Inden Real Madrid - Manchester United - europæisk Super Cup
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Som nævnt tidligere vil Madridista.dk i den kommende sæson ikke byde på de traditionelle optakter og referater, men i stedet får I nu dette bud på et alternativ til optakt og vi vil meget gerne høre jeres mening om vores nye tiltag. Og lige så gerne høre jeres svar på de tre spørgsmål i debat-forum:
1) Dine forventninger til kampen.
Christian Clausen: Rodet affære. Mourinho spiller efter resultatet, vi kan formentlig ikke spille særlig flydende. Vi vinder den i sidste ende, og så er pre-season glemt.
Jesper: Jeg forventer ikke nogen skøn kamp, men jeg forventer en sejr til Real Madrid, som med næsten stærkeste hold må være klar til årets første titel-kamp.
Morten: Jeg forventer mest af alt en rodet kamp. Men jeg forventer også, at vi i en taktisk affære stepper up og vinder sæsonens første betydningsfulde kamp og trofæ.
Daniel: Mourinho er en taktisk mester og vil sørge for at stå stærkt defensivt. Derfor bliver det givetvis en kamp, hvor duellerne, andenboldene og udnyttelsesprocenten foran kassen bliver udslagsgivende. Manchester United er imidlertid ikke en skræmmende modstander, hvorfor jeg da også forventer en sejr i sidste ende!
Christian: Et svært opgør, hvor vi bliver udfordrede på mange parametre. God træning frem mod sæsonstarten.
Dejan: Frygter at man relativt sent i kampen finder rytmen. Mourinho skal nok gøre sit for at drille Madrid, så det kræver et velspillende kollektiv, men jeg er overbevist om at Real Madrid ender med at løfte sæsonens første titel.
Anders: Jeg frygter at Mourinho kommer til at dræne kampen, med sit kedelig spil som man senest så i EL-finalen. Jeg håber og tror dog p , at Zidanes udvalgte har nøglerne til at lirke United op.
2) Hvad skal der holdes særligt øje med hos modstanderen.
Christian Clausen: Et rimelig dynamisk forsvar og hurtige backs. Med Bale og Benz' stationære/tandløse tilstedeværelse i pre-season kunne man godt frygte, at RM bliver meget impotente rent offensivt og bliver lukket ned.
Jesper: Selv om Manchester United mangler tre forsvarere (Bailly, Roja og Jones), så kan holdets organisation godt komme til at drille Real Madrids offensiv, som har set alt andet end farlig ud i de fire første kampe. Og så råder man naturligvis over spillere som Pogba og Lukaku, som med deres fysik kan være med til at presse Real Madrids defensiv.
Morten: Her vil jeg pege på Rashfords hurtighed, hvis han starter overfor en Ramos, der endnu ikke ser ud til at være i omdrejninger.
Daniel: Jeg ved det snart ikke. Manchester United skriger ikke just af kvalitet. Men nyerhvervelsen Matic er muligvis en lille ubekendt for Real Madrid. Han kommer selv sagt til at orkestrere englændernes spil; hold øje med ham, Real Madrid! Herudover skal der lukkes ned for Lukaku. Han er et bæst uden lige.
Christian: Nogle profiler med Lukaku, De Gea og Pogba i spidsen, men også en række middelmådige fodboldspillere.
Dejan: Lukaku, Pogba og Matic - de skal lukkes ned.
Anders: United har stadig en del "nye" i deres trup og det bliver spændende at se om Mourinho i sin anden sæson i klubben, kan lægge puslespillet rigtigt.
3) Dit råd til Zinedine Zidane.
Christian Clausen: Shuffle it around. Giv Mourinho lidt overraskelser. Vis, at Bale og Benz ikke er selvskreven en plads i startopstillingen.
Jesper: Det bedste råd, man kan give en mand i den position, er at følge sit eget hoved og sine egne ideer, men det vil glæde mig, om han belønner de spillere, som har leveret godt i optakts-kampene med en plads i startopstillingen og det vil sige, at Asensio skal starte ind. Det er ikke længere en undskyldning, at han er for ung eller uerfaren. Han er i den grad klar til et gennembrud.
Morten: Stil en 4-4-2 med Isco i stedet for Bale. Kampen vindes på midtbanen, hvor United ser stærke ud med Matic, Herrera og Pogba. Overmatch United dér, så skal vi nok trænge igennem et afbudspræget engelsk centralt forsvar.
Daniel: Det bliver essentielt at vinde midtbaneslaget, men det er en selvfølge. Jeg mener, at Real Madrid vinder kampen relativt nemt, såfremt madrilenerne får held med at aktivere Carvajal og Marcelos offensive kvaliteter på backsene; førstnævnte over for Blind/Darmian/Shaw bliver ren guf.
Christian: Fokus på hurtig boldomgang og vind kampen om midten ved at spille teknisk frem for fysisk. Så får United det overordentligt svært, da de slet ikke er vant til den slags.
Dejan: Bolden bør fordeles hurtigt, og med den rette balance af tålmodighed og dræberinstinkt. Det kræver en dynamisk midtbane og en Isco der leverer disco.
Anders: Isco og Asensio med fra start!
Og de tre spørgsmål/punkter til jer:
1) Dine forventninger til kampen
2) Hvad skal der holdes særligt øje med hos modstanderen
3) Dit råd til Zinedine Zidane
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Alternativt måske en form for formular, hvor svarere fra de forskellige brugere bliver 'bundtet' ligesom de gør i jeres artikler?
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Jeg frygter, vi taber. Simpelthen fordi vi virker meget usammenhængende og fordi United bør være længere fremme i planerne end os.
Dog hænger jeg min hat på det spinkle håb, at det dårlige udtryk i USA skyldtes træningsregimets hårdhed i opstarten, og at spillerne har fået mere ro de seneste dag og dermed er langt mere ovenpå, end de var i Amerika.
Jeg tror, at Lukaku kan komme til at gøre ondt, hvis vi ikke er påpasselige defensivt. Han er et bæst!
Mod Mourinho handler det om at overraske - det har han det ikke godt med. Og helst i en sådan grad, at han ikke blot kan justere sig ud af det ved at flytte de eksisterende spillere til andre positioner.
Jeg tænker en smal 4-3-2-1 med Bale (JA!) liggende foran Isco og Asensio kunne være spændende. Og med en central midtbane bestående af Kovacic, Modric og måske Kroos (alt efter dennes fysik). Alternativt skal Casemiro bringes i spil.
Jeg forventer desværre at blive slemt skuffet. Jeg glæder mig så meget til kampen efter den lange tørkeperiode, hvor pre-season kampene ikke har været nok til at få stillet sulten.
Jeg tror det bliver meget forkrampet især i front. En kamp med masser af dueller, få chancer og generelt dårligt spil.
Det bliver få mål og mon ikke vi vinder kampen på en dødbold.
2)
Lukaku. Det er ham, der bliver den store mundfuld i en kamp, hvor jeg forventer mange dueller, hvor fysikken bliver afgørende, og det er her, at Lukaku virkelig har sine forcer. Kan han lukkes ned, så står vi langt bedre.
3)
Der spilles trods alt om et trofæ, så jeg håber, at der satses på de spillere, som i preseason har vist bedst spil og den bedste form. Der er rigeligt med tid til super cup kampene, så kom med alt hvad vi har af kvalitet. De skal nok være klar igen til søndag aften.
- Brylle
- Gæst
-
United er et hold, der bør køres over, men man må også erkende, at det stadig er tidligt på sæsonen, så det bliver nok en lidt sløj start. Jeg håber dog at man kommer i gang og vinder sikkert. Dog frygter jeg, at de dyre drenge stadig er sikre kort uanset præstationer, og så bliver det svært, når man ikke stiller med de bedste spillere.
De har efterhånden en spændende midtbane med Matic, Herrera og Pogba, som man skal være opmærksom på. De er stærke begge veje.
Drop Benzema indtil han har lyst til at spille fodbold. Pre-season viste ikke en mand med spillelyst. Ind med Asensio. Spil med de gode spillere.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
1) Dine forventninger til kampen.
Jeg forventer vi vinder. United har spillet 7 træningskampe i deres pre sæson, hvor de har gjort det fint i de fleste kampe, de begynder at kunne spille lidt mere flydende, men vi er RM, vi skal kunne slå United hold, der ikke har kvalitet på alle positioner.
Det bliver spændende hvilket opstilling United starter med. Jeg tror ikke de vil starte med 3 centerforsvarer, da flere af dem er karantæne, blandt andet Bailey som er deres bedste CB. De starter sandsynligvis med Valencia og Damian/Blind på back positionerne, hvor truslen primært vil komme fra Valencia, da de andre to ikke har deres forcer i det offensive spil.
Uniteds midtbane har mest kvalitet, hvis man kigger på navne som Pogba, Herrera og Matic (Felleini), de er alle fysisk store og stærke, så her skal Casemiro virkeligt vise sit værd og træde i karakter. Det er også vigtigt at ødelægge Herreras spil, da han får deres spil til at flyde, så han skal have så lidt plads som muligt. Pogba har self også store kvalitet og nok deres bedste spiller. Offensivt er det værd at holde øje med Rashford og Mekhitaryan, der begge er meget hurtige og kan kan skabe noget på egen hånd. Specielt Mekhitaryan kan virkeligt spille dårligt, men alligevel dukke op og lave en kasse. Lukaku bliver nok deres top angriber, men så længe vi får lukket for deres midtbane, så er han ret begrænset.
Jeg håber han giver chancen til dem der har gidet at præstere i pre sæsonen. Ofte har det set sådan ud, at Bale og Benzema bliv tvunget til at går på banen, de har absolut ikke gidet en skid.
Kovacic har gjort det fremragende i pre sæsonen, så jeg håber han starter inde på bekostning af Kroos.
Asensio og Isco skal også starte inde.
Håber det bliver noget i den stil.
-Navas-
Carvajal--Varane--Ramos--Marcelo
-Casemiro-
-Modric----Kovacic-
-Isco-Asensio
-Benzema--
Jeg vil absolut ikke have noget imod hvis Ronaldo startede inde.
Hvis vi fortsætter hvor vi slap(kampen mod Juventus), så får vi dem til at ligne 12 kegler(Mourinho er inkluderet). Jeg frygter dog, at truppen stadig er i pre-season mode og her har de alt andet end imponeret. At Cristiano er tilbage er jeg glad for, jeg føler han er med til at give holdet selvtillid og samtidig føler jeg han er den sidste brik der mangler før vores spil giver mening - jeg forventer i sidste ende en sejr.
Lukaku kan gøre rigtig ondt hvis forsvaret ikke spiller med fuld koncentration igennem hele kampen, der skal ikke mere end en halvfarlig bold før den ligger i Real Madrid nettet.
Benzema - Cristiano - Isco, så er det svært at følge med, vi så det selv mod Juventus.
Florentino Pérez
Ellers synes jeg at det virker relativt udmærket med den nye struktur.
PearlieD skrev: Jeg savner lidt info om truppen, fx.skader eller den forventede startopstilling fra begge hold.
Ellers synes jeg at det virker relativt udmærket med den nye struktur.
Point taken. Det er et nyt format og vi tager i mod alle indkommende ideer til forbedringer med kyshånd. Jeg smutter straks i baglokalerne med din efterspørgsel på ovenstående :-)
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos