Capello: La Liga lever
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
Forskellen på de 2 spilleres niveauer? Ronaldo er verdens bedste angriber i luften og Messi er verdens bedste til at drible det er to helt forskellige kompetencer. Ligesom at Ronaldo er bedre end Messi til frispark og Messi er bedre til stikninger. Og nogle af Ronaldos kompetencer er fantastiske og giver ham stadig chancen for Balon d or .Så at sige man skal arbejde med sig selv er lidt langt ude Dios, det er jo bare hvad man er til. Messi er foran Ronaldo lige pt men at cutte Ronaldo ud på den måde er jo latterligt. Jeg tror at han beviser mod Juventus at du nok tager fejl endnu en gang.
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ligesom at Ronaldo er bedre end Messi til frispark
Det passer ikke, her har du en statistik fra 12. januar 2017, hvor vi ser at Messi er langt mere effektiv på frispark. Jeg ved ikke hvad der er sket sidenhen, men jeg tror ikke det har ændret sig super meget: www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...r-s-superiority.html
Florentino Pérez
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
Hvor mange gange har man ikke overvurderet cristiano og fået ham til at skyde fra lang fanden i vold.
Hvem tvinger dog Ronaldo til at tage disse frispark? Eller læser jeg forkert.
MadridistaPorVida skrev:
Messi har jo ikke scoret de samme smukke frispark som Ronaldo.
Muligvis, jeg husker også nogle flotte scoringer fra Ronaldo, men det har vel intet at gøre med din påstand om, at Ronaldo er bedre end Messi på frispark?
Florentino Pérez
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
MadridistaPorVida skrev: Pointen er at de begge har vidt forskellige kompetencer og man kan jo ikke sige den ene er bedre end den anden. Man kan sige den ene er bedre end den anden til nogle ting. Messi viste hans bedste sider i El classico, men ikke mod Juventus modsat Ronaldo viste hans bedste mod Bayern men ikke i El classico. Messi er pt bedre men at lukke den ene eller den anden ude ville igen være latterligt. Ronaldo beviser jo år efter år at han altid kommer tilbage stærkere på den ene eller den anden måde. De er begge mesterlige og de bedste på hver deres måde.
Jeg tror ikke jeg har omtalt Ballon D'or i nogle af mine indlæg i år, jeg finder den ikke super interessant længere, når kollektive titler lige pludseligt har fået en så stor rolle, men det er jo en anden snak. Det eneste jeg siger er, at Messi som fodboldspiller er på et højere niveau end Ronaldo, lidt ligesom jeg mener, at Ronaldo som fodboldspiller er på et højere niveau end Sergio Ramos.
Men lad os bare blive enige, om at være uenige :-D
Florentino Pérez
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
Messi er bedre med bolden i fødderne og på jorden, og selvfølgelig er han en bedre dribler grundet hans statur, hvorfor han få Carvajal til at se dum ud. Som modsvar kan man sige, at Ronaldo er bedre uden bold. Han finder de rigtige rum og så kan han skabe sig pladsen i situationer, hvor han er alene med flere forsvarsspillere. Begge spillere skaber, modsat næsten alle andre fodboldspillere, en farlig situation ud af en ufarlig situation - men på vidt forskellige måder.
Mod Juventus var Messi sq ikke til megen nytte, og der ville jeg(i bagklogskaben) foretrække Ronaldo, som nok kunne have vundet en hovedstødsduel og scoret en pind fra et indlæg fra en ellers ufarlig position. Hvis Juve skulle fremad, ville Messi måske være den bedste? Det er svært at sige. Mod Atletico hører jeg ofte man ville foretrække Messi, fordi han passer bedre til deres stil.
Anyway, det er stadigvæk de 2 bedste spillere, men de er meget forskellige. Jeg er RM-fan og dermed farvet, men alligevel mener jeg, at de begge på hver deres måde er lige afgørrende. Messi er den bedste med mange berøringer på bolden. Ronaldo den bedste uden for mange berøringer.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Det ændrer bare ikke på, at man så kan forsøge at måle den enkelte spillers kompetencer for sig selv. Hvor dygtig en fodboldspiller er den pågældende spiller? De fleste af os har spillet fodbold, så vi ved jo også, hvad der er svært, meget svært og noget nær umuligt at gøre på en fodboldbane.
Det er jo i den diskussion, at mange mennesker mener, at dét Messi kan og gør er så meget sværere/bedre/beundrelsesværdigt end det, som Ronaldo bedriver. Mange betegner det som 'magi'. Det gjorde mange også om Ronaldo fra 2009-2013 - men det gør folk ikke mere, omend han er en helt formidabel fodboldspiller. Den udvikling er nok grunden til, at mere eller mindre hele verden og 50 procent af det her forum mener, at Messi simpelthen er en klasse eller to bedre end vores portugiser.
Vi er nået derud, hvor man ikke længere kan skrive at Messi har et højere niveau som fodboldspiller end Inzaghi, fordi Inzaghi er jo også farligere uden bold og samtidig kan han også heade bedre til en bold.
Jeg giver sgu op, i vinder (-: (sagt med et smil på læben)
(PS. må jeg gerne kalde Isco for en bedre fodboldspiller end Morata? To forskellige spilletyper, men Morata kan jo heade til en bold og er bedre uden bold, så kan vi jo ikke have, at vi tager den på Iscos præferencer med alt det han laver på en fodboldbane, som Morata ikke engang kan lave på en Playstation).
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Haha, Messis præferencer, seriøst?
Vi er nået derud, hvor man ikke længere kan skrive at Messi har et højere niveau som fodboldspiller end Inzaghi, fordi Inzaghi er jo også farligere uden bold og samtidig kan han også heade bedre til en bold.
(PS. må jeg gerne kalde Isco for en bedre fodboldspiller end Morata? To forskellige spilletyper, men Morata kan jo heade til en bold og er bedre uden bold, så kan vi jo ikke have, at vi tager den på Iscos præferencer med alt det han laver på en fodboldbane, som Morata ikke engang kan lave på en Playstation).
Men er han bedre end William Kvist? Nu tænker jeg på FCK-spillerens lange indkast? Dem tror jeg sgu ikke, at Isco kan stikke...
Sahinovic skrev: Haha, Messis præferencer, seriøst?
Hold nu op med at vaere dum.
Der er saa mange mennesker paa det her forum, der ind imellem bare leder efter en ligegyldig diskussion. Det er ikke fordi jeg specielt er ude efter dig, Sahinovic, men den her er bare saa aabenlys. Lige udover nogle faa, har jeg faktisk nydt dine indlaeg meget mere paa det sidste, end jeg gjorde foer i tiden.
Men manden siger jo tydeligvis at, han mener, at Ronaldos evner UDEN bold opvejer Messis ditto MED bold.
Jeg vil ikke engang til at tilkendegive min mening om sagen, da jeg egentlig ikke gider blandes ind i diskussionen.
Jeg synes bare det bliver taabeligt naar folk med med vilje misforstaar modparten i diskussionen. Isaer folk som dig, Sahinovic, der ellers virker til at have hovedet skruet rigtigt paa.