Ceballos-handel offentliggøres på mandag

9 år 3 uger siden #37 af Mathiaska

Dios skrev: Som jeg ser det, så bliver det i grove træk sådan her:

6'er: Casemiro og Llorente.
8'er: Kroos og Ceballos.
8'er: Modric og Kovacic.
10'er: Isco, Bale og Asensio.
9'er: Ronaldo, Bale og Asensio.
9'er: Benzema, Bale og Asensio.

Det her er virkelig, virkelig giftigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 uger siden #38 af Zyconith

Mathiaska skrev:

Et fint alternativ til BBC i 4-3-3

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 3 uger siden #39 af Sebberg

Zyconith skrev:

Mathiaska skrev:

Jeg er simpelthen rystet. Må jeg ikke få dit argument for, at vi fortsat skal køre med BBC i en 4-3-3, nå hvor vi gang på gang har fået bekræftet, at det slet ikke fungerer?
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye, El Siete

9 år 3 uger siden #40 af Zyconith

Sebberg skrev:

Zyconith skrev:

Mathiaska skrev:

Jeg er simpelthen rystet. Må jeg ikke få dit argument for, at vi fortsat skal køre med BBC i en 4-3-3, nå hvor vi gang på gang har fået bekræftet, at det slet ikke fungerer?

Jo, om 38 km skal jeg nok prøve at huske det:)

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 uger siden #41 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Ceballos-handel offentliggøres på mandag

Kassow-Rossing skrev:

Brylle skrev:

Kassow-Rossing skrev: Det handler om opportunity cost. Man kan desværre ikke give dem alle sammen mere spilletid.

Det er der vist heller ingen, der har skrevet, at man bør gøre, så jeg forstår ikke helt indsparket.

Det var fordi du skrev denne:

Brylle skrev: Jeg kan ikke se, at et salg af James eller et køb af næsten hvilket som helst talent i verden skulle sende Kovacic væk fra holdet. Jeg synes virkelig han har udviklet sig enormt det sidste halve års tid. Der er kommet mere slutprodukt på hans spil og han formår i højere grad at diktere spillet, når han får lov at spille.

Du skriver at et indkøb ikke påvirker Kovacic's antal spilleminutter og at han har fortjent at spille mere.

Hvem skal så spille færre minutter? Fordi de kan ikke alle sammen spille flere minutter.

Og ved et indkøb af "hvilket som helst talent i verden" vil de andre spillere naturligvis få færre minutter til sammen og i gennemsnit.

Det er vel ikke så svært? :) James skal væk og selvom han ikke skal, så er han ikke central midtbanespiller. Modric bliver ikke ældre og han skal spares. Isco må efterhånden have sat Bale på bænken = mere tid til Kovacic på den centrale midtbane. Denne del har jeg faktisk allerede forklaret. Dermed har vi altså Kovacic, som bør få flere minutter, ganske enkelt fordi han er den bedste reserve til Modric og Kroos. Jeg kan stadig ikke se, hvad du forsøger at komme frem til, udover hvis det bare er endnu en af dine lege, hvor du skal køre i ring :)

9 år 3 uger siden #42 af Zyconith

Sebberg skrev:

Zyconith skrev:

Mathiaska skrev:

En nuancering af ovenstående...

Det kan da meget vel være, at såfremt BBC konstellationen ikke slår til, at Zidane kører en 4-4-2. Men sagen er nu bare den, at offensiven hedder BBC og 4-3-3 opstillingen er uomtvistelig. Eller hvis jeg skal korrigere mig selv, det er måske ikke 4-4-2'eren jeg ser som urealistisk, det er andetvalget og et højst anvendeligt alternativ - sådan på papiret, men den hedder Bale, Benzema og Ronaldo og jeg er overbevist om at man flugter med tidligere års arbejde. Det har Zidane været ude at sige adskillige gange, at offensiven hedder BBC, og Bale, såvel som Benzema og Ronaldo, er undskyldt en ujævn sæson med deres skader.

Så ja, det kunne sagtens tænkes at vi fik set 4-4-2'erne i brug i løbet af næste sæson, hvor en fra BBC eller måske Casemiro, skiftes ud med Isco, hvorefter systemet ændrer sig fra en 4-3-3 til en 4-2-2. Nu har vi spillet en 4-3-3 de sidste par år, den fungerer når alle startere er friske og skadesfri, Benz deltager i opbygningen af spillet, Bale får den på højrekanten, og Ronaldo scorer på indlægget. Det er ikke fordi jeg vil forsvare denne tilgang, jeg har bare meget svært ved at se en startopstilling der hedder 4-4-2, og slet ikke med Isco på bekostning af Bale.

Isco kan levere disco, så virker han til tider lettere talentløs når det kommer til det defensive arbejde, og er ubrugelig når vi skal lægge kilometer for dagen i kampe hvor vi er pressede defensivt. Bale er altså stadig en stjernespiller, der kan begge veje (om end han har fået fripas defensivt) og kan splitte defensiver ad, og på mange måder besidder de samme kvaliteter som Ronaldo, hans positioneringsevne, eksplosivitet, hovedstødsevner, langskud, tap-ins, etc. Jeg er overbevist om, at Zidane, såvel som resten af truppen opfatter Bale som... måske den bedste offensive spiller i RM lige nu og at hans skader har været meget uheldige.

Men når alt det her er sagt er tålmodigheden med Bale måske en anelse begrænset i klubben og Isco er alt andet lige tættere på en startplads. Men igen, om opstillingen hedder det ene eller det andet, og om det er BBC, BIC, eller whatever, så er vores offensiv jo - heldigvis - blevet meget mere dynamisk, spillerne rokerer afhængigt af situationen, m.m. Vi har nærmest set det på allerfineste maner når vores b-kæde har spillet mod et eller andet nedrykningstruet hold.

Jeg har meget få personlige præferencer ift. spillet, hvilken spiller der starter eller formationen. Optimalt set burde hverken start-elleveren eller formationen have den store betydning for holdets succes. Det er bare sådan min opfattelse af hvad der realitisk set kommer til at ske.

9 år 3 uger siden #43 af El Siete

Zyconith skrev:

Sebberg skrev:

Zyconith skrev:

Mathiaska skrev:

En nuancering af ovenstående...

Det kan da meget vel være, at såfremt BBC konstellationen ikke slår til, at Zidane kører en 4-4-2. Men sagen er nu bare den, at offensiven hedder BBC og 4-3-3 opstillingen er uomtvistelig. Eller hvis jeg skal korrigere mig selv, det er måske ikke 4-4-2'eren jeg ser som urealistisk, det er andetvalget og et højst anvendeligt alternativ - sådan på papiret, men den hedder Bale, Benzema og Ronaldo og jeg er overbevist om at man flugter med tidligere års arbejde. Det har Zidane været ude at sige adskillige gange, at offensiven hedder BBC, og Bale, såvel som Benzema og Ronaldo, er undskyldt en ujævn sæson med deres skader.

Så ja, det kunne sagtens tænkes at vi fik set 4-4-2'erne i brug i løbet af næste sæson, hvor en fra BBC eller måske Casemiro, skiftes ud med Isco, hvorefter systemet ændrer sig fra en 4-3-3 til en 4-2-2. Nu har vi spillet en 4-3-3 de sidste par år, den fungerer når alle startere er friske og skadesfri, Benz deltager i opbygningen af spillet, Bale får den på højrekanten, og Ronaldo scorer på indlægget. Det er ikke fordi jeg vil forsvare denne tilgang, jeg har bare meget svært ved at se en startopstilling der hedder 4-4-2, og slet ikke med Isco på bekostning af Bale.

Isco kan levere disco, så virker han til tider lettere talentløs når det kommer til det defensive arbejde, og er ubrugelig når vi skal lægge kilometer for dagen i kampe hvor vi er pressede defensivt. Bale er altså stadig en stjernespiller, der kan begge veje (om end han har fået fripas defensivt) og kan splitte defensiver ad, og på mange måder besidder de samme kvaliteter som Ronaldo, hans positioneringsevne, eksplosivitet, hovedstødsevner, langskud, tap-ins, etc. Jeg er overbevist om, at Zidane, såvel som resten af truppen opfatter Bale som... måske den bedste offensive spiller i RM lige nu og at hans skader har været meget uheldige.

Men når alt det her er sagt er tålmodigheden med Bale måske en anelse begrænset i klubben og Isco er alt andet lige tættere på en startplads. Men igen, om opstillingen hedder det ene eller det andet, og om det er BBC, BIC, eller whatever, så er vores offensiv jo - heldigvis - blevet meget mere dynamisk, spillerne rokerer afhængigt af situationen, m.m. Vi har nærmest set det på allerfineste maner når vores b-kæde har spillet mod et eller andet nedrykningstruet hold.

Jeg har meget få personlige præferencer ift. spillet, hvilken spiller der starter eller formationen. Optimalt set burde hverken start-elleveren eller formationen have den store betydning for holdets succes. Det er bare sådan min opfattelse af hvad der realitisk set kommer til at ske.

Vi har lige afsluttet sæsonen hvor vi med 4-4-2'eren, Isco i stedet for Bale, vandt the double, så hvordan kan du komme frem til den på papiret virker og at BBC er at foretrække? Jeg er en smule chokeret faktisk. Jeg som troede at samtlige fans rundt i verden, spillerne på banen, og ja sågar Zidane har set lyset og lagt 4-3-3 med BBC, hvis ikke i graven, så på hylden. Jeg vil gå så langt at sige at vi ikke havde vundet både La Liga og CL med BBC, men at det netop var Isco, og den ekstra mand på midten, der løftede os et niveau op over alle i Europa. I stedet for en masse løb på kanterne, der blev til meningsløse indlæg, begyndte vi faktisk at spille fodbold, dominere kampene, offensivt og defensivt.

Samtidig har Bale ikke spillet i månedsvis, Isco har brilleret i hans fravær, hvorfor alle skreg på ham som startende i CL-finalen, samt en masse af vores andre offensive spillere; Ronaldo, Asensio, mv., hvor Bale fra mit synspunkt er sat ud i kulden og i den grad har noget at bevise fodboldverden den kommende sæson. Ud fra det kan jeg virkelig ikke forstå hvordan nogen, spillere eller fans, skulle få den opfattelse at Bale er den bedste offensive spiller lige nu?

Jeg er rystende bange for at Zidane, som du siger, stadig mener at BBC er uomtvistelig, selvom det virker som et helt absurd scenarie efter den sæsonafslutning.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Pelle, Rasmus75, Neye

9 år 3 uger siden #44 af Hugol

Dios skrev: Hugol skrev:

Jeg vil svare kort.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at klubben vil af med ham, jeg skriver at det er det mest logiske at skille sig af med Kovacic. Jeg aner ikke hvad Zidanes planer er med spilleren. Det ville være rart at man ikke skulle forsvarer sig for ting man på intet tidspunkt har sagt !

Og nu hvor rygtet er opstået, så ville jeg give mine argumenter for, hvorfor jeg ser Kovacic som det logiske valg.

Vi har mere end to spillere på hver plads når det gælder midtbanen, fordi Asensio og Isco også kan blive indskiftet på 3 mands midtbanen udover Ceballos og Llorente.

Asensios udvikling er ikke gået i stå ud fra det spilletid han har fået, men nu er du jo en person som følger meget med, så det undrer mig du tager det udgangspunkt. Fordi Asensio er udset til at have en større rolle næste sæson. Det har der lige været en del artikler om !

Jeg venter på at høre Zidanes planer om Kovacic

Men hvorfor er det logisk? Det logiske er vel, at have nok spillere med kvalitet i truppen, og Ceballos er jo en kæmpe forstærkning på den front. Vi erstatter en midtbanespiller med en anden midtbanespiller, og her tænker jeg på James. Isco og Asensio skal ikke ned på den centrale midtbane, ligesom James heller ikke skulle det, selvom de blev nødt til det sidste sæson, fordi der manglede alternativer til Kroos og Modric.
Problemet er, at du skriver og jeg citere: "Det handler udelukkende om at man har valgt at satse på Ceballos og Llorente.". Du har jo selv lige skrevet, at du ikke aner hvad Zidane har tænkt sig. Hvorfor så konkludere, at man har valgt de 2 spillere fremfor Kovacic? Det er egentlig det jeg undrede mig gevaldigt over, for i mine øjne er det logisk, at man henter endnu en midtbanespiller, så man har 2 spillere til hver position. Isco og Asensio kan til nøds spille der, men der er så mange minutter at spille om, så det nok skal gå. Der har intet ubehag været i truppen udover Morata, men han blev også lovet mere spilletid end han har fået.

Som jeg ser det, så bliver det i grove træk sådan her:

Igen, så handler det meget om hvordan Zidane vil bruge Bale, og hvor meget tillid han har til, at Bale kan begynde at overbevise på banen. Og for lige at gøre det helt klart, så ser jeg ikke Asensio, Bale eller Ronaldo som decideret angribere, men har nu bare taget udgangspunkt i diamanten, og skrevet de spillere jeg regner med skal kæmpe om pladserne. Jeg har med vilje undgået Lucas, da jeg ikke rigtig ser ham som andet end en spiller, som får Cdr minutter etc..
Det syntes jeg ikke er overkill, og specielt ikke taget vores mange skader i betragtning. Derudover skal vi nok spille 60 kampe på hele sæsonen, og med et VM næste sommer, så skal der en del rotation til.
Under Ancelotti tabte vi det ene mesterskab efter det andet, fordi bredden ikke var til det. Spillerne blev udkørte kort efter februar, og vores stamspillere ramte alle overbelastningsskaderne. Der var ingen til at tage over, og det hele smuldrede gang på gang. Sidste sæson så vi hvad en solid og bred trup kan gøre, og med den rette træner som rotere fornuftigt, så kan alle spillere holdes tilfredse.

Hvis jeg lige må have lov til at rose klubben igen igen, så er det nemlig sammensætningen af truppen som er helt igennem hjernedødt godt sammensat. Det er derfor jeg ikke ser et problem i, at have så mange dygtige spillere i truppen, for en spiller som Ceballos eller Kovacic er jo ikke gode nok endnu til, at skulle spille fast på højeste niveau, men de er alligevel så dygtige til, at holdet ikke vil falde igennem uden Modric eller Kroos.
Jeg er vild med det!

Ja Zidanes planer med Kovacic kender jeg ikke til, men jeg er sikker på at der er planer med Asensio, Ceballos og Llorente. Det er der typisk med de indkøb Zidane har gjort sig.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 3 uger siden #45 af Kassow-Rossing

Brylle skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Brylle skrev:

Kassow-Rossing skrev: Det handler om opportunity cost. Man kan desværre ikke give dem alle sammen mere spilletid.

Det er der vist heller ingen, der har skrevet, at man bør gøre, så jeg forstår ikke helt indsparket.

Det var fordi du skrev denne:

Brylle skrev: Jeg kan ikke se, at et salg af James eller et køb af næsten hvilket som helst talent i verden skulle sende Kovacic væk fra holdet. Jeg synes virkelig han har udviklet sig enormt det sidste halve års tid. Der er kommet mere slutprodukt på hans spil og han formår i højere grad at diktere spillet, når han får lov at spille.

Du skriver at et indkøb ikke påvirker Kovacic's antal spilleminutter og at han har fortjent at spille mere.

Hvem skal så spille færre minutter? Fordi de kan ikke alle sammen spille flere minutter.

Og ved et indkøb af "hvilket som helst talent i verden" vil de andre spillere naturligvis få færre minutter til sammen og i gennemsnit.

Det er vel ikke så svært? :) James skal væk og selvom han ikke skal, så er han ikke central midtbanespiller. Modric bliver ikke ældre og han skal spares. Isco må efterhånden have sat Bale på bænken = mere tid til Kovacic på den centrale midtbane. Denne del har jeg faktisk allerede forklaret. Dermed har vi altså Kovacic, som bør få flere minutter, ganske enkelt fordi han er den bedste reserve til Modric og Kroos. Jeg kan stadig ikke se, hvad du forsøger at komme frem til, udover hvis det bare er endnu en af dine lege, hvor du skal køre i ring :)

Du må undskylde hvis jeg har misforstået.

Jeg troede du mente at et James-salg ikke ville påvirke spilletiden til de andre midtbanespillere.

Vi står med et luksus problem, hvis vi kun får solgt James. Der er simpelthen for mange kokke til at fordærve spilletiden og talenter som Isco, Asensio og Kovacic skal gerne have lov til at udfolde sig.

Jeg kunne godt se det smarte i også at sælge enten Bale eller Lukas. Sidste sæson havde vi en ikke-angriber, ikke-forsvarer for meget fordi der var ikke nok tid til Isco, Kovacic, Asensio og James da Modric, Kroos og Bale skulle have deres tid.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 3 uger siden #46 af Dios
Hugol skrev:

Ja Zidanes planer med Kovacic kender jeg ikke til, men jeg er sikker på at der er planer med Asensio, Ceballos og Llorente. Det er der typisk med de indkøb Zidane har gjort sig.

Hahaha :D

Det er simpelthen for tosset det her :D Selvfølgelig er der da planer med de spillere man lige har købt indenfor den seneste uge. Havde du seriøst regnet med andet? Du behøver ikke at svarer dette indlæg, da jeg slet ikke ville kunne overskue, hvis du svarer ja.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 3 uger siden #47 af Hugol

Dios skrev: Hugol skrev:

Hahaha :D

Det er simpelthen for tosset det her :D Selvfølgelig er der da planer med de spillere man lige har købt indenfor den seneste uge. Havde du seriøst regnet med andet? Du behøver ikke at svarer dette indlæg, da jeg slet ikke ville kunne overskue, hvis du svarer ja.

Det er jo netop derfor at Kovacic i min optik måske tager et skridt tilbage i hierarkiet. De nye spillere skal ind på banen og det kan koste Kovacic. Jeg har skrevet det tidligere, men nu har du også kommet frem til samme løsning.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 3 uger siden #48 af Fondo_Sur
Kovacic > Ceballos

Leveret af Kunena Forum