Ramos på vej ud af CL-finale?
Sahinovic skrev:
Daniel skrev: Jeg ville da blive fuldstændig sindssyg oven i knoppen, hvis Ramos fik karantæne to dage efter den omdiskuterede hændelse.
Det ville jo svare til, at man fra UEFAs side annullerede Ronaldos mål mod Bayern München, da man efterfølgende bedre kunne vurdere, om han stod i offside eller ej.
Dommerne må for helvede da være vågne i kampens hede. Det skal spillerne fandeme da ikke straffes for efterfølgende og så er det pisse ligegyldigt om man hedder Ramos, Chiellini, Boateng eller Pique!
Nu er der intet nyt eller kontroversielt i, at UEFA eventuelt følger op på en situation som dommeren ikke har registreret, så jeg ved godt nok ikke hvordan du kan sammenligne det med, at det ville svare til at UEFA efterfølgende annullerede Ronaldos mål mod FC Bayern.
Jeg synes det er helt fint man følger op, så er det vidst kun spillerne der skal stramme op.
1. Dommer-teamet registrerede ikke Ramos' albue.
2. Dommer-teamet registrerede ikke Ronaldos offside-mål.
Hvad er forskellen? Sanktionerer UEFA Ramos vil det påvirke Real Madrid. Havde UEFA annulleret Ronaldos offside-mål havde det påvirket Real Madrid. Og begge ting ville være absurde!
Naturligvis skal Ramos ikke smide om sig med sine albuer, men det er op til linjedommeren, fjerdedommeren eller dommeren selv at hive et kulørt kort op i den enkeltstående sekvens, ligesom det er op til selv samme at dømme offside eller undlade. Det skal et par habit-nisser ikke afgøre på skrivebordet efterfølgende.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Zyconith skrev: Og så stille med Varane og Nacho (Madridista admins, husk lige at opdatere skadeslisten)? Hmm... Nej, bare spil med Ramos, medmindre han fysisk har brug for en pause eller noget.
I kampen mod Atletico løb Danilo efter slutfløjtet ind på banen og sagde hej til Ronaldo, han var fuldt påklædt, hvorfor var han ikke omklædt? Var han skadet? Ikke udtaget eller hvad?
Pepe er blevet klar til at træne med gruppen. Han kunne da godt tage overfor Ramos. Jeg ser da også helst Ramos, men han har nogle øjeblikke på banen, hvor han enten lægger en tværaflevering ind til modstanderens angriber, eller hamrer en ned som vi så det mod Barcelona.
Har valgt at takke af på forum!
Daniel skrev:
Sahinovic skrev:
Daniel skrev: Jeg ville da blive fuldstændig sindssyg oven i knoppen, hvis Ramos fik karantæne to dage efter den omdiskuterede hændelse.
Det ville jo svare til, at man fra UEFAs side annullerede Ronaldos mål mod Bayern München, da man efterfølgende bedre kunne vurdere, om han stod i offside eller ej.
Dommerne må for helvede da være vågne i kampens hede. Det skal spillerne fandeme da ikke straffes for efterfølgende og så er det pisse ligegyldigt om man hedder Ramos, Chiellini, Boateng eller Pique!
Nu er der intet nyt eller kontroversielt i, at UEFA eventuelt følger op på en situation som dommeren ikke har registreret, så jeg ved godt nok ikke hvordan du kan sammenligne det med, at det ville svare til at UEFA efterfølgende annullerede Ronaldos mål mod FC Bayern.
Jeg synes det er helt fint man følger op, så er det vidst kun spillerne der skal stramme op.
Hvad er forskellen? Sanktionerer UEFA Ramos vil det påvirke Real Madrid. Havde UEFA annulleret Ronaldos offside-mål havde det påvirket Real Madrid. Og begge ting ville være absurde!
Naturligvis skal Ramos ikke smide om sig med sine albuer, men det er op til linjedommeren, fjerdedommeren eller dommeren selv at hive et kulørt kort op i den enkeltstående sekvens, ligesom det er op til selv samme at dømme offside eller undlade. Det skal et par habit-nisser ikke afgøre på skrivebordet efterfølgende.
Ronaldos mål bliver netop registreret af dommeren i selve kampen, dog som et lovligt mål, at det så efterfølgende viser sig for at være et ulovligt et af slagsen, er jo på baggrund af en svag dommerpræstation, og det skal UEFA selvfølgelig ikke blande sig i efterfølgende. Hvorimod Ramos' albue i hovedet netop ikke blev registreret af dommeren, og derfor er det på sin plads, at UEFA efterfølgende følger op på den. Hvis dommeren omvendt havde registreret Ramos' albue i hovedet, og kun givet ham en påtale for det, og UEFA efterfølgende valgte at følge op på den, så ville jeg, og her vælge jeg at citere dig, blive fuldstændig sindssyg oven i knoppen (-;
Florentino Pérez
Hugol skrev:
Zyconith skrev: Og så stille med Varane og Nacho (Madridista admins, husk lige at opdatere skadeslisten)? Hmm... Nej, bare spil med Ramos, medmindre han fysisk har brug for en pause eller noget.
I kampen mod Atletico løb Danilo efter slutfløjtet ind på banen og sagde hej til Ronaldo, han var fuldt påklædt, hvorfor var han ikke omklædt? Var han skadet? Ikke udtaget eller hvad?
Pepe er blevet klar til at træne med gruppen. Han kunne da godt tage overfor Ramos. Jeg ser da også helst Ramos, men han har nogle øjeblikke på banen, hvor han enten lægger en tværaflevering ind til modstanderens angriber, eller hamrer en ned som vi så det mod Barcelona.
Hvis han trækker sig i tacklinger grundet frygten for at rive op i sine ribben ville det ikke være så smart. Så hellere satse Nacho/Varane, det er trods alt kun Granada.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Dios skrev:
Nacho var som eneste mand af de defensive spillere udtaget til kampen :)
Hvad skal den smiley til for?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
Dios skrev:
Nacho var som eneste mand af de defensive spillere udtaget til kampen :)
Hvad skal den smiley til for?
Ved seriøst ikke hvad jeg skal svarer på det spørgsmål? Den betyder vel, at jeg besvarer din henvendelse med et smil på læben?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg kan ikke helt finde ud af om du ikke er bekendt med, at diverse forbund oftest tager svinestreger mm. op til afgørelse, hvis det vel og mærke ikke er registreret af dommeren, eller om du generelt bare er uenig i, at forbundende blander sig efter kampen?
Nu er det godt nok et stykke tid siden det skete, men sidst jeg på stående fod lige husker en episode var da Costa fik tre spilledages karantæne for at stemple Emre Can på anklen, hvor det var FA efter kampen som gav karantænen.
Hvis jeg ikke husker meget forkert, så skete det samme egentlig med vores egen Ronaldo. Episoden, hvor han slog og sparkede en modstander inde i deres straffesparksfelt, men kan ikke huske om han fik karantæne efterfølgende.
I øvrigt er der godt nok stor forskel på de 2 scenarier du lister op. Og helt korrekt som Sahinovic siger, så bliver sager kun taget op, hvis ikke dommeren har det med i rapporten. Og lad os alle krydse fingre for, at dommeren selvfølgelig så Ronaldo's mål. Hertil kan der snakkes om korrekt dømt eller ej, men der er immervæk stor forskel!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sahinovic skrev: Når man seriøst ikke kan styre sit temperament, og konstant skal være til fare for holdet, så har jeg godt nok svært ved at betragte Ramos som en af de absolut bedste forsvarsspiller igennem historien, og det er super ærgerligt, for hans potentiale er i den grad til det. Vi så det også mod FC Barcelona, hvor han blev udvist for en ligeså hjernelammet aktion.
Jeg håber han bliver straffet, alt andet er simpelthen håbløst; så kan man som Real Madrid fan håbe, at han tænker sig om en ekstra gang i næste sæson, selvom jeg tvivler.
Hvordan kan du som erklæret madridista ønske en længere europæisk karantæne til Sergio Ramos? Midt i en potentiel lysende historisk tid for klubben, som med små marginaler kan briste til ingenting... Amen, man hører lidt af hvert.
Jeg synes, at jeg ret tydeligt giver udtryk for, hvad jeg mener, hvorfor dit spørgsmål egentlig besvarer sig selv. Så må du jo selv vurdere, om jeg er meget lidt velbevandret i diverse forbunds gøren og laden eller om jeg skyder med skarp mod netop dén gøren og laden.
Det andet ser jeg ingen grund til at debattere yderligere.
Fondo_Sur skrev:
Sahinovic skrev: Når man seriøst ikke kan styre sit temperament, og konstant skal være til fare for holdet, så har jeg godt nok svært ved at betragte Ramos som en af de absolut bedste forsvarsspiller igennem historien, og det er super ærgerligt, for hans potentiale er i den grad til det. Vi så det også mod FC Barcelona, hvor han blev udvist for en ligeså hjernelammet aktion.
Jeg håber han bliver straffet, alt andet er simpelthen håbløst; så kan man som Real Madrid fan håbe, at han tænker sig om en ekstra gang i næste sæson, selvom jeg tvivler.
Hvordan kan du som erklæret madridista ønske en længere europæisk karantæne til Sergio Ramos? Midt i en potentiel lysende historisk tid for klubben, som med små marginaler kan briste til ingenting... Amen, man hører lidt af hvert.
Jeg gider virkeligt ikke ud i en længere Madridista samtale, for taget situationen i betragtning, så synes jeg det er en latterlig debat at tage fat i, så du får følgende svar.
Jeg blev først fan af sporten fodbold, efterfølgende blev jeg Madridista fordi jeg godt kunne lide den måde Real Madrid tænker og udfører fodbolden på. Jeg synes ikke det, at smække en albue i hovedet på en modspiller har noget med fodbold at gøre, derfor ønsker jeg at der bliver gjort noget ved det, i form sanktioner. Derfor følger jeg et princip, og jeg gradbøjer naturligvis under ingen omstændigheder dette princip, hvis jeg kan se at det ikke går til min egen fordel, jeg er trods alt ikke politikker.
Det eneste jeg som Madridista kan håbe på er, at Ramos ikke begår disse type hjerneblødninger, gør han det, så holder jeg, af logiske forklaringer, naturligvis fast i mit princip, selvom det går udover en Real Madrid spiller.
Florentino Pérez
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Fire gange La Ligas bedste forsvarsspiller.
Syv gange på Fifpro årets hold(de seks seneste i træk!!!).
Seks gange årets hold i UEFA(de fem seneste i træk!)
Og så er der jo lige de løse titler, hvor Ramos er en af de få, som har vundet alt man kan vinde.
Desværre er Ramos beskidt og går over grænsen, men jeg har egentlig efterhånden lært at leve med det. Selvfølgelig frustrer det mig når det sker og man skal ikke forsvare det, men en del af Ramos spil er nu engang også at han netop er aggressiv og går til grænsen. Jeg vil vove den påstand, at han ikke clearede så mange dødbolde og slet ikke havde scoret så mange afgørende mål, hvis ikke manden havde den ekstra vildskab. Han vil det bare lidt mere - og han vil for alt i verden vinde.
Nu blev han ikke straffet i denne omgang. Men hver gang der er en situation er min holdning, at får han straffen, så må han tage den og afsone den. Jeg kan dog ikke andet end ryste på hovedet, når folk ligefrem ønsker ham hen hvor peberet gror eller kalder ham overvurderet. Han er vores anfører, han har reddet os så mange gange og frem for alt, så har han(som jeg flere gange har adresseret herinde) ufatteligt meget hjerte. Ikke siden Hierro har vi haft en lederskikkelse som ville klubben så meget og i den grad gik forrest.
Man kan sige meget om Sergio Ramos, men at så tvivl om, om han er en af verdens bedste forsvarsspillere er helt skævt.
Jeg kan dog ikke andet end ryste på hovedet, når folk ligefrem ønsker ham hen hvor peberet gror eller kalder ham overvurderet.
Kan du fremhæve det indlæg, hvor der står, at Ramos er overvurderet? Jeg skriver blot, at jeg ikke anser ham som en af de bedste forsvarsspillere igennem historien. Isoleret set, så synes jeg egentligt han er til det, han har indfriet sit enorme potentiale, og vist kvalitet igennem en længere periode, men samtidig falder det hele på jorden med alle de udvisninger (22!) han har fået igennem sin tid i Real Madrid, hvor de fleste af dem har været komplet hjerneblødninger, og ikke grundet uheldige tilfælde; det viser blot, at man ofte er til fare for holdet, og alene af den grund indgår han ikke i min personlige definition af, hvad der kræves for at blive en af de absolut bedste forsvarspillere, igennem historien.
Du får det nærmest til at lyde som om, at jeg ud af den blå luft ønsker en udelukkelse af Ramos i Champions League finalen. Jeg ærgrer mig da over situationen, og jeg har svært ved at forestille mig en finale uden vores kaptajn, men samtidig har jeg heller ikke andet end hovedrysten tilbage, når man vælger at se totalt bort fra selve situationen, og hvorfor! jeg netop ønsker en udelukkelse af Ramos.
Florentino Pérez