Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Vinicius til RM allerede til sommer

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 1 uge siden #13

Nu bruger jeg en del tid på at følge vores udlejede/kommende profiler for redaktionen(der kommer snart nyt igen). Derfor følger jeg også Vinicius ganske tæt, og jeg er nødt til at erklære mig ret uenig med tonen i denne tråd.

Det er klart, at Vinicius ikke er en verdensstjerne nu og her. Dertil er hans fysiske udvikling simpelthen stadig for langt tilbage, samtidig er det hans første sæson på seniorniveau og han spiller tilmed for et hold, som gerne vil spille med i toppen. At sammenligne med Neymar er selvfølgelig oplagt pga. hype, position og til dels spillestil, Neymar var også længere som 17-årig, men Neymar var trods alt også 21 inden han drog mod Europa. Altså havde han fire års yderligere udvikling. Lad os nu lige se hvad Vinicius gør på den tid, før vi sammenligner.

Til gengæld forstår jeg godt dem, som er positive omkring Vinicius' udvikling. Der var tale om en hund i et spil kegler i hans første seniorkampe. Han løb forkert, han kom for sent, han missede tæmninger, han blev puffet væk som den juniorspiller han var og når han endelig fik bolden under kontrol snublede han nærmest i den. Den slags er han allerede rykket sig langt fra. Når han får bolden bliver han hurtigt retvendt, han har allerede bygget noget på sin fysik og står bedre imod, samt placerer sig klogere i forhold til modstanderne. Med andre ord, han er enormt hurtigt gået fra junior- til seniorspiller.

Med ovenstående ikke sagt, at Vinicius er klar til at blive verdensstjerne nu og her, men det er omvendt yderst positivt, at han så hurtigt har omstillet sig og 'overlevet' den modgang, som han stødte på i første omgang. Det tyder trods alt på en vis kvalitet psykisk, at man modstår modgang og så hurtigt får vendt det til fremgang.

Han har stadig meget at lære, men har man set de seneste opgør, så kan man også godt se, hvorfor mange klubber ville gå langt for hans underskrift tidligere i år.
“The problem of the English player, sometimes it’s difficult for them to understand that they don’t have to work 100% in training. There are some training sessions where it’s important not to work 100%. The French don’t understand why they have to work 100% every day.”
Carlo Ancelotti
The administrator has disabled public write access.
Følgende bruger(e) har sagt tak: unicum, Real HWL, Madrid1998

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 1 uge siden #14

• unicum
  • unicum's profilbillede
  • Junior bruger
raul7=kongen skrev:
Nu bruger jeg en del tid på at følge vores udlejede/kommende profiler for redaktionen(der kommer snart nyt igen). Derfor følger jeg også Vinicius ganske tæt, og jeg er nødt til at erklære mig ret uenig med tonen i denne tråd.

Det er klart, at Vinicius ikke er en verdensstjerne nu og her. Dertil er hans fysiske udvikling simpelthen stadig for langt tilbage, samtidig er det hans første sæson på seniorniveau og han spiller tilmed for et hold, som gerne vil spille med i toppen. At sammenligne med Neymar er selvfølgelig oplagt pga. hype, position og til dels spillestil, Neymar var også længere som 17-årig, men Neymar var trods alt også 21 inden han drog mod Europa. Altså havde han fire års yderligere udvikling. Lad os nu lige se hvad Vinicius gør på den tid, før vi sammenligner.

Til gengæld forstår jeg godt dem, som er positive omkring Vinicius' udvikling. Der var tale om en hund i et spil kegler i hans første seniorkampe. Han løb forkert, han kom for sent, han missede tæmninger, han blev puffet væk som den juniorspiller han var og når han endelig fik bolden under kontrol snublede han nærmest i den. Den slags er han allerede rykket sig langt fra. Når han får bolden bliver han hurtigt retvendt, han har allerede bygget noget på sin fysik og står bedre imod, samt placerer sig klogere i forhold til modstanderne. Med andre ord, han er enormt hurtigt gået fra junior- til seniorspiller.

Med ovenstående ikke sagt, at Vinicius er klar til at blive verdensstjerne nu og her, men det er omvendt yderst positivt, at han så hurtigt har omstillet sig og 'overlevet' den modgang, som han stødte på i første omgang. Det tyder trods alt på en vis kvalitet psykisk, at man modstår modgang og så hurtigt får vendt det til fremgang.

Han har stadig meget at lære, men har man set de seneste opgør, så kan man også godt se, hvorfor mange klubber ville gå langt for hans underskrift tidligere i år.

Arrh aaarh, du kan jo ikke vide om Steen er Chief Scout med hovedsæde i brasillien, hvor han observere alle træninger og kampe med ViniciusJr. og har flere hundrede timers optagelser med ham som han nærstudere når han endelig kommer hjem fra også at have observeret ham live. Vi må lige tage dine ord med et gran salt og få de rigtige bedømmelser af Steen. :O :D

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 1 uge siden #15

• Steen
  • Steen's profilbillede
  • Platin bruger
@Raul7=kongen
Vi glemmer lidt, at det er en spiller vi har betalt €45 millioner for. Han har på intet tidspunkt vist, at han har potentialet til at retfærdiggøre det vanvittige beløb, der hedder 300 millioner kroner. Klubben har investeret massivt i unge spillere, og vi må ej glemme de spillere klubben forsøgte at købe, men hvor en handel ikke blev til noget. Hvad med Alexander Isak, som valgte Dortmund over os? Ham har man ikke hørt meget til siden da. Ødegaard har heller ikke levet op til forventningerne, og jeg tør slet ikke tænke på hvor mange penge klubben har smidt i knægten. Hvad er det nu han tjener, 700.000 kroner om ugen?

Når jeg sammenligner Vinicius med Neymar, så vurderer efter hvad Neymar præsterede i samme alder. Og der er bare en verden til forskel. Neymar blev allerede udråbt til at være den næste Pele i en alder af 15 år, så man skal ikke undervurderer det psykiske pres Neymar har været udsat for. Men allerede dengang gjorde han en forskel fra dag ét, og han så sig ikke tilbage siden. Vinicius har derimod ikke started inde i 4 måneder, som AS skriver i dagens artikel ''Vinicius Junior warms the bench: why doesn't he start for Flamengo?''

en.as.com/en/2017/12/14/football/1513254537_602074.html

Jeg er helt uenig i forhold til hvad du roser ham for. Han er kluntet på bolden, og det ser nærmest ud til at han anstrenger sig for at lave en almindelig aflevering eller dribling. Derudover træffer stadig den ene dumme beslutning efter den anden. Jeg kan ikke se nogen stærke sider overhovedet, specielt ikke når det netop er fart og teknik han er kendt for.

Her er hans seneste kamp, til dem der ikke har set så meget til Vinicius. Videoen samler alle hans højdepunkter, så skrønen om, at youtube kan få selv Illarramendi til at ligne Messi, holder ikke.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at han ikke når nogen vegne i Madrid, heller ikke om 5 år. Man kan være uenig i dette, men man kan ikke være uenig i, at 300 millioner kroner kunne være blevet forvaltet bedre.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden af Steen.

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 1 uge siden #16

• unicum
  • unicum's profilbillede
  • Junior bruger
Synes nu han ser lovende ud mod Independiente :O

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 1 uge siden #17

Jeg har nu også svært at se det umiddelbare talent, omvendt har jeg svært ved at dømme hans potentiale ud fra nogle Youtube-videoer.

Hvad jeg dog gerne vil konkludere på er, at banen simpelthen modarbejder en teknisk stærk fodboldspiller - den er jo mere ujævn end en spilleplade til Kalaha. Det kan ikke være til en dribler som Vinicius' fordel.

Derudover så vil jeg gerne perspektivere det lidt - jeg har nemlig puslet lidt med tanken om, at talenterne kan blive for unge, når vi som klub køber dem - Ødegaard/Vinicius fx - de skal bruge for mange år på udlej/akademi, før de for alvor har mulighed for at slå igennem - og den slags er de udadtil for store navne til. Ødegaard er vi jo fx blevet latterlig-gjort en del for, og fået skudt i skoene, at vi har ødelagt talentet - den køber jeg nu ikke - men jeg køber derimod præmissen om, at han aldrig slår igennem i Real Madrid; mest af alt fordi vi ikke har tid til at vente på ham.

Så er der langt mere ræson i at hente navne som Asensio, Isco, Ceballos, Kovacic osv.; talenter, men dog med potentiale og muligheden for at blive en del af truppen fra dag et; det er alt andet lige bedre, og i mange tilfælde slet ikke dyrere.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 1 uge siden #18

raul7=kongen skrev:

Tak for dette indlæg og netop også nogle ting jeg påpegede tidligere. Jeg ved ikke om man kan kalde det “tonen”, jeg forventer bare at, hvis folk følger manden i samtlige 90 minutter af hver kamp, kommer med en meget bredere analyse, end blot at henvise til nogle artikler og jeg ser ham spille argumentet uden nogen dybere kommentarer for at dømme ham for evigt som skrald. Der er simpelthen ikke nok kød på.

Altså samme gælder jo udtalelserne om Kepa.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden af Forever-madrisimo.

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 1 uge siden #19

Hans talent er ikke så indlysende som Robinho, Neymar, Ronaldo, Marcelo osv, men er han er nu kun 17 år og har masser af tid til at udvikle sig.
Real Madrid burde hente ham hjem og lade ham være en del af optakt sæsonen og derefter udleje ham til Getafe og vurdere igen sommer 2019 om han har brug for endnu en udlejning og udleje ham til en større klub som Sevilla.
giant.gfycat.com/ThreadbareInfiniteAsianconstablebutterfly.webm
Støtter Bale
Regner med han laver mindst 20 mål denne sæson.

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 6 dage siden #20

@Steen.

Ødegaard bliver 19 om 2 dage. Pt. spiller han fast i Eresdivisionen, er absolut glimrende for Heerenveen, er tilbage på A-landsholdet, efter han kørte rundt med det tyske u21-landshold for et par måneder siden. Det er alt, alt for tidligt at udråbe ham til et flop. Til sammenligning spillede Asensio i Segunda Division i samme alder. På samme måde med Isak du inddrager. Vent nu lige og se til de i det mindste kommer ud af teenageårene.

Hvad angår Vinicius, så tror jeg bare vi skal enes om at være uenige. Jeg siger ikke han bliver verdens bedste, men priserne på unge spillere er steget heftigt de seneste år, noget man også er nødt til at have med i tankerne. Nu sammenligner du jo selv med Neymar, så tyder langt de fleste meldinger trods alt på, at Barca betalte langt over €100 mio. for ham(vel at mærke inden markedet for alvor gik amok). Så der er immervæk også tale om mere end det dobbelte.

Jeg tror langt hen ad vejen, at klubben tænker mange af disse køb som investeringer. Lad os antage at Ødegaard, Asensio, Vallejo og Vinicius til sammen har kostet klubben €140 mio. i transfers og lønninger. Så står man trods alt også ganske stærkt. Alene Asensio ligner jo en mand, der meget vel kunne ende med det prisskilt, Vallejo er allerede i førsteholdstruppen og de to andre ved vi ikke med. Reelt set skal man ikke ramme rigtigt mere end 1 ud af 3 gange.

Jeg forstår din frustration, når talenter flopper. Det er altid surt at se spillere man har forventninger til, der ikke indfrier dem, men man er altså også nødt til at se perspektiverne i dem - og frem for alt give dem en fair chance. Lige nu har du allerede kaldt to teenagere for flops. Det er simpelthen for tidligt.
“The problem of the English player, sometimes it’s difficult for them to understand that they don’t have to work 100% in training. There are some training sessions where it’s important not to work 100%. The French don’t understand why they have to work 100% every day.”
Carlo Ancelotti
Følgende bruger(e) har sagt tak: DarioGomez, Real HWL, Sam, Brylle, Gribben, Zyconith, Madrid1998, R7CR7GB11, Vanbasten181, Nord

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 6 dage siden #21

Interessant diskussion, men til alle os andre - så tror jeg ikke, at I har defineret 'succes' ligeligt.

Så hvad jeres (Christian/Steen) bud på succes for Vinicius og Ødegaard? I andre må naturligvis gerne lege med.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 6 dage siden #22

DarioGomez skrev:
Interessant diskussion, men til alle os andre - så tror jeg ikke, at I har defineret 'succes' ligeligt.

Så hvad jeres (Christian/Steen) bud på succes for Vinicius og Ødegaard? I andre må naturligvis gerne lege med.

Jeg har før deltaget i lignende. Jeg synes en stor del af problemet er, at de nærmest kun bliver succes, hvis de vinder en guldbold. Sandheden er naturligvis en helt anden. Først og fremmest må målet være, at de bliver en del af førsteholdet. Dernæst bør man overvejer en eventuel pris ved et senere salg som en del af succeskriteriet. Det er jo åbenlyst, at mange af disse spillere sjældent taber hele værdien, mens de omvendt kan blive en enormt rentabel forretning.

Uanset hvad, er det helt igennem hovedløst at definere dem som flops og elendige handler, når de ikke engang er blevet 20. Ligesom man bliver nødt til at evaluere klubbens handler overordnet frem for individuelt. Ingen sportsdirektør eller scout rammer nogensinde 100% rigtigt. Så man må vurdere den samlede strategi.
Carlo Ancelotti

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 6 dage siden #23

uenig. 300 millioner kr vil du have forvaltet her og nu. Jeg kan sagtens se Vinicius blive 300 mil værd en dag?? det samme kan real madrid. Du dømmer ham ud fra artikler og youtube videoer. Vent nu til han kommer så vi kan få ham udlejet til en god la liga klub. Derefter begynder det rigtige billede at tegne sig af ham.

Du er alt for tidlig ude med riven selvom du kan ende med at have ret.

Vinicius til RM allerede til sommer 1 måned 6 dage siden #24

• Steen
  • Steen's profilbillede
  • Platin bruger
raul7=kongen skrev:
@Steen.

Ødegaard bliver 19 om 2 dage. Pt. spiller han fast i Eresdivisionen, er absolut glimrende for Heerenveen, er tilbage på A-landsholdet, efter han kørte rundt med det tyske u21-landshold for et par måneder siden. Det er alt, alt for tidligt at udråbe ham til et flop. Til sammenligning spillede Asensio i Segunda Division i samme alder. På samme måde med Isak du inddrager. Vent nu lige og se til de i det mindste kommer ud af teenageårene.

Hvad angår Vinicius, så tror jeg bare vi skal enes om at være uenige. Jeg siger ikke han bliver verdens bedste, men priserne på unge spillere er steget heftigt de seneste år, noget man også er nødt til at have med i tankerne. Nu sammenligner du jo selv med Neymar, så tyder langt de fleste meldinger trods alt på, at Barca betalte langt over €100 mio. for ham(vel at mærke inden markedet for alvor gik amok). Så der er immervæk også tale om mere end det dobbelte.

Jeg tror langt hen ad vejen, at klubben tænker mange af disse køb som investeringer. Lad os antage at Ødegaard, Asensio, Vallejo og Vinicius til sammen har kostet klubben €140 mio. i transfers og lønninger. Så står man trods alt også ganske stærkt. Alene Asensio ligner jo en mand, der meget vel kunne ende med det prisskilt, Vallejo er allerede i førsteholdstruppen og de to andre ved vi ikke med. Reelt set skal man ikke ramme rigtigt mere end 1 ud af 3 gange.

Jeg forstår din frustration, når talenter flopper. Det er altid surt at se spillere man har forventninger til, der ikke indfrier dem, men man er altså også nødt til at se perspektiverne i dem - og frem for alt give dem en fair chance. Lige nu har du allerede kaldt to teenagere for flops. Det er simpelthen for tidligt.

Jeg har nu heller ikke kaldt Ødegaard et flop. Han har bare skuffet indtil videre. Jeg ved ikke om du fulgte ham i Castilla, men Ødegaard, som klubben betalte 30 millioner kroner for og gav 700.000 kroner om ugen i løn, kunne ikke komme på holdet og leverede den ene forfærdelige præstation efter den anden. Det lader til, at han er begyndt at spille på et acceptabelt niveau nu, men vildere skulle det heller ikke være. Ødegaard tror jeg dog har potentialet til mere, for hans spilforståelse er exceptionel, taget hans alder i betragting.

Barcelona betalte rigtig meget for Neymar; overpris hvis man tager højde for datidens marked. Men de betalte det beløb EFTER han havde bevist sig over flere sæsoner, og ene mand førte Santos til den ene store triumf efter den anden. Han imponerede også stort for Brasilien A-landshold. Vi betalte derimod 300 millioner kroner for en spiller der endnu ikke havde spillet én kamp på senior niveau. Det er fuldstændig grotesk. Det kan altså ikke forsvares, uanset hvordan man vender og drejer det.

Jeg har intet imod, at klubben forsøger at henter talenter ind tidligt, for det har givet pote før, og det gør det stadig. Vi skal heller ikke glemme, at klubben også forsøgte at hente Neymar og Mbappe i en ung alder. Mit problem er derimod, at man betaler fuldstændig absurde beløb for nogle af disse spillere, både i transfersum og i lønninger. Det er en farce uden lige at give 300 millioner kroner for en 16-årig spiller uden kampe på seniorniveau, og give en ungdomsspiller 700.000 kroner om ugen i løn, hvilket er mere end hvad nogle af førsteholdsspillerne tjener. Man betaler med glæde disse vanvittige beløb for unge spillere, men man var i 2015 ikke villige til at betale 100 millioner kroner ekstra for at sikre sig De Gea ...

@Dario

Det er svært at definere succes, men jeg har sat barren utrolig lavt, hvis man tager højde for prisen. Succes ville for Vinicius være, hvis han er fast mand i klubben inden han er 20 år. Men jeg er absolut ikke i tvivl: han har ikke talentet, og jeg ville blive chokeret hvis han stadig er en del af klubben i 2020/2021. Det er kun muligt hvis man ender ud i Bale-lignende tilstande, hvor Perez ikke vil tabe ansigt og derfor nægter at sælge spilleren.
Leveret af Kunena Forum
.:.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.