Capello: La Liga lever

9 år 3 måneder siden #25 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Capello: La Liga lever

Sahinovic skrev: Haha, Messis præferencer, seriøst?

Vi er nået derud, hvor man ikke længere kan skrive at Messi har et højere niveau som fodboldspiller end Inzaghi, fordi Inzaghi er jo også farligere uden bold og samtidig kan han også heade bedre til en bold.

Jeg giver sgu op, i vinder (-: (sagt med et smil på læben)

(PS. må jeg gerne kalde Isco for en bedre fodboldspiller end Morata? To forskellige spilletyper, men Morata kan jo heade til en bold og er bedre uden bold, så kan vi jo ikke have, at vi tager den på Iscos præferencer med alt det han laver på en fodboldbane, som Morata ikke engang kan lave på en Playstation).

Haha, jeg gider ikke engang svare på det der, for det er så latterligt.

Men ingen når Inzaghi, min ungdomshelt, til sokkeholderne.

I'm out.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #26 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Capello: La Liga lever
Beklager, men det var virkeligt ikke min mening at misforstå modparten med vilje, men logikken fejler jo fuldstændigt i denne sammenhæng, og dette bliver så mit sidste indlæg uanset hvad i skriver efterfølgende.

Ronaldo:
Bedre til at heade til en bold, muligvis bedre uden bold. (Messi er også god uden bold(?), det mål han scorede i sidste minut mod Real Madrid, gør han jo netop grundet hans løb uden bold, og disse type mål har vi set utallige af gange fra ham.)

Messi:
Bedre til at drible, bedre til at aflevere (både i små rum, men kan så sandeligt også sende den ene gudeaflevering efter den anden i dybden), bedre overblik, kan indgå i kombinationer, kan score selv og er derfor ikke afhængig af at andre sætter ham op, har et bedre skud (det vil sige han er langt mere effektiv), og træffer LANGT bedre beslutninger end Ronaldo.

Fortæl mig så lige hvordan Ronaldos evne uden bold NOGENSINDE kan ophæve Messis med og uden(som jeg nævnte i starten) bold, det er jo en vanvittig påstand.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

9 år 3 måneder siden #27 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Capello: La Liga lever
Må hellere starte med at skrive, at du ikke må misforstå mig eller lægge ord i min mund, som jeg ikke har formuleret. Ikke læs mellem linjerne ;)

Personligt vil jeg mene at Messi bør vinde Balon d'Or for 2017 næsten uanset hvad der sker...men hvis Real går hele vejen på 5 mål mod Bayern, så kan den alligevel diskuteres.

Videre til pointen:

Jaja det er fint nok at Messi kan alle de ting og at Ronaldo ikke kan de detaljer, men det er vel ikke hele debatten i dit hoved?

Egenskaber er én ting. Frekvens er noget andet. Angel di Maria kunne noget i offensiven som ingen andre kunne (blandt andet sin bag-om-benet-aflevering) men der var alligevel ekstremt langt imellem snapsene.

Måske der findes folk, der mener at man ikke kan forsvinde i 2x 90 minutter i CHL og stadig blive hyldet som om at man altid er afgørende, altid selv skaber sine egne chancer og altid selv kan assistere sine holdkammerater. Hvad hjælper det hvis man er en af årsagerne til at man ikke længere spiller Champions League?

Min konklusion er at der er mange parametre at vurdere en offensiv spiller på og det nytter ikke noget hvis man lukker øjnene for halvdelen af disse.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, MadridistaPorVida

9 år 3 måneder siden #28 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Capello: La Liga lever
Jeg har egentlig lidt svært ved at forstå, hvordan det kan være én så væsentligt at hævde Messi på et Real Madrid-forum. Ja, selvfølgelig er der folk herinde som bedre kan lide Cristiano. Det er da naturligt, han er trods alt en institution i vores klub, den mest scorende nogensinde i klubbens historie og har lige med fem mål bragt os i en Champions League-semifinale.

At Messi er en fantastisk fodboldspiller er der vist ingen som modsiger. Men kan vi ikke lade den være der. I stedet for nærmest hidsigt at gå ind i en indædt debat, for at hævde argentineren på et Real Madrid-forum. Det er altså en smule trættende i længden - uagtet om man så har ret. Jeg bruger i hvert fald ikke mellem 30 minutter og to timer dagligt på denne side, for at folk skal have et sted at diskutere Messis storhed. Det er der faktisk rigeligt plads til andre steder.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, Pelle, R7CR7GB11, ChrillRM14, MadridistaPorVida, AmorMadrid

9 år 3 måneder siden #29 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Capello: La Liga lever
Raul=Kongen

Det var netop min pointe. Nu har vi hørt på det så ofte fra de(n) samme bruger(e), og det er efterhånden gået op for os andre, hvad Messi kan. Det må være på tide med nye debat-emner :)

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 3 måneder siden #30 af Dios
Besvaret af Dios på emne Capello: La Liga lever

raul7=kongen skrev: Jeg har egentlig lidt svært ved at forstå, hvordan det kan være én så væsentligt at hævde Messi på et Real Madrid-forum. Ja, selvfølgelig er der folk herinde som bedre kan lide Cristiano. Det er da naturligt, han er trods alt en institution i vores klub, den mest scorende nogensinde i klubbens historie og har lige med fem mål bragt os i en Champions League-semifinale.

At Messi er en fantastisk fodboldspiller er der vist ingen som modsiger. Men kan vi ikke lade den være der. I stedet for nærmest hidsigt at gå ind i en indædt debat, for at hævde argentineren på et Real Madrid-forum. Det er altså en smule trættende i længden - uagtet om man så har ret. Jeg bruger i hvert fald ikke mellem 30 minutter og to timer dagligt på denne side, for at folk skal have et sted at diskutere Messis storhed. Det er der faktisk rigeligt plads til andre steder.

Jeg har ufattelig svært ved at forstå, hvorfor det er en selvfølge, at man bedst kan lide spillere på det hold man holder med. Nuvel, så holder jeg også mere af Benzema end Suarez, men det er vel kun en tosse, som vil mene han overordnet set er en bedre angriber, og det er vel det der er problemet her?

Det minder lidt om venstrefløjens tolerance for alt. Bare ikke helt for dem som er uenige.

Jeg synes det er trættende, at læse ufattelig farvede indlæg, fordi man føler sig nødsaget til det. Sådan er vi jo alle så forskellige, men så har jeg bare svært ved at lurer om man vitterligt vil have saglighed herinde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

9 år 3 måneder siden #31 af Kassow-Rossing
Det er også en unfair sammenligning ;)

Manden der kæmper røven, tænderne og hjernen ud for sit hold kontra manden, der brænder fem 100 % chancer før han scorer en enkelt pind.

9 år 3 måneder siden #32 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Capello: La Liga lever

Dios skrev:

raul7=kongen skrev: Jeg har egentlig lidt svært ved at forstå, hvordan det kan være én så væsentligt at hævde Messi på et Real Madrid-forum. Ja, selvfølgelig er der folk herinde som bedre kan lide Cristiano. Det er da naturligt, han er trods alt en institution i vores klub, den mest scorende nogensinde i klubbens historie og har lige med fem mål bragt os i en Champions League-semifinale.

Jeg har ufattelig svært ved at forstå, hvorfor det er en selvfølge, at man bedst kan lide spillere på det hold man holder med. Nuvel, så holder jeg også mere af Benzema end Suarez, men det er vel kun en tosse, som vil mene han overordnet set er en bedre angriber, og det er vel det der er problemet her?

Det minder lidt om venstrefløjens tolerance for alt. Bare ikke helt for dem som er uenige.

Jeg synes det er trættende, at læse ufattelig farvede indlæg, fordi man føler sig nødsaget til det. Sådan er vi jo alle så forskellige, men så har jeg bare svært ved at lurer om man vitterligt vil have saglighed herinde.

'Problemet' er, at det er ufattelig normativt. Men det er for mig ikke et problem. Hvad vil du dog med saglighed? Jamen, selvfølgelig er det farvede indlæg, du finder herinde. De fleste er velformuleret, de fleste er velbegrundede, men de kommer alle fra formentlig die-hard-fans af klubben. Det finder du altså også inde på FCB.dk/debat, men de har altså også en tråd, der hedder 'Ronaldo', der efterhånden er 200 sider lang (!!!). Vi interesserer os ligeså meget for modstanderen, som vi interesserer os for os selv. Summa Summarum; Du kan ikke 'forvente' saglighed på et fodboldfora, der centrerer omkring en så stor klub som Real Madrid. Vi er et sammensurium af fans med forskellige temperamenter, så derfor er det da klart, at vi kommer til at træde hinanden over tæerne, når talen går på en spiller som Messi :P

Jeg er selv enorm fan af Ronaldo. Mest fordi jeg selv er eliteidrætsudøver og synes, hans dedikation er enormt inspirerende. Jeg vil da gerne anerkende, at jeg holder mere af vores spillere, end jeg gør af Barcas spillere, men det gør jo ikke mig til en uduelig debattør herinde (forhåbentlig ikke da) :D Messi er fantastisk! Men det kan da umuligt vække undren, at man møder modstand, når man ud over roserne til en rival i samme ombæring stikker til en spiller/institution i klubben...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Pelle, MadridistaPorVida, AmorMadrid

9 år 3 måneder siden #33 af Dios
Besvaret af Dios på emne Capello: La Liga lever
ChrillRM14 skrev:

'Problemet' er, at det er ufattelig normativt. Men det er for mig ikke et problem. Hvad vil du dog med saglighed? Jamen, selvfølgelig er det farvede indlæg, du finder herinde. De fleste er velformuleret, de fleste er velbegrundede, men de kommer alle fra formentlig die-hard-fans af klubben. Det finder du altså også inde på FCB.dk/debat, men de har altså også en tråd, der hedder 'Ronaldo', der efterhånden er 200 sider lang (!!!). Vi interesserer os ligeså meget for modstanderen, som vi interesserer os for os selv. Summa Summarum; Du kan ikke 'forvente' saglighed på et fodboldfora, der centrerer omkring en så stor klub som Real Madrid. Vi er et sammensurium af fans med forskellige temperamenter, så derfor er det da klart, at vi kommer til at træde hinanden over tæerne, når talen går på en spiller som Messi :P

Jeg er selv enorm fan af Ronaldo. Mest fordi jeg selv er eliteidrætsudøver og synes, hans dedikation er enormt inspirerende. Jeg vil da gerne anerkende, at jeg holder mere af vores spillere, end jeg gør af Barcas spillere, men det gør jo ikke mig til en uduelig debattør herinde (forhåbentlig ikke da) :D Messi er fantastisk! Men det kan da umuligt vække undren, at man møder modstand, når man ud over roserne til en rival i samme ombæring stikker til en spiller/institution i klubben...

Saglighed er faktisk det eneste jeg søger, hvis interessen omkring emnet er der for mig. Ikke fordi jeg skal gå efter manden, men mere for at fortælle hvad jeg mener, så læser jeg aldrig, og vitterligt aldrig Kassow-Rossing's indlæg. Hvis jeg gad at bruge nogle minutter på det, som jeg ikke rigtig gider lige nu, så kan jeg nok også nævne 5-10 flere herinde fra, som jeg aldrig gider at læse indlæggene fra, fordi de enten ikke er velformuleret, eller generelt har en alt for farvet holdning til alt der handler om Real Madrid, og det gør sig bla. gældende med Kassow-Rossing's indlæg. No hate Kassow, jeg kan bare se hvilken vej alle dine debatter går, og det er den forkerte vej IMO.

Jeg har sagt det mange gange før. Du bliver jo ikke mindre fan af, at sige en spiller fra en anden klub er bedre end en fra Real Madrid. Erstat spiller med klub om du vil. Jeg var også sådan for en del år siden, og når jeg får mine minder fra facebook for 5-7 år siden, så flover jeg mig over min opførsel og farvede holdninger, da alt handlede om Real Madrid dengang :D
Jeg sagde f.eks. engang, at jeg ville juble, hvis der sprang en bombe på Nou Camp, fordi mit had til Barcelona var enormt. Sandheden var bare, at jeg ikke kunne tåle, at indrømme Barcelona bare var klasser bedre end Real Madrid. Om det kommer med alderen eller børn, ved jeg ikke, men jeg flover mig på det groveste over det engang var min holdning.

Jeg er også kæmpe fan af Ronaldo, og en kæmpe beundre af hans dedikation og professionalisme til sporten, men derfor synes jeg stadig han er en kæmpe klaphat når han råber og skriger, og brokker sig over sine medspilleres manglende løb, hvis han har smidt en bold udover sidelinjen.
Det ene behøver jo ikke at udelukke det andet.

Nu stikker jeg til hele lortet. Vi har Bale, og hvilken joke er det :D

Alt i alt, så har jeg det helt fint med, at der er farvede indlæg all over the place herinde. Det jeg ikke bryder mig om, det springer jeg let og elegant over, og det jeg har en holdning om, det kommentere jeg på. Det vigtigste er, at vi alle hygger os :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, Kimbo

9 år 3 måneder siden #34 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Capello: La Liga lever

Dios skrev: ChrillRM14 skrev:

Saglighed er faktisk det eneste jeg søger, hvis interessen omkring emnet er der for mig. Ikke fordi jeg skal gå efter manden, men mere for at fortælle hvad jeg mener, så læser jeg aldrig, og vitterligt aldrig Kassow-Rossing's indlæg. Hvis jeg gad at bruge nogle minutter på det, som jeg ikke rigtig gider lige nu, så kan jeg nok også nævne 5-10 flere herinde fra, som jeg aldrig gider at læse indlæggene fra, fordi de enten ikke er velformuleret, eller generelt har en alt for farvet holdning til alt der handler om Real Madrid, og det gør sig bla. gældende med Kassow-Rossing's indlæg. No hate Kassow, jeg kan bare se hvilken vej alle dine debatter går, og det er den forkerte vej IMO.

Jeg har sagt det mange gange før. Du bliver jo ikke mindre fan af, at sige en spiller fra en anden klub er bedre end en fra Real Madrid. Erstat spiller med klub om du vil. Jeg var også sådan for en del år siden, og når jeg får mine minder fra facebook for 5-7 år siden, så flover jeg mig over min opførsel og farvede holdninger, da alt handlede om Real Madrid dengang :D
Jeg sagde f.eks. engang, at jeg ville juble, hvis der sprang en bombe på Nou Camp, fordi mit had til Barcelona var enormt. Sandheden var bare, at jeg ikke kunne tåle, at indrømme Barcelona bare var klasser bedre end Real Madrid. Om det kommer med alderen eller børn, ved jeg ikke, men jeg flover mig på det groveste over det engang var min holdning.

Jeg er også kæmpe fan af Ronaldo, og en kæmpe beundre af hans dedikation og professionalisme til sporten, men derfor synes jeg stadig han er en kæmpe klaphat når han råber og skriger, og brokker sig over sine medspilleres manglende løb, hvis han har smidt en bold udover sidelinjen.

Alt i alt, så har jeg det helt fint med, at der er farvede indlæg all over the place herinde. Det jeg ikke bryder mig om, det springer jeg let og elegant over, og det jeg har en holdning om, det kommentere jeg på. Det vigtigste er, at vi alle hygger os :)

Tja, 'visse spillere' er jeg helt stoppet med eksplicit/offentligt at vurdere overfor hinanden. Måske fordi der aldrig kommer en endegyldig sandhed for mig at se, om Messi er bedre end Ronaldo og omvendt. Og 'saglighed' eller "vi kan jo alle se det her inderst inde"-argumenter kan ikke legitimere et sådant perspektiv.

Men du får sgu et 'tak' ;)
Det var et velformuleret svar, hvilket jeg synes er ganske symptomatisk for hjemmesiden her - oftest.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved ChrillRM14.

9 år 3 måneder siden #35 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Capello: La Liga lever

Dios skrev:

SR4 skrev: Messi var god, ja rigtig god. Men nøj hvor ville jeg ønske man overdrev halvt så meget, når Cristiano spiller godt.
Men lad os da håbe Cristiano motiveres af det, for han spillede bestemt ikke nogen god kamp.

Problemet med Ronaldo er, at når han spiller "godt", så er det fordi man vurdere hans kamp på mål. Man er egentlig ligeglad med alt andet, så længe man kan blive i troen om, at Ronaldo har spillet en god kamp.

Hvis man ikke kan se forskellen på de 2 spilleres niveauer, så skal man arbejde lidt mere med sig selv. Bare husk på man ikke er mindre fan af, at anerkende andre spillere. Når man er i fornægtelse, så skal man lige huske på hvor meget man minder om Pique.

Det passer overhoved ikke og det er snart en myte som ikke vil dø.
Messi har spillet helveds mange dårlige kampe i denne sæson. Og de gange hvor han spiller dårligt så er han faktisk 100% usynligt. Til gengæld kan Ronaldo komme ud af det blå i en elendig kamp og scorer hattrick. At snakke den ene evne op og den anden evne ned er ikke fodbold-værdig, når du målene i bund og grund er afgørende.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, MadridistaPorVida

9 år 3 måneder siden #36 af Kassow-Rossing

Dios skrev: Saglighed er faktisk det eneste jeg søger, hvis interessen omkring emnet er der for mig. Ikke fordi jeg skal gå efter manden, men mere for at fortælle hvad jeg mener, så læser jeg aldrig, og vitterligt aldrig Kassow-Rossing's indlæg. Hvis jeg gad at bruge nogle minutter på det, som jeg ikke rigtig gider lige nu, så kan jeg nok også nævne 5-10 flere herinde fra, som jeg aldrig gider at læse indlæggene fra, fordi de enten ikke er velformuleret, eller generelt har en alt for farvet holdning til alt der handler om Real Madrid, og det gør sig bla. gældende med Kassow-Rossing's indlæg. No hate Kassow, jeg kan bare se hvilken vej alle dine debatter går, og det er den forkerte vej IMO.

Pudsigt nu var jeg ellers den absolut (!!) første herinde der talte om Messi som kommende Balon d'Or mester og har priset ham sidenhen. Det var lige efter Paris SG kampen. Det blev jeg naturligvis skudt ned for og fred være med det.

Men sådan noget ved man naturligvis ikke når man går rundt i uvidenhed og ikke læser indlæggene ;) Ignorance must be a bliss.

Og så kan jeg da lige sende den tilbage: No hate Dios ;) Jeg bruger heller ikke tid på dine indlæg medmindre du direkte adresserer mig.

Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

Leveret af Kunena Forum