Capello: La Liga lever

9 år 3 måneder siden #37 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Capello: La Liga lever
SR4 skrev:

Messi har spillet helveds mange dårlige kampe i denne sæson.

Og de gange hvor han spiller dårligt så er han faktisk 100% usynligt

Til gengæld kan Ronaldo komme ud af det blå i en elendig kamp og scorer hattrick.

Statistik på klubplan:

Messi: 49 mål.
Ronaldo: 22 mål.

Ja Messi har da haft sine dårlige kampe, ingen tvivl om dette, men det virker for mig som om, at det eneste du basere dit argument på er præstationerne fra kvartfinalenerne i Champions League, for udover disse kampe er det godt nok en omgang vrøvl, at Messi har spillet en helvedes mange dårlige kampe.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #38 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Capello: La Liga lever
Der er længere mellem Benz og Suarez end Ronaldo og Messi. Suarez har været over Benz i hele sin Barca-periode. Jeg kan immerværk ikke huske, hvornår Benz har været god over længere tid siden Mourinho? Ronaldo og Messi har skiftedes til at være bedst. Lige nu er de begge faktisk ret dårlige ift. deres normale niveau. Messi var god mod os, men dårlig i CHL. Ronaldo var dårlig mod FCB men god i CHL(i hvert fald i første kamp). Men alligevel anerkendes Messi som den bedste.

Prøv at sætte begge spillere på toppen som target-man med et hold, der slår indlæg. Hvem tror I ville vinde Balon d'or? Messi ville ikke nå top 3. Ronaldo ville vinde, ligesom han har gjort før. Lad os så for en stund sætte dem begge på midtbanen. Ronaldo ville offensivt ligne Casemiro - tung i bevægelserne og dårlige beslutninger i det opbyggende spil. Messi ville brillere som han gør nu, og sikkert vinde Balon d'or. Ronaldo ville blive smidt på bænken ;). Defensivt behøver vi vist ikke sammenligne dem.

Hvad så med deres faktisk positioner? Barcas spil er som strikket til Messi, og hans spillere løber godt for ham, ligesom han selv løber godt for sine medspillere. Han kommer til chancer, og har en fri rolle. Ronaldo spiller på kanten og i angrebet. Farten og driblinger har han ikke med sig mere, hvorfor han som kant ikke er så fantastisk mere. Hans plads passer ikke til ham. På toppen gør han det nu alligevel godt, og kommer til store chancer. Men kan andre angribere så ikke også det? Hvorfor scorer Benz så ikke noget mere, hvis det er så nemt? Hvorfor står Benz aldrig så fri? Er det fordi Benzema bare er pisseelendig? Ronaldo gør det fantastisk på den position, men som boldspiller er han ikke og har aldrig været specielt god. Nu når han har mistet sin fart skinner det igennem for han kan ikke bare drible manden så. Han skal vænne sig til at træffe nogle beslutninger, der passer til hans fysik. Men han har ikke været god i år, heller ikke mod Bayern selvom han scorer 3 mål. Men han er afgørrende, selvom han til tider ligner en boldmongol.

Lige nu er Messi foran Ronaldo. Hans kvaliteter er også bedre end Ronaldos, og har også altid været det, som du så fint påpeger, Sahinovic. Skulle man sætte deres egenskaber op over for hinanden på FIFA-maner, er Messi bedst - det tvivler jeg ikke på. Driblinger, pasninger osv. er Messi bedst. Afslutninger er de så forskellige men begge gode. Men hvad de får ud af det på banen, for at holde det i FIFA-analogi, så er de begge utroligt afgørrende(men ikke så meget, som de plejer). Ronaldo har været meget afgørrende med mål, fx i CHL og VM-klub-finalen. Messi var fx afgørrende i weekenden. Fodbold er jo et holdspil, så at være god sammen med sine medspillere er også en kvalitet, ikke? Du behøver nærmest bare ramme Ronaldo i feltet, så bliver det farligt, og giver ofte mål.

Bedre til at drible, bedre til at aflevere (både i små rum, men kan så sandeligt også sende den ene gudeaflevering efter den anden i dybden), bedre overblik, kan indgå i kombinationer, kan score selv og er derfor ikke afhængig af at andre sætter ham op, har et bedre skud (det vil sige han er langt mere effektiv), og træffer LANGT bedre beslutninger end Ronaldo.

Det er lidt som om, at du gentager dig selv med forskellige nuancer af det samme. Men essensen af det er vel, at du synes han er bedre til at drible, aflevere, afslutte og træffe beslutninger om hvilken af de 3 foregående, han skal vælge. Og der er jeg enig, bortset fra afslutninger. At du synes, han afslutter bedre er subjektivt, ligesom jeg synes Ronaldo har bedre placeringsevne. De skyder fra forskellige positioner, og løber i forskellige rum - ergo forskellige forudsætninger.

Dios skrev: Jeg sagde f.eks. engang, at jeg ville juble, hvis der sprang en bombe på Nou Camp, fordi mit had til Barcelona var enormt.

WTF læste jeg lige der? Håber da ikke du var en dag over 12 ellers er det jo bare sygt! :P

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 3 måneder siden #39 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Capello: La Liga lever
Nu ved jeg ikke om det hele var rettet mod mig, men jeg har læst hele dit indlæg, og der er nogle punkter jeg er enig i, og så er der nogle punkter jeg fuldstændig uenig i, fred være med det (-;

Kratmus skrev:

Og der er jeg enig, bortset fra afslutninger. At du synes, han afslutter bedre er subjektivt, ligesom jeg synes Ronaldo har bedre placeringsevne. De skyder fra forskellige positioner, og løber i forskellige rum - ergo forskellige forudsætninger.

Kan vi ikke lige hurtigt blive enige om, at man er en bedre afslutter hvis man scorer enten lige så mange mål, eller flere mål på færre forsøg? Det at de skyder fra forskellige positioner og løber i forskellige rum er et argument du - IMO - kan bruge, hvis vi sammenlignede en midtbanespiller med en offensiv kant/angriber - Messi og Ronaldo har begge frie roller, hvor de oftest enten er at finde på en højre/venstre kant (for at trække ind mod målet), men de begge er også at finde inde i boksen, så jeg vil ikke mene at deres forudsætninger ligger så langt fra hinanden, at det går hen og bliver en subjektiv mening.

Når, nu gider jeg ikke mere Messi, men vi kan tage den op når de begge afslutter deres respektive karrierer, eller til næste Ballon d'Or :-D Ville dog bare slutte af på en forholdvis positiv tone, i forhold til mit forrige sløje indlæg rettet mod dig (-:

Dios skrev:

Jeg sagde f.eks. engang, at jeg ville juble, hvis der sprang en bombe på Nou Camp, fordi mit had til Barcelona var enormt.

Haha, den havde jeg heller ikke lige set komme.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 3 måneder siden #40 af CRSeven
Besvaret af CRSeven på emne Capello: La Liga lever

Ret godt klaret af en bold mongol
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 3 måneder siden #41 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Capello: La Liga lever
Der blev skrevet "til tider"

Kratmus skrev: selvom han til tider ligner en boldmongol.

Ergo: Ikke non-stop.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 3 måneder siden #42 af FanOfMagicalTeams
Jeg må nu altså også tilslutte mig koret herinde som finder den helt naive subjektivitet trættende. Jeg har egentligt holdt pause fra at skrive herinde fordi jeg syntes det er blevet langt værre, specielt båret af nogle enkelte brugere. For at ikke "alle" skyder på dig, Kassow, så vil jeg gerne pointere at jeg egentligt ikke har dig i sigtekornet her haha. Jeg ved ikke om gennemsnitsalderen er faldet herinde eller hvad der er grunden. Ligesom Dios tror jeg også at man bliver lidt mere afbalanceret med årene ;)

Men tag nu fx debatten herinde omkring Messi vs. Ronaldo. Jeg forstår simpelthen ikke at man gider postulere at Ronaldo er lige så god. Det er han altså ikke. Hverken når man ser spillet på banen eller når man ser statistikerne (som i alle andre sammenhænge elskes herinde;) ).. Ej heller forstår jeg at man gider postulere at Messi har haft et dårligt CHL. Prøv at se stats og/eller gennemse lidt flere kampe end Juve kampene:

messivsronaldo.net

Ronaldo har været "dårlig" de 2 sidste år. Jeg mener stadig at Suarez var klart den bedste spiller (BDO) ved sidste kåring, og Ronaldo er jo ikke i nærheden af at have fortjent en individuel titel for en evt. kollektiv triumf i år. Han bliver simpelthen båret så meget frem af at spille på verdens bedste hold at jeg syntes det er en hån mod holdet ikke at anerkende dette. Helt ærligt, hvem ville I vælge hos FCB frem for REAL i idealopstillingen?

Neymar-Suarez-Messi
Modric--Kroos-Isco
Marcelo-Ramos-Pique-Carvajal
Navas

Til trods for at de forreste 3 tæller godt med i den samlede score så mener jeg helt alvorligt at 7 ud af 11 spillere er markant bedre hos Real end de er det hos FCB. Messi er simpelthen en så stor del af forklaringen på hvorfor det bedste hold har vundet færre titler de senere år - det er der ikke noget odiøst i at anerkende eller italesætte hos konkurrent nummer 1 imo :)
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

9 år 3 måneder siden #43 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Capello: La Liga lever
Det er der ikke, nej. Diskussionen startede egentlig også med, at jeg var træt af, at man har behovet for at lovprise Messi i 50% af de posts, man skriver.
Jeg er helt på linje med dig, Messi er en langt bedre spiller på så mange af de parametre, en fodboldspiller bør bedømmes på. Men hold nu kæft hvor har jeg ikke behov for at læse om det hver eneste dag. Af samme årsag holder jeg mig fra Ronaldo vs. Messi debatterne, for det er så trættende.

Men du bliver nødt til at forholde dig til, hvor det her startede. Og det startede med, at jeg - og andre - synes det er komplet irrelevant, når en spiller skal fremhæves igen og igen for kompetencer, som alle kan se, han besidder.

Og lad os så for pokker da lægge låg på den her latterlige diskussion!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, FanOfMagicalTeams

9 år 3 måneder siden #44 af FanOfMagicalTeams

Pelle skrev: Det er der ikke, nej. Diskussionen startede egentlig også med, at jeg var træt af, at man har behovet for at lovprise Messi i 50% af de posts, man skriver.
Jeg er helt på linje med dig, Messi er en langt bedre spiller på så mange af de parametre, en fodboldspiller bør bedømmes på. Men hold nu kæft hvor har jeg ikke behov for at læse om det hver eneste dag. Af samme årsag holder jeg mig fra Ronaldo vs. Messi debatterne, for det er så trættende.

Men du bliver nødt til at forholde dig til, hvor det her startede. Og det startede med, at jeg - og andre - synes det er komplet irrelevant, når en spiller skal fremhæves igen og igen for kompetencer, som alle kan se, han besidder.

Jeg er med på at jeg muligvis er hoppet ind i en diskussion som handler om mere end blot det der står på linjen. Men seriøst, prøv lige at gå de 4 sider igennem og se de krumspring, leg med præmisser, Ronaldo er et offer osv. nogle brugere går igennem for at retfærdiggøre om Ronaldo er lige så god. Det er så pinligt og meget af det virker ærlig talt lidt umodent. Jeg forstår godt dit standpunkt ift. Messi vs. Ronaldo diskussioner - det har fx ødelagt bold.dk, men lige den her artikel syntes jeg nu har en vinkel der gør det naturligt. For mig startede problematikken i tråden dog før dit indspark til debatten. Igen, i forhold til din oprindelige kommentar: Jeg er med på at jeg muligvis er hoppet ind i en diskussion som handler om mere end blot det der står på linjen og har heller ikke dig i kassen med de "naivt subjektive".

God weekend.

9 år 3 måneder siden #45 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Capello: La Liga lever
@FanOfMagicalTeams

Først og fremmest, så lad os lige tage Ronaldo debatten om igen. Ja han ser nonchelant ud. Ja han langer ud efter sin holdkammerater gang på gang.

1) Betyder det, at Ronaldo formmæssig er gået gevaldigt ned?
- Svaret er kort sagt nej! Du kan da ikke argumenter, at bare fordi Ronaldo ikke er ligeså underholdende at kigge, ligeså charmerende at kigge på som Messi er, at Ronaldo ikke er et af de bedste stadigvæk og producer ligeså godt som Messi gør i Barca. Det er uden diskussion, at Ronaldo ikke dribler som han har gjort engang, men det arbejde Ronaldo udgør på banen er ikke til nogen diskussion. Manden har lige scoret 5 ud af vores 6 mål mod Bayern Munchen, hvor Messi var blevet lukket helt ned. Jeg vil da hellere ha, at Ronaldo kommer og redder os når det virkelig gælder, fremfor at skulle se ham score 60 mål i gruppespillet og vi så ryger ud i kvartfinalen. Vil du ikke også det?.

Ronaldo har bare "adapted" sin alder til betragtningen, at han ikke har sin hurtighed mere både med hensyn til speed og kreativitet. Ronaldo er bare blevet til en mere "målsluger" de seneste par år, og det er da også helt okay, hvis han har ændret sin rolle til at være mere en "sharpshooter" fremfor at skulle underholde publikum konstant. Det er da trist, at vi ikke belønner ham mere for det arbejde han har udført for os, han har været en vanvittig vigtig brik for os i de 2 CHL titler vi har vundet.

2) Var Ronaldo den "rette" vinder til BDO forrige år?

- Jeg forstår virkelig ikke, at du vil tage hans BDO fra ham sidste år! Det er da helt utrolig hvor fortjent den var! Den kunne ikke være mere tydelig. Han har lige båret Portugal frem EM titlen! Han var en leder, han var den energi de havde brug for og han støttede sit hold frem som ingen nogensinde vil have gjort! Selv ikke Suarez (som du mener fortjent den mere). Her hentyder jeg til hans vigtige mål der sendte Portugal videre med nød og næb. Her hentyder jeg til den tillid han viste Moutinho ved det vigtig straffesparks konkurrence. Her hentyder jeg til den energi og karakter han udviser når han går skadet ud. Det at han ikke "bakker" ud og "opgiver" når han lige har fået en så forfærdelig skade og i stedet bruger sin energi til at råbe sit hold op og gi dem den bedst mulig moralske støtte. Forestil dig, hvor højt op i himlen du vil være, hvis din CEO på dit drømme - job kom og konstant hyldede dig for det job du udrettet for dit team! Det må jo være helt utroligt, det kan du da ikke tage væk fra ham! Det er et helt tydeligt bevis på MVP og selvfølgelig fortjente han klart det BDO trofæ han vandt efterfølgende. Det er noget Messi mangler! Det er noget Suarez manglede sidste år! Og så må vi ikke glemme, hvem der statistisk (hvis du benytter dig af det argument for Messi i år) båret os frem til CHL finalen sidste år!

Fortjener han BDO i år? Hvem anden fortjener den lige nu? Det er jeg da spændt på at høre. Messi? Han er fantastisk, uden tvivl - men han kunne ikke rette op på det nederlag mod Juventus! Det kunne Suarez hellere ikke! Ronaldo derimod har lige sparket Bayern Munchen ud! Jeg siger ikke, at Ronaldo har været fantastisk i år, men selv når han ikke "præster" som alle ønsker han gør, så har han alligevel haft en fantastisk sæson, mener du ikke det? Og hvis Real Madrid går hen og vinder CHL og Ronaldo har en vigtig fod i vores triumf til CHL igen, så mener du alligevel ikke at han fortjener at være med i samtalen? Det mener jeg helt klart han gør!

Jeg er ikke en tilhænger af Ronaldo, tværtimod. Han er utrolig frustrerende at kigge på, når han konstant langer ud med armene. Jeg har nærmest lyst til at give op, når han vælger at tage frispark for os hver gang. Men bare fordi, at han er et fantastisk smuk person (nogen er misundelig :P ), og han bruger 2-3 timer foran spejlet. Så kan du da næppe benægte, at det arbejde Ronaldo udgør og den måde han passer på sig selv, det er intet mindre end fantastisk at være vidne til.

Jeg giver ham bare blot det credit som han fortjener! Han er efter min bog i top 3 over de bedste fodboldspiller i historien.

Med hensyn til dit bud på startopstilling, så har jeg slet ikke lyst til at give min mening, da vi har været igennem det flere hundrede gange! Nej, jeg fortrækker Real Madrids samtlige 23 spiller fremfor Barcelona's. Slut prut - finale! ;)

9 år 3 måneder siden #46 af Deucex
Besvaret af Deucex på emne Capello: La Liga lever
Sjovt, han er ikke engang i min top 10, ja måske top 20

9 år 3 måneder siden #47 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Capello: La Liga lever

FanOfMagicalTeams skrev:

Pelle skrev: Det er der ikke, nej. Diskussionen startede egentlig også med, at jeg var træt af, at man har behovet for at lovprise Messi i 50% af de posts, man skriver.

Jeg er med på at jeg muligvis er hoppet ind i en diskussion som handler om mere end blot det der står på linjen. Men seriøst, prøv lige at gå de 4 sider igennem og se de "krumspring", "leg" med præmisser, Ronaldo er et "offer" osv. nogle brugere går igennem for at "retfærdiggøre" om Ronaldo er lige så god. Det er så pinligt og meget af det virker ærlig talt lidt umodent. Jeg forstår godt dit standpunkt ift. Messi vs. Ronaldo diskussioner - det har fx ødelagt bold.dk, men lige den her artikel syntes jeg nu har en vinkel der gør det naturligt. For mig startede problematikken i tråden dog før dit indspark til debatten. Igen, i forhold til din oprindelige kommentar: Jeg er med på at jeg muligvis er hoppet ind i en diskussion som handler om mere end blot det der står på linjen og har heller ikke dig i kassen med de "naivt subjektive".

God weekend.

Helt ærligt, som jeg læser det her, så nedgraderer du brugere herinde, der 'forsvarer' Ronaldo, til 'pinligt umodne', fordi deres måder at opstille 'præmisser' på er anderledes, end du ser det. Det håber jeg heller ikke har været intentionen? Så bliver det for alvor svært at diskutere herinde...

Fodbold er fantastisk, fordi vi ikke når til enighed ever.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved ChrillRM14.

Leveret af Kunena Forum