Ceballos-handel offentliggøres på mandag
- Brylle
- Gæst
-
Det er der vist heller ingen, der har skrevet, at man bør gøre, så jeg forstår ikke helt indsparket.Kassow-Rossing skrev: Det handler om opportunity cost. Man kan desværre ikke give dem alle sammen mere spilletid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Hugol skrev:
Det er et rygte som jeg lagde ud med at skrive.
Når der addes to midtbane spillere til truppen så skal der jo også fjernes to. Og i mine øjne står Kovacic som rosinen i pølseenden ved siden af James. Det er ikke fordi jeg synes han er dårlig eller han ikke passer på holdet. Det handler udelukkende om at man har valgt at satse på Ceballos og Llorente.
Kovacic har hele tiden stået i skyggen og det vil han også gøre næste sæson. Det er det samme problem Danilo og Morata har blot vil Kovacic stå med endnu et større arbejde for at få fast spilletid.
Det er overkill at have Kroos, Modric, Casemiro, Llorente, Ceballos og Kovacic til 3 pladser. Og vi ved godt at Isco eller Asensio også vil blive tilføjet til disse pladser.
Skal spillerne udvikle sig så skal de have spilletid og det vil også koste hos Kovacic at Ceballos og Llorente skal være i truppen.
Jeg ville ønske at man brugte Kovacic meget mere men så bliver det på bekostning af nogle andre. Det er helt fint at have en bred trup, men ikke for bred!
Skal vi ikke være enige om, at det er din subjektive mening? Du skriver det bare som sandheden, at klubben vil af med Kovacic. Klubben har ikke valgt at satse på Ceballos eller Llorente fremfor Kovacic. Llorente var et nødvendig køb, da ingen andre er gode nok som 6'er. Ceballos skal jo heller ikke slå Kroos eller Modric af, eller jo, hvis han er bedre end dem, men han er vel tiltænkt bredden til at starte med, og det samme med Llorente. Så må man tage den derfra.
Hvorfor er det overkill at have 2 spillere til hver position på midtbanen, men ikke til forsvaret? Jeg behøver vel ikke at nævne at det netop lige var denne her model, som gjorde, at Varane og Carvajal f.eks. slog igennem. Kovacic eller Ceballos' tid er ikke kommet endnu, men i mellem tiden er det jo vigtigt, at der er kvalitet til at tage overfor Casemiro, Kroos og Modric.
Det ligner jo heller ikke at Asensio's udvikling er ved at gå i stå, fordi han ikke spiller hveranden kamp. Alene det at træne hverdag med de bedste gør underværker, og jeg er personligt selv helt vild med vores nye stil. Der er tanke bag enhver handel, og de unge bliver ikke kastet for løverne med det samme. De kan gemmes og modnes i tålmodighed, og levere så fremragende som vores sekundære spillere gjorde sidste sæson.
Jeg kan slet ikke se problemet i, at have 2 spillere til hver position, hvis det vel og mærke ikke er 2 verdensklasse spillere som skal kæmpe om pladsen. Ceballos bliver en kæmpe succes, men man må ikke glemme at springet fra Betis til Real Madrid er enormt. Måske var spillere som Canales, Illarra og hvad de ellers hedder ikke gode nok, men havde de fået roen og den tålmodighed som vi ser det med unge spillere idag, så havde det måske set langt bedre ud. Man kan bare hurtigt knække nakken ved at gå fra at være den bedste til blot, at være den oversete, og specielt når der er så meget kvalitet i truppen som der er.
Jeg vil svare kort.
Jeg har på intet tidspunkt skrevet at klubben vil af med ham, jeg skriver at det er det mest logiske at skille sig af med Kovacic. Jeg aner ikke hvad Zidanes planer er med spilleren. Det ville være rart at man ikke skulle forsvarer sig for ting man på intet tidspunkt har sagt !
Og nu hvor rygtet er opstået, så ville jeg give mine argumenter for, hvorfor jeg ser Kovacic som det logiske valg.
Vi har mere end to spillere på hver plads når det gælder midtbanen, fordi Asensio og Isco også kan blive indskiftet på 3 mands midtbanen udover Ceballos og Llorente.
Asensios udvikling er ikke gået i stå ud fra det spilletid han har fået, men nu er du jo en person som følger meget med, så det undrer mig du tager det udgangspunkt. Fordi Asensio er udset til at have en større rolle næste sæson. Det har der lige været en del artikler om !
Jeg venter på at høre Zidanes planer om Kovacic
Har valgt at takke af på forum!
Det er jo helt igennem tåbeligt, hvis man afhænder Kovacic, fordi der skal være plads til ham.
Jeg tvivler nu på, at det kommer til at gå sådan. Real har ikke for vane at sælge spillere, som klubben ikke har interesse i at komme af med.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Der er jo heller ikke kun tale om afgang af James - Ødegaard og Enzo er jo også "sat ud af spillet".
Sidst men ikke mindst, så har jeg en mavefornemmelse af, at Lucas V omend han taktisk er en spændende brik kunne gå hen og skifte omgivelserne ud med en klub som kan tilbyde mere fast spilletid.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Mathiaska skrev:
Salix7 skrev: Efter som Llorente stadig ikke er blevet præsenteret, kan man så forestille sig, at han bliver lejet ud i endnu en sæson? Det vil give plads til de resterende spillere, og til sæsonen efter kan man sælge Modric, hvorefter kabalen går op? Ikke at jeg er fan af et salg af Modric, men ellers bliver der virkelig pres på flere af vores spillere:(
Jeg tror heller ikke det er givet, at Llorente spiller 'hjemme' næste sæson, slet ikke efter købet af Cabellos.
Et salg af Modric? Makker, hell no. Vi snakker om verdensmåskebedste CM.
Du misforstod mig vidst angående Modric. Jeg ønsker ikke, at han bliver solgt, men han bliver 32år næste gang, og vi må derfor begynde at vænne os til tanken om et hold uden ham, hvor unge spillere skal tage over:) Med mængden af midtbane spillere lige nu, skal 1-3 stykker lejes ud eller sælges allerede i dette transfervindue, hvis det skal give mening for spillerne. James' tid i RM ser ud til at være talte, jo mindre Benzema, Bale og Morata sælges, så ham kan rykkes længere frem på banen:)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Brylle skrev:
Det er der vist heller ingen, der har skrevet, at man bør gøre, så jeg forstår ikke helt indsparket.Kassow-Rossing skrev: Det handler om opportunity cost. Man kan desværre ikke give dem alle sammen mere spilletid.
Det var fordi du skrev denne:
Brylle skrev: Jeg kan ikke se, at et salg af James eller et køb af næsten hvilket som helst talent i verden skulle sende Kovacic væk fra holdet. Jeg synes virkelig han har udviklet sig enormt det sidste halve års tid. Der er kommet mere slutprodukt på hans spil og han formår i højere grad at diktere spillet, når han får lov at spille.
Du skriver at et indkøb ikke påvirker Kovacic's antal spilleminutter og at han har fortjent at spille mere.
Hvem skal så spille færre minutter? Fordi de kan ikke alle sammen spille flere minutter.
Og ved et indkøb af "hvilket som helst talent i verden" vil de andre spillere naturligvis få færre minutter til sammen og i gennemsnit.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Til sidst skal jeg lige spørge, er der nogen som kan svare på hvor "rygtet" er opstået omkring Kova til Tottenham? jeg kan slet ikke finde det nogle steder.
¡Hasta la Victoria Siempre!
Der bliver jo lavet indbyrdes aftaler med hver spiller tul hver sæson, hvor der forventningafstemmes fra begge parter..
By the way - de £18 mill er da hele værd, bare for at kunne snuppe endnu et LaLiga talent fra Barca :-)
Hala
DarioGomez skrev: I mens er Barcelona angiveligt blevet enig med Paulinho ...
Kan vi få flyttet denne til sjov og spas-tråden? Det er virkelig VILDT så dårligt Barcelona administreres disse tider. Det er omtrent ligeså miserabelt som Calderon/Mijatovic-niveauet. Det er lige før jeg får ondt af vores kære rivaler. De handler jo så dårligt på markedet at man skulle tro nogle bevidst saboterede dem.
Altså hvor mange sæsoner skal man bruge på at købe Veratti, Thiago tilbage og så Marquinhos eller Thiago Silva i forsvaret? Deres problemer er jo smp ift. hvor Real stod under hollænder-invasionen med Calderon og alligevel synes problemernes løsning igen og igen at undvige deres sportslige ledelse. Det må ganske enkelt ligge uden for deres evne til at se det store billede, at betale 15 mio euro overpris på regulære løsninger. Istedet synes de at købe mystiske satsninger som for at sætte en ære i at købe til under 40m euro. En strategi som har kostet dyrt de sidste 10 år.
Jeg vil svare kort.
Jeg har på intet tidspunkt skrevet at klubben vil af med ham, jeg skriver at det er det mest logiske at skille sig af med Kovacic. Jeg aner ikke hvad Zidanes planer er med spilleren. Det ville være rart at man ikke skulle forsvarer sig for ting man på intet tidspunkt har sagt !
Og nu hvor rygtet er opstået, så ville jeg give mine argumenter for, hvorfor jeg ser Kovacic som det logiske valg.
Vi har mere end to spillere på hver plads når det gælder midtbanen, fordi Asensio og Isco også kan blive indskiftet på 3 mands midtbanen udover Ceballos og Llorente.
Asensios udvikling er ikke gået i stå ud fra det spilletid han har fået, men nu er du jo en person som følger meget med, så det undrer mig du tager det udgangspunkt. Fordi Asensio er udset til at have en større rolle næste sæson. Det har der lige været en del artikler om !
Jeg venter på at høre Zidanes planer om Kovacic
Men hvorfor er det logisk? Det logiske er vel, at have nok spillere med kvalitet i truppen, og Ceballos er jo en kæmpe forstærkning på den front. Vi erstatter en midtbanespiller med en anden midtbanespiller, og her tænker jeg på James. Isco og Asensio skal ikke ned på den centrale midtbane, ligesom James heller ikke skulle det, selvom de blev nødt til det sidste sæson, fordi der manglede alternativer til Kroos og Modric.
Problemet er, at du skriver og jeg citere: "Det handler udelukkende om at man har valgt at satse på Ceballos og Llorente.". Du har jo selv lige skrevet, at du ikke aner hvad Zidane har tænkt sig. Hvorfor så konkludere, at man har valgt de 2 spillere fremfor Kovacic? Det er egentlig det jeg undrede mig gevaldigt over, for i mine øjne er det logisk, at man henter endnu en midtbanespiller, så man har 2 spillere til hver position. Isco og Asensio kan til nøds spille der, men der er så mange minutter at spille om, så det nok skal gå. Der har intet ubehag været i truppen udover Morata, men han blev også lovet mere spilletid end han har fået.
Som jeg ser det, så bliver det i grove træk sådan her:
6'er: Casemiro og Llorente.
8'er: Kroos og Ceballos.
8'er: Modric og Kovacic.
10'er: Isco, Bale og Asensio.
9'er: Ronaldo, Bale og Asensio.
9'er: Benzema, Bale og Asensio.
Igen, så handler det meget om hvordan Zidane vil bruge Bale, og hvor meget tillid han har til, at Bale kan begynde at overbevise på banen. Og for lige at gøre det helt klart, så ser jeg ikke Asensio, Bale eller Ronaldo som decideret angribere, men har nu bare taget udgangspunkt i diamanten, og skrevet de spillere jeg regner med skal kæmpe om pladserne. Jeg har med vilje undgået Lucas, da jeg ikke rigtig ser ham som andet end en spiller, som får Cdr minutter etc..
Det syntes jeg ikke er overkill, og specielt ikke taget vores mange skader i betragtning. Derudover skal vi nok spille 60 kampe på hele sæsonen, og med et VM næste sommer, så skal der en del rotation til.
Under Ancelotti tabte vi det ene mesterskab efter det andet, fordi bredden ikke var til det. Spillerne blev udkørte kort efter februar, og vores stamspillere ramte alle overbelastningsskaderne. Der var ingen til at tage over, og det hele smuldrede gang på gang. Sidste sæson så vi hvad en solid og bred trup kan gøre, og med den rette træner som rotere fornuftigt, så kan alle spillere holdes tilfredse.
Hvis jeg lige må have lov til at rose klubben igen igen, så er det nemlig sammensætningen af truppen som er helt igennem hjernedødt godt sammensat. Det er derfor jeg ikke ser et problem i, at have så mange dygtige spillere i truppen, for en spiller som Ceballos eller Kovacic er jo ikke gode nok endnu til, at skulle spille fast på højeste niveau, men de er alligevel så dygtige til, at holdet ikke vil falde igennem uden Modric eller Kroos.
Jeg er vild med det!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Tænker I at Zidane kan få 'held' til at overbevise hele truppen om at dele spilletiden? Det lykkedes jo i netop overståede sæson med undtagelse af Morata.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)