Snarlig De Gea-afgørelse i vente
Middelmådige Navas skal jo trækkes med et forsvar der giver ham overarbejde og ja så sker der fejl hos selv den bedste (Iker, Diego Lopez og Kiko Casilla), hvis man ikke har spottet at Real Madrid har lukket flere og flere mål ind sæson for sæson, så bliver det også svært. Med tre forskellige målmænd så er det da opsigtsvækkende at vi stadig har problemer med at holde 0et i mange kampe.
Og ja diskussionen er Navas men til hans forsvar kan man jo kun sige at han ikke har fået den hjælp han skulle ha haft af sit forsvar, og så kan man ikke andet end at se klovne agtig ud i nogle situationer. Og jo han har selv begået personlige fejl og der er en del i denne sæson.
Havde vi nu taget en spiller som Gago er der langt flere personlige fejl, hvor man kan forholde sig til en konstruktiv kritik. det er den i den grad ikke ift Navas.
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hugol skrev: Så håber jeg du også læser fremover hvad det er jeg skriver.
Middelmådige Navas skal jo trækkes med et forsvar der giver ham overarbejde og ja så sker der fejl hos selv den bedste (Iker, Diego Lopez og Kiko Casilla), hvis man ikke har spottet at Real Madrid har lukket flere og flere mål ind sæson for sæson, så bliver det også svært. Med tre forskellige målmænd så er det da opsigtsvækkende at vi stadig har problemer med at holde 0et i mange kampe.
Og ja diskussionen er Navas men til hans forsvar kan man jo kun sige at han ikke har fået den hjælp han skulle ha haft af sit forsvar, og så kan man ikke andet end at se klovne agtig ud i nogle situationer. Og jo han har selv begået personlige fejl og der er en del i denne sæson.
Havde vi nu taget en spiller som Gago er der langt flere personlige fejl, hvor man kan forholde sig til en konstruktiv kritik. det er den i den grad ikke ift Navas.
I den omtalte situation presser forsvaret spilleren til at skyde udefra i en ellers ufarlig situation. Det er målvogterens opgave at redde den afslutning, medmindre den sidder helt oppe i krydset. Navas laver en fejl i denne situation. Navas laver også et kæmpe drop lidt senere på sæsonen, og skubber bolden i eget net. Av for den! Begge situationer bliver forsvaret fanget, og det gør ethvert forsvar, selv Juventus' fra tid til anden. Der er det målvogterens opgave, at redde bolden. Forsvaret kan løse sin opgave på 2 måder. 1. erobre bolden eller 2. presse angriberen så meget, at det bliver svært at afslutte ordentligt. Medmindre bolden bliver smækket op i krydset ala Zaza eller Mandzukic(begge mål mener jeg personligt ikke er nogens fejl). I begge tilfælde har forsvaret valgt option 2 - at presse angriberen, fordi risikoen for at begå straffe er større end risikoen for at de scorer - ligesom de gør ved Jovetic' mål. Men nogle gange scorer modstanderen, fordi de bare skyder godt(som Mandzukic og Zaza), andre gange scorer modstanderen, fordi målvogteren laver en stor fejl, som med Jovetic' mål. Nogle gange bliver der scoret, fordi både forsvar og målvogter fejler - som i CHL mod Napoli ved Mertens mål. Man kan altid sige, at hvis forsvaret bare gjorde det lidt bedre, ville der ikke været blevet scoret.. Men i så fald behøver vi jo slet ikke en målvogter. Så Hugol, kom nu lige - adskil tingene. Jeg er enig med din konklusion, men ikke dit argument.
Navas er ikke fejlfri. Han har en tendens til at spille godt, når det virkelig gælder. Omvendt har han kostet point egenhændigt. Man har en tendens til at synes, at græsset er grønnere på den anden side. De Gea er ikke så meget bedre. Vi bør i stedet kigge andetsteds.
Ligesom en youtube-video kan glorificere en spiller, kan den også gøre det stikmodsatte. Enjoy De Gea Fails:
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Der er ingen modstandere som dicideret tillader en afslutning på mål. Det er det mest vilde jeg nogensinde har hørt.
Ramos burde ha gået frem for at presse Jovetic, i stedet for bakker han og giver plads. Jeg ved godt at han gjorde det fordi der kom en Sevilla spiller i løb, men han ligger ikke mærke til at Nacho løb ham op.
Vi er på så højt niveau at situationer som denne ikke er ufarlig. Og ja det var Navas der fejlede bigtime men det gjorde Benzema også. I mange andre situationer hvor Navas ikke har skyld i mål er detjo forsvaret der fejler bigtime. Navas kan tage et par liga mål på sin kappe men jeg er ikke bekymret.
Og det er vel det der er hele problemet med Navas. Han er helt exceptionel til tider, men andre gange er han slet ikke Real Madrid materiale værdig.
Uanset hvor mange fejl vores angreb, midtbane eller forsvar begår, så må Navas aldrig stå så dårligt placeret i målet som han gjorde det, da Jovetic scorede. Det vidner om en målmand, som ikke er ordentlig orienterede, og et tab af bolden omkring midterlinjen skal aldrig være en undskyldning for et sådan mål. Længere er den vel ikke.
Og Hugol, hvis du havde været aktiv herinde for 2-3 år siden, så ville du også have lagt mærke til den enorme kritik Ramos fik af hans utallige mange fejl. Jeg selv ville have ham på bænken, og andre ville have ham solgt. Man får bare ikke et bedre produkt end Ramos, og derfor må man tage hans mange fejl med hans utrolig mange gode ting han bidrager med.
Alt i alt, så skal en Real Madrid målmand være stabil over en hel sæson, og han skal helst kunne tage bolde som Mandzukic mål i Chl finalen, når det gælder aller mest. Derfor synes jeg der er mange flere bedre målmænd end Navas derude. United, Chelsea, At. Madrid, Juve og "Milan" skal jo ikke have en bedre målmand end Real Madrid. Sådan ser jeg det ihvertfald. Mange penge eller ej, så koster De Gea altså "kun" 200 mio kr. mere end Vinicius, så tager man det med i sin betragtning, så er De Gea et røverkøb :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Så jo, dem var der rigeligt af og flere af dem i Porto også. Casillas var bestemt ikke fejlfri og han var elendig i at komme ud af sit felt. Den kan du kun trække i land Dios om at iker ikke har begået fejl i navas klassen. Du snakker om Manzukic men glemmer Casillas og Godin i ChL finalen!
Jeg har altid været aktiv også omkring Ramos.
Navas i topform
Jeg er godt nok urolig for vores fremtid, hvis det er hans topform. Hans positionering ved Griezmanns mål er så ringe som det kan blive, hele den venstre side af målet er frit.Hugol skrev:
Navas i topform
Men målet ligner jo utroligt meget målet mod Napoli ift de defensive placeringer, hurtige afleveringer og en dybdebold. 4-5 afleveringer til at slå forsvaret.
Lucas V
Kovacic
Modric
Efterlader alle et stor tomt rum inde på midten og det skaber pladsen til at sende en aflevering i dybden.
Navas kommer fint ud i den men Griezmann er sgu for skarp. Navas kan ikke kritiseres for målet !
Griezmann skaber selv pladsen til skyde fra en mere spids vinkel.
Når du skændes med kæresten om, hvem der skal tage opvasken, viser du hende så et Youtube-klip af en kvinde, der står og vasker op?!
Nu var du lidt efter mig for ikke at magte analysen. Den kan du lige få retur, for hvis din argumentation vises i form af diverse klip, så kommer vi aldrig videre. Jeg kan finde klip, der beviser, at jeg har ret, og det samme kan (læs: forsøger) du.
Det giver dig ikke ret i din betragtning, sorry :)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: For pokker, så stop da med at argumentere via de utallige Youtube-klip, de viser jo intet.
Når du skændes med kæresten om, hvem der skal tage opvasken, viser du hende så et Youtube-klip af en kvinde, der står og vasker op?!
Nu var du lidt efter mig for ikke at magte analysen. Den kan du lige få retur, for hvis din argumentation vises i form af diverse klip, så kommer vi aldrig videre. Jeg kan finde klip, der beviser, at jeg har ret, og det samme kan (læs: forsøger) du.
Det giver dig ikke ret i din betragtning, sorry :)
De viser ikke alt nej, men skal du diskutere et mål så kan du snildt smide en youtube video op. Lige sådan igår var der en som sagde Casillas ikke havde begået drops i Navas klassen. Jeg tror jeg fandt omkring 10-15 eksempler på youtube at Casillas havde begået utallige af brølere. Når folk pynter på sandheden så er det at vi må tage videoer i brug ! Det måtte jeg også gøre i forhold til det Jovetic mål du så gerne vil diskutere. Fordi du mente at forsvaret stod korrekt, hvilket video materiale så beviser de ikke gjorde.
Varane, Ramos står fejlplaceret ift angrebet og tager forkerte løb.
Og vedr Atleti kampen og Navas redninger, jeg så kampen på stadion ig var fuldstændig forarget over den indsats der var de sidste 10 min. Jeg havde trods alt overblikket over hele banen. Og målet kan ikke være Navas skyld.
Senere så jeg analyse af målet på spansk tv, ej heller der peges der på Navas som den skyldige.