Ceballos-handel offentliggøres på mandag
- Brylle
- Gæst
-
Vi spillede 50 kampe sidste sæson. Der er sgu kampe nok til alle, såfremt Zidane roterer som han gjorde i sidste sæson. Det var vel kun Mariano, Yanez og Coentrao, der ikke rigtig fik spillet mange kampe. Tager vi en enormt skadesplaget Pepe fra, så nåede alle andre end de nævnte spillere jo over 20 kampe. Man behøver ikke starte inde i 45 kampe for at udvikle sig over en sæson. Jeg synes ikke, at der var et problem med rotationerne sidste sæson og med en endnu mere sammenspillet trup, så tror jeg heller ikke, at det bliver et problem i denne sæson. Modric skal passes og plejes, mens Ronaldo og Ramos også har rundet de 30, så de bør også kunne forvente lidt pauser. Vælger vi at tage os sammen i pokalen, så kommer der også lidt ekstra kampe der. Der skal nok blive godt med kampe til alle spillerne.Kassow-Rossing skrev:
Brylle skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Brylle skrev:
Det er der vist heller ingen, der har skrevet, at man bør gøre, så jeg forstår ikke helt indsparket.Kassow-Rossing skrev: Det handler om opportunity cost. Man kan desværre ikke give dem alle sammen mere spilletid.
Det var fordi du skrev denne:
Brylle skrev: Jeg kan ikke se, at et salg af James eller et køb af næsten hvilket som helst talent i verden skulle sende Kovacic væk fra holdet. Jeg synes virkelig han har udviklet sig enormt det sidste halve års tid. Der er kommet mere slutprodukt på hans spil og han formår i højere grad at diktere spillet, når han får lov at spille.
Du skriver at et indkøb ikke påvirker Kovacic's antal spilleminutter og at han har fortjent at spille mere.
Hvem skal så spille færre minutter? Fordi de kan ikke alle sammen spille flere minutter.
Og ved et indkøb af "hvilket som helst talent i verden" vil de andre spillere naturligvis få færre minutter til sammen og i gennemsnit.
Det er vel ikke så svært? :) James skal væk og selvom han ikke skal, så er han ikke central midtbanespiller. Modric bliver ikke ældre og han skal spares. Isco må efterhånden have sat Bale på bænken = mere tid til Kovacic på den centrale midtbane. Denne del har jeg faktisk allerede forklaret. Dermed har vi altså Kovacic, som bør få flere minutter, ganske enkelt fordi han er den bedste reserve til Modric og Kroos. Jeg kan stadig ikke se, hvad du forsøger at komme frem til, udover hvis det bare er endnu en af dine lege, hvor du skal køre i ring :)
Du må undskylde hvis jeg har misforstået.
Jeg troede du mente at et James-salg ikke ville påvirke spilletiden til de andre midtbanespillere.
Vi står med et luksus problem, hvis vi kun får solgt James. Der er simpelthen for mange kokke til at fordærve spilletiden og talenter som Isco, Asensio og Kovacic skal gerne have lov til at udfolde sig.
Jeg kunne godt se det smarte i også at sælge enten Bale eller Lukas. Sidste sæson havde vi en ikke-angriber, ikke-forsvarer for meget fordi der var ikke nok tid til Isco, Kovacic, Asensio og James da Modric, Kroos og Bale skulle have deres tid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Brylle skrev:
Vi spillede 50 kampe sidste sæson. Der er sgu kampe nok til alle, såfremt Zidane roterer som han gjorde i sidste sæson. Det var vel kun Mariano, Yanez og Coentrao, der ikke rigtig fik spillet mange kampe. Tager vi en enormt skadesplaget Pepe fra, så nåede alle andre end de nævnte spillere jo over 20 kampe. Man behøver ikke starte inde i 45 kampe for at udvikle sig over en sæson. Jeg synes ikke, at der var et problem med rotationerne sidste sæson og med en endnu mere sammenspillet trup, så tror jeg heller ikke, at det bliver et problem i denne sæson. Modric skal passes og plejes, mens Ronaldo og Ramos også har rundet de 30, så de bør også kunne forvente lidt pauser. Vælger vi at tage os sammen i pokalen, så kommer der også lidt ekstra kampe der. Der skal nok blive godt med kampe til alle spillerne.Kassow-Rossing skrev:
Brylle skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Brylle skrev:
Det er der vist heller ingen, der har skrevet, at man bør gøre, så jeg forstår ikke helt indsparket.Kassow-Rossing skrev: Det handler om opportunity cost. Man kan desværre ikke give dem alle sammen mere spilletid.
Det var fordi du skrev denne:
Brylle skrev: Jeg kan ikke se, at et salg af James eller et køb af næsten hvilket som helst talent i verden skulle sende Kovacic væk fra holdet. Jeg synes virkelig han har udviklet sig enormt det sidste halve års tid. Der er kommet mere slutprodukt på hans spil og han formår i højere grad at diktere spillet, når han får lov at spille.
Du skriver at et indkøb ikke påvirker Kovacic's antal spilleminutter og at han har fortjent at spille mere.
Hvem skal så spille færre minutter? Fordi de kan ikke alle sammen spille flere minutter.
Og ved et indkøb af "hvilket som helst talent i verden" vil de andre spillere naturligvis få færre minutter til sammen og i gennemsnit.
Det er vel ikke så svært? :) James skal væk og selvom han ikke skal, så er han ikke central midtbanespiller. Modric bliver ikke ældre og han skal spares. Isco må efterhånden have sat Bale på bænken = mere tid til Kovacic på den centrale midtbane. Denne del har jeg faktisk allerede forklaret. Dermed har vi altså Kovacic, som bør få flere minutter, ganske enkelt fordi han er den bedste reserve til Modric og Kroos. Jeg kan stadig ikke se, hvad du forsøger at komme frem til, udover hvis det bare er endnu en af dine lege, hvor du skal køre i ring :)
Du må undskylde hvis jeg har misforstået.
Jeg troede du mente at et James-salg ikke ville påvirke spilletiden til de andre midtbanespillere.
Vi står med et luksus problem, hvis vi kun får solgt James. Der er simpelthen for mange kokke til at fordærve spilletiden og talenter som Isco, Asensio og Kovacic skal gerne have lov til at udfolde sig.
Jeg kunne godt se det smarte i også at sælge enten Bale eller Lukas. Sidste sæson havde vi en ikke-angriber, ikke-forsvarer for meget fordi der var ikke nok tid til Isco, Kovacic, Asensio og James da Modric, Kroos og Bale skulle have deres tid.
Det er nok en smagssag så.
Jeg føler ikke vi spillede nok med Isco i løbet af sidste sæson. Det samme med Kovacic, Asensio, Mariano og Morata.
Jeg synes også det er en svær balancegang, fordi det hjælper jo ikke noget at skulle sætte en spiller ind i et storopgør i en kvartfinale som kun har fået 20 kampe med resten af truppen. Han vil naturligvis ikke gå særlig godt med i spillet til sammenligning med Modric, der har spillet 50 på daværende tidspunkt.
Er planen så at Isco, Asensio, Kovacic, Ceballos og Lukas skal blive på den spilletid, som de også fik sidste sæson?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Hugol skrev:
Dios skrev: Hugol skrev:
Ja Zidanes planer med Kovacic kender jeg ikke til, men jeg er sikker på at der er planer med Asensio, Ceballos og Llorente. Det er der typisk med de indkøb Zidane har gjort sig.
Hahaha :D
Det er simpelthen for tosset det her :D Selvfølgelig er der da planer med de spillere man lige har købt indenfor den seneste uge. Havde du seriøst regnet med andet? Du behøver ikke at svarer dette indlæg, da jeg slet ikke ville kunne overskue, hvis du svarer ja.
Det er jo netop derfor at Kovacic i min optik måske tager et skridt tilbage i hierarkiet. De nye spillere skal ind på banen og det kan koste Kovacic. Jeg har skrevet det tidligere, men nu har du også kommet frem til samme løsning.
Nej jeg er ikke kommet frem til samme løsning!
Når James bliver solgt, så bliver der også frigivet minutter der. Jeg kan stadig ikke se problemet. 6 spillere til 3 positioner er ikke overkill. Et køb af Llorente betyder heldigvis bare, at kovacic ikke skal agere 6'er længere. Mon ikke også der er planer med vores eksisterende spillere? Det tror jeg der er.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Real Madrids system skifter tit for 4-4-2 til 4-3-3, så du kan ikke regne med at det hedder 6 spillere til 3 positioner. Det kan også have indflydelse, hvis Mbappe bliver købt.
Har valgt at takke af på forum!
4-2-2 Diamant
…………………………….…….Navas/Casilla……………………………………....
Carvajal/Danilo….….Varane/Vallejo…….Ramos/Nacho…..…Marcelo/Theo……
.…………….…………..…….Casemiro/Llorente……………………………………..
…………………..….Kroos/Ceballos…….Modric/Kovacic…………………..……..
………………………………..…Isco/Asensio…………………………………………
……………………Vasquez/Bale…….…..Ronaldo/Benzema……..……................
4-3-3
…………………………….…….Navas/Casilla…………………………………….....
…………………..….Kroos/Ceballos…….Modric/Kovacic…………………..……...
………Vasquez/Bale……..…..Ronaldo/Benzema……..…….Asensio/Isco…........
Ifht. Mbappe, så kunne han erstatte L. Vasquez.
For mig virker dette mere logisk, da James ikke rigtig har en decideret plads i disse systemer, men mere kan tilføjes som tredjemand hist og her, hvorimod Ceballos er en direkte erstatning på den centrale midtbane.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
El Siete skrev: Truppen i tilfælde af Ceballos’ tilgang og James og Moratas afgang. 22 mand + Yanez og evt. Mayoral.
4-2-2 Diamant
…………………………….…….Navas/Casilla……………………………………....
…………………..….Kroos/Ceballos…….Modric/Kovacic…………………..……..
………………………………..…Isco/Asensio…………………………………………
……………………Vasquez/Bale…….…..Ronaldo/Benzema……..……................
4-3-3
…………………………….…….Navas/Casilla…………………………………….....
…………………..….Kroos/Ceballos…….Modric/Kovacic…………………..……...
………Vasquez/Bale……..…..Ronaldo/Benzema……..…….Asensio/Isco…........
Ifht. Mbappe, så kunne han erstatte L. Vasquez.
For mig virker dette mere logisk, da James ikke rigtig har en decideret plads i disse systemer, men mere kan tilføjes som tredjemand hist og her, hvorimod Ceballos er en direkte erstatning på den centrale midtbane.
Hvilket vi også mangler! Som sagt ser jeg helst Isco forbeholdte den centrale del af banen og fremefter, så kan han ligge de første pres sammen med Benz og ellers bruge sine kræfter offensivt, Ceballos er en fin rotationsspiller på den centrale midtbane på niveau med Kovacic og (defensivt) Llorente. Kroos og Modric bliver langt mere modtagelige overfor skader når der ikke er passende rotationsspillere til rådighed til at aflaste dem.
Alt andet lige, uanset om det er Kovacic eller Ceballos der ender med at få flest minutter, så er det en forstærket og mere afbalanceret trup vi står med.
Synes derudover at man skulle overveje en udlejning af Vasquez og give James en sæson til.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Det ved du jo godt ikke sker !
Skal Vázquez væk så bliver det et salg, og så ved han godt der ikke er brug for ham i Madrid. Så vil han jo hellere sørge for at få en kontrakt som er holdbar.
Hugol skrev: "Synes derudover at man skulle overveje en udlejning af Vasquez og give James en sæson til. "
Skal Vázquez væk så bliver det et salg, og så ved han godt der ikke er brug for ham i Madrid. Så vil han jo hellere sørge for at få en kontrakt som er holdbar.
Ja, det ved jeg godt. Det er ønsketænkning. Og ja, måske er han heller ikke god nok, synes vi så en lidt nedadgående formkurve i denne sæson. Men holder nu så meget af Vazquez og kan godt lide hans versatilitet og indstilling. En super back-up som jeg ser det til Bale. Men jeg sidder med en følelse/oplevelse af uforløst potentiale i James, og hvis han nu for fanden kunne tage sammen, så kunne han indgå som rotationsspiller ift. højrekanten. Jeg ser lidt to forskellige James'er når han har spillet, 1) totalt usynlig og uduelig, 2) verdensklasse.
Så længe vi har Bale (og jeg tvivler på at han vil fortsætte med at være så skadet som hidtil), så synes jeg at Vazquez er en fin substitut. Derfor ville en udlejning være at foretrække, og så kunne Zidane give den et skud mere med Bale og James og så må vi se hvad det ender med. Skulle det gå helt i hundene, har vi jo vores kære 4-4-2 (eller 4-3-1-2?) og så kan Carvajal/Danilo agere højrekant.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
Hugol skrev: "Synes derudover at man skulle overveje en udlejning af Vasquez og give James en sæson til. "
Ja, det ved jeg godt. Det er ønsketænkning. Og ja, måske er han heller ikke god nok, synes vi så en lidt nedadgående formkurve i denne sæson. Men holder nu så meget af Vazquez og kan godt lide hans versatilitet og indstilling. En super back-up som jeg ser det til Bale. Men jeg sidder med en følelse/oplevelse af uforløst potentiale i James, og hvis han nu for fanden kunne tage sammen, så kunne han indgå som rotationsspiller ift. højrekanten. Jeg ser lidt to forskellige James'er når han har spillet, 1) totalt usynlig og uduelig, 2) verdensklasse.
Så længe vi har Bale (og jeg tvivler på at han vil fortsætte med at være så skadet som hidtil), så synes jeg at Vazquez er en fin substitut. Derfor ville en udlejning være at foretrække, og så kunne Zidane give den et skud mere med Bale og James og så må vi se hvad det ender med. Skulle det gå helt i hundene, har vi jo vores kære 4-4-2 (eller 4-3-1-2?) og så kan Carvajal/Danilo agere højrekant.
Ok, ja jeg troede du mente alvorligt at det var en mulighed, fair nok... Jeg er meget tilfreds med Lucas og han har virkelig gjort det godt. Jeg så ham flere gange for Castilla og kunne set noget potentiale i ham, men troede ikke han havde nok i sig for at komme tilbage. Jeg har ikke lyst til at miste ham, ej heller Morata, men sådan er det nu engang. Jeg sidder da også med den fornemmelse af at det er ærgerligt vi skal slippe James, men han har bare ikke været det man forventede.
Betis præsident bekræfter at Ceballos har accepteret Real Madrids kontrakt bud. I de næste timer vil handlen falde på plads mellem de to klubber. Det kan også tage dage.
Folk kigger meget sort/hvid på det med bredden. Selvfølgelig er det ikke så slemt som at vi skal sælge Kovacic som Hugol nævner.
Men vi kan omvendt ikke ignorer de konflikter det trods alt har været omkring det. Vi hænger stadig på Bale og han er en spiller der både skal spille hver eneste kamp og som spillemæssigt er bag flere af spillerne blandt andet Asenjo og Isco. Og så har han endda ikke samme udviklingspotentiale. Så vi har i den grad nogle problemer.
SR4 skrev: Morata og James er på vej væk pga. manglende spilletid, mens Isco har været rygtet væk af samme grund hver eneste sæson af samme grund. Og sjovt nok KUN, når enten James eller Bale har været skadet, har rygterne dæmpet sig.
Folk kigger meget sort/hvid på det med bredden. Selvfølgelig er det ikke så slemt som at vi skal sælge Kovacic som Hugol nævner.
Men vi kan omvendt ikke ignorer de konflikter det trods alt har været omkring det. Vi hænger stadig på Bale og han er en spiller der både skal spille hver eneste kamp og som spillemæssigt er bag flere af spillerne blandt andet Asenjo og Isco. Og så har han endda ikke samme udviklingspotentiale. Så vi har i den grad nogle problemer.
Du ser jo på bredden, som Fanden læser Biblen. Jo, det har medført sine konflikter, men det er da netop også bredden, der har været medvirkende til Real Madrids bedste sæson i nyere tid.
Alligevel har du ret i Bale. Jeg har sgu næsten altid været fortaler for vores kære waliser, men han er for mig også den helt store hæmsko i 'det nye Real Madrid'. Ét er det spillemæssige, hvor han er fejlcastet til systemet, men det er mere, som du også nævner, hans prisskilt og de privilegier, som sådan et giver i Real Madrid.
Jeg tror og håber på, at vores stærkeste start-11'er i den kommende sæson er den samme, som vi så i CL-finalen. En 4-4-2 med Isco inde og Bale på bænken. Og så en fandens masse rotation i løbet af sæsonen, så Bale, Asensio, Kovacic og de andre får en masse minutter.