Ramos på vej ud af CL-finale?

9 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Det er svært at forestille sig en Champions League-finale uden Sergio Ramos, men det er ikke desto mindre det, der bliver spekuleret i i spansk presse i øjeblikket.

I tirsdagens semifinale gik Sergio Ramos hårdt til Lucas Hernández ved et hjørnespark og det er en sag, som UEFAs disciplinærudvalg i princippet kan tage op og straffe den spanske forsvarer for.

Det fortalte journalisten Isaac Fouto på Cadena COPE i går:

- UEFA kan tage Sergio Ramos´ sag op. Det får vi kendskab til, når disciplinær-komiteen mødes og det mener jeg er på fredag. I givet fald ville han misse finalen, helt klart. Det afgørende er, at Ramos´ handling ikke bliver dømt af dommeren, mens Chiellinis gør (Den italienske forsvarer burde have været udvist i går for en albue i nakken på Falcao, red.).

Isaac Fouto slår endvidere fast, at det ikke behøver at være UEFA som tager sagen op på egen hånd, for faktisk kan Atlético Madrid og Juventus også indbringe sagen og så er UEFA tvunget til at tage stilling.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #2 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Ramos på vej ud af CL-finale?
Jeg synes to spilledage er en hård dom, men jeg kan ikke beklage hvis denne dom bliver givet. Det er så dumt det Ramos laver og havde dommeren set den, var der grunde til at give et rødt kort. Så var kampen måske slet ikke endt 3-0. Men hva så med Godin der gjorde noget i samme dur på Casemiro ?

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Fondo_Sur

9 år 2 måneder siden #3 af Fondo_Sur

Hugol skrev: Jeg synes to spilledage er en hård dom, men jeg kan ikke beklage hvis denne dom bliver givet. Det er så dumt det Ramos laver og havde dommeren set den, var der grunde til at give et rødt kort. Så var kampen måske slet ikke endt 3-0. Men hva så med Godin der gjorde noget i samme dur på Casemiro ?

Helt enig.

Ramos har det dog med at være for afslørende i sine gerninger. De gik hårdt efter Ramos ved enhver dødbold, så man forstår vel situationen. Unge Hernandez fik godt mærket Ramos her. Egenligt lækkert at se på trods af den mulige karantæne.

9 år 2 måneder siden #4 af Sahinovic
Når man seriøst ikke kan styre sit temperament, og konstant skal være til fare for holdet, så har jeg godt nok svært ved at betragte Ramos som en af de absolut bedste forsvarsspiller igennem historien, og det er super ærgerligt, for hans potentiale er i den grad til det. Vi så det også mod FC Barcelona, hvor han blev udvist for en ligeså hjernelammet aktion.

Jeg håber han bliver straffet, alt andet er simpelthen håbløst; så kan man som Real Madrid fan håbe, at han tænker sig om en ekstra gang i næste sæson, selvom jeg tvivler.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 2 måneder siden #5 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Ramos på vej ud af CL-finale?

Sahinovic skrev: Når man seriøst ikke kan styre sit temperament, og konstant skal være til fare for holdet, så har jeg godt nok svært ved at betragte Ramos som en af de absolut bedste forsvarsspiller igennem historien, og det er super ærgerligt, for hans potentiale er i den grad til det. Vi så det også mod FC Barcelona, hvor han blev udvist for en ligeså hjernelammet aktion.

Jeg håber han bliver straffet, alt andet er simpelthen håbløst; så kan man som Real Madrid fan håbe, at han tænker sig om en ekstra gang i næste sæson, selvom jeg tvivler.

Men nu står vi jo overfor at kunne vinde både CL og ligaen, så det er vel også OK at håbe på, at vores bedste folk får lov at spille?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, MadridistaPorVida

9 år 2 måneder siden #6 af Sahinovic

Pelle skrev:

Sahinovic skrev: Når man seriøst ikke kan styre sit temperament, og konstant skal være til fare for holdet, så har jeg godt nok svært ved at betragte Ramos som en af de absolut bedste forsvarsspiller igennem historien, og det er super ærgerligt, for hans potentiale er i den grad til det. Vi så det også mod FC Barcelona, hvor han blev udvist for en ligeså hjernelammet aktion.

Men nu står vi jo overfor at kunne vinde både CL og ligaen, så det er vel også OK at håbe på, at vores bedste folk får lov at spille?

Min ærlige mening; nej det er det ikke, jeg er fuldstændig ligeglad med om vi taber Champions League, regler er regler, og de skal følges, så kan jeg ikke sidde og håbe på at vi kan liste os uden om dem, for jeg ved godt, at du ikke havde syntes det var OK, hvis det omvendte scenarie havde gjort sig gældende.

Men ja, du har alle dage lov til at håbe at vores spillere kan spille, det skal jeg ikke blande mig i, men jeg finder bare dobbeltmorale knap så charmerende.

Florentino Pérez

9 år 2 måneder siden #7 af Pelle

Sahinovic skrev:

Pelle skrev:

Min ærlige mening; nej det er det ikke, jeg er fuldstændig ligeglad med om vi taber Champions League, regler er regler, og de skal følges, så kan jeg ikke sidde og håbe på at vi kan liste os uden om dem, for jeg ved godt, at du ikke havde syntes det var OK, hvis det omvendte scenarie havde gjort sig gældende.

Men ja, du har alle dage lov til at håbe at vores spillere kan spille, det skal jeg ikke blande mig i, men jeg finder bare dobbeltmorale knap så charmerende.

Jeg spørger, fordi jeg godt kan se det dobbeltmoralske i det. Indrømmet, havde det været en Barca spiller, så havde jeg også ment, at der skulle være karantæne. Men er det ikke dét, der følger med at være fan af et hold? At man netop ikke altid behøver forholde sig fuldstændig objektivt, men nogle gange bare kan lade følelserne tage over og håbe på, at ens eget hold kan stille i bedst mulige opstilling? Jeg vil hvert fald hellere vinde CL og ligaen. Og når folk så brokker sig, så har deres hold garanteret fået nogle andre kendelser med sig på et andet tidspunkt.

Hvis Ramos skal have karantæne, så skal Chiellini vel også - det går formentlig begge veje.

Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

9 år 2 måneder siden #8 af Sahinovic

Pelle skrev:

Sahinovic skrev:

Pelle skrev:

Jeg spørger, fordi jeg godt kan se det dobbeltmoralske i det. Indrømmet, havde det været en Barca spiller, så havde jeg også ment, at der skulle være karantæne. Men er det ikke dét, der følger med at være fan af et hold? At man netop ikke altid behøver forholde sig fuldstændig objektivt, men nogle gange bare kan lade følelserne tage over og håbe på, at ens eget hold kan stille i bedst mulige opstilling? Jeg vil hvert fald hellere vinde CL og ligaen. Og når folk så brokker sig, så har deres hold garanteret fået nogle andre kendelser med sig på et andet tidspunkt.

Hvis Ramos skal have karantæne, så skal Chiellini vel også - det går formentlig begge veje.

Jeg forholder mig altid fuldstændigt objektivt i disse type sager.

Jeg har ikke set situationen med Chiellini, men hvis han også bevidst har smasket en albue i hovedet på en modspiller, så er det ikke fordi ligningen går op, og at Ramos af den grund ikke skal have karantæne, så håber jeg de begge får karantæne.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 2 måneder siden #9 af 2:18
Besvaret af 2:18 på emne Ramos på vej ud af CL-finale?
Modstandereser der lige har stået og skubbet/hevet, dem kan jeg ikke have ondt af. Alle de appeller for røde kort er blevet en parodi, det er fodbold og det spilles 11 mod 11. Dog skal Ramos lade være med at tude, når han selv gerne vil dele ud

9 år 2 måneder siden #10 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Ramos på vej ud af CL-finale?
Har lige læst på marca at Ramos ikke bliver straffet. Årsagen er at Ramos's episode ikke var en situation, hvor overdreven vold blev brugt. Det ses som en hændelse i kampen som dommeren heller ikke rapporterede om.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

9 år 2 måneder siden #11 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ramos på vej ud af CL-finale?
Pelle skrev:

Er det ikke bare kvalmende når man ikke er objektiv, og fandens dobbeltmoralsk? Egentlig kan jeg slet ikke se hvorfor det skal være enten eller. Selvfølgelig håber jeg Ramos spiller finalen, men det udelukker jo ikke al realitetsans, så derfor vil en karantæne til Ramos være fuldstændig på sin plads.

Forstå mig ret, så vil jeg ikke sidde og bande, sige UEFAlona og det er alle andres skyld end Ramos, men derimod være fuldt forståelig, hvis han får den karantæne. Jeg har bare svært ved og se, hvorfor det skal adskilles som enten eller?

Følelserne kan sagtens tage over, men er man ikke kun dobbeltmoralsk i denne situation, hvis man ikke mener Ramos skal have karantæne, men samtidig vil mene Chiellini skal have karantæne? Jeg vil ihvertfald ikke mene du var dobbeltmoralsk, medmindre det netop var den holdning du havde? :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 2 måneder siden #12 af Pelle

Dios skrev: Pelle skrev:

Er det ikke bare kvalmende når man ikke er objektiv, og fandens dobbeltmoralsk? Egentlig kan jeg slet ikke se hvorfor det skal være enten eller. Selvfølgelig håber jeg Ramos spiller finalen, men det udelukker jo ikke al realitetsans, så derfor vil en karantæne til Ramos være fuldstændig på sin plads.

Forstå mig ret, så vil jeg ikke sidde og bande, sige UEFAlona og det er alle andres skyld end Ramos, men derimod være fuldt forståelig, hvis han får den karantæne. Jeg har bare svært ved og se, hvorfor det skal adskilles som enten eller?

Følelserne kan sagtens tage over, men er man ikke kun dobbeltmoralsk i denne situation, hvis man ikke mener Ramos skal have karantæne, men samtidig vil mene Chiellini skal have karantæne? Jeg vil ihvertfald ikke mene du var dobbeltmoralsk, medmindre det netop var den holdning du havde? :)

Jeg er ikke helt med? Det var Sahinovic, der mente jeg var dobbeltmoralsk. Jeg mener ikke, at Ramos eller Chiellini skal have karantæne. Men jeg mener, at hvis den ene skal, så skal den anden også, for ellers er al objektivitet - og fairness - tilsidesat.

Med andre ord: Jeg håber ikke, at Ramos bliver straffet, men jeg kan sagtens forstå, hvis han bliver det. Jeg vil dog langt hellere have ham med i finalen og blive kaldt dobbeltmoralsk fremfor at lege moralens vogter og undvære ham :)

Giver det mening?

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum