Referat: Utilgiveligt

9 år 1 måned siden #49 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Referat: Utilgiveligt

Kassow-Rossing skrev:

Kratmus skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Kimbo skrev:

Kassow-Rossing skrev:

asp3200 skrev:

Sebberg skrev: I øvrigt er vi vel derhenne, hvor vi en gang for alle kan konstatere, at Zidane ikke er nogen god fodboldtræner. I hvert fald ikke endnu.

Han har verdens bedste spillertrup - i hvert fald hvis du spørger mig - og det er naturligvis svært at fucke up, omend gårsdagens præstation da var et godt forsøg. Jeg ville så gerne se en fremragende træner arbejde med den trup, selvom Perez sjældent lader dem det.

Han er en skandale, ingen taktisk sans og nosser som stiller op med en skadet Bale uanset om der er sponsor/perez bag, så træd dog i karakter og spil med Asensio fra start eller 4-4-2 med Isco.

Jeg ville faktisk miste al respekt for Zidane, hvis han pludselig gik imod sine løfter til os fans. Han lovede fra sæsonstart at når BBC var kampklar, så ville de spille. Jeg har respekt for at han er en mand af sit ord. Også selvom det koster point.
.

Undskyld mig men det er da helt tosset sagt det der. Bale er jo aldrig 100% klar, selvfølgelig skal han ikke spille bare fordi Zidane har liret noget lort af tidligere på sæsonen for at please Perez

Nej det er ikke helt tosset sagt. Zidane gav os et løfte og nu holder han det.

Jeg havde også foretrukket at han havde sat Isco på banen og Bale på bænken. Det sagde jeg inden kampstart og det sagde jeg også da vi førte 1-0. Alligevel synes jeg godt man kan have respekt for en mand, som holder sit ord.

Læg mærke til det jeg skriver: Essensen er ikke at Isco var på bænken men at Zidane er en mand af ære.

Jeg forstår godt hvad du mener, og på sin vis er jeg enig.. Men.. Nogle gange må man også bare erkende, at man har taget noget så grueligt fejl! Bale er ikke til en startplads, og selv hans plads på bænken burde være i farezonen med det, han har leveret!

Jeg forventer også (håber i hvert fald) at Zidane laver sin holdning om til sommer.

Zidane er netop ikke en mand af ære fordi han starter med Bale. En mand af ære erkender sine fejl og retter op på disse, især når det er så tydeligt at vi har spillere der er langt bedre end Bale som varmer bænken. Det er æsler der er stædige..
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Zyconith, Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #50 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Referat: Utilgiveligt

Daniel skrev: Jeg er frustreret. Jeg er skuffet. Jeg er irriteret. Jeg er rasende. Jeg er uforstående. Ja, jeg er mange ting!

Zidane viste for alvor sin enorme taktiske mangler. Nuvel, han lavede en genistreg mod Atletico Madrid på Vicente Calderon tidligere på sæsonen, men det var vel sagtens en genistreg, han var tvunget ud i qua Modric og Casemiros fravær på daværende tidspunkt?

Nå, men Zidanes nedsmeltning startede allerede inden kampen. Da jeg forfattede "det siger de inden Barcelona-kampen", lagde jeg mærke til, at Zidane blot betragtede gårsdagens kamp, som en hver anden kamp, hvor Enrique eksempelvis var lidt mere bombastisk i mælet og kaldte kampen en finale mm. Endvidere lagde franskmanden vægt på, at kampens udfald ikke ville afgøre sæsonen. Det er fandeme skræmmende at have en træner ved roret, der formår at negligere en potentielt 6-points-kamp på dén måde.

Franskmanden fejlede selvfølgelig på flere parametre, som jeg er overbevist om, at I, ligesom jeg, skreg til tv-skærmen mere end én gang gennem kampen. Jeg havde en eller anden naiv forestilling om, at trænere på dét niveau brugte tid på at studere video mm. på modstanderen inden kampen? Det er jeg imidlertid ikke sikker på, at Zidane har brugt nævneværdig tid på inden El Clásico, men det var jo "også bare" en kamp, som en hvilken som helst anden kamp. Hvorfor animerede han ikke sine spillere til at presse højt på banen? Hvorfor animerede han ikke BBC til at deltage i et presspil? Det er spørgsmål jeg savner svar på.... svar jeg vel sagtens bare skal skyde en hvid pil efter!

Der er flere, der har været inde på det. Barcelona skal presses højt på banen, ligesom mastodonter som Malaga m.fl. har gjort med stor succes. Det er opskriften på succes mod Barcelona. En ganske simpel opskrift, men alligevel en opskrift Real Madrid 9 ud af 10 gange ikke magter at effektuere. Jeg kan slet ikke fatte, end ikke dagen der på, at Real Madrid IGEN IGEN IGEN IGEN IGEN valgte at spille afventede på Barcelona - det er, var, og vil altid være selvmord....

Bale over Isco var et idiotisk træk. Hvad fanden gør Isco galt? Jeg ser det simpelthen ikke! Han har et eminent spark på bolden, en eminent omgang med bolden, et eminent overblik, en uforlignelig ro over sit spil og så er han i storform. Så én ting er ikke at starte ham over Bale, en anden ting er ikke at spille ham overhovedet i en kamp, han er som skabt til at influere..... Bale er det stik modsatte af Isco!

Jeg har ondt af Bale. Han er blot en fucking en brik i Perez' vamle politiske agenda, hvor stjernerne SKAL spille disse kampe for tv-seernes skyld. Han var åbenlyst ikke klar, og nu er han på ny ude med en skade. Den står og falder på ledelsen. Ingen andre. Det er en gedigen katastrofe!

Jeg synes faktisk, at Hugol rammer hovedet på sømmet med denne bemærkning:

Den startopstilling igår handlede ik om fodbold, men om at tilfredstille nogle i jakkesæt. Jeg savner de dage, hvor den der spiller bedst er på banen.

Særligt den sidste del er interessant at diskutere. Det kan lyde søgt, når jeg nu postulerer, at jeg savner dagene, hvor Bernd Schuster stod på sidelinjen og stjernerne på grønsværen var aldrende spillere som Raúl, Guti, Cannavaro, Ruud van Nistelrooy og naturligvis Casillas. Disse blev bakket op af unge spillere som Robben, Sneijder, Pipita, Ramos, Pepe, Miguel Torres (what happend?) og Robinho. Nej, det var nødvendigvis ikke verdens stærkeste hold, men dette hold og holdet året forinden under Capello, kæmpede fandeme en vis legemsdel ud af bukserne for at ære Real Madrids smukke trikot...... og vigtigere, der var ikke en større politisk agenda, da Calderon tillod træneren at stille det stærkeste hold uge efter uge!

Jeg er med på, at Hugol nok refererer endnu længere tilbage, men pointen er den samme: Lad nu forhelvede de bedste og mest formstærke spillere spille!

Tilbage til gårsdagens deroute.....

Jeg er ikke tilfreds med, at Casemiro trækker gult så tidligt i kampen. Jeg er ikke tilfreds med, at Ramos kaster sig så hovedløst ind i Messi på et så ufarligt sted på banen, og så er jeg slutteligt ikke tilfreds med, at Marcelo IKKE kaster sig hovedløst ind i Robertos knæskal og trækker 10-dages karantæne: Utilgiveligt!

Og så har jeg end ikke været inde og snakke om Benzema og Ronaldo, men det må blive en anden go' gang. Jeg sidder tilbage med en tom følelse. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan Real Madrid på forunderlig vis formåede at lukke dét Barcelona-hold ind i mesterskabskampen igen. Det er jo et nærmest historisk dårligt Barcelona-hold....... men Messi var fandeme fremragende. En nydelse, om end det gør pisse ondt at indrømme. Det først mål var jo fodbold på et niveau, som ingen andre spillere når op på. Og så skal Kroos fremover lade være med at hoppe på verdens ældste finte, tak!

Spot on hele vejen igennem. Jeg er dog af den holdning at Asensio er bedre defensivt end Isco, og derfor skulle være startet inde. Der er nogle rent fysiologiske årsager der medvirker til hans defensive fortrin, bla. hans lidt længere ben, en bedre accelerationsevne, hurtighed på længere distancer, m.m.

Da jeg så holdopstillingerne før kampen troede jeg ikke mine egne øjne. Bale inde. Det skulle så vise sig at være en eklatant fejl fra trænerens side. En kamp hvor ikke kun træneren failede, men ligeledes vores anfører (den åndssvage tackling) og viceanfører (den manglende tackling), og selvfølgelig Casemiro der gang på gang evner at lave de mest hazarderede og hjerneblødte tacklinger (midt på banen med fire forsvarere mellem Messi og målet). Og selvom han fik det gule kort så tidligt i kampen, afholdte det ham ikke for at lave den ene malplacerede tackling efter den anden. Der skal et seriøst alternativ til Casemiro, om det er William Carvalho, Ruben Neves, eller hvem det skal være, så skal Casemiro ikke stå uden en seriøs konkurrent (man skulle virkelig have overvejet Kante og Krychowiak før de blev solgt).

Før kampen lagde Zidane ellers vægt på, at Bale kun spillede hvis han var 100 % klar, de løber ingen risici med nogen, bla. bla. og fucking bs. Derefter til pressemødet efter kampen ser man en Zidane balancerende på en knivspids til at ligne en kæmpe idiot, da han delvist forsøger, at opretholde hans "cool" attitude han plejer at ligge for dagen, imens han reelt lignede en der havde tabt småkagerne. Derudover klæder det ham ikke at pålægge Bale skyld for hans optræden. Tag dog noget ansvar.

Al og ære og respekt til Barcelona, de formåede at time deres gearskift korrekt, skruede op for tempoet og presset når det var nødvendigt, holdte på bolden, forsvarede uden. Men Messi var over alle i aften, ville hellere se gengivelser af og glæde mig over hans mål, end at græde over et nederlag der var velfortjent. Jeg forventer at Zidane og spillerne strammer sig an og leverer de to trofæer, alt andet ville være uacceptabelt. I så fald dette ikke sker, kan det være, at den ældres skare af Madridistas opråb om en udrensning, så småt er ved at være en nødvendighed.

Denne kamp skulle have cementeret vores superioritet i denne sæson, i Spanien, i Europa og slutningen på Barcelonas 10 år lange dominans. Men det må man så erkende ikke er en realitet. Ikke engang selvom det kunne manifesteres på vores egen hjemmebane. Pinligt.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Zyconith.

9 år 1 måned siden #51 af Andersdrengen
Besvaret af Andersdrengen på emne Referat: Utilgiveligt
@Jonas

...?

Tror lige du skal trække vejret og se den en gang eller to mere (læs: få kampen lidt på afstand), og så tror jeg du vil komme frem til at Ramos fuldstændig tilsidesætter Messis sikkerhed/helbred, og dermed så afgjort skal have en rød billet :)

Pis lort i går! 3 point med Deportivo i overmorgen, og så ser det godt ud igen :)
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Andersdrengen.

9 år 1 måned siden #52 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Referat: Utilgiveligt

mohbar skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Kratmus skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Kimbo skrev:

Kassow-Rossing skrev:

asp3200 skrev:

Sebberg skrev: I øvrigt er vi vel derhenne, hvor vi en gang for alle kan konstatere, at Zidane ikke er nogen god fodboldtræner. I hvert fald ikke endnu.

Han har verdens bedste spillertrup - i hvert fald hvis du spørger mig - og det er naturligvis svært at fucke up, omend gårsdagens præstation da var et godt forsøg. Jeg ville så gerne se en fremragende træner arbejde med den trup, selvom Perez sjældent lader dem det.

Han er en skandale, ingen taktisk sans og nosser som stiller op med en skadet Bale uanset om der er sponsor/perez bag, så træd dog i karakter og spil med Asensio fra start eller 4-4-2 med Isco.

Jeg ville faktisk miste al respekt for Zidane, hvis han pludselig gik imod sine løfter til os fans. Han lovede fra sæsonstart at når BBC var kampklar, så ville de spille. Jeg har respekt for at han er en mand af sit ord. Også selvom det koster point.
.

Undskyld mig men det er da helt tosset sagt det der. Bale er jo aldrig 100% klar, selvfølgelig skal han ikke spille bare fordi Zidane har liret noget lort af tidligere på sæsonen for at please Perez

Nej det er ikke helt tosset sagt. Zidane gav os et løfte og nu holder han det.

Jeg havde også foretrukket at han havde sat Isco på banen og Bale på bænken. Det sagde jeg inden kampstart og det sagde jeg også da vi førte 1-0. Alligevel synes jeg godt man kan have respekt for en mand, som holder sit ord.

Læg mærke til det jeg skriver: Essensen er ikke at Isco var på bænken men at Zidane er en mand af ære.

Jeg forstår godt hvad du mener, og på sin vis er jeg enig.. Men.. Nogle gange må man også bare erkende, at man har taget noget så grueligt fejl! Bale er ikke til en startplads, og selv hans plads på bænken burde være i farezonen med det, han har leveret!

Jeg forventer også (håber i hvert fald) at Zidane laver sin holdning om til sommer.

Zidane er netop ikke en mand af ære fordi han starter med Bale. En mand af ære erkender sine fejl og retter op på disse, især når det er så tydeligt at vi har spillere der er langt bedre end Bale som varmer bænken. Det er æsler der er stædige..

Lad os blive enige om at være uenige.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 1 måned siden #53 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Referat: Utilgiveligt

Fondo_Sur skrev: Jeg sad lige og tænkte på kampen igen i aftes. Og nøj, hvor er det så komisk dumt, den måde Real Madrid greb kampen an på. Real Madrid havde alt for at kunne skabe en rimelig sikker sejr. Bernabeu nærmest skreg på pres, vilje og kynisme men nej. Kampen i går bliver et skoleeksempel på, hvordan man IKKE skal spille imod Barcelona og imod Messi. Den slags præstationer er Real Madrid endda eksperter i at udføre i EL Clasico på Bernabeu.

Men hvem prøver jeg at overbevise? Real Madrid har ikke et passende hold, som kan vinde over Barcelona i en sådan scene. BBC er som tre løse artefakter, der ikke har noget at gøre med hinanden eller holdet at gøre. Kroos og Modric kan ikke levere det nødvendige fysiske pres. Ramos dummer sig... ligesom flere på holdet. Der er så meget potentiale i denne klub, hvis bare det sportslige havde førsteprioritet, men nej.

Jeg ser ikke de kommende Real Madrid kampe. Jeg ser på livescore, hvad kampene ender, men følger dem ikke live. Skuffelsen ved at se mesterskabet smuldre i fjernsynet vil jeg ikke se, da jeg ikke mener, at jeg/vi fortjener det. Middelmådighed og sløseri er ikke meningen med Real Madrid.

Er enig i alt du skriver udover den sidste kommentar. Nu kan det selvfølgelig godt være, at det bare er noget du skriver. Men at man som fan af et hold, som stadig kan afgøre mesterskabet selv, vælger ikke at se de resterende, mest spændende og afgørende kampe i sæsonen, fordi man er bange for at tabe? Det er netop nu, at jeg kommer til at se frem til hver eneste Real Madrid kamp, velvidende at de bliver svære, og at de kan ende med at koste os mesterskabet. Det er sku da derfor, man er fan af et fodboldhold, for at holde med dem i de mest afgørende og nervepirrende faser i sæsonen.

Der er da intet ved at se fodbold, hvis man er sikker på resultatet? Hvordan man er fan, og hvilke kampe man vælger at se, må man selvfølgelig selv bestemme. Personligt synes jeg bare, det er en mærkelig tilgang at have, at man fravælger ens hold, når der stadig er alt, at spille for, bare fordi man ikke er sikker på at vinde. Så er det jo selve essensen i sporten, man ikke kan lide.
Følgende bruger(e) sagde tak: LasseRMD

9 år 1 måned siden #54 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Referat: Utilgiveligt
Bare lige et par komentarer på nogle småting der er blevet nævnt i tråden her:

Nogle nævner stadig Zidanes "genistreg" ude mod Atletico. Nu skriver vi snart maj måned og ka vi ik bare allesammen blive enige om at det blot held og ikke forstand - selv en blind høne finder jo korn en sjælden gang imellem.

Præsidenten stiller holdet/Bale spiller igår pga Florentino. Nuvel, der er nok ik tvivl om at der i tidens løb er blevet lagt et vist pres på diverse trænere om at man forventer at se nogle spillere i hovedroller. MEN, jeg synes det er helt uden belæg at tro at Zizou igår spillede Bale af anden grund end at han som den eneste troede på at Bale pludselig ku bidrage positivt til holdet.

Og den her snak om at Zidane holder ord fordi han starter med de spillere han 6-8 måneder tidligere udnævnte til startere er imo helt gal. Ingen træner med respekt for sig selv ka vel i september sætte holdet til en kamp i april - det er jo vanvid. Men i det hele taget er alt hva der handler om BBC jo i bund og grund problematisk for holdet. Det er tydeligvis største problemområde på holdet, men ligeså oplagt er det de spillere der ikke er til diskussion og endnu mere frygteligt, så ka vi risikere de fortsætter med at være en klods om benet i flere år frem - katastrofalt!! Og bare lige for at gøre det klart - jeg ka lige som alle andre godt se at Benz på sine gode dage er fremragende - og at Ronaldo stadig ka være afgørende (Bale ka jeg ik lige finde noget positivt om). Men Benz' fantastiske dage er jo alt, alt for sjældne og hans "normale" niveau er ja komisk. Og Ronaldos evne til at dukke op de rigtige steder er bare efterhånden for lidt - han mangler totalt evnen til at sætte en mand, hans afslutningssikkerhed er dalet enormt, for flere år siden mistede han sine ekstraordinære evner på langskud/frispark og endeligt, og måske værst af alt, så føles det som om han træffer den forkerte beslutning 9 ud af 10 gange.

Endeligt synes jeg at dén håbløse beslutning Asensio tager i situationen hvor han er alene igennem illustrerer et par oplagte problemer: For det første at frygten for selv at afslutte i en situation hvor man potentielt ku ha spillet Ronaldo, den er enorm. Jeg tror godt Asensio godt lige ku nå at tænke at han nok hellere må forsøge at finde Ronaldo i stedet for bare at trille læderet i garnet selv. Og guddødeoghjælpemig om Ronaldo ik er løbet ind i offside - seriøst, manden har ÉN eneste ting han ska være opmærksom på og det er at holde sig bag Asensio - imo totalt utilgiveligt og egentlig et fint billede på at Ronaldo bare laver så ufattelig mange dårlige ting i løbet af en kamp. Og Asensio ska self ik spille en mand i offsideposition, men igen, angsten for IKKE at aflevere er åbenbart koloenorm.

Og lige til allersidst - så mener jeg ik vi igår spiller under vores "normale" niveau. Vi var igår hovedløse kyllinger taktisk og aldeles ujævne i de individuelle præstationer - nøjagtig som vi har set hele sæsonen.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Jaken, Zyconith, MMM, Sebberg, Pelle, El Siete

9 år 1 måned siden #55 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Referat: Utilgiveligt

Andersdrengen skrev: @Jonas

...?

Tror lige du skal trække vejret og se den en gang eller to mere (læs: få kampen lidt på afstand), og så tror jeg du vil komme frem til at Ramos fuldstændig tilsidesætter Messis sikkerhed/helbred, og dermed så afgjort skal have en rød billet :)

Pis lort i går! 3 point med Deportivo i overmorgen, og så ser det godt ud igen :)

Indlægget er velovervejet og skrevet med helt ro på, så det er min ærlige holdning og ikke et udtryk for ærgrelse eller andet. Jeg skriver selv at det er farligt spil, men som skrevet; jeg mindes ikke at have set et rødt kort for farligt spil uden kontakt. I min optik lavede dommeren uden tvivl en hård fortolkning af reglerne ved at udvise Ramos på baggrund af Messi-situationen. En sådan hård fortolkning var for mig enestående i kampen (han var "flink" ifht Casemiro, samt Umtiti ved Ronaldos straffe-situation,..), og min konklusion er derfor at dommeren afveg fra den ellers lagte linje ved at udvise Ramos.

Jeg siger ikke at Ramos ikke skulle have været udvist - det kan du gøre på baggrund af reglerne. Jeg siger blot at dommeren indtil Ramos´ hændelse havde indikeret at man måtte gå til makronerne. Den linje suspenderede han så midlertidigt ved udvisningen. Derfor mener jeg, selvom tacklingen var satset, at man ikke uden videre kan sige at Ramos´ aktion var hovedløs.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo, Pelle

9 år 1 måned siden #56 af mohbar
hvordan er det forresten med Bales skadessituation...? er det resten af sæsonen??? (Pleaaase pleaaase)

9 år 1 måned siden #57 af Zyconith

Jonas skrev:

Andersdrengen skrev: @Jonas

...?

Indlægget er velovervejet og skrevet med helt ro på, så det er min ærlige holdning og ikke et udtryk for ærgrelse eller andet. Jeg skriver selv at det er farligt spil, men som skrevet; jeg mindes ikke at have set et rødt kort for farligt spil uden kontakt. I min optik lavede dommeren uden tvivl en hård fortolkning af reglerne ved at udvise Ramos på baggrund af Messi-situationen. En sådan hård fortolkning var for mig enestående i kampen (han var "flink" ifht Casemiro, samt Umtiti ved Ronaldos straffe-situation,..), og min konklusion er derfor at dommeren afveg fra den ellers lagte linje ved at udvise Ramos.

Jeg siger ikke at Ramos ikke skulle have været udvist - det kan du gøre på baggrund af reglerne. Jeg siger blot at dommeren indtil Ramos´ hændelse havde indikeret at man måtte gå til makronerne. Den linje suspenderede han så midlertidigt ved udvisningen. Derfor mener jeg, selvom tacklingen var satset, at man ikke uden videre kan sige at Ramos´ aktion var hovedløs.

Havde Messi ikke afværget tacklingen var begge ben blevet fejet. Det er jo nøje koordineret af både Messi OG Ramos. Patetisk er dog, at Ramos udtaler efter kampen, at han ikke vurderer tacklingen til et rødt kort, men faktum er at han flyver to meter meter hen over græsset med begge ben først og går 100 % efter manden. Så må han få styr på hans egne forestillinger om hvad der elegant og torskedumt. Der står saftsusme adskillige forsvarsspillere der kan tage sig af Messi, der er ingen grund til at han kaster sig sådan. Den bruger der siger at Ramos er blevet klogere med alderen har vist taget lidt for hurtigt bestik af situation. Ramos sælger resten holdet med sin stupiditet. Han sælger seks point, muligvis mesterskabet og vigtigst af alt, er nederlaget et tab af ansigt, et tab af ære.

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Kimbo

9 år 1 måned siden #58 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Referat: Utilgiveligt
@zyconith

Krychowiak spiller ikke særligt meget i PSG og har spillet med andetholdet for at holde sig i form. Stadig en mulighed måske?

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

9 år 1 måned siden #59 af Zyconith

El Siete skrev: @zyconith

Krychowiak spiller ikke særligt meget i PSG og har spillet med andetholdet for at holde sig i form. Stadig en mulighed måske?

Han var fantastisk i Sevilla og i de kampe jeg har set ham spille for Polen.

Ja, han har haft en knæskade, brækket ribben, m.m. Ved ikke om han stadig er en mulighed. Tror ikke at PSG vil slippe ham eller han selv vil skifte.

9 år 1 måned siden #60 af mohbar
Hvis vi skal have en defensiv midt der kan gøre tydelig forskel på os både når vi forsvarer og angriber så skal det klart være Kanté. Hans boldomgang er langt mere sikkert end Casemiro. Nuvel han er nok ret dyr nu, men hellere ham end feks. En Hazard, da det er vores defensiv der bløder mest når man ser hvad vi ellers har i truppen.

Kante går også sjældent i stykker.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved mohbar.

Leveret af Kunena Forum