Referat: Utilgiveligt
Zidane viste for alvor sin enorme taktiske mangler. Nuvel, han lavede en genistreg mod Atletico Madrid på Vicente Calderon tidligere på sæsonen, men det var vel sagtens en genistreg, han var tvunget ud i qua Modric og Casemiros fravær på daværende tidspunkt?
Nå, men Zidanes nedsmeltning startede allerede inden kampen. Da jeg forfattede "det siger de inden Barcelona-kampen", lagde jeg mærke til, at Zidane blot betragtede gårsdagens kamp, som en hver anden kamp, hvor Enrique eksempelvis var lidt mere bombastisk i mælet og kaldte kampen en finale mm. Endvidere lagde franskmanden vægt på, at kampens udfald ikke ville afgøre sæsonen. Det er fandeme skræmmende at have en træner ved roret, der formår at negligere en potentielt 6-points-kamp på dén måde.
Franskmanden fejlede selvfølgelig på flere parametre, som jeg er overbevist om, at I, ligesom jeg, skreg til tv-skærmen mere end én gang gennem kampen. Jeg havde en eller anden naiv forestilling om, at trænere på dét niveau brugte tid på at studere video mm. på modstanderen inden kampen? Det er jeg imidlertid ikke sikker på, at Zidane har brugt nævneværdig tid på inden El Clásico, men det var jo "også bare" en kamp, som en hvilken som helst anden kamp. Hvorfor animerede han ikke sine spillere til at presse højt på banen? Hvorfor animerede han ikke BBC til at deltage i et presspil? Det er spørgsmål jeg savner svar på.... svar jeg vel sagtens bare skal skyde en hvid pil efter!
Der er flere, der har været inde på det. Barcelona skal presses højt på banen, ligesom mastodonter som Malaga m.fl. har gjort med stor succes. Det er opskriften på succes mod Barcelona. En ganske simpel opskrift, men alligevel en opskrift Real Madrid 9 ud af 10 gange ikke magter at effektuere. Jeg kan slet ikke fatte, end ikke dagen der på, at Real Madrid IGEN IGEN IGEN IGEN IGEN valgte at spille afventede på Barcelona - det er, var, og vil altid være selvmord....
Bale over Isco var et idiotisk træk. Hvad fanden gør Isco galt? Jeg ser det simpelthen ikke! Han har et eminent spark på bolden, en eminent omgang med bolden, et eminent overblik, en uforlignelig ro over sit spil og så er han i storform. Så én ting er ikke at starte ham over Bale, en anden ting er ikke at spille ham overhovedet i en kamp, han er som skabt til at influere..... Bale er det stik modsatte af Isco!
Jeg har ondt af Bale. Han er blot en fucking en brik i Perez' vamle politiske agenda, hvor stjernerne SKAL spille disse kampe for tv-seernes skyld. Han var åbenlyst ikke klar, og nu er han på ny ude med en skade. Den står og falder på ledelsen. Ingen andre. Det er en gedigen katastrofe!
Jeg synes faktisk, at Hugol rammer hovedet på sømmet med denne bemærkning:
Den startopstilling igår handlede ik om fodbold, men om at tilfredstille nogle i jakkesæt. Jeg savner de dage, hvor den der spiller bedst er på banen.
Særligt den sidste del er interessant at diskutere. Det kan lyde søgt, når jeg nu postulerer, at jeg savner dagene, hvor Bernd Schuster stod på sidelinjen og stjernerne på grønsværen var aldrende spillere som Raúl, Guti, Cannavaro, Ruud van Nistelrooy og naturligvis Casillas. Disse blev bakket op af unge spillere som Robben, Sneijder, Pipita, Ramos, Pepe, Miguel Torres (what happend?) og Robinho. Nej, det var nødvendigvis ikke verdens stærkeste hold, men dette hold og holdet året forinden under Capello, kæmpede fandeme en vis legemsdel ud af bukserne for at ære Real Madrids smukke trikot...... og vigtigere, der var ikke en større politisk agenda, da Calderon tillod træneren at stille det stærkeste hold uge efter uge!
Jeg er med på, at Hugol nok refererer endnu længere tilbage, men pointen er den samme: Lad nu forhelvede de bedste og mest formstærke spillere spille!
Tilbage til gårsdagens deroute.....
Jeg er ikke tilfreds med, at Casemiro trækker gult så tidligt i kampen. Jeg er ikke tilfreds med, at Ramos kaster sig så hovedløst ind i Messi på et så ufarligt sted på banen, og så er jeg slutteligt ikke tilfreds med, at Marcelo IKKE kaster sig hovedløst ind i Robertos knæskal og trækker 10-dages karantæne: Utilgiveligt!
Og så har jeg end ikke været inde og snakke om Benzema og Ronaldo, men det må blive en anden go' gang. Jeg sidder tilbage med en tom følelse. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan Real Madrid på forunderlig vis formåede at lukke dét Barcelona-hold ind i mesterskabskampen igen. Det er jo et nærmest historisk dårligt Barcelona-hold....... men Messi var fandeme fremragende. En nydelse, om end det gør pisse ondt at indrømme. Det først mål var jo fodbold på et niveau, som ingen andre spillere når op på. Og så skal Kroos fremover lade være med at hoppe på verdens ældste finte, tak!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han har verdens bedste spillertrup - i hvert fald hvis du spørger mig - og det er naturligvis svært at fucke up, omend gårsdagens præstation da var et godt forsøg. Jeg ville så gerne se en fremragende træner arbejde med den trup, selvom Perez sjældent lader dem det.
Det var det fuldstændigt modsatte af hvad jeg håbede på af den kamp, at det var Barcelona der var presset, dem der fik et rødt kort, begik masser af fejl og indkasserede et sent mål. Men ak, det omvendte skete, og så på hjemmebane.
El Clasicos har VIRKELIG deres eget liv.
Vi kan, som mange påpeger, jo afgøre det selv, og Barcelona har på papiret et nemmere program, men de har det med at smide point på sære tidspunkter. Hvis vi går hen og tager trofæet vil jeg stadig være ærgerlig over at vi ikke formår at slå dette Barcelona hold over en sæson.
Jeg har altid været stor fortaler for Bale, men det er efterhånden lang tid siden jeg har set noget godt fra ham. Desuden er han snart 28 og kunne vi sende ham afsted mod eksempelvis United for et stort beløb, eller evt. De Gea og nogle penge vores vej, så er det bare afsted.
Vi skal simpelthen have noget fart og gennembrudsstyrke ind på det hold, vi kan ikke bare håbe på kontrafaserne. Jeg forudser store (bytte)handler denne sommer, uagtet om vi vinder noget eller ej. Vi ved hvem vi skal købe.
Og lige en tanke omkring optakt, kommentatorer osv, til dem der ser kampe på Viasat. Jeg ved efterhånden ikke hvad det er man betaler penge for at se udover kampen, deres optakter er så intetsigende og overfladiske og deres analyser springer de let og elefant henover. De skal have plads til så mange indslag og reklamer (boksning?) at det bliver en stor pærevælling af ligegyldighed.
Og Frimann og Martin Jørgensen til Clasico-optakt? Vi manglede bare Mølby og Graulund til at fuldende det. GTFO.
Nå, op på hesten og bag holdet til resten af sæsonen!
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
I forhold til det taktiske oplæg fra Zidane, så er jeg helt enig i, at han skyder forbi. I mine øjne burde Isco have startet inde. Og jeg mener også at en midtbane med fire mand ville have givet os et overtag på midtbanen, hvilket vi i den grad manglede. Og ja vi kan kritiserer mange på holdet for ikke bare at stille sig ned, når det mangler 2 minutter og forsvarer den hjem. Jeg mener bare at vi generelt er lidt for hurtige til og har lidt for nemt ved at kritiserer. Havde vi stillet os ned foran eget felt og havde Barca alligevel scoret, så var der mange som havde hævdet, at det havde været bedre at gå højt på banen og presse dem.
Men jeg er fuldstændig enig i, at vi spillede en kamp langt under niveau, både fra træner- og spillersiden.
Min pointe er bare, at jeg trods alt synes det er flot at komme på 2-2 og faktisk holde et pres på Barcelona, når vi er nede med 10 mand. At Barca får chancer i den periode er svært at undgå, og så kan vi bare være glade for, at de brænder dem. At tingene skulle have været gjort anderledes fra starten og på holdkortet inden kampen er jeg fuldstændig enig i.
Sebberg skrev: I øvrigt er vi vel derhenne, hvor vi en gang for alle kan konstatere, at Zidane ikke er nogen god fodboldtræner. I hvert fald ikke endnu.
Han har verdens bedste spillertrup - i hvert fald hvis du spørger mig - og det er naturligvis svært at fucke up, omend gårsdagens præstation da var et godt forsøg. Jeg ville så gerne se en fremragende træner arbejde med den trup, selvom Perez sjældent lader dem det.
Han er en skandale, ingen taktisk sans og nosser som stiller op med en skadet Bale uanset om der er sponsor/perez bag, så træd dog i karakter og spil med Asensio fra start eller 4-4-2 med Isco.
Over hele sæsonen har han haft parkeret bussen efter man fører 1-0 og så tillade de andre hold at få bolden ligesom igår, som er det farligste man kan gøre mod Barcelona. Så mos dog videre efter 1-0 og få 2-0 målet, pres dem ligesom sociedad osv har vist igennem hele sæsonen.
At han ikke kan finde ud af at skifte ud før 75 min i snit hver kamp og at han ikke kan skrige sine lunger ud i det 88 minut at de skal parkere bussen og ikke angribe med 10 mand. Ufatteligt og pinligt. Fyr ham.
Michael Schæefer kan gøre det bedre som træner.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
asp3200 skrev:
Sebberg skrev: I øvrigt er vi vel derhenne, hvor vi en gang for alle kan konstatere, at Zidane ikke er nogen god fodboldtræner. I hvert fald ikke endnu.
Han er en skandale, ingen taktisk sans og nosser som stiller op med en skadet Bale uanset om der er sponsor/perez bag, så træd dog i karakter og spil med Asensio fra start eller 4-4-2 med Isco.
Jeg ville faktisk miste al respekt for Zidane, hvis han pludselig gik imod sine løfter til os fans. Han lovede fra sæsonstart at når BBC var kampklar, så ville de spille. Jeg har respekt for at han er en mand af sit ord. Også selvom det koster point.
Personligt håber jeg på en mindre udrensning til sommer og på en ændret holdning fra Zidane. Sidste sommer lød den på "All in on BBC." Næste sommer håber jeg på en mere moderat tilgang til tingene.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
asp3200 skrev:
Jeg ville faktisk miste al respekt for Zidane, hvis han pludselig gik imod sine løfter til os fans. Han lovede fra sæsonstart at når BBC var kampklar, så ville de spille. Jeg har respekt for at han er en mand af sit ord. Også selvom det koster point.
Personligt håber jeg på en mindre udrensning til sommer og på en ændret holdning fra Zidane. Sidste sommer lød den på "All in on BBC." Næste sommer håber jeg på en mere moderat tilgang til tingene.
Men BBC er jo ikke klar. Bale er jo kronisk skadet og Benzema er en omvandrende katastrofe.
Jeg siger efterhånden hjertens gerne farvel til hele BBC samt Zidane. Smid nu bare kassen og hiv Lewa + Hazard/Neymar ind.
Vi har verdens bedste forsvar og verdens bedste midtbane, foran har vi 3 af verdens dyreste spillere som laver alt andet end at spille sammen, de spiller ikke engang for holdet længere. Hvis vi smider dette mesterskab til et historisk elendigt Barca mandskab, ja så tror jeg virkeligt aldrig vi får fingrene i den skide liga titel igen.
Og så kan ikke engang et CL trofæ her og der afhjælpe den træthed jeg kommer til at føle i min krop hvis mesterskabet ender i catalonien
Kassow-Rossing skrev:
Kratmus skrev: Casemiro har, som jeg flere gange har pointeret, ikke niveaut til RM.. Det kan simpelthen alle efterhånden se? Resten af midtbanen, de offensive kræfter, er jo fænomenale. Men åh hvor vi savner et defensivt anker, der kan spille fodbold..
Folk har ofte skrevet det på forum, men jeg har aldrig været enig. Ikke før du nu skriver det.
De seneste få kampe mod nogle af de bedste hold i verden, har virkelig vidst mig hvor langsom og klodset Casemiro kan være. Man sad simpelthen med en følelse af at han kun havde to muligheder: Lad Messi løbe frit eller begå frispark på ham og risiker endnu et gult kort.
Det er desværre 100 % for sent at hente Kante.
Han er god mod middelmådige hold - og dem møder vi naturligvis flest af.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Undskyld mig men det er da helt tosset sagt det der. Bale er jo aldrig 100% klar, selvfølgelig skal han ikke spille bare fordi Zidane har liret noget lort af tidligere på sæsonen for at please PerezKassow-Rossing skrev:
Jeg ville faktisk miste al respekt for Zidane, hvis han pludselig gik imod sine løfter til os fans. Han lovede fra sæsonstart at når BBC var kampklar, så ville de spille. Jeg har respekt for at han er en mand af sit ord. Også selvom det koster point.asp3200 skrev:
.
Derimod virker det (desværre) til at Zidane har nogle favoritspillere som han forsvarer med næb og kløer og som han er utrolig stubborn overfor. Man kan især pege på Bale og så Benzema bagefter.
Andre spillere der har præsteret og leveret er i prioriteret rækkefølge Isco, James og Morata. Og må ærlig sige at han stædighed virker ret åbenlys. Det er lige før at han ønsker at disse spillere leverer en dårlig indsats så han har en undskyld for at de skal sidde over i flere kampe i træk. Ikke mindst James hvis frustrationer over at han får mindre spillested som straf for at han spiller godt virker ret åbenlyse. Og Isco er vel også ved at være en tikkende bombe i Zidanes ulækre rotationshelvede, der åbenbart går ud på ”allways change a winning team”.
Beslutningen om at Bale på trods af elendig indsats og nylig skade er ene og alene Zidanes ansvar. Det er ham der formelt er holdets træner og ham der er ansvarlig for hvem der skal starte inde og hvem der skiftes ind.