagtens følge dig Pelle. Regne idag passer godt til ens humør efter den aften igår.
Men igen, jeg synes vi er nød til at slå kold vand i blodet. Jeg synes som hold, med få undtagelser, at vi spillede en rigtig dårlig kamp. Vi ramte ikke dagen og det er vel fair at sige, at ingen rigtig spillede op til deres normale niveau. Når de så er sagt, så er det, hvad der sker i fodbold. Regnet på chancer kunne kampen jo godt være faldet ud til vores fordel med en lille smule mere skarphed, og så havde vi snakket om en, hvor fantastisk det hele var. Og ja, jeg giver dig ret, Benzema var ikke tilstedeværende, men det kan siges om én håndfuld spillede i større perioder af kampen.
Vi er nød til at rose holdet for fighterånden, viljen til at fortsætte og kæmpe med en mand i undertal og nede med et mål. Det synes jeg er beundringsværdig. Og jeg synes faktisk at come backed til 2-2 viser en masse om vores vilje og tro på tingene. At Messi så scorer et fantastisk mål til sidst er så bare mega ubeskriveligt irriterende og frustrerende. Den må vi bare lige komme over, og så tilbage på sporet på onsdag mod Deportivo.
Det er netop det, som vi ikke er nødt til. Det er sgu på en billig baggrund, hvis vi ligefrem skal roses for fighterviljen til et comeback. I de fem-ti minutter op til målet sløser vi rundt, og de har flere store chancer og ekstremt mange overtalssituationer. Flot at vi scorer et mål, men det er sgu mere Barcelonas fortjeneste, og hvis de ikke havde scoret til 3-2, så må det have været deres helt store kritikpunkt, for det var da alt for nemt for Jamés at løbe sig fri i feltet. Det er jo NETOP et tegn på manglende vilje, at Ronaldo og Asensio i de sidste fem minutter ikke deltager i presset, og at vi har fire mænd, der ikke engang gider at tage den sidste sprint hjem for at sikre mesterskabet.
Og nej, det er ikke, hvad der sker i fodbold. Vi kritiserer spillerpræstationer, men mest af alt det taktiske oplæg. Hvis det havde siddet, som det skulle, så ville det jo netop ikke have været en jævnbyrdig affære. Vi snakker om et Barcelona-hold, der seriøst er blevet udspillet af et utal af modstandere i år, og som manglede én ud af deres to bedste spillere. De er seriøst ikke bedre - helt ærligt. VI gjorde dem MEGET bedre i går, og det piner mig ad helvede til, at det forfaldne Barcelona-mandskab seriøst kan ende med mesterskabet.
Engang imellem må man bare indrømme, at fodbold afgøres af marginaler, og at chancer til tider bliver bedre effektueret af det ene hold. Sådan en følelse ville jeg have siddet tilbage med efter Bayern, hvis de havde trukket det længste strå. Sådan har jeg det absolut ikke efter i går.
Og så skal der skænkes en tanke til Dios, der sad på stadion. Jeg håber, at du en dag kan få slettet den grimme minde fra din hukommelse. Jeg glæder mig i øvrigt til at læse din vurdering af kampen. Man får eksempelvis et bedre overblik over presspillet, når man sidder på stadion.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Kratmus skrev: Casemiro har, som jeg flere gange har pointeret, ikke niveaut til RM.. Det kan simpelthen alle efterhånden se? Resten af midtbanen, de offensive kræfter, er jo fænomenale. Men åh hvor vi savner et defensivt anker, der kan spille fodbold..
Folk har ofte skrevet det på forum, men jeg har aldrig været enig. Ikke før du nu skriver det.
De seneste få kampe mod nogle af de bedste hold i verden, har virkelig vidst mig hvor langsom og klodset Casemiro kan være. Man sad simpelthen med en følelse af at han kun havde to muligheder: Lad Messi løbe frit eller begå frispark på ham og risiker endnu et gult kort.
Det er desværre 100 % for sent at hente Kante.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)