Vinicius til RM allerede til sommer

6 år 3 måneder siden #1 af ChrillRM14


Billede: AS

Når talentspejderne rapporterer tilbage fra sydamerika, lyder der i disse dage en enstemmig konsensus om, at Vinicius Junior skal til den spanske hovedstad så hurtigt som muligt. Indtil videre har det unge talent haft 34 kampe for Flamengos seniorhold, hvor afkastet har været 4 mål og et enkelt assist.

Man pønser nu på i Real Madrid at hente Vinicius til klubben allerede til sommer, skriver AS i dagens udgave. Flamengo havde ellers håbet på, at man kunne holde på talentet i mindst et år endnu, men man er i Spanien så overraskede over Vinicius' udvikling, at han måske allerede nu kan skrives på som næste sæsons første signing.

Man betalte i maj hele 45 millioner Euros for spilleren i en aftale, hvilket på forhånd har gjort ham til den 7. dyreste spiller i Kongeklubbens historie, og dette har fået fans verden rundt til at vende blikket mod den endnu ikke myndige teenager i Brasilien. 

Zidane er selv indforstået med, at man formentlig et år før tid vil forsøge at indlemme Vinicius i truppen til den forestående pre-season i juli. Planen skulle angiveligt være at få spilleren integreret i klubben allerede fra start og ikke nødvendigvis sende ham på lån videre rundt i fodbold-europa. 

Dette skulle gerne være et led i en strategi, der skal komme problemerne i offensiven til livs, og måske er dette også et vink med en vognstang til, at man ikke har fuld tiltro til Borja Mayoral som reserveangriber.


The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #2 af Steen
Hahaha. Så er den spanske propagandamaskine i gang igen. ''men man er i Spanien så overraskede over Vinicius' udvikling, at han måske allerede nu kan skrives på som næste sæsons første signing''. Det er en sjov passage, eftersom han har modtaget mere kritik end ros. Han kommer til at falde helt igennem.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #3 af ertmann6363
rolig nu Steen (selvom jeg frygter lidt det samme) jeg syntes vi skal give den unge mand en chance, han kommer ikke til at brage igennem i brasilien da han allerede "er væk" de kan ikke bygge holdet op om en som er væk :)

Jeg er mere interesseret i hvem vi udlejer ham til. Det skal altså gøres med omtanke

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #4 af Forever-madrisimo

Steen skrev: Hahaha. Så er den spanske propagandamaskine i gang igen. ''men man er i Spanien så overraskede over Vinicius' udvikling, at han måske allerede nu kan skrives på som næste sæsons første signing''. Det er en sjov passage, eftersom han har modtaget mere kritik end ros. Han kommer til at falde helt igennem.


Åh de der forfærdelige udtalelser igen og igen. Har du en Delorian stående i garagen oder was.

Hvis man ikke kan redegøre for spillerens manglende kvalitet, som du gang på gang springer over, så kan det ikke tages seriøst det du skriver. Først var det Kepa og nu Junior.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #5 af Steen

Forever-madrisimo skrev:

Steen skrev: Hahaha. Så er den spanske propagandamaskine i gang igen. ''men man er i Spanien så overraskede over Vinicius' udvikling, at han måske allerede nu kan skrives på som næste sæsons første signing''. Det er en sjov passage, eftersom han har modtaget mere kritik end ros. Han kommer til at falde helt igennem.


Åh de der forfærdelige udtalelser igen og igen. Har du en Delorian stående i garagen oder was.

Hvis man ikke kan redegøre for spillerens manglende kvalitet, som du gang på gang springer over, så kan det ikke tages seriøst det du skriver. Først var det Kepa og nu Junior.


Jeg har redegjort for Vinicius manglende talent mange gange herinde. Jeg har skrevet indlæg om det inden han blev hentet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #6 af Forever-madrisimo

Steen skrev:

Forever-madrisimo skrev:

Steen skrev: Hahaha. Så er den spanske propagandamaskine i gang igen. ''men man er i Spanien så overraskede over Vinicius' udvikling, at han måske allerede nu kan skrives på som næste sæsons første signing''. Det er en sjov passage, eftersom han har modtaget mere kritik end ros. Han kommer til at falde helt igennem.


Åh de der forfærdelige udtalelser igen og igen. Har du en Delorian stående i garagen oder was.

Hvis man ikke kan redegøre for spillerens manglende kvalitet, som du gang på gang springer over, så kan det ikke tages seriøst det du skriver. Først var det Kepa og nu Junior.


Jeg har redegjort for Vinicius manglende talent mange gange herinde. Jeg har skrevet indlæg om det inden han blev hentet.


Hvor ???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #7 af Steen
I masser af artikler omkring ham. Kort fortalt: Jeg fulgte Neymar fast da han spillede i Brasilien, og jeg har set størstedelen af hans kampe for Santos. Jeg har også set til Vinicius, og forskellen er som nat og dag. Vinicius er ikke i nærheden af det talent, de brasilianske medier (og nu spanske) hævder. Hans spilforståelse er ikke god, og hans teknik er endnu ringere, selvom det siges at dette er hans varemærke. Han er i slowmotion når han dribler, og i de fleste tilfælde vælger han den forkerte løsning.
Kan man arbejde med ham? Tjo, det kan man godt. Men kan man udvikle ham til at blive en af de bedste i verden? Absolut ikke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #8 af Forever-madrisimo

Steen skrev: I masser af artikler omkring ham. Kort fortalt: Jeg fulgte Neymar fast da han spillede i Brasilien, og jeg har set størstedelen af hans kampe for Santos. Jeg har også set til Vinicius, og forskellen er som nat og dag. Vinicius er ikke i nærheden af det talent, de brasilianske medier (og nu spanske) hævder. Hans spilforståelse er ikke god, og hans teknik er endnu ringere, selvom det siges at dette er hans varemærke. Han er i slowmotion når han dribler, og i de fleste tilfælde vælger han den forkerte løsning.
Kan man arbejde med ham? Tjo, det kan man godt. Men kan man udvikle ham til at blive en af de bedste i verden? Absolut ikke.


Tager du mediernes kommentarer alvorligt?

Jeg har hele tiden valgt at holde mig til det faglige perspektiv, det er trænerens og udelukkende hans vurdering jeg forholder mig til. En træner kan få en spiller til at blomstre mens en anden kan meje ham ned. Derfor er det ikke hvad mediernes kommentarer eller artikler der tæller, men hvad Junior kan opnå af personlige mål og mål som træneren har sat under en sæson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #9 af Steen
Læser du ikke hvad jeg skriver? Jeg har set ham spille, og udfra det jeg har set, mener jeg ikke han er god nok, og det tror jeg heller aldrig han bliver. Han kan dårligt nok følge med i en historisk svag brasiliansk liga.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #10 af Forever-madrisimo

Steen skrev: Læser du ikke hvad jeg skriver? Jeg har set ham spille, og udfra det jeg har set, mener jeg ikke han er god nok, og det tror jeg heller aldrig han bliver. Han kan dårligt nok følge med i en historisk svag brasiliansk liga.


Ja ud fra det du har set, men du kan altså ikke vurdere det bare ud fra det du har set! Der er mange flere ting der spiller ind, end kun at kigge på aktioner og præstationer. Det kræver helt og aldeles en intern viden om Juniors arbejdsopgaver ift spillet, medspillere og trænerens intentioner. Og selvfølgelig er spilleren under udvikling så den udvikling skal man også kigge på. Han er ikke engang færdig med sin kropslige udvikling og du vinker ham allerede taberdømt på fart i driblinger, samt spilleforståelse. Jeg så Pep Guardiola give sine spiller vigtige lektioner til en træning der omhandlede spilleforståelse og det resulterede i et mål. Hvordan arbejder Junior til træning ?

Og hvad har du set på ? Og hvad er det du kan afslører ud fra det du har set.

Det er så lidt kød på din kritik af det du har set og viden omkring spilleren. Det er altså ikke nok at se kampe for at se om spilleren er dygtig nok. Jeg udelukker ikke at spilleren kan blive en fiasko, men jeg udelukker heller ikke at han kan blive en verdensstjerne. Det er for tidligt at sige !
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved Forever-madrisimo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #11 af El Rojo

Forever-madrisimo skrev:

Steen skrev: Læser du ikke hvad jeg skriver? Jeg har set ham spille, og udfra det jeg har set, mener jeg ikke han er god nok, og det tror jeg heller aldrig han bliver. Han kan dårligt nok følge med i en historisk svag brasiliansk liga.


Ja ud fra det du har set, men du kan altså ikke vurdere det bare ud fra det du har set! Der er mange flere ting der spiller ind, end kun at kigge på aktioner og præstationer. Det kræver helt og aldeles en intern viden om Juniors arbejdsopgaver ift spillet, medspillere og trænerens intentioner. Og selvfølgelig er spilleren under udvikling så den udvikling skal man også kigge på. Han er ikke engang færdig med sin kropslige udvikling og du vinker ham allerede taberdømt på fart i driblinger, samt spilleforståelse. Jeg så Pep Guardiola give sine spiller vigtige lektioner til en træning der omhandlede spilleforståelse og det resulterede i et mål. Hvordan arbejder Junior til træning ?

Og hvad har du set på ? Og hvad er det du kan afslører ud fra det du har set.

Det er så lidt kød på din kritik af det du har set og viden omkring spilleren. Det er altså ikke nok at se kampe for at se om spilleren er dygtig nok. Jeg udelukker ikke at spilleren kan blive en fiasko, men jeg udelukker heller ikke at han kan blive en verdensstjerne. Det er for tidligt at sige !


Man skal passe på med at tage udgangspunkt i mediernes dækning af en spiller. Godt nok, det er vi alle enige om. Men hvis man heller ikke må tage udgangspunkt i de kampe man ser med en spiller, så bliver det da svært.

"Det kræver helt og aldeles en intern viden om Juniors arbejdsopgaver ift spillet, medspillere og trænerens intentioner." .. Altså hvad mener du? Hvis man har set en spiller spille kampe for en (relativt) dårlig klub i en (relativt) dårlig liga, så kan man vel godt bedømme at han ikke umiddelbart har hvad der skal til for at blive en verdensstjerne.

Neymar var heller ikke færdigudviklet (i sin første sæson i Santos), men alle kunne se han havde noget helt specielt hvad angik fart og driblinger. Synes hele den her Vinicius-affære virker meget underlig. Var det 40 millioner pund?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #12 af Forever-madrisimo

El Rojo skrev:

Forever-madrisimo skrev:

Steen skrev: Læser du ikke hvad jeg skriver? Jeg har set ham spille, og udfra det jeg har set, mener jeg ikke han er god nok, og det tror jeg heller aldrig han bliver. Han kan dårligt nok følge med i en historisk svag brasiliansk liga.


Ja ud fra det du har set, men du kan altså ikke vurdere det bare ud fra det du har set! Der er mange flere ting der spiller ind, end kun at kigge på aktioner og præstationer. Det kræver helt og aldeles en intern viden om Juniors arbejdsopgaver ift spillet, medspillere og trænerens intentioner. Og selvfølgelig er spilleren under udvikling så den udvikling skal man også kigge på. Han er ikke engang færdig med sin kropslige udvikling og du vinker ham allerede taberdømt på fart i driblinger, samt spilleforståelse. Jeg så Pep Guardiola give sine spiller vigtige lektioner til en træning der omhandlede spilleforståelse og det resulterede i et mål. Hvordan arbejder Junior til træning ?

Og hvad har du set på ? Og hvad er det du kan afslører ud fra det du har set.

Det er så lidt kød på din kritik af det du har set og viden omkring spilleren. Det er altså ikke nok at se kampe for at se om spilleren er dygtig nok. Jeg udelukker ikke at spilleren kan blive en fiasko, men jeg udelukker heller ikke at han kan blive en verdensstjerne. Det er for tidligt at sige !


Man skal passe på med at tage udgangspunkt i mediernes dækning af en spiller. Godt nok, det er vi alle enige om. Men hvis man heller ikke må tage udgangspunkt i de kampe man ser med en spiller, så bliver det da svært.

"Det kræver helt og aldeles en intern viden om Juniors arbejdsopgaver ift spillet, medspillere og trænerens intentioner." .. Altså hvad mener du? Hvis man har set en spiller spille kampe for en (relativt) dårlig klub i en (relativt) dårlig liga, så kan man vel godt bedømme at han ikke umiddelbart har hvad der skal til for at blive en verdensstjerne.

Neymar var heller ikke færdigudviklet (i sin første sæson i Santos), men alle kunne se han havde noget helt specielt hvad angik fart og driblinger. Synes hele den her Vinicius-affære virker meget underlig. Var det 40 millioner pund?


Tja, hvis du mener dette så har du et ganske godt eksempel på et andet niveau med Daniel Agger. Der stort set hele sin ungdomskarriere spiller for et andet hold i en dårligere liga og ender i Liverpool. Han spillede altså i Rosenhøj ved siden af Hvidovre hospital, hvor banerne ligner noget der minder om kløvermarken på en god dag.

Du kan da godt ud fra kampe se nogle svagheder og egenskaber, men et helhedsbillede kan du aldrig danne, og derfor virker det helt forkert at dømme manden ude. Der er mange ting som du ikke kan se og ved omkring spillerens evner, indsats på træningsbanen og hvad der arbejdes hen i mod. Spilleren er i en læreprocess, hvorfor nogle af de ting der skal arbejdes med, først bliver færdiguviklet senere. Han er stadig ung.

Og spilleforståelse er noget der altid kan arbejdes med uanset hvor du er henne i din karriere. Ronaldo skal jo også til lære at spille længere fremme

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce